Desert safari Dubai

09-07-2010 12:32 5 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ga binnenkort voor een paar dagen naar Dubai. Het lijkt me leuk om een dagje een excursie naar de woestijn te maken, zie ik dat ook eens . Nu heb ik al vele aanbieders (bedrijfjes) gevonden die tourtjes aanbieden. Desert safari's worden ze allemaal genoemd.

Nu las ik echter op een ander forum dat deze desert safari's allemaal het zogenaamde 'dune bashing' inhouden oftewel met een jeep racen over de zandheuvels in de woestijn. Dit is helaas voor mij geen optie aangezien ik heel snel wagenziek word. Lijkt me niet zo verstandig dus.

Zouden er geen trips naar de woestijn zijn ZONDER dit crossen met de auto? Ik heb al uren geGoogled maar vind niets. Zelfs het verkeersbureau van Dubai kan me niet helpen.

Iemand ervaring hiermee? En hopelijk tips voor me?
Volgens mij is het in Dubai zo dat als je de stad uit gaat er dan bijna gelijk woestijn is. Er zijn daar vast wel mannen die je rond lijden met een kameel. Ga er heen met een taxi als het te ver is om te lopen (dat kost daar bijna niets) en spreek af hoe laat die taxi jou weer op haalt.
Geen ervaring met de desert safari's, maar het is 40+ graden op dit moment in Dubai. Ik weet niet of een desert trip uberhaupt wel aan te raden is? Ik begrijp dat je er misschien maar 1x bent, maar ben bang dat er niet zoveel te genieten valt in die hitte in de (reflecterende) woestijn?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
en als je gaat trek dan een lange broek met een lang shirt aan en dichte schoenen. Die wind schijnt zo heet te zijn dat je daar al van kan verbranden. Ook met blote voeten in het zand is niet verstandig.
Tja Himalaya, het zal ongetwijfeld super heet zijn... daarom zijn die woestijn trips ook altijd 's avonds. Dan is het natuurlijk nog steeds erg warm, maar misschien ietsje beter te doen. Anders maar even afzien :S.

Bedankt voor de tip Charley, wie weet . Op zoek naar man met kameel haha.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven