Deventer, Zwolle of Zutphen

01-08-2021 19:18 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Man en ik willen volgende week of de week erna 2-3 dagen naar één of twee van deze steden.
Wie heeft er tips voor mij betreffende een hotel.
We willen graag een schoon hotel met goede bedden en we houden van een uitgebreid ontbijt.
Aangezien het alleen voor de ovenachting is hoeft er verder geen wellness of andere dingen bij te zijn.
Liefst een beetje centraal gelegen.
Tips voor bezienswaardigheden zijn ook welkom.
Alle reacties Link kopieren
Hotel Finch in Deventer! Mooi hotel in oud pand in het midden van het centrum.
Alle reacties Link kopieren
Applecrumble schreef:
01-08-2021 19:21
Hotel Finch in Deventer! Mooi hotel in oud pand in het midden van het centrum.
Hier sluit ik me bij aan!! Mooi hotel, zeer centraal gelegen! Het was vroeger een bank, de toiletten beneden vind je in ‘de kluis’. Heel gaaf!
doces wijzigde dit bericht op 01-08-2021 19:23
16.19% gewijzigd
Applecrumble schreef:
01-08-2021 19:21
Hotel Finch in Deventer! Mooi hotel in oud pand in het midden van het centrum.
Ja deze!

Of het IJsselhotel in Deventer
anoniem_406188 wijzigde dit bericht op 01-08-2021 19:23
1.75% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Applecrumble schreef:
01-08-2021 19:21
Hotel Finch in Deventer! Mooi hotel in oud pand in het midden van het centrum.
Ja deze, en als ze geen plek hebben Huis Vermeer misschien.
Alle reacties Link kopieren
Wauw jullie zijn wel eensgezind. Ik zal snel eens gaan kijken.
Alle reacties Link kopieren
Deventer en Zutphen zijn allebei leuker dan Zwolle, zeker qua horeca. Het is ook leuk om een fiets te huren en in de omgeving te peddelen. In Zutphen is op donderdag een leuke markt.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben pas en in Deventer en in Zutphen geweest

Ik vond Zutphen echt stukken leuker en gezelliger
Alle reacties Link kopieren
Mocht je in Deventer willen winkelen, ga dan vooral naar de Kleine Overstraat, Grote Overstraat en Walstraat. Leuke, knusse straatjes met kleine, bijzondere winkeltjes.

Park Café Mees op het Vogeleiland is heel leuk (en op loopafstand van Hotel Finch).
Alle reacties Link kopieren
Ik wilde ook hotel Finch in Deventer zeggen haha.
Ik vind Zwolle wel leuker dan Zutphen, Zutphen vind ik net iets te klein voor een paar dagen. Maar Deventer is het leukst van de drie!
Alle reacties Link kopieren
Hotel Finch is helaas de dagen dat wij kunnen volgeboekt, dus die valt af. Maar wel een hotel om te onthouden.
Alle reacties Link kopieren
Hotel In Het Huis Van Deventer is ook te gek. Met Auping bedden (en Auping is ook nog een Deventer bedrijf) en bij hun restaurant Betti kan je heel erg goed ontbijten. En tegenover de Lebuinuskerk (waar je sowieso de toren van moet beklimmen). Deventer is trouwens ook een goede uitvalsbasis om een deel van de IJssel Biënnale te bezoeken.
blub
Alle reacties Link kopieren
In Zwolle heb je Pelsertoren, hoewel dat klein is dus misschien geen plek heeft. Hotel Wientjes of Pillows is ook een goede optie.
Alle reacties Link kopieren
Broederenklooster in Zutphen is ook een fijne, unieke plek! Met minder dan een kwartier ben je in Deventer met de trein dus kun je beide steden meepakken!
Alle reacties Link kopieren
Zwolle vind ik de minste leuke van de drie. Maar mocht je toch in Zwolle belanden, neem dan ook een kijkje in Hattem dat er vrijwel tegenaan ligt, superschattig plaatsje. Zelf vind ik Deventer het prettigst maar Zutphen ook leuk hoor.

Geen specifieke hoteltips, sorry... ik zou gewoon in Booking veel filters aan zetten, voor jouw prijsmarge, afstand tot centrum, alleen beschikbare accommodaties tonen (teleurstelling voorkomen), minstens een score van een 8... in de reviews kan je wel lezen wat mensen van het ontbijt, de bedden en de schoonmaak vonden (vaak kan je de reviews daar ook nog verder op filteren).
You can never have too many hats, gloves and shoes
Alle reacties Link kopieren
Het is Deventer/Zutphen geworden, met maar 1 overnachting. Helaas niet in een hotel dat hier genoemd is want ik vind €300 voor 1 nacht erg veel. Veel was al volgeboekt dus toen maar gewoon voor een hotel gekozen met wisselende reviews namelijk Postil.onhotel Deventer. Het is maar 1 nacht dus we zullen wel zien.
Bedankt voor de suggesties misschien een andere keer als we langer gaan en wat meer tijd vooraf boeken.
Alle reacties Link kopieren
nashville schreef:
01-08-2021 21:05
Broederenklooster in Zutphen is ook een fijne, unieke plek! Met minder dan een kwartier ben je in Deventer met de trein dus kun je beide steden meepakken!
Die wou ik ook aanraden! Zo'n mooi plekje (en mijn oude werkplek toen het nog museum was).
Overigens: als je wil uitpakken met dineren, is het óók een aanrader! Hmmm, misschien binnenkort ff een tafeltje boeken :mrgreen:

TO: volgens mij zit het postiljon hotel aan de snelweg, lijkt me niet echt gezellig.. Maar je bent wel zó in Zutphen (via Gorssel)
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
Alle reacties Link kopieren
Blauwbloemetje schreef:
01-08-2021 19:18
Tips voor bezienswaardigheden zijn ook welkom.
Ik heb in Zutphen de stadsrondwandeling met een gids gedaan, volgens mij gewoon via de VVV. Het ziet er altijd een beetje suf uit als je zo'n groep ziet rondgaan, maar eerlijk gezegd vind ik het zelf meestal heel leuk en interessant als deelnemer. Je hoort allerlei leuke weetjes over de geschiedenis en ziet daarbij ook om welk gebouw / poort / wat dan ook het gaat, en je komt in gekke steegjes die je zelf misschien over het hoofd zou zien. Zelf ben ik te lui om dat met een boekje en routebeschrijving of audiotour te gaan doen. :mrgreen:
En je komt soms ook langs verborgen terrasjes of winkeltjes waar je later zelf nog even terug heen wilt.

Deventer heeft vast ook gegidste rondwandelingen.

Mocht je houden van struinen bij boetiekjes, check dan even of de winkels wel open zijn op zondag. In hanzestad Kampen is wat dat betreft bijna geen reet te doen op zondag. :-)
You can never have too many hats, gloves and shoes
Alle reacties Link kopieren
Stadswandelingen met gids staan inderdaad op de planning.
Aangezien we besloten hebben maar 1 nacht te gaan, maakt het niet zo heel veel uit waar het hotel staat. We gaan er alleen maar slapen en ontbijten. We hebben naar verschillende hotels en B&B gekeken of ze zijn vol of erg duur er gaan nu ivm corona denk ik erg veel mensen in Nederland op vakantie.
Volgend jaar beter en dan weet ik de goede adresjes.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven