Diani Beach Kenia
zondag 12 juni 2011 om 18:04
Mijn vriend en ik zijn zo goed als zeker over onze vakantiebestemming. We willen graag naar Kenia en dan aan de kust van Diani beach een hotel boeken en vanuit daar excursies/safaris maken. Zo kunnen we het zelf een beetje afwisselen.
Alleen is mijn vraag of de stranden echt zo mooi zijn als je op sommige fotos ziet??? Want soms lijkt het ook alsof er niemand op het strand ligt en de zee helemaal niet zo mooi is...
Dus met andere woorden....wie heeft hier ervaring mee??
Alleen is mijn vraag of de stranden echt zo mooi zijn als je op sommige fotos ziet??? Want soms lijkt het ook alsof er niemand op het strand ligt en de zee helemaal niet zo mooi is...
Dus met andere woorden....wie heeft hier ervaring mee??
zondag 12 juni 2011 om 18:31
het strand is echt prachtig daar, in dit geval mag je gerust geloven wat de brochures zeggen. Het probleem van in Kenia op het strand liggen is dat het echt loeiheet is, en daarnaast wij als blanken binnen een uur verschrikkelijk verbrand zijn. Dus lijken de stranden leeg, het is gewoon echt niet zo lang uit te houden in de zon. Daarnaast heeft de lokale bevolking echt wel wat beters te doen dan op het strand liggen, wat daar aan volk voorbij schuift zijn óf heel rijke lui óf mensen die er werken.
Maar hoe dan ook, ga lekker joh. Pak je een vers mango sapje en ga genieten van het uitzicht, rij een stukje op een kameel en zwem wat in de zee, het is er heerlijk!
Maar hoe dan ook, ga lekker joh. Pak je een vers mango sapje en ga genieten van het uitzicht, rij een stukje op een kameel en zwem wat in de zee, het is er heerlijk!
zondag 12 juni 2011 om 23:16
Het strand is echt zo mooi, al kan er soms wel veel zeewier liggen.
Er ligt inderdaad bijna niemand op het strand zelf. Is ook gewoon te warm om echt in de zon te liggen bakken.
Daarbij hebben de hotels allemaal een stuk tuin aan het strand en/of een stuk privestrand waar de ligbedden en parasols staan.
Naar welk hotel gaan jullie?
Wil je als tip meegeven om bij een lokaal bureau je safari en excursies te boeken. Via het hotel of de reisorganisatie ben je echt veel meer kwijt.
Er ligt inderdaad bijna niemand op het strand zelf. Is ook gewoon te warm om echt in de zon te liggen bakken.
Daarbij hebben de hotels allemaal een stuk tuin aan het strand en/of een stuk privestrand waar de ligbedden en parasols staan.
Naar welk hotel gaan jullie?
Wil je als tip meegeven om bij een lokaal bureau je safari en excursies te boeken. Via het hotel of de reisorganisatie ben je echt veel meer kwijt.
maandag 13 juni 2011 om 12:24
Allebei zijn het goede hotels.
Southern Palms heeft echt een gigantisch zwembad (met bar in het water), kamers zijn ruim en het eten is prima, zowel het buffet als de restaurants.
Leopard ken ik van alleen van overdag daar zijn, ging daar wel eens zwemmen en wat eten op een vrije dag.
Leuk opgezet hotel, leuke daar is dat ze er een soort van welness bij hebben, waar je heel rustig kan relaxen en heel lekkere sapjes en salades kan krijgen.
Weet dus niet hoe de kamers daar zijn. Eten ken ik alleen van a la carte en dat is prima.
Wanneer ga je? En ga je met kinderen?
Met kinderen zou ik voor Southern Palms gaan, zonder kinderen eerder voor Leopard denk ik.
Leopard ligt ook iets gunstiger, wat dichter bij de bank, supermarkt, etc..
Southern Palms heeft echt een gigantisch zwembad (met bar in het water), kamers zijn ruim en het eten is prima, zowel het buffet als de restaurants.
Leopard ken ik van alleen van overdag daar zijn, ging daar wel eens zwemmen en wat eten op een vrije dag.
Leuk opgezet hotel, leuke daar is dat ze er een soort van welness bij hebben, waar je heel rustig kan relaxen en heel lekkere sapjes en salades kan krijgen.
Weet dus niet hoe de kamers daar zijn. Eten ken ik alleen van a la carte en dat is prima.
Wanneer ga je? En ga je met kinderen?
Met kinderen zou ik voor Southern Palms gaan, zonder kinderen eerder voor Leopard denk ik.
Leopard ligt ook iets gunstiger, wat dichter bij de bank, supermarkt, etc..
maandag 13 juni 2011 om 12:30
De preciese datum weet ik nog niet want moet nog boeken, maar in ieder geval rond 28 augustus. We gaan met zijn 2-en (partner). Lees op internet ontzettend veel mensen die palms boeken en heel tevreden zijn.
Ben aan het kijken voor safaris maar heb inderdaad begrepen dat je dat beter daar lokaal kan boeken alhoewel ik van Julius safaris veel goede berichten hoor. Alleen heb ik niet echt een idee wat je nou kwijt bent voor een safari voor 4 dagen ofzo... zo rond een 300 euro pp?? of zit ik er dan ver nnaast?!
thnx voor je reactiies!
Ben aan het kijken voor safaris maar heb inderdaad begrepen dat je dat beter daar lokaal kan boeken alhoewel ik van Julius safaris veel goede berichten hoor. Alleen heb ik niet echt een idee wat je nou kwijt bent voor een safari voor 4 dagen ofzo... zo rond een 300 euro pp?? of zit ik er dan ver nnaast?!
thnx voor je reactiies!
maandag 13 juni 2011 om 12:38
Southern Palms is ook gewoon prima hoor.
Maar wat ik van Leopard ken zie ik daar ook veel voordelen.
Voor 4 dagen safari ben je wel iets meer kwijt denk ik. Ligt er ook aan natuurlijk waar je heen wilt.
Denk dat je voor 4 dagen Tsavo east en west, eventueel in combinatie met Amboseli tussen de 350-400 euro pp kwijt bent. Dan dus wel via een lokale aanbieder.
Aanrader ook om te boeken is Dream Kenya Safaris.
Maar wat ik van Leopard ken zie ik daar ook veel voordelen.
Voor 4 dagen safari ben je wel iets meer kwijt denk ik. Ligt er ook aan natuurlijk waar je heen wilt.
Denk dat je voor 4 dagen Tsavo east en west, eventueel in combinatie met Amboseli tussen de 350-400 euro pp kwijt bent. Dan dus wel via een lokale aanbieder.
Aanrader ook om te boeken is Dream Kenya Safaris.