DUBLIN!! IEMAND LEUKE TIPS??
donderdag 11 september 2008 om 08:43
Hallo allemaal,
Ik heb net een weekendje Dublin geboekt voor in november.
Nu is Dublin niet net als Parijs of Londen...dat je zeker weet dat er een aantal dingen zijn die je wilt zien (eiffeltoren,sacre coeur etc)
Voor mij is alles onbekend en nieuw daar! Iemand leuke tips voor wat ik zeker moet gaan doen daar??
Laat het me weten!!!!
Ik heb net een weekendje Dublin geboekt voor in november.
Nu is Dublin niet net als Parijs of Londen...dat je zeker weet dat er een aantal dingen zijn die je wilt zien (eiffeltoren,sacre coeur etc)
Voor mij is alles onbekend en nieuw daar! Iemand leuke tips voor wat ik zeker moet gaan doen daar??
Laat het me weten!!!!

donderdag 11 september 2008 om 08:49
Hoi,
Wij zijn 2 jaar geleden in nov in Dublin geweest.
Hele leuke stad met veel te zien en te doen.
Zo moet je (althans vond mijn man) de Guinness brouwerij gezienhebben, super mooi uitzicht in de toren!
En de Jameson Brouwerij is ook leuk.
Dublin Castle is wel aardig, maar Trinity college is een must!
En dan zeker de blbliotheek, google maar eens!
's Avonds is Dublin heel gezellig met overal restaurantjes en kroegen met live muziek. Dan moet je zeker naar Temple bar (wijk) gaan.
Ook is het goed te doen om een busrit te maken naar een kasteel ofzo, Wij zijn naar Malahide Castle geweest, mooi weer, leuke rit en humoristische rondgang door kasteel.
Een capitoolgids van Dublin is ook handig bij het rondneuzen in deze gezellige stad.
Veel plezier
Wij zijn 2 jaar geleden in nov in Dublin geweest.
Hele leuke stad met veel te zien en te doen.
Zo moet je (althans vond mijn man) de Guinness brouwerij gezienhebben, super mooi uitzicht in de toren!
En de Jameson Brouwerij is ook leuk.
Dublin Castle is wel aardig, maar Trinity college is een must!
En dan zeker de blbliotheek, google maar eens!
's Avonds is Dublin heel gezellig met overal restaurantjes en kroegen met live muziek. Dan moet je zeker naar Temple bar (wijk) gaan.
Ook is het goed te doen om een busrit te maken naar een kasteel ofzo, Wij zijn naar Malahide Castle geweest, mooi weer, leuke rit en humoristische rondgang door kasteel.
Een capitoolgids van Dublin is ook handig bij het rondneuzen in deze gezellige stad.
Veel plezier

donderdag 11 september 2008 om 09:02
donderdag 11 september 2008 om 09:09
Inderdaad, de Trinity College met Book of Kells is erg mooi. Ook leuk: Writer's Museum, geeft aan de hand van de boeken van bekende Ierse schrijvers een goed beeld van de geschiedenis van Ierland, hoef jeniet eens een boekenliefhebber voor te zijn.
Verder: O'Connoll Street en St Stephens Green voor het shoppen en Merrion Square met al die leuke gekleurde deuren.
Verder: O'Connoll Street en St Stephens Green voor het shoppen en Merrion Square met al die leuke gekleurde deuren.

donderdag 11 september 2008 om 09:47
wij hebben de Dublin-pass en buskaart gekocht. Daarmee krijg je fikse korting of mag je gratis naar de al bovengenoemde dingen. Als je hem via internet besteld is hij vaak ook nog weer iets goedkoper, maar je kan hem ook gewoon op het vliegveld kopen.
Wat ik ook indrukwekkend vond was Kilmainham Goal: de oude gevangenis van Dublin.
Wat ik ook indrukwekkend vond was Kilmainham Goal: de oude gevangenis van Dublin.
donderdag 11 september 2008 om 10:30
Nou wat een boel tips zeg!! Super!!
Ik heb idd iets gelezen over die pasjes ja, zat ik al aan te denken...Gevangenis lijkt me ook interessant en temple bar was ik ook van plan heen te gaan. Ik wil ook graag typisch ierse muziek horen. met van die trommels enzo...is beetje het idyllische beeld dat ik van ierland heb hahaha
nou alvast bedankt voor de tips die er nu al staan!!
Ik heb idd iets gelezen over die pasjes ja, zat ik al aan te denken...Gevangenis lijkt me ook interessant en temple bar was ik ook van plan heen te gaan. Ik wil ook graag typisch ierse muziek horen. met van die trommels enzo...is beetje het idyllische beeld dat ik van ierland heb hahaha
nou alvast bedankt voor de tips die er nu al staan!!
woensdag 17 september 2008 om 00:39
Ik vond de Kilmainham gevangenis ook zeker een aanrader. Ga eens eten bij de Brazen Head, volgens henzelf de oudste kroeg van Dublin en de temple bar voor een avond stappen, daar zit altijd wel iets van je gading bij. Verder heb ik van een Ier de tip gekregen om bij thuiskomst de film the wind that shakes the barley (ik dacht dat ie zo heet, maar weet het niet meer zeker) te kijken, deze gaat over de geschiedenis van Ierland. En inderdaad de Guiness en de jameson fabrieken zijn de moeite waard (ik.... gefixeerd op drank?? niet...... )