Duitsland tips vakantie

22-06-2021 15:54 60 berichten
Hallo allemaal,

Via Google zie ik helaas geen topics meer van het viva forum. Ik vond er altijd zoveel goede tips.

Ik wil graag dit jaar of volgend jaar naar een gebied reizen wat dicht bij de grens ligt waar veel natuurgebieden zijn met daar tussen van die prachtige dorpjes/kastelen. Via Google is er zo'n schat van informatie dat ik er niet uitkom.

Welke gebied is prachtig om doorheen te rijden en te overnachten? Ik reis met kinderen die helaas niet zo van wandelen houden. Dus vooral dorpjes met daar omheen natuur lijkt mij ideaal, zodat ik kan combineren.

Ook is het belangrijk dat het betaalbaar blijft. Grote steden houd ik niet zo van. Ik wil vooral cultuur snuiven, dorpjes ontdekken, met de kinderen activiteiten ondernemen in kleinere natuurgebieden en vooral rust.

Ik ben benieuwd of bij deze wensen iets aansluit.
De Härz is ook erg leuk, maar helaas zijn daar vele dode naaldbomen door de schorskever. Ik vond het vorig jaar een erg triest gezicht.

Leuk is ook de stoomtrein.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
22-06-2021 18:59
Ik ben vorige week in Bollendorf geweest. Vlakbij de Luxemburgse grens en vlakbij 'Klein Zwitserland' en heel veel kastelen. We zaten in Waldhotel Sonnenberg met prachtig uitzicht over het dal. Prima keuken ook!
bollendorf is één van mijn lievelings <3
En doooooor!
Simply-me schreef:
23-06-2021 10:42
Wat een leuke tips allemaal! Ik ben zelf ook aan het kijken voor een vakantie naar Duitsland. Ik hoorde alleen dat je een negatieve test moet overhandigen als je op een terras wil zitten of uiteten wil gaan, ik kan er zelf niet een duidelijk bericht over vinden, weet iemand dat?
per vandaag dacht ik (moet je even checken) is rijnland pfalz voor nederlanders weer open. dus geen testen etc meer voor winkels, terras, etc. wél nog bij binnenkomst in je accommodatie, maar eenmalig dus niet meer elke 48 uur
En doooooor!
Dahlia74 schreef:
01-07-2021 11:00
De Härz is ook erg leuk, maar helaas zijn daar vele dode naaldbomen door de schorskever. Ik vond het vorig jaar een erg triest gezicht.

Leuk is ook de stoomtrein.
Harz ;-)
You can never have too many hats, gloves and shoes
broadway schreef:
01-07-2021 11:03
bollendorf is één van mijn lievelings <3
Leuk! Heerlijke omgeving vonden wij 't! :flirting:
tvp
gekopreizen schreef:
06-07-2021 11:41
tvp
Nou je hebt nog een paar weken om hem terug te vinden :lol:
Ik zou vooral de tips kopiëren naar een eigen bestand want hier verdwijnen ze.
Is dit een betaald onderwerp door het Duitse verkeersbureau om een discussie over Duitse vakanties aan te zwengelen? Bijna alle reacties over gebieden zijn tevens op het internet terug te vinden.
Voor kinderen:
Löwenzahnpad bij Nettersheim
Wilder Kermeter in Nationalpark Eifel (Vlakbij Vogelsang)
Verkorte versie Kall trail met sporen uit WO2 in het Hürtgenwald
Bunkers kijken in het Hürtgenwald
Rutger070 schreef:
10-07-2021 10:05
Is dit een betaald onderwerp door het Duitse verkeersbureau om een discussie over Duitse vakanties aan te zwengelen? Bijna alle reacties over gebieden zijn tevens op het internet terug te vinden.
Dat is met elk reis-topic zo hoor. Stel maar eens een vraag over Parijs, en vergelijk de antwoorden met de eerste de beste Lonely Planet gids of de website van de Parijse variant op de VVV.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven