Duitsland tips vakantie

22-06-2021 15:54 60 berichten
Hallo allemaal,

Via Google zie ik helaas geen topics meer van het viva forum. Ik vond er altijd zoveel goede tips.

Ik wil graag dit jaar of volgend jaar naar een gebied reizen wat dicht bij de grens ligt waar veel natuurgebieden zijn met daar tussen van die prachtige dorpjes/kastelen. Via Google is er zo'n schat van informatie dat ik er niet uitkom.

Welke gebied is prachtig om doorheen te rijden en te overnachten? Ik reis met kinderen die helaas niet zo van wandelen houden. Dus vooral dorpjes met daar omheen natuur lijkt mij ideaal, zodat ik kan combineren.

Ook is het belangrijk dat het betaalbaar blijft. Grote steden houd ik niet zo van. Ik wil vooral cultuur snuiven, dorpjes ontdekken, met de kinderen activiteiten ondernemen in kleinere natuurgebieden en vooral rust.

Ik ben benieuwd of bij deze wensen iets aansluit.
Alle reacties Link kopieren
Vorig jaar naar de Eifel geweest, prachtig gebied. Misschien moet je daar even naar googelen?
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren
De Eifel is prachtig en niet zo ver. Monschau is een mooi dorpje. In het dorpje Steffelen hebben ze een educatieve wandelroute met uitleg over het vulkanisch gebied. Daar is ook een koudwatergeiser.

Ook rondom de Moezel is het fijn met kleine dorpjes zoals Cochem en Bernkastel. Mocht je toch een stad willen zien; Trier. Het is een grotere stad maar er zijn verschillende Romeinse overblijfselen te zien. Vlakbij Trier ligt Saarburg waar een waterval door het stadje loopt.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben vorig jaar een stuk van de Romantische Strasse gereden en geëindigd in Füssen. Dit is vlakbij de Oostenrijkse grens. Hier liggen kastelen Hohenschwangau en Neuschwanstein. Voor de rest veel mooie natuur, bergen.
Alle reacties Link kopieren
Ah, ik zie nu dat het dicht bij de grens moet liggen. Dan is de Eifel en bv. Monschau inderdaad een goede optie!
Alle reacties Link kopieren
Je hebt er ook mooie grotten bij de Eifel, erg leuk om met kinderen te bezichtigen.

https://www.komoot.nl/guide/208574/de-m ... n-de-eifel
Voor iedereen een groene tuin
Misschien iets te ver, maar het Weserbergland is ook mooi. Oude dorpjes (bijv Hamelen) en kasteeltjes. Mooie heuvelachtige omgeving.
Alle reacties Link kopieren
Wij gingen vroeger altijd "ver" weg op vakantie. Maar ik heb geweldige herinneringen aan het Sauerland. Net over de grens (beetje afhankelijk waar je in NL woont natuurlijk). Ik vond het er als kind heerlijk (en als ik de foto's zie, was het ook mooi) en ik vond het idee dat we zo thuis waren ook erg fijn.
Alle reacties Link kopieren
Monschau vond ik wat tegenvallen, het is net de Zaanse Schans. Trier was wel erg mooi en we zijn ook bij Ordensburg Vogelsang geweest in het nationaal park Eifel. Wij hadden een hotel in Gerolstein (Landhaus Müllenborn), en in de omgeving was meer te doen dan we dagen hadden.
Alle reacties Link kopieren
KamilleT schreef:
22-06-2021 16:51
Monschau vond ik wat tegenvallen, het is net de Zaanse Schans. Trier was wel erg mooi en we zijn ook bij Ordensburg Vogelsang geweest in het nationaal park Eifel. Wij hadden een hotel in Gerolstein (Landhaus Müllenborn), en in de omgeving was meer te doen dan we dagen hadden.


Trier is qua inwoners 10x groot :)
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben toevallig net een verblijf geboekt bij dormio resort, eifeler tor.
Ik vind persoonlijk de duitse vakantieparken wat tegenvallen...maar wellicht ben ik teveel luxe gewend.

Op dit vakantiepark is er een binnen en buitenzwembad, zijn er winkeltjes en verschillende restaurants, en is erook animatie waar kinderen aan mee kunnen doen.
En het uitzicht schijnt super te zijn!
Verder in de buurt van Monschau, Aken en Trier.
En op korte afstand van Nederland.
Als je dit wilt boeken...boek bia de site van Dormio zelf...scheelt ruim 800 euro opeen week dan via de landal site!
Alle reacties Link kopieren
Ik houd van de Eifel. Trier is mooi aan de zuidkant van de Eifel, maar er is nog zo veel meer moois. Daun, wildpark en zomerrodelbaan, kastelen, mooie plaatsjes, fossielen zoeken in de Noordeifel, zwemmen in de Maaren (voormalige vulkanen), de burchtruïnes bij Manderscheid...
Alle reacties Link kopieren
In de buurt van Cochem is een klettersteig, misschien ook leuk om te doen.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Dit klinkt allemaal ontzettend gaaf. Ik ga alle tips opslaan. Ik kwam er via Google niet helemaal uit. Hier heb ik heel veel aan! Dan kan ik via Google verdiepen.

Ook goede tip van de camping. Ik ga daar eens naar kijken. Wat een verschil zeg. Ik boekte altijd centerparcs in Nederland via de Belgische of Duitse site. Scheelde ook soms 100 euro.
Alle reacties Link kopieren
Tecklenburg is ook een aanrader!
Of Bad Bentheim als je amper de grens over wilt, staat ook een gigantisch kasteel bovenop een heuvel.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben met een eigen kampeermiddel op Landal Sonnenberg aan de Moezel gestaan. Dat was een prima camping met krijspaleis, zwembad etc. waar we gebruik van konden maken. Op dezelfde weg als naar Landal lag ook een buitenzwemcomplex (niet inbegrepen) en die zag er ook goed uit.

Landal Wirfttal is ons ook goed bevallen, daar hadden we een huisje gehuurd. Voor de Eifel ligt deze wat gunstiger, maar Trier is van daar uit ook nog goed te doen.

Wat misschien ook leuk is, is kasteel Vianden in Luxemburg. Zo ver ligt dat er allemaal niet van af.
https://www.roompot.nl/vakantieparken/d ... ter=552224

Deze zat ik een paar jaar terug. Zwembad niet veel soeps, maar in de buurt wel eea te doen. Cochem, de Geierlay hangbrug, de Nurburgring waar wel leuke dingen te doen zijn.
Alle reacties Link kopieren
De Harz is ook leuk voor kinderen. Is ongeveer drie uur rijden vanaf de grens. Weet niet of dat te ver is. Combinatie van natuur en leuke Unesco stadjes. Maar ook mijnen, stoeltjesliften en natuurspeeltuinen. Wij zaten in Braunlage, dat ligt centraal in de Harz.
Wat doen jullie graag tijdens je vakantie - oftewel welke activiteit tijdens je verblijf in Duitsland heeft je voorkeur?

- (Electrisch) Fietsen?
- Zwemmen? (misschien met kinderen)
- Wandelen?

Net over de grens bij Enschede/Twente ligt het Münsterland en de Grafschaft Bentheim. Ze hebben er prachtige fietsroutes langs oude kastelen en tevens prachtige bossen.

Lees meer over deze toeristische regio met alle details op
https://www.geheimoverdegrens.nl/

Veel plezier!
In de omgeving van Trier. Prachtig daar!
Ik ben vorige week in Bollendorf geweest. Vlakbij de Luxemburgse grens en vlakbij 'Klein Zwitserland' en heel veel kastelen. We zaten in Waldhotel Sonnenberg met prachtig uitzicht over het dal. Prima keuken ook!
Dicht bij Trier ook en heeft 'n overdekt zwembad en sauna.
Alle reacties Link kopieren
Landal Wirfttal zaten wij, mooie omgeving. Leuke huisjes, wel heel krakerig de vloeren boven :O
Voor iedereen een groene tuin
KamilleT schreef:
22-06-2021 16:51
Monschau vond ik wat tegenvallen, het is net de Zaanse Schans. Trier was wel erg mooi en we zijn ook bij Ordensburg Vogelsang geweest in het nationaal park Eifel. Wij hadden een hotel in Gerolstein (Landhaus Müllenborn), en in de omgeving was meer te doen dan we dagen hadden.
Wij zijn vorige week in Monchau geweest en zonder het gebruikelijke massatoerisme is het wel echt een leuk uitje voor een paar uur.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
22-06-2021 19:15
Wij zijn vorige week in Monchau geweest en zonder het gebruikelijke massatoerisme is het wel echt een leuk uitje voor een paar uur.
En ze hebben er lekkere mosterd :kwijl:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven