Duitsland, welke stad?
zondag 14 juli 2013 om 12:22
Mijn vriend en ik willen deze zomer graag kort op vakantie naar Duitsland; waarschijnlijk een dag of vier. We zijn een paar keer naar Hamburg geweest en dit beviel ons erg goed, maar nu willen we toch graag eens een andere stad zien!
We wonen zelf in Groningen en zo om en nabij de 400 km reizen is eigenlijk de max. Weet iemand een leuke/interessante/mooie stad?
We wonen zelf in Groningen en zo om en nabij de 400 km reizen is eigenlijk de max. Weet iemand een leuke/interessante/mooie stad?
zondag 14 juli 2013 om 12:31
Berlijn is inderdaad een geweldige stad.
Leuk als stedentripje. Iets dichterbij vind ik Aachen ook erg leuk.
Münster is ook leuk, vooral de dierentuin is erg mooi daar.
Als je meer voor de natuur en omgeving gaat, dan is de omgeving rond Paderborn erg leuk. Paderborn zelf is een mooie stad ook. En Bad Driburg/Willebadessen is erg mooie natuur.
Leuk als stedentripje. Iets dichterbij vind ik Aachen ook erg leuk.
Münster is ook leuk, vooral de dierentuin is erg mooi daar.
Als je meer voor de natuur en omgeving gaat, dan is de omgeving rond Paderborn erg leuk. Paderborn zelf is een mooie stad ook. En Bad Driburg/Willebadessen is erg mooie natuur.
zondag 14 juli 2013 om 12:33
zondag 14 juli 2013 om 13:45
Oeeeh, dan weet ik er genoeg!
Bremen, is heel erg de moeite waard! Vond ik veel mooier en interessanter dan Hamburg. (Ik heb misschien nog wel een adresje waar je een appartementje kunt huren!)
Verder kun je in Essen prachtig winkelen, zit een mega grote Primark. Maar zijn de andere steden daar rondom ook wel interessant.
Köln ben ik nog nooit geweest, maar ik hoor er veel positiefs over!
Münster is ook erg leuk, alleen of je er echt 4 dagen kunt rondlopen is vraag 2.
Zelf zit ik momenteel in Würzburg voor mijn studie. Prachtige omgeving, veel heuvels/wijn/bier/braadworsten!
Met de ICE in Duitsland is ook een aanrader, van te voren boeken en zitplaatsreservering en je hebt een prachtige rit!
Bremen, is heel erg de moeite waard! Vond ik veel mooier en interessanter dan Hamburg. (Ik heb misschien nog wel een adresje waar je een appartementje kunt huren!)
Verder kun je in Essen prachtig winkelen, zit een mega grote Primark. Maar zijn de andere steden daar rondom ook wel interessant.
Köln ben ik nog nooit geweest, maar ik hoor er veel positiefs over!
Münster is ook erg leuk, alleen of je er echt 4 dagen kunt rondlopen is vraag 2.
Zelf zit ik momenteel in Würzburg voor mijn studie. Prachtige omgeving, veel heuvels/wijn/bier/braadworsten!
Met de ICE in Duitsland is ook een aanrader, van te voren boeken en zitplaatsreservering en je hebt een prachtige rit!
zondag 14 juli 2013 om 14:23
Ik ben laatst in Düsseldorf geweest en vond het een verrassend leuke stad met een geweldige sfeer. Je kunt er enorm goed winkelen en het stikt van de leuke café's en restaurantjes (de 'boulevard' langs de rijn is ook echt een aanrader).
De stad heeft volgens mij een erg slecht imago, want als ik er enthousiast over vertel kijkt iedereen me aan of ik gek ben
De stad heeft volgens mij een erg slecht imago, want als ik er enthousiast over vertel kijkt iedereen me aan of ik gek ben
The time is now
zondag 14 juli 2013 om 14:35
Bedankt voor de vele reacties en tips! De voorkeur van vriendlief gaat op dit moment uit naar Keulen. We zouden daar dan best twee dagen heen kunnen en dan nog twee dagen naar een andere stad. Denk dat dat misschien wel leuker is dan vier dagen in dezelfde plaats rondwandelen.
We zijn trouwens beide niet echt terrastypes, we vinden het leuker om mooie gebouwen en dergelijke te zien.
We zijn trouwens beide niet echt terrastypes, we vinden het leuker om mooie gebouwen en dergelijke te zien.
zondag 14 juli 2013 om 14:51
Lovemadness, geeft goede tips! Würzburg is idd ook erg mooi. Verschillende gebouwen en tuinen om te bekijken en in de omgeving allerlei wijngaarden dus ook lekker wijn proeven ed.
Weimar in het oosten is ook erg mooi.
Oh en ik heb mijn eerdere post aan gepast. Mijn telefoon maakte er Thüringen(deelstaat) van waar ik Tübingen(stad) bedoelde.
Lübeck in het noorden is ook mooi. Veel te zien en te doen. Als oude Hanzestad heeft het een heel andere sfeer dan bijvoorbeeld Würzburg in het zuiden.
Veel plezier!
Lovemadness, ik denk dat ik jouw tips over Bremen ook wel wil ontvangen. Die ene keer dat ik er ben geweest vond ik het een beetje 'dodgy'.
Weimar in het oosten is ook erg mooi.
Oh en ik heb mijn eerdere post aan gepast. Mijn telefoon maakte er Thüringen(deelstaat) van waar ik Tübingen(stad) bedoelde.
Lübeck in het noorden is ook mooi. Veel te zien en te doen. Als oude Hanzestad heeft het een heel andere sfeer dan bijvoorbeeld Würzburg in het zuiden.
Veel plezier!
Lovemadness, ik denk dat ik jouw tips over Bremen ook wel wil ontvangen. Die ene keer dat ik er ben geweest vond ik het een beetje 'dodgy'.
zondag 14 juli 2013 om 16:30
Ruhrgebied. Als je van oude gebouwen houdt dan misschien ook wel van de Industriekultur. Zeche Zolverein is echt een aanrader (bij Essen). Landschaftspark Duisburg Nord is ook mooi. Openbaar vervoer tussen de diverse steden is goed geregeld. Ik vond de avondrondleiding in Hattingen echt heel speciaal. Er zijn ook grote winkelcentra. In Oberhausen heb je nu in de Gasometer een project van Christo.
zondag 14 juli 2013 om 16:36
quote:Banba schreef op 14 juli 2013 @ 14:23:
Ik ben laatst in Düsseldorf geweest en vond het een verrassend leuke stad met een geweldige sfeer. Je kunt er enorm goed winkelen en het stikt van de leuke café's en restaurantjes (de 'boulevard' langs de rijn is ook echt een aanrader).
Ik heb drie jaar in Ddorf gewoond en ik kijk je aan alsof je gek bent.
Maar je hebt gelijk: de Rheinufer is geweldig, mits mooi weer en alle terrasjes open.
Ik heb drie jaar in Ddorf gewoond en ik kijk je aan alsof je gek bent.
Maar je hebt gelijk: de Rheinufer is geweldig, mits mooi weer en alle terrasjes open.