Durban, Zuid-Afrika
maandag 3 maart 2014 om 21:44
In juni ga ik waarschijnlijk voor ruim een week naar Zuid-Afrika. Uitvalsbasis is de stad Durban. Op internet lees ik echter niet heel positieve berichten over deze stad. Zijn er forummers die deze stad kennen? Zo ja, wat vonden jullie ervan? Wat zijn de do's and don'ts? Hoe is het met de veiligheid gesteld? Jullie ervaringen lees ik graag. Alvast heel erg bedankt!
maandag 3 maart 2014 om 22:56
Hmm... sorry, maar hier ook geen positieve verhalen over Durban. Ik vond het een nare stad en had gelukkig de mogelijkheid om er snel (sneller dan gepland) weer weg te gaan. Ushaka (blanke mensen walhalla aan zee) is de Apartheid nog niet voorbij vond ik (alleen maar blanken, donkere mensen alleen als personeel of op het volgende strand), al kan ik wel het vis tentje aan de rechterkant vlak voor je het strand oploopt aanraden. Ik heb me er trouwens 's avonds absoluut onveilig gevoeld. Dat heb ik niet snel, en mijn gevoel klopt bijna altijd.
Ik zou als het mogelijk is in bijv. Pietermaritzburg verblijven (uurtje rijden), dat is een studentenstad en imho veel vriendelijker.
Maar goed.. werk waardoor je naar Zuid Afrika mag.. ik ben toch wel jaloers
Ik zou als het mogelijk is in bijv. Pietermaritzburg verblijven (uurtje rijden), dat is een studentenstad en imho veel vriendelijker.
Maar goed.. werk waardoor je naar Zuid Afrika mag.. ik ben toch wel jaloers
zondag 9 maart 2014 om 10:40
Ik vond Durban op zich niet zo verkeerd. Het is zeer zeker niet de leukste stad van ZA maar wel ok. Qua veiligheid is het goed opletten, je mag bijvoorbeeld niet met een tas het strand op want een tas kan makkelijk gestolen worden. Dus neem je handdoek en zonnebrandcrème los in de hand mee. Heb ook leuk geshopt en lekker gegeten in Durban. Ben als vrouw zijnde gewoon alleen over straat gegaan en niets vervelends meegemaakt! Maar ik was wel Joburg gewend, dus dan valt Durban misschien nog mee qua onveiligheid.
zondag 9 maart 2014 om 17:22
Ik vond Durban eerlijk gezegd ook zeer onaantrekkelijk..
Mensen die in mijn omgeving naar Zuid Afrika gaan adviseer ik Durban over te slaan.
Maar volgens mij heb je vlakbij Durban wel een park met oa krokodillen en nijlpaarden. Het St. Lucia park. Maar ik kan me niet meer herinneren of de afstand goed te doen is in korte tijd.
Walvissen spotten kan ook aan deze kust maar dan zit je wellicht aan een bepaald seizoen vast.
Mensen die in mijn omgeving naar Zuid Afrika gaan adviseer ik Durban over te slaan.
Maar volgens mij heb je vlakbij Durban wel een park met oa krokodillen en nijlpaarden. Het St. Lucia park. Maar ik kan me niet meer herinneren of de afstand goed te doen is in korte tijd.
Walvissen spotten kan ook aan deze kust maar dan zit je wellicht aan een bepaald seizoen vast.