'durf' jij al te boeken voor later dit jaar?

03-01-2021 15:30 935 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie durft al te boeken voor later dit jaar? Ik zou ik de meivakantie graag weg willen maar vind het lastig om in te schatten of reizen dan al kan en er al genoeg weer kan. Of slaan jullie nog een jaartje over?
Ben benieuwd wie er wel gaan boeken!
Alle reacties Link kopieren
Sinjoren schreef:
12-01-2021 14:30
Daar zijn we het alvast over eens dan.

En ja tuurlijk, waarom zouden we dat niet doen? Had Pfizer al voor iedereen in Dubai beschikbaar geweest en hadden we daar drie weken verbleven, dan kwamen we sowieso gevaccineerd terug. Daar zullen we nog wat anders op moeten bedenken dus.

Wel, zoals ik in een eerdere post al zei: maak je borst maar nat, want die groep gaat alleen maar groeien. Dat "heel even" gaat zo dadelijk voor de meesten al een volledig jaar zijn, en realistisch gezien duurt het nog zeker een half jaar vooraleer je echt kan hopen dat mensen weer los kunnen. De groep mensen waarvoor dat "heel even" echt wel veel te lang wordt en die foert gaan zeggen, gaat alleen maar groter worden. De blame-game (blijven) spelen zal ze alvast niet overtuigen om mooi in de pas te blijven lopen.
Geloof me, ik sta net zo goed te trappelen om weer te feesten, reizen en knuffelen. Net zoveel als iedereen. Ik ben echt geen heilig boontje die zich een seconde langer dan nodig op laat sluiten. En toch lukt het me om dat allemaal nog even uit te stellen, voor het grotere doel, en het lukt me ook nog om in de tussentijd niet depressief te raken. De kleine dingen in het leven zoals een filmavond met de kinderen (zelfs als het de honderdste filmavond in een jaar is) of een mooie natuurwandeling met een vriendin (ja, ook de vijftigste) geven mij voldoende plezier, ik heb daar geen risicovolle activiteiten voor nodig op dit moment.
Sinjoren schreef:
12-01-2021 14:16

Dus serieuze tegenvraag: waarom zit je jezelf hier zo op te boeien in wat iemand compleet anoniem zegt op een forum in een topic waar de oorspronkelijke vraag letterlijk was: "wie durft al te boeken?". Je doet het jezelf aan als je op zo'n topic klikt en tegelijk wil dat niemand daar "wij" op antwoordt.
De titel is Wie durft al te boeken voor later dit jaar? Niet wie durft al te boeken voor februari?
Maw wie durft er op te gokken dat de omstandigheden in de zomer of nog later dit jaar beter zijn? Niet: wie heeft er schijt aan de huidige maatregelen?

En het virus is niet gevoelig voor welke klasse je vliegt hoor, dus irrelevante info.
rosadebree schreef:
12-01-2021 14:40
Geloof me, ik sta net zo goed te trappelen om weer te feesten, reizen en knuffelen. Net zoveel als iedereen. Ik ben echt geen heilig boontje die zich een seconde langer dan nodig op laat sluiten. En toch lukt het me om dat allemaal nog even uit te stellen, voor het grotere doel, en het lukt me ook nog om in de tussentijd niet depressief te raken. De kleine dingen in het leven zoals een filmavond met de kinderen (zelfs als het de honderdste filmavond in een jaar is) of een mooie natuurwandeling met een vriendin (ja, ook de vijftigste) geven mij voldoende plezier, ik heb daar geen risicovolle activiteiten voor nodig op dit moment.
Ik geloof gerust dat je staat te trappelen en dat je je desondanks nog kan inhouden.
De vraag is wat je gaat zeggen tegen iedereen die ook staat te trappelen en die zich niet meer kan inhouden. Die groep kan alleen maar groter en luider worden, en die gaan lak hebben aan welke "het is jullie fout" of "als wij het kunnen dan jullie ook"-boodschap.
Alle reacties Link kopieren
Sinjoren schreef:
12-01-2021 14:54
Ik geloof gerust dat je staat te trappelen en dat je je desondanks nog kan inhouden.
De vraag is wat je gaat zeggen tegen iedereen die ook staat te trappelen en die zich niet meer kan inhouden. Die groep kan alleen maar groter en luider worden, en die gaan lak hebben aan welke "het is jullie fout" of "als wij het kunnen dan jullie ook"-boodschap.
Maar dat wordt weer een algemeen Corona-topic
Dus misschien stellen jullie elkaar die vragen daar?
Sinjoren, voor jou is dit topic eenvoudig:
'durf' jij al te boeken voor later dit jaar? - JA
Alle reacties Link kopieren
Nee, ik durf het niet, maar ik zou wel graag willen. In april/mei een weekje naar de zon.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
lilalinda schreef:
12-01-2021 14:58
Maar dat wordt weer een algemeen Corona-topic
Dus misschien stellen jullie elkaar die vragen daar?
Sinjoren, voor jou is dit topic eenvoudig:
'durf' jij al te boeken voor later dit jaar? - JA
Mag voor mij ook hoor :). Dacht enkel het topic net iets boeiender te maken dan een simpel "stoute Sinjoren!" - "I know, don't care" - "stoute stoute Sinjoren!!" - "I know, don't care, don't care!!" zoals bezig was ;-)
Sinjoren schreef:
12-01-2021 15:00
Mag voor mij ook hoor :). Dacht enkel het topic net iets boeiender te maken dan een simpel "stoute Sinjoren!" - "I know, don't care" - "stoute stoute Sinjoren!!" - "I know, don't care, don't care!!" zoals bezig was ;-)
:yawnee:
Er zit blijkbaar een joekel van een kloof tussen je intenties en het effect.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga uiterlijk begin april wel een week Europa boeken. Met vliegtuig (geen rijbewijs, geen auto dus). Voor september en dan zien we wel of het door kan gaan.
Ik zou nu niet weg durven, puur uit angst niet terug te kunnen. Niet omdat ik bang ben ziek te worden, dat kan altijd en overal. Ik vind ook niet veel van mensen die nu vliegen, ik bemoei me er niet zo mee. Maar ik zou nu zeker niet gaan.
Snarky schreef:
12-01-2021 15:18
:yawnee:
Er zit blijkbaar een joekel van een kloof tussen je intenties en het effect.
Nou nou; why so snarky? :) Vakantie nodig? :)
Alle reacties Link kopieren
gordijn87 schreef:
03-01-2021 16:55
Wij zouden met kerst vliegen (geboekt in feb 2020 dus voor corona) en toen dit werd geannulleerd kregen we binnen paar dagen geldt terug. DOnze ou even afwachten, als je vlucht niet wordt geannulleerd heb je volgens mik nergens recht op en omboeken is bik transavia ook niet echt mogelijk. Maar maart is nog ver weg dus zou even afwachten. Onze vluchten werd 10 dagan vooraf geannulleerd.
Onze terugreis is verplaatst naar een dag later en daarvan krijgen we t bedrag volledig teruggestort. Heenreis is verplaatst maar nog zelfde dag dus die kunnen we alleen omboeken... we wachten het nog heel even af.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nog wel een paar boeken voor je.
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Alle reacties Link kopieren
Ik zag een mooie aanbieding bij de vakantie discounter voor eind mei. En zo’n zin om iets te hebben om naar uit te kijken! Maar in hun kleine lettertjes stond dat als tijdens het boeken het vakantieland oranje is (nu heel de wereld?) je geen recht hebt op omboeken of geld terug als als het land op het moment van vertrek ook oranje is.

Heb daarom hetzelfde hotel geboekt via booking met de mogelijkheid om tot een week voor vertrek te kunnen annuleren en flextickets die tot 48 uur voor vertrek om te boeken zijn. Zo hebben we een vakantie in het vooruitzicht die zonder heel veel gedoe te annuleren/ om te boeken is als het onverhoopt toch nog niet kan.
Wij wilden heel graag naar Tsjechie, maar durfden het niet aan om te boeken. Nu besloten om maar wat ik Nederland te boeken, in Zeeland. Dan is de kans het grootst dan we wel kunnen gaan.
Het was wel een beetje een dilemma. Met afwachten is de kans er wel dat we naar Tsjechie kunnen gaan, maar als het dan uiteindelijk niet doorgaat is in Nederland zo'n beetje alles volgeboekt.
Nu maar voor zekerheid gekozen, dan weten we zeker dat we weg kunnen. Afgelopen jaar zijn we ook niet geweest en ik merk dat ik er wel behoeft aan heb om naar een vakantie uit te kijken.
Wij hebben een camping geboekt in Slovenië. We hoeven niks aan te betalen en mogen tot 6 dagen van te voren annuleren.
Daar is dus niks aan te durven want we lopen geen risico.
En nu maar hopen, nee bidden dat het door kan gaan!
Alle reacties Link kopieren
Het is naief en onverantwoord om nu al te boeken. En de mensen die zeggen dat ze een annuleringsverzekering hebben... hebben jullie serieus niets geleerd van het afgelopen jaar. Toen hadden mensen ook annuleringsverzekeringen. Ga er maar niet vanuit dat je je geld terug krijgt als je vakantie hoogstwaarschijnlijk niet door gaat.

Zucht... Hoe hebben we het ooit zo ver geschopt als mensheid :frusty:
Do not go gentle into that good night, Old age should burn and rave at close of day; Rage, rage against the dying of the light.
En binnen enkele maanden steen en been klagen dat als er op reis gegaan mag worden, alle leuke en goeie plekjes al lang volgeboekt zijn :bye:
Alle reacties Link kopieren
Ik ga volgende week 5 dagen naar Zeeland. Voor de rest heb ik nog niks geboekt.
Dus nee, niet naar het buitenland
RoamingZombie schreef:
13-01-2021 20:20
Het is naief en onverantwoord om nu al te boeken. En de mensen die zeggen dat ze een annuleringsverzekering hebben... hebben jullie serieus niets geleerd van het afgelopen jaar. Toen hadden mensen ook annuleringsverzekeringen. Ga er maar niet vanuit dat je je geld terug krijgt als je vakantie hoogstwaarschijnlijk niet door gaat.

Zucht... Hoe hebben we het ooit zo ver geschopt als mensheid :frusty:
Heel Veel organisaties hebben nu allerlei regels dat je tot x dagen voor vertrek kosteloos kan annuleren zonder opgaaf van reden, heeft niks met annuleringsverzekering te maken. Vertel eens wat daar naief en onverantwoord aan is?
watdachtjehiervan schreef:
13-01-2021 19:19
Wij hebben een camping geboekt in Slovenië. We hoeven niks aan te betalen en mogen tot 6 dagen van te voren annuleren.
Daar is dus niks aan te durven want we lopen geen risico.
En nu maar hopen, nee bidden dat het door kan gaan!
Je bent naief en onverantwoord lees ik net ;-)
Star3 schreef:
14-01-2021 16:27
Heel Veel organisaties hebben nu allerlei regels dat je tot x dagen voor vertrek kosteloos kan annuleren zonder opgaaf van reden, heeft niks met annuleringsverzekering te maken. Vertel eens wat daar naief en onverantwoord aan is?
Het is niet wat hij/zij doet, en het laat jou toe meer te doen dan wat hij/zij zichzelf veroorlooft. FOMO very much dus :)
Star3 schreef:
14-01-2021 16:28
Je bent naief en onverantwoord lees ik net ;-)
Ik lees het ook.
Tja.
Ik heb Spanje maar weer over doorgeschoven naar na de zomer... ik vind het nog te riskant om in mei te gaan.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben expres in Nederland geboekt (waren we toch al van plan), zonder eigen sanitair (was wel een optie). Als alle faciliteiten dicht zijn willen we niet gaan (niks aan voor de kinderen) en ik weet niet of we daar anders onder uit waren gekomen.

We hebben nu een kleine aanbetaling gedaan. Het risico dat we dat kwijt zijn nemen we dan maar.

Vrienden hebben ons gevraagd om in de meivakantie mee te gaan naar een camping. Dat durf ik nog niet te boeken.
Kijk uit malloot, een kokosnoot.
Alle reacties Link kopieren
Zoals het er nu naar uitziet qua maatregelen en met t (trage) vaccinatie tempo ben ik bang dat vrij reizen er zowel in de mei als zomervakantie nog steeds niet in zit. Balen, in de wintermaanden vermaak ik me altijd wel met het plannen van een rondreis en het daarnaar uitkijken. We hebben nog altijd een rondreis buiten Europa in de planning staan voor de meivakantie maar ik vrees dat we die eerdaags moeten gaan annuleren.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat we de meivakantie wel kunnen afschrijven inderdaad, althans, als je naar het buitenland wilt. Huisje in Nederland moet wel kunnen lijkt me.

En met het tempo waarin alles nu gaat qua vaccinatie denk ik dat we tot augustus ook niet teveel verwachtingen moeten hebben van de zomervakantie.... Althans, vliegen naar Mallorca of zo. Met de auto naar Frankrijk is wellicht wel een optie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven