Duurste vakantie ooit

09-03-2016 11:15 212 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend en ik zijn op het moment een reis (iets langer dan een maand) naar nieuw-zeeland aan het plannen. Nu ga je daar waarschijnlijk niet al te vaak meer heen gedurende je leven dus wil je er wel iets moois van maken natuurlijk, dus daar mag dan ook wel wat tijd en geld inzitten.

Nu vroeg ik me af, wat is tot nu toe de duurste vakantie die jullie geboekt hebben en wat was de gemiddelde prijs. Ik heb zelf helemaal niet zo'n goed idee van hoe duur een grote reis nu eigenlijk kan/hoeft/behoort te zijn aangezien dit mijn eerste grote reis wordt. Misschien valt het allemaal nog wel mee als ik wat meer vergelijkingsmateriaal heb :-)
Kijk, luister en geniet... want mooier dan dit wordt het niet!
quote:Arizona15 schreef op 12 maart 2016 @ 14:37:

[...]

Oh Hawaii staat ook nog op mijn wish lijst. Welk eiland ga je? welk eiland kan je aanraden met 3 kinderen? Ik zou het zelf dan doen na een rondreis in de VS en dan 1 week Hawaii er aan vast plakken.Wij gaan naar 1 week naar Oahu en 2 naar the Big Island,vorige keer 1 week Oahu en 1 week Maui. Geen idee hoe en wat met kinderen want heb er zelf geen dus let daar niet op maar op Oahu heb je Pearl harbor en Kualoa ranch ( de plek waar veel films zijn opgenomen oa Jurassic park) denk dat dat misschien wel leuk is.
Oh super Dolfje, dat lijkt mij echt helemaal geweldig. Ik weet idd dat Jurassic Park op Oahu is opgenomen.

Ik hoor wel dat Maui mooier is, is dat ook jouw ervaring?
quote:runningmonster schreef op 12 maart 2016 @ 16:43:

[...]

Dat klinkt vervelend Áfzien, hoor, dat kan ik je verzekeren!
quote:the-dowager schreef op 12 maart 2016 @ 16:34:

[...]Yup. In Namibië is het vaak de keuze óf voor drie dubbeltjes kamperen, óf het enige hotel in de wijde omtrek is een eco-resort compleet met gigantische hemelbedden, bubbelbaden met uitzicht op de savanne en eindeloze gin-tonics (of Savanna Dry's). En in de laatste categorie zit je al snel boven de ¤100,- pp/per nacht.

Ik meen mij te herinneren dat de vliegtickets (in juli) ook zo rond de ¤1500,- gekost hebben, dus dat tikt natuurlijk ook flink aan.Ah, vandaar!
quote:Arizona15 schreef op 12 maart 2016 @ 17:07:

Oh super Dolfje, dat lijkt mij echt helemaal geweldig. Ik weet idd dat Jurassic Park op Oahu is opgenomen.

Ik hoor wel dat Maui mooier is, is dat ook jouw ervaring?

Ik vind ze beiden mooi! Kan niet zeggen wat ik mooier vond.

Oahu en met name Waikiki &Honolulu is wel heel erg druk en toeristisch, op Maui was het rustiger was mijn idee. Road to Hana was super om te rijden en de zonsopkomst op de Haleakala ook.

Kualoa ranch vanuit de lucht:

Road to Hana:

Wat raden jullie aan om te doen qua annuleringsverzekering. Voor mijn vorige reizen (relatief goedkoop en binnen europa) heb ik nooit een annuerlingsverzekering genomen omdat ik het bedrag toch wel kon missen en het risico heel klein is dat t niet doorgaat. Echter bij zo'n grote reis gaat het wel om een groot bedrag. Maar ook de annuleringsverzekering is een hoop geld dan natuurlijk.
Ik neem altijd annuleringsverzekering op de verre tickets (inderdaad niet op een Ryan Airtje naar Italië of zo). We hebben ze ooit nodig gehad toen we door ziekenhuisopname een dag op voorhand een trip naar NY moesten cancellen dus ik ben wel overtuigd van het nut.
Wow Dolfje wat een prachtige foto.
quote:Friction-90 schreef op 14 maart 2016 @ 14:05:

Wat raden jullie aan om te doen qua annuleringsverzekering. Voor mijn vorige reizen (relatief goedkoop en binnen europa) heb ik nooit een annuerlingsverzekering genomen omdat ik het bedrag toch wel kon missen en het risico heel klein is dat t niet doorgaat. Echter bij zo'n grote reis gaat het wel om een groot bedrag. Maar ook de annuleringsverzekering is een hoop geld dan natuurlijk.

Zéker een annuleringsverzekering afsluiten. |Het hoeft hiet altijd vanwege Eigen ziekte te gaan dat je je reis af moet zeggen.

Ook ziekte van een nabij familielid, werkloosheid, huisbrand etc. etc. zijn allemaal redenen waardoor je vakantie niet door zou kunnen gaan.
Zo duur is een annuleringsverzekering toch niet? Wij hebben een doorlopende reis- en annuleringsverzekering, kost een laat euro per maand. Ik zou echt nooit zonder doen, je weet niet wat er gebeurd. Njet alleen met jezelf maar ook in je omgeving.
Ja ik zie nu ook (als ik het goed begrijp) dat een doorlopende voor een jaar zelfs goedkoper uit zou komen. Maar ik weet echt absoluut niks van annuleringsverzekeringen af dus ga eerst eens even de voorwaarden goed lezen (waar ik tot nu toe ook weinig van snap). Heb wel eens gehoord dat je echt halfdood moet gaan wil je uberhaupt geld van je reis terugkrijgen via de annuleringsvekering, maar in het document wat ik nu aan het lezen ben staan helemaal geen ziektes die er dan wel onder vallen en die er niet onder vallen...
Inderdaad een doorlopende annuleringsverzekering nemen. Wel goed de voorwaarden lezen tot welk bedrag maximaal verzekerd is. Die wij hadden was het max. 1500 euro pp, we hebben toen bijverzekerd tot een max van 2500 pp per reis.

Was ook voor het eerst dat wij er 1 hadden (gezin met zijn 4en), maar toen ook voor het eerst nodig gehad. Wat was ik blij, dat we er toen 1 hadden afgesloten (vergeet alleen ieder jaar, om hem weer op te zeggen )
Doorlopend is of net zo duur of goedkoper dan eenmalig. Hier edn doorlopende reisverzekering met annuleringsverzekering ook al paar keer gebruik van moetdn maken. 1 vakzntie geannuleerd alles terug gekregdn en ik lag niet half dood maar zat in een depressie en was een intensieve reis naar venezuela. Ze vragen alleen om een doktersverklaring die een dokter niet mag geven. Dat doorgegeven e toen was het ook goed. Vorig jaar is mijn man in het ziekenhuis beland en alles wzt niet door de basisverzekering word gedekt heeft reisverzekering betaald. Ik ben blij dat we hem hadden.

Duurste reis is denk ik costa rica gesweest 3500pp.
quote:missesjn schreef op 14 maart 2016 @ 14:47:

Zo duur is een annuleringsverzekering toch niet? Wij hebben een doorlopende reis- en annuleringsverzekering, kost een laat euro per maand. Ik zou echt nooit zonder doen, je weet niet wat er gebeurd. Njet alleen met jezelf maar ook in je omgeving.Ligt aan de prijs van je reis. Ik ben nu wel 200 euro kwijt voor doorlopende reis- en annuleringsverzekering voor iets van een bedrag van ruim 4000 euro. Dan is nog niet eens de helft gedekt trouwens.
Heerlijke topic, het nomade bloed in mij begint te borrelen bij het lezen van alle verre bestemmingen....
Girls compete with each other, women empower one another
quote:angelique schreef op 14 maart 2016 @ 15:26:

Inderdaad een doorlopende annuleringsverzekering nemen. Wel goed de voorwaarden lezen tot welk bedrag maximaal verzekerd is. Die wij hadden was het max. 1500 euro pp, we hebben toen bijverzekerd tot een max van 2500 pp per reis.

)Bedankt voor de tip! Meteen gedaan want wij hadden dus inderdaad ook maar tot 1500¤ en nu tot 3000 pp. De vorige keer dus niet op gelet.. Volgend jaar dan maar weer naar 1500 want dit is voor de komende jaren wel weer duur genoeg
Acht dagen binnen Europa: 1400 euro voor een persoon. Vanaf mijn voordeur tot terug bij mijn voordeur.

Ik zie mezelf nog geen 10.000 euro aan een reis uitgeven. Dan kan het nog zo leuk zijn maar dat heb ik er nu toch echt niet voor over.
Deze zomer wordt de duurste denk ik, zes weken Maleisië, vlucht was 630 retour, rest moet ik nog zien. Vorig jaar rondgereisd in Italië voor 900 euro..

Ik ben best goed in goedkope vakanties vinden Na mijn studie wil ik lang en ver, dus dat wordt duur en daar spaar ik flink voor
I haven't been everywhere, but it's on my list
Mijn duurste vakantie was er eentje naar Bodrum. Dat kwam vooral doordat een vakantiescharrel mijn pinpas had gepikt en terwijl ik in het vliegtuig zat zag de modderfukker zijn kans schoon om mijn rekening leeg te roven.
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
quote:Karbonkel95 schreef op 15 maart 2016 @ 00:21:

Deze zomer wordt de duurste denk ik, zes weken Maleisië, vlucht was 630 retour, rest moet ik nog zien. Vorig jaar rondgereisd in Italië voor 900 euro..

Ik ben best goed in goedkope vakanties vinden Na mijn studie wil ik lang en ver, dus dat wordt duur en daar spaar ik flink voorMaleisie is niet ver?
quote:eva-luna schreef op 15 maart 2016 @ 06:38:

[...]

Maleisie is niet ver?Nee en zes weken is niet lang........
Oh dear, how sad, never mind.
quote:Hayek schreef op 15 maart 2016 @ 08:52:

[...]

Nee en zes weken is niet lang........
quote:Very__Cherry schreef op 15 maart 2016 @ 01:46:

Mijn duurste vakantie was er eentje naar Bodrum. Dat kwam vooral doordat een vakantiescharrel mijn pinpas had gepikt en terwijl ik in het vliegtuig zat zag de modderfukker zijn kans schoon om mijn rekening leeg te roven.Wat een lul!
quote:eva-luna schreef op 15 maart 2016 @ 06:38:

[...]

Maleisie is niet ver?Dat zeg ik niet, Maleisië noem ik wel ver, wil alleen na mijn studie lang en ver, dus dat wordt duurder dan zes weken Maleisië (ook vrij lang, maar niet lang als in minimaal zes maanden)
I haven't been everywhere, but it's on my list
quote:dolfje schreef op 15 maart 2016 @ 09:42:

[...]

Wat een lul!

Zeg dat, Dolf.

Voordeel is dat ik sindsdien doctorandus ben in de schone Turkstalige scheld-woordkunst.
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven