Duurste vakantie ooit

09-03-2016 11:15 212 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend en ik zijn op het moment een reis (iets langer dan een maand) naar nieuw-zeeland aan het plannen. Nu ga je daar waarschijnlijk niet al te vaak meer heen gedurende je leven dus wil je er wel iets moois van maken natuurlijk, dus daar mag dan ook wel wat tijd en geld inzitten.

Nu vroeg ik me af, wat is tot nu toe de duurste vakantie die jullie geboekt hebben en wat was de gemiddelde prijs. Ik heb zelf helemaal niet zo'n goed idee van hoe duur een grote reis nu eigenlijk kan/hoeft/behoort te zijn aangezien dit mijn eerste grote reis wordt. Misschien valt het allemaal nog wel mee als ik wat meer vergelijkingsmateriaal heb :-)
Kijk, luister en geniet... want mooier dan dit wordt het niet!
quote:Very__Cherry schreef op 15 maart 2016 @ 14:29:

[...]

Zeg dat, Dolf.

Voordeel is dat ik sindsdien doctorandus ben in de schone Turkstalige scheld-woordkunst.Dokter Anders
quote:Very__Cherry schreef op 15 maart 2016 @ 01:46:

Mijn duurste vakantie was er eentje naar Bodrum. Dat kwam vooral doordat een vakantiescharrel mijn pinpas had gepikt en terwijl ik in het vliegtuig zat zag de modderfukker zijn kans schoon om mijn rekening leeg te roven.
Nou de reis naar NZ is zover compleet qua planning en kan binnenkort geboekt worden, heb er zo'n zin in! Alleen nog 11 maanden wachten haha

We zijn alleen nog aan het twijfelen tussen een doorlopende annuleringsverzekering die 'slechts' 3500 euro p.p. vergoed van de reis (totaal rond de 5000 euro p.p.) of een doorlopende verzekering die alles vergoed maar veel strengere regels heeft (dus alleen eerstegraads familie mag overlijden, bij die andere mag het ook om een beste vriend(in) en ander familielid gaan bv.). Lastig al die keuzes
Houd je er rekening mee dat annuleringsverzekeringen binnen een x aantal dagen (verschilt per verzekeraar) na boeken van de reis moeten zijn aangevraagd? Zo zonde als jij de verzekering te laat regelt, waardoor de al geboekte trip niet gedekt is.
Jup, heb de voorwaarden uitgebreid gelezen van beiden. Voor beiden geldt 14 dagen na boeking, maar we willen em eigenlijk zelfs al ervoor maar aanzetten, geen idee hoe lang dat namelijk duurt tussen aanvragen en voor ie officieel aanstaat.
Wat je ook kunt doen is die doorlopende reisverzekering afsluiten die slechts 3.500 euro vergoedt, en daarbij dan een aanvullend bedrag van 1.500 euro verzekeren. Dan betaal je wel iets meer, maar zit je niet aan die strengere voorwaarden vast.
quote:Friction-90 schreef op 16 maart 2016 @ 08:09:

Jup, heb de voorwaarden uitgebreid gelezen van beiden. Voor beiden geldt 14 dagen na boeking, maar we willen em eigenlijk zelfs al ervoor maar aanzetten, geen idee hoe lang dat namelijk duurt tussen aanvragen en voor ie officieel aanstaat.Binnen 14 dagen afsluiten na boeking is de voorwaarden. In principe is het bellen, afsluiten en gaat de verzekering meteen in.
quote:runningmonster schreef op 16 maart 2016 @ 08:32:

[...]

Binnen 14 dagen afsluiten na boeking is de voorwaarde. In principe is het bellen, afsluiten en gaat de verzekering meteen in.
De duurste vakantie ooit is de cruise in de Cariben op het grootste cruiseschip ter wereld. De totale kosten, inclusief alles (zakgeld, maaltijden, excursies, vliegreis van Schiphol via Atlanta naar Fort Lauderdale, ook inclusief het hotel in Fort Lauderdale, de shuttlebussen van het vliegveld naar het hotel en van het hotel naar Port Everglades), waren ongeveer 5000 euro (4500 euro en 600 dollar). Het duurde 8 dagen.

Dit record zal altijd zo blijven, omdat ik nooit de intentie zal hebben een nog duurdere vakantie te boeken. Ik vind 2000 euro voor een vakantie per jaar naar een andere uithoek van de wereld voor 2 weken een acceptabel bedrag. 3000 euro is ook nog wel te behappen.

Ik snap niet waarom vliegtickets naar Nieuw-Zeeland zo duur zijn. De meeste zijn rond de 1800 euro. Een vliegticket naar New York of naar Tokio zit tussen de 500 en de 700 euro. Maar de afstand van Schiphol naar Nieuw-Zeeland is nooit een keer 3 keer zo ver als van Schiphol naar New York of Tokio. Dus ik begrijp dat niet.
World of Warcraft: Legion
quote:hans66 schreef op 17 maart 2016 @ 16:16:

Ik snap niet waarom vliegtickets naar Nieuw-Zeeland zo duur zijn. De meeste zijn rond de 1800 euro. Een vliegticket naar New York of naar Tokio zit tussen de 500 en de 700 euro. Maar de afstand van Schiphol naar Nieuw-Zeeland is nooit een keer 3 keer zo ver als van Schiphol naar New York of Tokio. Dus ik begrijp dat niet.Nieuw-Zeeland is echt goddeloos ver. Maar ik denk dat het er vooral mee te maken heeft dat een vliegtuig naar Nieuw-Zeeland weleens lastiger vol te krijgen zou kunnen zijn dan eentje naar New York of Tokio. Of er zijn gewoon minder maatschappijen die vluchten naar Nieuw-Zeeland aanbieden. Minder concurrentie = hogere prijzen.
Oh dear, how sad, never mind.
quote:hans66 schreef op 17 maart 2016 @ 16:16:

Ik snap niet waarom vliegtickets naar Nieuw-Zeeland zo duur zijn. De meeste zijn rond de 1800 euro. Een vliegticket naar New York of naar Tokio zit tussen de 500 en de 700 euro. Maar de afstand van Schiphol naar Nieuw-Zeeland is nooit een keer 3 keer zo ver als van Schiphol naar New York of Tokio. Dus ik begrijp dat niet.

1800 euro?! Dat heb ik nog nooit gezien voor tickets naar nz... wij hebben 1200 betaald, en volgens mij zit het altijd een beetje rond dat bedrag. Tenzij je met kerst vliegt ofzo.

Even gekeken bij emirates: november 2016, een maand, Düsseldorf - Dubai - auckland (laatste stuk zelfs helemaal rechtstreeks zonder tussenlanding, is nieuw sinds deze maand) voor 1.186 euro.
Oh en het is trouwens wel 3 x zo ver.

Amsterdam - New York: iets van 5.000km

Amsterdam - auckland: 18.000 km
Ik heb echt geen flauw idee. Denk de rondreis door Mexico en Guatemala maar wat ik daar nu aan kwijt was? Rond de 2000-2500 euro in totaal denk ik?
1400 euro voor een week Cyprus voor 2 personen, inclusief vlucht, hotel, ontbijt, auto voor een week en een excursie.

1400 euro voor een week Japan inclusief vlucht, hotels en eten.

Het is maar net hoe gek je het zelf maakt.

Goedkoopste vakantie ooit was 2.5 week rondreis Engeland voor 400 euro pp. Maar dan hebben we vooral de bus genomen en bij mensen gelogeerd (via couch surfing).
quote:missesjn schreef op 17 maart 2016 @ 17:12:

Oh en het is trouwens wel 3 x zo ver.

Amsterdam - New York: iets van 5.000km

Amsterdam - auckland: 18.000 kmJullie (jij en anderen die gereageerd hebben over de afstanden tussen Amsterdam, New York, Tokio en Auckland) hebben gelijk. Van Amsterdam naar Auckland is daarnaast inderdaad ongeveer 18.000 km, en naar Tokio ongeveer 9.000 km. Tja, dan zijn die prijzen daarmee ook in verhouding en dus niet zo gek.
World of Warcraft: Legion
Rondreis Laos 3,5 week luxebackpacken ¤1800 p.p. Hele mooie reis gemaakt.

Cariben ¤2500 pp 2 weken. Leuk om een keer te zijn geweest, maar hoeft voor mij niet nog een keer.
Ik heb een aantal keer reizen gemaakt van een paar maanden. Dat kostte steeds ongeveer 1000 euro per maand incl ticket, vond ik toen enorm veel als student (de langste reis was 7 maanden). Als ik nu zie dat ik toen voor zo'n 1000 per maand rondtrok en bedenk dat we vorig jaar met 3 weken Bali al 5000 euro kwijt waren (wel met 2 jonge kinderen, waarvan 1 nog gratis vloog), vind ik het juist enorm goedkoop voor zo'n reis
Nou, vandaag de reis naar Nieuw Zeeland definitief geboekt. Reis en annuleringsverzekering is ook geregeld, nu kan het wachten beginnen. Uiteindelijk zijn we 1280 euro voor het vliegticket kwijt, maar dit is wel nog redelijk in het hoogseizoen daar (februari) en de reis zelf kost 3600 eur p.p voor 34 dagen incl autohuur, een aantal excursies en overnachtingen. Ik ben tevreden
Fijn dat je tevreden bent, en nu voorpret!
Duurste word aankomende vakantie,bijna 3 weken amerika.ongeveer 6000 alles bij elkaar
quote:hans66 schreef op 18 maart 2016 @ 11:50:

[...]

Jullie (jij en anderen die gereageerd hebben over de afstanden tussen Amsterdam, New York, Tokio en Auckland) hebben gelijk. Van Amsterdam naar Auckland is daarnaast inderdaad ongeveer 18.000 km, en naar Tokio ongeveer 9.000 km. Tja, dan zijn die prijzen daarmee ook in verhouding en dus niet zo gek.

Ik snap wel waarom je eerst dacht dat die afstanden niet zoveel verschillen, we denken aan de wereldkaart in het platte vlak, maar die vertekent enorm. De werkelijkheid is natuurlijk een bol, en als je dan van Amsterdam naar New York een touwtje spant, is dat vrij kort, want je vliegt een stuk noordelijker. Als je naar NZ wil, moet je die hele bol omspannen en heb je een veel langer touwtje nodig.

Zo ga ik deze zomer naar Vancouver, en dat is echt veel korter vliegen dan naar Los Angeles. Allebei ligt het aan de westkust van het continent Noord-Amerika, maar omdat Vancouver zoveel noordelijker ligt, vlieg je met een korter boogje, zogezegd. Scheelt 1200 km.
Dubbel
Foutje
3 mnd nieuw zeeland met gezin; incl luxe camper, begin en eind luxe appartement in Auckland en Christchurch. Incl alle overige kosten: 23.000!

Als ik het zo opschrijf is het echt veeeel geld, maar we sparen eigenlijk continu voor reizen. Een paar jaar later nog 2 mnd naar Australie geweest, en gaan nu 6 weken naar west amerika en Hawaii.

Heeeeeeerlijk!!

Geniet ervan Friction! Je kunt het zo duur of goedkoop maken als je zelf wilt. (Behalve tickets of course)
Ooh heerlijk Suus, 3 maanden nieuw zeeland, had ik die tijd maar

Maar wie weet, als het bevalt gaan we misschien nog wel een keer over een aantal jaar

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven