Easyjet, handbagage aantal kilo?

02-05-2012 14:59 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi, binnen korte tijd ga ik een paar dagen weg met easyjet. Nu kan ik allen nergens ( duidelijk) vinden hoeveel kg aan handbagage ik mag meenemen. De grootte is mij duidelijk maar op de site zelf geven ze geen max aan kilo's aan en als ik google verschilt het antwoord van 5 tot rederlijkerwijs zelf in je overhead compartment te tillen zijn. Niet heel duidelijk dus, zeker aamgezien ze nogal een toeslag vragen om je bagage alsnog in te checken als je niet voldoet aan de eisen.

Wie o wie weet dus zeker het antwoord voor mij?

Groetjes Adios
Op een dag word je wakker en besef je dat er geen tijd meer is om te doen wat je altijd al wilde doen. Doe het nu!
No weight restriction applies however you must be able to place and retrieve the item of baggage safely in the overhead lockers without assistance.
Easyjet denk ik.

Dit staat in hun vervoersvoorwaarden:

Passagiers mogen, behalve waar de plaatselijk regels strenger zijn, één stuk handbagage van maximaal 56 x 45 x 25 cm mee aan boord nemen (inclusief wielen en opbergvakjes) (“Standaard handbagage”). Het moet gemakkelijk in de maatvakken passen die bij het inchecken of the gates zijn geïnstalleerd. Er zijn binnen redelijke grenzen geen gewichtsbeperkingen, dat wil zeggen dat een passagier in staat moet zijn de handbagage zelf te dragen en zonder hulp in de bagagevakken in het vliegtuig te plaatsen.

Desnoods even een printje maken van het document om mee te nemen.

http://www.easyjet.com/NL/Boek/regulations.html#baggage
Waarom kan ik dat nou nooit vinden... Bedankt voor de info beide!
Op een dag word je wakker en besef je dat er geen tijd meer is om te doen wat je altijd al wilde doen. Doe het nu!
Als je bij de gate komt, staat er een speciaal frame, waarin je handbagage moet passen. er zijn mensen die het koffertje er dan wel in krijgen, maar er bijna niet meer uit. Echt zo grappig!

De grondstaf is echt onverbiddelijk: als de bagage er niet in past, dient hij ingecheckt te worden als ruimbagage en betaal je bij.
is dat verandert? Het was toch altijd 10 kilo ofzo?

Ik heb namelijk een keer bagage uit het koffertje moeten halen (mijn jas die ik toen aandeed) omdat het koffertje te zwaar was. Prima te tillen hoor en qua maat ook ruim binnen de marges maar iets te zwaar dus, hij werd toen gewogen.

Dit is bijna 3 jaar geleden dus niet aquraat hoor, ik word gewoon nieuwsgierig nu!
Easyjet heeft vlgns mij geen maximum gewicht voor handbagage. RyanAir wel.

edit; oh ff wakker worden , iemand had dat al opgezocht.
.
Het komt er op neer dat je geen hulp moet hebben om het in het bagagevak te leggen. Dat wordt spierballen kweken
Volgens mij hanteren ze het redelijkheidsprincipe.. (dus zou niet meer dan 10 kilo meenemen). Ik vind het nogal een vage norm.. naja zolang je geen staal meeneemt zal het wel meevallen!
Mooie dingen zien handbagage

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven