Edinburgh, Dublin of kopenhagen

18-10-2017 09:42 39 berichten
Hallo iedereen,

In december heb ik enkele dagen vrij en zou ik 4 dagen op citytrip gaan met een vriendin. Qua vluchten komen Edinburgh, Dublin en Kopenhagen goed uit. Iemand ervaring met 1 of meerdere van deze steden? Sfeer, bezienswaardigheden, architectuur en musea zijn voor ons belangrijk. Ook een dagtrip (naar de natuur) vanuit 1 van deze steden lijkt leuk. Iemand tips?
depster schreef:
31-10-2017 14:50
Ja dat zijn de punten die standaard in de lijstjes staan, ik hoop eigenlijk op iets wat niet op het lijstje staat :P
Het zijn ook echt de hoogtepunten. Weet nog wel twee leuke pubs:
The last drop op de grass market. Of whistle binkies als er live muziek is.

Mss is er in maart een festival?
Alle reacties Link kopieren
Ik wil in januari een weekendje naar Edinburgh gaan! Is een weekendje genoeg? Of zouden jullie er meer dagen doen? Ik ben een hele week vrij. Dus misschien is langer leuker. En waar speelt het uitgaansleven zich vooral af? Dan weet ik waar ik een hotel/hostel moet boeken ;-)
mick87 schreef:
31-10-2017 17:09
Ik wil in januari een weekendje naar Edinburgh gaan! Is een weekendje genoeg? Of zouden jullie er meer dagen doen? Ik ben een hele week vrij. Dus misschien is langer leuker. En waar speelt het uitgaansleven zich vooral af? Dan weet ik waar ik een hotel/hostel moet boeken ;-)

Ik zou altijd voor langer gaan ;)

Ligt er ook aan wat je allemaal wilt. Je kan makkelijk twee dagen vullen met de bezienswaardigheden. Maar ook met gewoon de sfeer van de stad proeven en lekker van het pub leven te genieten. Of een combinatie. Zou dan wel drie nachten doen, dan heb je twee volle dagen.

In het centrum zijn genoeg pubs, de grass market is wel een beetje het uitgaanscentrum. Ik zou daar geen ho(s)tel doen. Ik ga zelf voor de Haymarket. Wat rustiger maar op loopafstand van centrum.
Alle reacties Link kopieren
Hier nog een groot fan van Edinburgh! Twee keer geweest, waarvan 1 keer als citytrip van 5 dagen (eind februari) en een keer (eind juni) op uurtje rij-afstand zodat we dichter bij de Highlands zaten. Het is een prachtige, historische stad waar je uren kunt ronddwalen, de Schotten zijn over het algemeen humoristische en aardige mensen, en het dicht genoeg bij de Highlands om er een dagtripje naar te doen.

Wij zaten tijdens onze citytrip op Victoria Terrace, net onder de trap naar het kasteel en 3 minuten lopen naar de Royal Mile, in een knus appartement met heerlijk bad, deze: http://www.apartmentsedinburgh.com/prop ... _1807.html

Victoria Terrace moet je sowieso gezien hebben, leuk kleurig straatje met shopjes.
Afbeelding

Daar bovenop, letterlijk de bovenste rand, zit ook een Koerdisch en Midden-Oosters restaurant genaamd Hamam's, 2 keer heerlijk gegeten.

Camera Obscura, een optisch bedrog museum vlak voordat je het terrein van Edinburgh Castle betreed, is erg leuk. Het kasteel zelf moet je natuurlijk ook een keer gezien hebben, hoe toeristisch ook.

We hebben Arthurs Seat beklommen en vergis je niet - da's best een flink tochtje en ik heb geen idee of dat zo relaxed is in hartje winter. Maar als je eens lekker de stad uit wilt is het hele Holyrood Park (waar Arthur's Seat het topje van is) sowieso een aanrader.
Afbeelding

Echte, verse fudge scoor je net voorbij het drukste stuk van de Royal Mile, bij de Fudge Kitchen - ze hebben ook vegan Fudge!
Afbeelding

Wij hebben met Timberbush een dagtour van Edinburgh naar de Highlands en Loch Ness gedaan, volgens mij was het deze: http://www.timberbush-tours.co.uk/our-t ... highlands/
In één dag goed te doen, met een paar hele mooie stops, waaronder Urquhart Castle, een kasteelruine aan de oevers van Loch Ness. Bizar mooi. Glencoe zelf is ook prachtig, de hele rit door de Highlands sowieso. Leuke tussenstop met fish & chips in zo'n oude tavern gedaan. Weet zeker dat je verliefd wordt op de Highlands :heart:
Afbeelding
Afbeelding

Oja, in Edinburgh zelf ook de Real Mary Kings Close ondergrondse tour gedaan, dan waan je je echt een paar eeuwen terug - ingang zit op de Royal Mile: https://www.realmarykingsclose.com/
Afbeelding



Onwijs veel plezier alvast, denk dat Edinburgh met kerstlichtjes en kerstmarkt helemaal fantastisch is :heart: :mrgreen:
I think I have a problem - I think I think too much.
Alle reacties Link kopieren
oja, check de film One Day voor wat voorproeverij!
I think I have a problem - I think I think too much.
dromenvangert schreef:
31-10-2017 19:27
oja, check de film One Day voor wat voorproeverij!

Mooi verslag! :heart:
Kan alweer niet wachten.. :blob:
:love: Edinburgh!

Zorg voor een buspas van een paar dagen, dan kom je echt overal! Verder zijn alle hoogtepunten denk ik wel genoemd. Mary King's Close en een Hunted Tour zeker doen! Er zijn genoeg stadswandelingen (ook overdag) te doen en erg leuk! Duurt vaak een uurtje/anderhalf en je vindt ze overal op de Royal Mile.

Er zit ook nog een comedy café ergens aan het einde van Queen Street, leuk voor een avondje. Verder kun je op veel plekken lekker pub food krijgen.

Boek een hotel in het centrum of haymarket, dan zit je lekker dicht bij.

Leith kun je overslaan, tenzij je van winkelen in charity shops houdt, die zitten daar erg veel.
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Ik zou in December voor geen van deze 3 steden kiezen, maar goed..

Dublin:
- Ik vond het niks bijzonders en heeel weinig bezienswaardigheden (ik was bij een vriendin op bezoek), wel leuk vond ik de vele livebandjes in de bars. Ik vond Galway leuker.

Kopenhagen:
-Wat beter en meer te zien dan Dublin (ik was hier bij een andere vriendin op bezoek): Nyhavn, Tivoli, Cristiania.. en je kan dropijs kopen. De Zeemeermin is niet de moeite waard om te bezoeken.

Edinburgh:
-nog niet geweest, maar spreeekt me wel aan.
Dublin:
- Kilmainham gaol (indrukwekkend)
- Trinity college (prachtig)
- St. Patrick's cathedral (moet je even naar toe)
- Guinnes brouwerij (voor de liefhebber)
- O'Connell Street (magnifieke winkelstraat
- GPO (historisch gebouw easter rising)
- met een free tour guide zie en leer je nog veel en veel meer.
anoniem_37973 wijzigde dit bericht op 12-11-2017 00:49
0.32% gewijzigd
Tvp
Als topicstarter kom ik nog even mijn ervaring delen :)
We zijn 4 dagen naar Edinburgh geweest. Die 4 dagen waren voldoende om alles (musea, Arthur’s seat, kerstmarkten, dean village, winkels en stad zelf) te zien. We vonden Edinburgh zeker en vast de moeite! Vooral tijdens de kerstperiode een aanrader!
Alle reacties Link kopieren
Ik ga volgende week naar Edinburgh. Heel veel zin in. Oké het zal wel koud zijn, maar dat donkere gure heeft ook zijn charme. Zin in
Ooooh ik krijg helemaal zin in maart als ik dat verslag zie!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben net terug van 5 dagen Dublin. Ook een aanrader hoor.
bezocht:drinken bij de pub aan de overkant. Veel goedkoper dan in het dure Templebar.
- Kilmainham gaol . Ga een guinness
- Trinity college met de longroom, indrukwekkend
- O'Connell Street, de winkelstraat van Dublin en de stop van bus 16 die voor een leuk prijsje heen en weer rijdt naar het vliegveld. (Vergeet de airlink, die is 2 x zo duur)
- Een free walking tour gedaan bij Dublin Free walking tour. Beginpunt elke dag om 11 uur bij de naald in O"Connellstreet
-Overdekt winkelcentrum Stephen's Green. In december heel sfeervol, ook de straten rondom. Allemaal kerstkoortjes die de sfeer verhogen.
- The little museum of Dublin met op de bovenste etage een exhibitie over U2.
- En gereserveerd bij the Blind Pig, een speakeasy restaurant waarbij je pas het adres krijgt als je gereserveerd hebt, met allerlei aanwijzingen, zoals: als ze vragen wat je komt doen zeg je dat je voor de begrafenis van de oude dame komt. Het restaurant is onvindbaar zonder de aanwijzingen. Maar het is heel verrassend.
Veel gelopen, langs de Liffey, door templebar, leuke kraampjes buiten, leuke winkeltjes binnen.
Ik had nog wel langer willen blijven dan 5 dagen.
"Boring conversation anyway"

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven