Edinburgh of Dublin

06-08-2011 11:14 39 berichten
Alle reacties Link kopieren
Oudste zoon en ik willen één van deze steden voor een dag of 5 bezoeken, maar kunnen niet kiezen. Wie is in beide steden geweest en kan ons adviseren?
Dublin ken ik niet maar Edinburgh vond ik geweldig!
Ik ken Edinburgh niet, wel in Dublin geweest. En ik vond het daar super, leuk winkelen, eten, en wandelen en te zien.
Edinburgh!!

Prachtige stad
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Hoe oud is je zoon?
Zoon is volwassen.
Edinburgh!
Edinburgh is een leuke stad, maar niet heel groot, 5 dagen lijkt me wat veel, of je moet ook wat van de omgeving willen zien. Dublin ben ik nooit geweest, het zijn beide leuke steden denk ik zo.
In allebei geweest, en ik zou voor Edinburgh kiezen. Veel mooier dan Dublin. Dat kasteel middenin in de stad in E is spectaculair!

Dublin is leuk, maar qua uiterlijk een beetje middelmatig.
Dublin is heel leuk maar ik vond het er veel te druk.
Edinburgh en Dublin zijn beiden geweldig! Dublin heeft een kleiner centrum dan Edinburgh.

Wat trekt je meer? In Dublin vond ik de pubs super, winkelen wat minder. Edinburgh heeft het geweldige kasteel dat al genoemd werd, maar vond ik 's avonds minder.
Beide zijn leuk, maar vind zelf een dag of 5 teveel, of je moet ook dingen willen doen buiten de stad. Zowel Edinburg als Dublin de moeite waard
Vond Dublin een beetje klein. Edinburgh is heel erg leuk. Kasteel, boottocht langs de kust. En je kunt makkelijk de trein naar Newcastle pakken als je uitgekeken bent (1,5u).
Edinburgh!!! Veel historische bezienswaardigheden en je kan van daar uit ook nog naar Leith of een dagtrip naar de Highlands boeken.
-
anoniem_127313 wijzigde dit bericht op 06-08-2011 13:38
Reden: Dubbele post.
% gewijzigd
We zijn in zowel Edinburgh als in Dublin geweest. Dublin had ik na 2 dagen wel gezien. Edinburgh vond ik leuker, schitterend kasteel, leuke pubs, de Highlands op een steenworp afstand...Voor mij een stad, om zeker nog eens te gaan bezoeken.
Dublin is qua gebouwen en sfeer wat meer middelmatig, wat al eerder gezegd werd. Gezellig uitgaansgebiedje, niet te groot erg overzichtelijk. Edinburgh heeft qua uitstraling veel meer, prachtige gebouwen en kleuren, hoogteverschillen, volgens mij ook meer historie en straalt dat ook echt uit.

Dublin zou zeg maar ook vergelijkbaar zijn met een Ned. stad.Edinburgh vond ik wel weer veel drukker qua toerisme. Dus het is een beetje waar zelf je voorkeur ligt. Neem iig een plu mee voor de lokale 'showers'!
Na dit allemaal gelezen te hebben en verdere info gezocht te hebben, kiezen we voor 80% voor Edinburgh. Tenzij er nog een hele aantrekkelijke aanbieding voor Dublin komt..

Lijkt me geweldig vanuit E ook de Highlands te bezoeken.
Je kunt ook vanuit E naar Glasgow met de trein. Ik was er enkele jaren geleden, er waren ook optredens in de parken, hele fijne sfeer hing er toen, was wel in augustus en we hadden echt goed weer getroffen, dus geen behoefte aan een treinreis naar Glasgow.
Ik ben nog nooit in Edinburgh geweest, maar ik vind Dublin erg leuk. Een klein centrum, lekker compact, zodat alles te voet is te doen. Leuke pubs, mooie bezienswaardigheden, veel winkels. Voor de bezienswaardigheden verder weg rijdt er een toeristenbus volgens hop-on-ho-off-systeem, dus op- en afstappen wanneer je wilt. Nadeel is misschien inderdaad dat je na twee of drie dagen alles ook wel gezien hebt.
Dublin vond ik erg leuk, maar 3 dagen was lang zat.
Ik vind beide leuk, maar Edinburgh toch net iets leuker qua dingen die er te doen zijn. En wat iemand hier al suggereert, binnen een uur ben je in Glasgow dus dat kan je dan ook nog doen. Hoewel je vanuit Dublin natuurlijk ook zo in Wicklow en Wexford bent.

The castle in Edinburgh is schitterend plus de geschiedenis van Jekkyll and Hyde die daar ook in die straat naar het kasteel ligt. En als je een boek van Ian Rankin meeneemnt in het vliegtuig zit je zo in de sfeer.
Vanuit Dublin kun je ook leuke dagtrips in the country maken. Krijg je echt zo'n James Herriot gevoel van. Heel leuk om te doen.
Edinburgh,zoveel moois te zien daar!!!
Ik ben alleen 2 x in Dublin geweest en ik vind het een leuke stad, maar niet super bijzonder. Na 3 dagen ben je klaar (hoewel dat natuurlijk ook aan je interesse ligt), maar dan kun je wel naar fantastische plekken rondom Dublin. Howth bijvoorbeeld, of Wicklow Mountains, eventueel is zelfs een dagje Belfast mogelijk.

Verder is er elke avond iets te beleven, veel live music dus dat is heel erg leuk.

Ligt er dus een beetje aan of je alleen in Dublin wil blijven, dan lijken 5 dagen mij erg lang!

Alvast veel plezier!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven