Edinburgh of Dublin
zaterdag 6 augustus 2011 om 13:05
zaterdag 6 augustus 2011 om 14:17
Dublin is qua gebouwen en sfeer wat meer middelmatig, wat al eerder gezegd werd. Gezellig uitgaansgebiedje, niet te groot erg overzichtelijk. Edinburgh heeft qua uitstraling veel meer, prachtige gebouwen en kleuren, hoogteverschillen, volgens mij ook meer historie en straalt dat ook echt uit.
Dublin zou zeg maar ook vergelijkbaar zijn met een Ned. stad.Edinburgh vond ik wel weer veel drukker qua toerisme. Dus het is een beetje waar zelf je voorkeur ligt. Neem iig een plu mee voor de lokale 'showers'!
Dublin zou zeg maar ook vergelijkbaar zijn met een Ned. stad.Edinburgh vond ik wel weer veel drukker qua toerisme. Dus het is een beetje waar zelf je voorkeur ligt. Neem iig een plu mee voor de lokale 'showers'!
zaterdag 6 augustus 2011 om 15:08
zaterdag 6 augustus 2011 om 15:11
Ik ben nog nooit in Edinburgh geweest, maar ik vind Dublin erg leuk. Een klein centrum, lekker compact, zodat alles te voet is te doen. Leuke pubs, mooie bezienswaardigheden, veel winkels. Voor de bezienswaardigheden verder weg rijdt er een toeristenbus volgens hop-on-ho-off-systeem, dus op- en afstappen wanneer je wilt. Nadeel is misschien inderdaad dat je na twee of drie dagen alles ook wel gezien hebt.
zaterdag 6 augustus 2011 om 19:39
Ik vind beide leuk, maar Edinburgh toch net iets leuker qua dingen die er te doen zijn. En wat iemand hier al suggereert, binnen een uur ben je in Glasgow dus dat kan je dan ook nog doen. Hoewel je vanuit Dublin natuurlijk ook zo in Wicklow en Wexford bent.
The castle in Edinburgh is schitterend plus de geschiedenis van Jekkyll and Hyde die daar ook in die straat naar het kasteel ligt. En als je een boek van Ian Rankin meeneemnt in het vliegtuig zit je zo in de sfeer.
The castle in Edinburgh is schitterend plus de geschiedenis van Jekkyll and Hyde die daar ook in die straat naar het kasteel ligt. En als je een boek van Ian Rankin meeneemnt in het vliegtuig zit je zo in de sfeer.
zondag 7 augustus 2011 om 12:14
Ik ben alleen 2 x in Dublin geweest en ik vind het een leuke stad, maar niet super bijzonder. Na 3 dagen ben je klaar (hoewel dat natuurlijk ook aan je interesse ligt), maar dan kun je wel naar fantastische plekken rondom Dublin. Howth bijvoorbeeld, of Wicklow Mountains, eventueel is zelfs een dagje Belfast mogelijk.
Verder is er elke avond iets te beleven, veel live music dus dat is heel erg leuk.
Ligt er dus een beetje aan of je alleen in Dublin wil blijven, dan lijken 5 dagen mij erg lang!
Alvast veel plezier!
Verder is er elke avond iets te beleven, veel live music dus dat is heel erg leuk.
Ligt er dus een beetje aan of je alleen in Dublin wil blijven, dan lijken 5 dagen mij erg lang!
Alvast veel plezier!