Een spookstad bezoeken

20-04-2012 15:05 73 berichten
Misschien ben ik heel raar. Nou, misschien niet, ik ben raar. Ik zou heel graag Chernobyl willen bezoeken. Ik ben gek op verlaten steden/dorpen. Zo'n 20 jaar geleden bezocht ik zo'n dorp. Ik vond de ervaring geweldig. Wat is het indrukwekkend!

Chrnobyl ligt buiten mijn budget, maar misschien lukt ons in de zomer Belchite te bezoeken. Belchite heeft wel een eng verhaal: men zegt dat je nog steeds geluiden van de oorlog kan horen, en er zijn veel geluidsopnames gemaakt.

Wie vindt dit soort ongewone bestemmingen ook leuk? Welke zou je willen bezoeken? Wat vind je er leuk aan?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou ook heel graag Chernobyl ooit nog eens bezoeken, maar volgens mij kan/mag het tegenwoordig niet meer.

Op het forum van Fok! zijn verschillende topics over spooksteden, ook verslagen van mensen die (nog) wel in Chernobyl zijn geweest, spooksteden in de USA en in Europa.
ik ben in Pompeï geweest, en Ercolaneo.

Erg leuk als je van ruïnes houdt.

Verder houd ik van alle middeleeuwse en romeinse ruïnes

(aanrader: Ostia, bij Rome, en Rome zelf).

Van recentere moordpartijen houd ik niet zo, maar Ouradour-sur-glane is bewaard als monument van WO II.
Wat is de vraag die ik niet weet maar wel moet stellen?
Ik vind het ook wel wat hebben hoor.

Ik heb toen de aflevering van 3 op reis (?) gezien, dat Floortje Dessing in Chernobyl was. Alles helemaal uitgestorven en grotendeels overwoekerd en dan stond er ineens een kerk waar nog wel mensen kwamen en die er goed onderhouden uitzag.

Bleken daar dus mensen te wonen, die ondanks de gevaren niet weg wilden.
Ik zou dat ook heel leuk vinden. Wat is er precies leuk aan? Goede vraag inderdaad.

Voor mijn opleiding heb ik een tijdje in Oost-Europa gezeten en daar voelde ik me altijd aangetrokken tot die treurloze, vervallen Oostblokwijken en oude afgeraffelde standbeelden, die waren blijven staan uit de communistische tijd. Of dorpjes waar de tijd had stilgestaan en dan daar wodka drinken voor 80 cent met de plaatselijke bewoners in de enige kroeg die het dorp rijk was.

Ik zou ook graag een keer naar Cherbobyl gaan.
Ouradour is echt heel indrukwekkend! Aanrader.
Oradour sur Glane...

Dat is eigenlijk een soort openluchtmuseum geworden. Erg indrukwekkend is het, ben er al een aantal keren geweest en het blijft me fascineren.

Ook niet super ver weg, Dordogne, Frankrijk.
Ouradour, inderdaad. Mijn volgende schilderij wordt Ouradour. Ik ga uit een foto schilderen, maar het zou leuk zijn als ik ter plekke kan schilderen.
Ik hoef niet zo nodig, heb in Detroit gewoond
Je hoeft niet zo ver weg, Ga eens naar Doel, In Belgie.

ook een spookstadje geworden

http://www.eyecatcher-fot ... gie%20eerste%20pagina.htm
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Zeker interessant, maar ik ben eigenlijk nooit echt in spooksteden geweest. Wel een tijd geïnteresseerd geweest in urban fotografie. Vind je misschien ook wel wat. Google maar eens.
Ik heb er een scriptie over geschreven, maar ben er zelf nooit geweest. Mij trekt het dus ook.
Matera, in Zuid Italië. Was bewoond tot ca. 1950.

Staat op de werelderfgoedlijst van Unesco en heeft gediend als decor voor Jeruzalem in de film 'The passion of the Christ'.
Ik ben ooit in amerika, geloof colorado in een verlaten mijnstadje geweest, vond dat heel bizar.
Super interessant. Ik ben wel meerdere malen bij/in het spookhuis van Sas van Gent geweest ( dit is echter afgelopen jaar gesloopt ) was ook een spannende ervaring.
Klinkt gaaf!
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
Ik ben naar Bodie geweest, echt 'n heel toffe ghosttown in California. Sowieso heb je in de USA wel veel ghosttowns. Doet je echt aan die ouwe westerns denken: geweldig!!!

Chernobyl hoef ik echt niet te zien, sowieso vind ik die oostbloklanden niet tot de verbeelding spreken.
quote:elninjoo schreef op 20 april 2012 @ 16:38:

Ik ben naar Bodie geweest, echt 'n heel toffe ghosttown in California. Sowieso heb je in de USA wel veel ghosttowns. Doet je echt aan die ouwe westerns denken: geweldig!!!

Chernobyl hoef ik echt niet te zien, sowieso vind ik die oostbloklanden niet tot de verbeelding spreken.

Zou mijn tekst kunnen zijn!

Overigens vond ik Goldfield Ghost Town bij de Apache Trail in Arizona ook erg mooi. Beetje commercieel, maar wel leuk.
Ik vind het ook nog wel leuk. Belchite kende ik niet, maar net even op gegoogled en het spreekt wel tot de verbeelding.

In Noord-Frankijk heb je rondom Verdun ook enkele 'villages détruits'. Daar heb ik er wel eentje van bezocht en dat vond ik ook wel een speciale ervaring. Google er maar eens op, er is ook een site van.
Die van België zou ik ook willen bezoeken. En ik wist niet dat er in de VS ook veel spooksteden zijn. Ik ken vooral de Spaanse spookdorpen. Ik heb er een bezocht en ik vond de ervaring onvergetelijk.
Ik wist juist niet dat we hier ook spooksteden hadden, die van de USA waren me al bekend voor ik er ooit geweest was. Maar die zijn ook wereldberoemd door die echte authentieke westernsfeer natuurlijk.
Klink ik nu raar als ik zeg brrrr

Ben gewoon bang als ik op dat soort plekken kom, ik al die narigheid zo in mij opneem.

Heb het al met het bekijken van beelden of foto's dat mij een erg onrustig gevoel bekruipt, alsof ik alle ellende die daar heeft afgespeeld opslurp.

Pfff en weet je dit is de eerste keer dat ik dit uitspreek, praat er nooit over dat ik dat soort gevoelens bij bepaalde dingen krijg, alsof anderen mij misschien voor gek verklaren gaan.

En praat er thuis met de kids ook nooit over maar geloof dat zoon van 16 precies hetzelfde heeft.

Hij is pasgeleden met een schooluitje wezen paintballen in een oude gevangenis.

Hij kwam thuis met de woorden, paintballen was gaaf! maar die gevangenis niet! op mijn vraag waarom niet zei hij "mam, ik voelde daar van alles wat ik geen prettig gevoel vond"

Slik......ben ik schijnbaar niet de enige met dit soort gevoel bij bepaalde dingen.
Ik waande me juist in 'n oude amerikaanse western in zo'n voormalig mijnstadje: geweldig!
quote:elninjoo schreef op 20 april 2012 @ 18:47:

Ik waande me juist in 'n oude amerikaanse western in zo'n voormalig mijnstadje: geweldig!

Ja zou heel goed kunnen hoor en geloof ook meteen dat het een geweldige ervaring is dat je dan het gevoel hebt van een oude western.

Maar zover ik weet zijn die inwoners geen erge dingen overkomen zoals vermoord worden toch?

Maar b.v Oradour sur Glane, die foto's die je ziet....vind het met recht spooky brrr.

En dan ook met de achterliggende gedachte wat er heeft afgespeeld.

Ik heb van kinds af aan, grote interesse voor wereldoorlog 2.

Je kan ook naar concentratiekampen gaan....ene kant zou ik dat dus best wel willen maar durf gewoon niet

Bang voor allerlei indrukken , gevoelens en emoties die het bij mij los zal gaan maken.
elninjoo

Lees nu pas je onderzin, past ook helemaal bij jou haha

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven