Eerste keer vliegen
maandag 2 oktober 2017 om 12:07
Hoi iedereen
Zowel ik als partner hebben nog nooit gevlogen . Allebei beetje vliegangst. En niet echt de behoefte om verder weg te gaan. Toch wil ik het eens proberen . Lijkt me ook een mooie ervaring voor onze kinderen . Dacht eraan om eens een paar dagen bv Rome te doen of Londen. Is dat te doen met twee kids van 1 en vier jaar? Waar op letten ? Boeken via internet? Vanaf welk vliegveld? Gewoon Schiphol ? En boek je dan vlucht en hotel samen? En in Rome bv , stap je uit op vliegveld , ben je dan al dicht bij het centrum?
Alle tips welkom
Zowel ik als partner hebben nog nooit gevlogen . Allebei beetje vliegangst. En niet echt de behoefte om verder weg te gaan. Toch wil ik het eens proberen . Lijkt me ook een mooie ervaring voor onze kinderen . Dacht eraan om eens een paar dagen bv Rome te doen of Londen. Is dat te doen met twee kids van 1 en vier jaar? Waar op letten ? Boeken via internet? Vanaf welk vliegveld? Gewoon Schiphol ? En boek je dan vlucht en hotel samen? En in Rome bv , stap je uit op vliegveld , ben je dan al dicht bij het centrum?
Alle tips welkom
maandag 2 oktober 2017 om 12:15
Met een kind van 1? Alsof die het door heeft. Als je het voor de ervaring voor je kinderen doet dan zou ik zeggen wacht nog even.
Over het algemeen is vliegen voor die kleintjes nou niet het hoogtepunt van de vakantie.
De meeste vliegvelden liggen trouwens ver buiten het centrum. Je moet dus meestal nog een taxi, metro of tram daar naar toe nemen.
Over het algemeen is vliegen voor die kleintjes nou niet het hoogtepunt van de vakantie.
De meeste vliegvelden liggen trouwens ver buiten het centrum. Je moet dus meestal nog een taxi, metro of tram daar naar toe nemen.
maandag 2 oktober 2017 om 12:30
Stedentripjes zijn absoluut niet leuk voor jonge kinderen, dat is iets voor als ze een jaar of 10 zijn.
Ik zou een leuk pakketreisje boeken, dus vlucht, transfer en hotel/appartement, dan is alles geregeld. En dan ergens waar het lekker weer is, met een zwembadje en een leuk plaatsje met winkeltjes en terrasjes. Dat kan overal zijn: Griekenland, Italië, Spanje, Portugal.
Ik zou een leuk pakketreisje boeken, dus vlucht, transfer en hotel/appartement, dan is alles geregeld. En dan ergens waar het lekker weer is, met een zwembadje en een leuk plaatsje met winkeltjes en terrasjes. Dat kan overal zijn: Griekenland, Italië, Spanje, Portugal.
maandag 2 oktober 2017 om 12:31
Kindjes van 1 en 4 doe je echt geen plezier met een stedentrip naar Rome of Londen in mijn ogen of je nou met het vliegtuig gaat of met de auto 
Ik zou voor de eerste keer vliegen lekker een paar dagen naar de Canarische Eilanden gaan naar een huisje met een zwembadje erbij. Je auto staat voor je klaar op de luchthaven en dat lijkt me veel ontspannener dan vliegtuig, bus, Rome in, metro, sjouw sjouw puf puf, mini-appartementje en dan in de rij gaan staan voor een museum met vermoeide kinderen.
Maar hey! Dat ben ik!
Ik zou voor de eerste keer vliegen lekker een paar dagen naar de Canarische Eilanden gaan naar een huisje met een zwembadje erbij. Je auto staat voor je klaar op de luchthaven en dat lijkt me veel ontspannener dan vliegtuig, bus, Rome in, metro, sjouw sjouw puf puf, mini-appartementje en dan in de rij gaan staan voor een museum met vermoeide kinderen.
Maar hey! Dat ben ik!
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
maandag 2 oktober 2017 om 12:34
maandag 2 oktober 2017 om 12:49
Met onze baby van 8 mnd zijn we voor het eerst gaan vliegen, en tweede keer was hij bijna twee. Gaat prima hoor. Hij snapt het allemaal niet, maar met voldoende aandacht, speeltjes en snackjes is zo'n vlucht zo voorbij.lollystokje schreef: ↑02-10-2017 12:43Maar vraag me toch af of op viva mensen zitten die zoiets wel gedaan hebben met kids en hoe dat bevallen is
Een stedentripje zou ik lekker met zijn tweeen doen, en opa/oma effe paar nachtjes inschakelen. Daar kijk ik ook erg naar uit! Maar goed, dan moet ik eerst bevallen en dan moet mini-baby eerst lekker de nacht doorslapen enzo. Zucht. Zijn we zo een jaar verder....
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
maandag 2 oktober 2017 om 12:50
Kijk hier eens:
reizen/ask-the-captain/list_messages/390737
Voor een kind van 1 jaar hoef je het niet te doen. Een kind van 4 zal het zich wel herinneren. en het superspannend vinden.
Ik zou het niet voor de kinderen doen.
Aan de andere kant hoef je het ook niet te laten vanwege de kinderen.
Als je dit voor het eerst doet dan is een complete pakketreis wel handiger. Verder vooral niet te hooggespannen verwachtingen. Wees goed voorbereid.
Wellicht nog handiger als je je kinderen een weekenend kan laten overnachten bij je (schoon)ouders en gewoon zelf met je partner op avontuur gaat.
De echt leuke aspecten van een citytrip (veel ontdekken, spannende bezienswaardigheden bekijken, lang en laat dineren of naar een nachtclub gaan) worden behoorlijk beperkt met kinderen.
Ik ben wel met mijn partner London ingedoken met onze toen 8m oude zoon. In een draagzaak (babybjörn) ging dat best handig. De meeste restaurants vonden het helemaal ok, maar je moet niet zeuren als je wellicht een keer een luier moet wisselen op een niet zo handige locatie. Restaurantbezoek ging op zich wel, maar met 2 kinderen is dat weer net een wat grotere uitdaging.
Uitgaan zat er natuurlijk niet in. Bij een ander stedentripje (Florence en Pisa) hadden we de kinderen niet mee. Die toren beklimmen of de catedraal van Florence opklimmen was em niet geworden met kinderen.
reizen/ask-the-captain/list_messages/390737
Voor een kind van 1 jaar hoef je het niet te doen. Een kind van 4 zal het zich wel herinneren. en het superspannend vinden.
Ik zou het niet voor de kinderen doen.
Aan de andere kant hoef je het ook niet te laten vanwege de kinderen.
Als je dit voor het eerst doet dan is een complete pakketreis wel handiger. Verder vooral niet te hooggespannen verwachtingen. Wees goed voorbereid.
Wellicht nog handiger als je je kinderen een weekenend kan laten overnachten bij je (schoon)ouders en gewoon zelf met je partner op avontuur gaat.
De echt leuke aspecten van een citytrip (veel ontdekken, spannende bezienswaardigheden bekijken, lang en laat dineren of naar een nachtclub gaan) worden behoorlijk beperkt met kinderen.
Ik ben wel met mijn partner London ingedoken met onze toen 8m oude zoon. In een draagzaak (babybjörn) ging dat best handig. De meeste restaurants vonden het helemaal ok, maar je moet niet zeuren als je wellicht een keer een luier moet wisselen op een niet zo handige locatie. Restaurantbezoek ging op zich wel, maar met 2 kinderen is dat weer net een wat grotere uitdaging.
Uitgaan zat er natuurlijk niet in. Bij een ander stedentripje (Florence en Pisa) hadden we de kinderen niet mee. Die toren beklimmen of de catedraal van Florence opklimmen was em niet geworden met kinderen.
maandag 2 oktober 2017 om 13:20
Met kinderen zou ik dan meer voor een relaxvakantie gaan, all inclusive bijvoorbeeld. En dan op het vasteland van Spanje bijvoorbeeld, dan kun je nog over land terug mocht je het niet trekken. Daarnaast zou ik voor een regionale luchthaven kiezen als dat kan. Soms is het iets duurder, maar zoveel makkelijker. In ons geval scheelt het al 2-2,5 uur reistijd naar de luchthaven zelf. Wij zouden dan vanaf Groningen Airport Eelde gaan. Daarnaast heb je daar dus altijd een vlucht overdag en langparkeren is veel goedkoper.lollystokje schreef: ↑02-10-2017 13:02Het hoeft ook niet speciaal een stedentrip te zijn trouwens , wat is anders een aanrader om te doen met kids? Wat niet heel ver vliegen is. Iig een pakketreis , dat lijkt me wel makkelijk
maandag 2 oktober 2017 om 13:35
Jiba, vakantiediscounter,Sunweb, Elmar, D-reizen, Tui, Arke. Allemaal prima aanbieders.lollystokje schreef: ↑02-10-2017 13:25Ja misschien is dat beter een relax vakantie in huisje. Ik moet nu werken ga vanavond eens goed zoeken , iemand nog tips welke aanbieder/ site te kijken?
Bedankt voor de tips allemaal
Heel fijn
Vliegen naar Malaga duurt meen ik 2,5 uur en vanuit daar zit je snel in een aantal bekende badplaatsen. Torremolinos, Fuengirola, Nerja. Marbella ligt iets verder weg. De badplaatsen zijn niet de meest mooie maar wel fijn strand en vanuit daar kun je als je een auto huurt ook fijn de omgeving verkennen.
maandag 2 oktober 2017 om 13:42
.
Dit. Ga zelf eerst maar eens, ervaar wat vliegen is en dat er niets engs aan is. Dan kun je dat ook uitstralen naar je kinderen.
Heb eens naast een kleuter gezeten die ontzettend moest lachen bij turbulentie, die had totaal geen vliegangst en zag het als een soort achtbaan. Ouders waren ook relaxed met vliegen en hadden kleuter vanaf baby meegenomen op vluchten.
anoniem_278747 wijzigde dit bericht op 02-10-2017 15:39
0.44% gewijzigd
maandag 2 oktober 2017 om 14:26
Haha, wat goed.
Ik heb wel eens gehad dat we op een camping in een gigantisch onweer terecht gekomen waren. Heel dichtbij en een enorme wolkbreuk. Toen een krakende inslag op 100 meter afstand in een boom. Partner en ik best benauwd en kind gilt bij elke inslag heel vroljk "boem" en schatert het uit!!
We zaten wel in zo'n trekkershutje, maar ik denk dat het nog beter was veiliger was geweest om in de auto te gaan zitten.