efteling hotel thema kamer of toch een comfort kamer

23-01-2016 07:34 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij willen binnenkort een nachtje efteling hotel doen.

Nu zijn wij aan het kijken op de website van de efteling en twijfelen nu tussen een comfort kamer of een thema kamer.

Het gaat om één overnachting.

Wat betreft de thema kamers twijfelen we tussen een Hans en Grietje kamer of een koningskamer is er toevallig iemand die op een van de kamers geweest is?

Aan de andere kant zou een comfort kamer ook een optie kunnen zijn. Heeft iemand een idee of je nog een klein appart zitje hebt voor als de kinderen slapen? Zodat wij ook nog even rustig kunnen zitten als de kinderen slapen.

Het is best een groot prijsverschil. Aan de ene kans denk ik je slaapt er alleen maar en aan de andere kant denk ik maar de beleving is misschien ook wel heel erg leuk.

Dus nu weet ik het niet meer.
Allebei erg leuk en prima te doen.

Het is net of je waarde hecht aan dat stukje extra beleving.

Als je het geld ervoor hebt doe het. Anderzijds kun je ook redeneren: je zit in het hotel, daar is Efteling opsmuk overal, de personages lopen rond tijdens ontbijt en diner (even na vragen, want weet niet of dat steevast en altijd zo is of dat het bepaalde momenten zijn die je zelf boekt) en je bent dicht bij het park waar ook weer voldoende aankleding is. En net geld dat je dan bespaard op de overnachting kun je in het park uitgeven of aan andere dingen natuurlijk.



Denk dat je echt moet afwegen wat het je waard is.



Hoe oud zijn de kinderen?
Alle reacties Link kopieren
Wij hadden een comfort kamer, was prima. Toen kleine kinderen bij ons (1/3) en we hadden een babyfoon via het hotel. Wij zijn wat gaan drinken in de bar.
Ik heb ooit in een gewone kamer gelogeerd, maar vond het hotel niet zo heel speciaal. Vond het vooral veel geld voor gewoon een kamer met een laaf in de badkamer. Ik zou dan dus wel een themakamer nemen, dat geeft toch een wat specialer gevoel.

Maar voor mezelf zou ik niet meer naar het hotel gaan. Ik zou eerder naar Bosrijk gaan, daar vind ik meer de Efteling-sfeer hangen. En met kleine kinderen heb je daar gewoon een aparte kamer voor ze, dat is prettiger in de avonden.
Goede tip Bree. Ga ik zelf ook eens in verdiepen.
Alle reacties Link kopieren
Bosrijk heb ik net even naar zitten kijken, maar niks meer beschikbaar voor de periode wanneer wij gaan.



Er is trouwens ook nog een junior suite beschikbaar misschien is dat ook nog een optie?



Qua prijs tussen een gewone kamer en een thema kamer in.



De kinderen zijn overigens 5 en ruim 2.

Vooral de oudste zit natuurlijk helemaal in de beleving.
Alle reacties Link kopieren
Jammer dat bosrijk niet meer beschikbaar is, dat is namelijk echt super, met prachtige huisjes en fantastische sfeer. Zo mooi, netjes en vriendelijk personeel!



Ik zou dan voor een thema kamer gaan. Maar hou bosrijk in de gaten hoor, misschien komt er nog wat vrij. Mijn kinderen vonden het daar geweldig, en wij ook.
Alle reacties Link kopieren
Wij waren (zonder kinderen) voor één overnachting. We hadden niet van tevoren naar de kamers gekeken, want we hadden met een aanbieding sowieso de comfortkamer. En wij waren echt aangenaam verrast! Mooi bed, figuurtjes op de muren, een spelletje erbij, overal van die hidden objects zoals in de kast. Echt een ontzettend mooie kamer. Het lijkt me ook erg leuk om in zo'n themakamer te slapen, maar een comfortkamer is ook echt leuk!
quote:Zonnetje_van_de_dag schreef op 23 januari 2016 @ 08:23:

Bosrijk heb ik net even naar zitten kijken, maar niks meer beschikbaar voor de periode wanneer wij gaan.



Er is trouwens ook nog een junior suite beschikbaar misschien is dat ook nog een optie?



Qua prijs tussen een gewone kamer en een thema kamer in.



De kinderen zijn overigens 5 en ruim 2.

Vooral de oudste zit natuurlijk helemaal in de beleving.dan zou ik de themakamer doen. Daar heb je die beleving, in de overige kamers vind ik die beleving niet zo aanwezig al is de efteling zelf voor een kind natuurlijk ook een hele beleving al, en op de kamer slapen de kinderen waarschijnlijk alleen maar. Maar dan zou ik wel voor de junior suite gaan, daar heb je wel een apart zitgedeelte. Dat is volgens mij, zoals ik op de foto's zie, niet afgesloten met een deur van de slaapkamer, maar je hebt iig wel een plek om te zitten als de kinderen op bed liggen. En die slapen waarschijnlijk binnen een paar minuten al haha! Onze dochter ligt altijd in de auto op de parkeerplaats al te slapen na een dag Efteling. En die komt er regelmatig, dus voor haar is het zelfs bekend
Mag ik ook even inbreken met en Efteling-vraag?



Bosrijk lijkt ons ook heel leuk maar we hebben geen auto dus reizen met OV. Efteling is goed te doen, maar als ik op google maps kijk lijkt Bosrijk echt een eindje verderop te liggen. Is dat een beetje te doen met koffers/tassen? En mag je je koffer er 's ochtends al bij de receptie ofzo parkeren? Wil op de aankomstdag niet de hele dag met de bagage door de Efteling zeulen maar we kunnen ze dus ook niet in de auto laten liggen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb via you tube de thema kamers die nog beschikbaar zijn bekeken.

Zoals ik het heb kunnen zien kwam het nogal druk en als een chaos over. Misschien is het in het echt anders?

En zo blijven we maar twijfelen.. Zucht
quote:appeltjesgroen schreef op 23 januari 2016 @ 08:41:

Mag ik ook even inbreken met en Efteling-vraag?



Bosrijk lijkt ons ook heel leuk maar we hebben geen auto dus reizen met OV. Efteling is goed te doen, maar als ik op google maps kijk lijkt Bosrijk echt een eindje verderop te liggen. Is dat een beetje te doen met koffers/tassen? En mag je je koffer er 's ochtends al bij de receptie ofzo parkeren? Wil op de aankomstdag niet de hele dag met de bagage door de Efteling zeulen maar we kunnen ze dus ook niet in de auto laten liggen.

Met het OV kom je bij de voorkant van de parkeerplaats aan. Dan moet je die lange laan naar de ingang over en net voor de ingang ga je rechts langs de fietsenstalling. Daar aan het eind begint Bosrijk. Ben je met kleine kinderen? Lopend is het best een stukkie. Voor volwassenen met koffers goed te doen (met wieltjes?), maar voor kleine kinderen wel een eindje. Er rijdt ook een treintje vanaf bosrijk, maar die gaat volgens mij maar tot de ingang en niet tot het eind van de parkeerplaats. Maar dat weet ik niet helemasl zeker.

Of er een plek voor koffers is, weet ik zo niet. Je kan via fb een bericht sturen naar de Efteling, daar wordt meestal wel snel op gereageerd. Of je belt even de klantenservice, heel grappig bandje
Wij hebben overnacht in een gewone kamer en die hebben voor mij genoeg Eftelingsfeer. Leuke details in de kamer, die oudste dochter nog steeds weet. Er zijn wel stoelen, maar niet echt een comfortabel zitje. Ontbijt was heel goed en i.v.m. een studiedag gingen wij van zondag op maandag en dat was echt niet zo duur.
quote:Zonnetje_van_de_dag schreef op 23 januari 2016 @ 08:41:

Ik heb via you tube de thema kamers die nog beschikbaar zijn bekeken.

Zoals ik het heb kunnen zien kwam het nogal druk en als een chaos over. Misschien is het in het echt anders?

En zo blijven we maar twijfelen.. ZuchtDe thema-kamers zijn naar mijn idee inderdaad wel druk. Hoe dat in het echt is, weet ik niet. Maar als ik zo de keuzes lees en icm de kinderen, zou ik de junior-suite doen. Wel enigszins die efteling-sfeer, maar niet dat hele drukke. De kinderen zullen de efteling zelf al wel druk genoeg vinden. Dan is een rustige kamer ook wel weer prettig denk ik
Alle reacties Link kopieren
Ik lees al dat Bosrijk geen optie is maar dat is wel heel jammer .. Wij zijn nu drie keer naar Bosrijk geweest waarvan we een keer overboekt waren - toen kregen we update naar bruidssuite (..). Dat was uiteraard een super beleving (mega suite, ronddraaiend bed en rond bad midden in kamer - die mijn toentertijd 2 jarige dochter omdoopte tot zwembad). Ondanks dat we de bruidsuite hadden is Bosrijk toch echt veel leuker voor de kids dan het hotel! (voor mijn gevoel) Je slaapt bij Klaas Vaak (wij hadden appartement) - kids hebben het er nog over!



En ik vind hotel in verhouding echt duur ..

Volgens mij is themakamer bijna dubbel zo duur als comfort toch? Is persoonlijk - maar zou ik liever lekker gaan eten in pannenkoekenhuis en leuke gadget voor thuis van kopen.



Wat betreft afstand - het is ongeveer 10 min lopen (max) vanaf ingang park maar er rijdt een treintje tot ingang bosrijk.
Alle reacties Link kopieren
mijn kinderen hebben 1 nacht in een themakamer overnacht en dat is iets wat ze echt nooit meer vergeten. Wij hadden de sneeuwwitje kamer, en dat was zo mooi! ondanks dat ze erg moe waren. Als je kunt zou ik daar zeker voor gaan, het is echt iets bijzonders. Een spiegel die tegen je praat, een tafel waarin onder glas de (giftige?!) appels liggen, bedden zoals in een prinsessenkasteel. de combinatie was zo leuk. ik zou dat zo weer doen!
The past may be in tatters
But today is all that matters
Alle reacties Link kopieren
Bosrijk zonder auto is niet zo handig denk ik.. Dat is wel ver lopen.
Alle reacties Link kopieren
Leuk om verschillende meningen te lezen. Ik ben vorig jaar in het hotel geweest in een comfortkamer. Prima kwaliteit en wij hebben er eigenlijk alleen geslapen, tv gekeken vanuit bed en kind had laptop mee dus die zat lekker te gamen. Ik vind een themakamer zo enorm duur voor het eventjes dat je er bent. Maar ik merk dat anderen het echt beleven, ik ben daar misschien te nuchter en te zuinig voor. Het park raken de kinderen niet over uitgepraat, zo zie je maar iedereen beleeft het anders. Je moet doen wat het beste bij jullie (en je portemonnee) past.
Ik doe mijn best
quote:Senseo schreef op 23 januari 2016 @ 09:22:

Leuk om verschillende meningen te lezen. Ik ben vorig jaar in het hotel geweest in een comfortkamer. Prima kwaliteit en wij hebben er eigenlijk alleen geslapen, tv gekeken vanuit bed en kind had laptop mee dus die zat lekker te gamen. Ik vind een themakamer zo enorm duur voor het eventjes dat je er bent. Maar ik merk dat anderen het echt beleven, ik ben daar misschien te nuchter en te zuinig voor. Het park raken de kinderen niet over uitgepraat, zo zie je maar iedereen beleeft het anders. Je moet doen wat het beste bij jullie (en je portemonnee) past.Ik ook ik beleef dan liever het park met lekker eten bij Raveleijn bv
Ja eten bij Raveleijn is ook heel erg leuk en voor wat je krijgt niet duur.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat we gaan voor de comfort kamer. Ik ga de efteling bellen om te kijken of ze een babyfoon hebben. Wij kunnen dan gewoon in het lounche gedeelte van het hotel zitten.

En dan inderdaad lekker gaan eten in het park.



Heeft iemand nog tips voor eten?

Ik zag raveleijn al voorbij komen.
Ik vind die themakamers eigenlijk helemaal niet zo mooi gedaan, dacht dat die leuker zouden zijn.



Alleen de Carrouselsuite en de Vliegende Hollandersuite zijn wel knap gedaan.



Maar dít is een echte Assepoesterkamer:

http://youtu.be/37iwm0AvhIQ



Heb je verder niks aan natuurlijk, maar daarom zou ik dan een gewone kamer nemen en langer in het park blijven.
Bij de Cinderella Suite van Disney krijg je ook je eigen glazen muiltje trouwens, hoe cool
Oh wat klinkt dit leuk. Vanaf welke leeftijd is dit leuk? Hier nog maar 2 maand maar voorpret he! ;)

To veel plezier
quote:stadenland schreef op 23 januari 2016 @ 10:28:

Oh wat klinkt dit leuk. Vanaf welke leeftijd is dit leuk? Hier nog maar 2 maand maar voorpret he! ;)

To veel plezierHet is altijd leuk, vind ik. Vanaf wanneer ze het zich blijven herinneren hangt af van het kind. Een tweejarige heeft al heel veel plezier in de Efteling.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven