electra bij tent

31-07-2008 20:06 42 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij gaan volgende week rondtrekken door frankrijk met de tent. ik vroeg me af of iemand weet of je ook electra bij een tent kunt krijgen, om de telefoon en lamp enzo op te laden? Zo ja, moet ik dan een verlengsnoer meenemen ofzo hoe werkt dit?

Alvast bedankt voor het reageren!
Goede poging weer ontopic te raken Soundpost!

Waarom willen mensen vanalles in een tent proppen waar ze thuis lekker riant de ruimte voor hebben?
Ik weet het niet Evidenza, ik weet het niet. Want waarom wil ik een emmertje met drinken in een beekje dompelen? Dat is misschien nog merkwaardiger en het Grote Vakantieraadsel.
Evidenza, omdat hun vriend graag een koud wijntje/biertje wil na het opzetten van de tent?

Wij hebben een koelbox op elektriciteit, we werden gestoord van die koelelementen. En omdat we toch elektriciteit hebben doen we ook een kaal spaarlampje aan in de slaaptent. De gaslamp gaat ook mee, al was het maar voor de warmte.
Jesus Mina...kamperen en dan electriciteit willen...???? Mijn bek valt open.

Kamperen was toch in een klein puntje op een bultig grasveld met een koelbox met gesmolten koelelementen, 20 minuten lopen vanaf de receptie, met een kampvuur en daar kon je dan je vlees op grillen. Als het vlees tenminste nog niet verrot was door de hitte.

Scheren deed je 1 keer in de week, evenals je haar wassen. je mocht blij zijn als je een lauw wijntje kon drinken uiit een plastic bekertje s'avonds voor je tent op zo'n laag stoeltje.

En je telefoon die liet je thuis.
Oja: als je moest poepen, had je een pleerol onder je arm.
Wij nemen gewoon een verlengsnoer mee, onze computer gaat ook gewoon altijd mee (nou ja notebook) en verder zou ik er niet over piekeren om zonder koelkast te gaan kamperen in een warm land als Frankrijk. Wij huren die dan gewoon bij de camping.

Tsja, ik ben op vakantie en dan wil ik wel koude drankjes en internetten......ik ga niet persee met een tent omdat ik zo nodig moet rauwdauwen en primitief doen. Ik ga gewoon lekker vakantie houden en zo min mogelijk moeilijk doen.
quote:Zamirah schreef op 31 juli 2008 @ 23:33:

Jesus Mina...kamperen en dan electriciteit willen...???? Mijn bek valt open.

Kamperen was toch in een klein puntje op een bultig grasveld met een koelbox met gesmolten koelelementen, 20 minuten lopen vanaf de receptie, met een kampvuur en daar kon je dan je vlees op grillen. Als het vlees tenminste nog niet verrot was door de hitte.

Scheren deed je 1 keer in de week, evenals je haar wassen. je mocht blij zijn als je een lauw wijntje kon drinken uiit een plastic bekertje s'avonds voor je tent op zo'n laag stoeltje.

En je telefoon die liet je thuis.

jaaaa!!!

Een feest van herkenning. Net terug van 2 weken kamperen in Frankrijk. Ik wist niet wat ik meemaakte. Overal electriciteit. We werden voor gek aangekeken met onze twee gaspitjes, citronella kaarsen, knijpkat, koepeltentje en jawel: de koelbox. Bij de receptie moesten we nadrukkelijk vertellen dat we geen stroom wilden.

Ik was geschokt. Naast ons stonden bijvoorbeeld een paar britten die, naast hun eigen vlag een schotelantenne meehadden, een zoeklicht om de tent te verlichten, een radio, een tv, een magnetron, een ontvanger voor een communicatie iets tussen hun autos (stel je voor dat je verdwaalt en de weg moet vragen aan een Fransoos), een klein electrisch speelgoed helicopter en een ELECTRISCHE gitaar!!!

Gelukkig hebben we een camping gevonden waar men nog ouderwets met de pleerol naar de plee ging. Waar men als het donker was ging slapen of ergens nog bij kaarslicht een drankje dronk. Waar de sterrenhemel nog te zien was en de uilen in het bos het meeste geluid maakte. Ik zou het bijna op de werelderfgoedlijst willen plaatsen.

morgen toch even UNESCO bellen.
Koelbox? Stoeltje? Enne... twee gaspitjes?

Mag ik de "ouderwetse" kampeerders van harte aanbevelen om eens met de fiets of lopend op vakantie te gaan? Vooral lopend kom je in oorden waar je veel sterrenhemel ziet, veel vogels en veel waterval hoort en weinig autodeuren van je medekampeerders. *heeft nu alweer heimwee naar de vakantie*

Tip: naast wc-rol ook schepje meenemen.

Tip 2: telefoon mag wel mee, maar heeft geen zin. Er is toch geen ontvangst.
quote:korenwolf schreef op 01 augustus 2008 @ 09:13:

Koelbox? Stoeltje? Enne... twee gaspitjes?

Mag ik de "ouderwetse" kampeerders van harte aanbevelen om eens met de fiets of lopend op vakantie te gaan? Vooral lopend kom je in oorden waar je veel sterrenhemel ziet, veel vogels en veel waterval hoort en weinig autodeuren van je medekampeerders. *heeft nu alweer heimwee naar de vakantie*

Tip: naast wc-rol ook schepje meenemen.

Tip 2: telefoon mag wel mee, maar heeft geen zin. Er is toch geen ontvangst.

hahaha.....en de groeten aan Jo met de Banjo, Mien met de mandolien en truitje met het luitje....vergeet je geitewollen sokken vooral niet!

O jee, moeten lief zijn voor mekaar......oh, maar geeft niet Korenwolf is niet nieuw!
Geitewollen sokken, check.

Maar Jo met de banjo kom je daar niet tegen hoor... Veel te zwaar om mee te sjouwen, een banjo.
Nu ik er nog eens over nadenk, op mijn laatste vakantie ben ik vrij weinig vrouwen tegengekomen. Wel geregeld mannen - van die gebruinde, gespierde, met zo'n blik gericht op de verre horizon, meestal zo'n 10 jaar jonger dan ik. Een beetje anders dan de trainingspak-bierbuikman van de camping, zeg maar.

Nog steeds niemand interesse in wild kamperen? :-)
Tja, ik ga dan wel met een tent op vakantie, maar dat wil nog niet zeggen dat ik primitief op vakantie wil. Waarom zou dat moeten? Die tent is voor mij een plek om te slapen in de buurt van de dingen die ik graag wil zien of doen. Niet iets waarmee ik back to basic wil.

Nou ja, wat Toetyfroety zegt dus, alleen gaat de laptop niet mee bij ons.

Overigens ben ik nog geen camping tegengekomen waarbij je niet met de pleerol over de camping moet lopen, maar daar zie ik het probleem ook niet zo van in.
quote:korenwolf schreef op 01 augustus 2008 @ 09:40:

Geitewollen sokken, check.

Maar Jo met de banjo kom je daar niet tegen hoor... Veel te zwaar om mee te sjouwen, een banjo.Fikt wel goed op het kampvuur, die banjo.
quote:wen schreef op 01 augustus 2008 @ 12:26:

Tja, ik ga dan wel met een tent op vakantie, maar dat wil nog niet zeggen dat ik primitief op vakantie wil. Waarom zou dat moeten?

Moet helemaal niet. Maar voor mij is kamperen vooral een manier om in de natuur te zijn. Als ik het gezoem van een koelkast of laptop of het gedreutel van een radio hoor, hoor ik minder vogels, minder wind, minder waterval. Als ik een electrische lamp heb of een keurig verlicht pad naar het douchehok, zie ik minder sterrenhemel. Ik ben graag zoveel mogelijk buiten en al die dingen leiden me daarvan af. En ik vind het gewoon echt moeilijk voor te stellen wat er leuk is aan kamperen als het je niet gaat om de stilte, de ruimte en de rust.

Als ik een comfortabele vakantie wil met koelkast en laptop - ook leuk! - dan huur ik ergens een huisje.
Als je alleen elektriciteit nodig hebt voor je telefoon dan moet je gewoon wat langer je tandenpoetsen en je telefoon met oplader meenemen. Scheelt vaak wel redelijk in de kosten en zo vaak zal je je telefoon ook niet gebruiken op vakantie neem ik aan.
de telefoon hebben wij altijd wel bij maar we spreken dan af om bv tussen 8 en 9 hem aan te hebben voor het geval er iets dringend is. dan ben je altidj 1 keer per dag bereikbaar.

vind ik genoeg. en indien je een redelijke telefoon hebt houdt hij dat echt een hele tijd uit.

ook kun je zoals al gezegt hem even onder stroom zetten als je gaan tanden poetsen ed.

zelf hebben we dus ook geen stroom en idd wordt je tegenwoordig raar aangekeken af en toe. meestal gaan we ook naar de kleine campings met weinig voorzieningen. is wel het leukste. wij cramperen dus echt nog. hihi.

zelf heb ik ook al eens mensen gezien die dus buiten de tv en koelkast ed ook de diepvries en de frietpan meenamen. hihihi.
quote:korenwolf schreef op 01 augustus 2008 @ 09:50:

Nu ik er nog eens over nadenk, op mijn laatste vakantie ben ik vrij weinig vrouwen tegengekomen. Wel geregeld mannen - van die gebruinde, gespierde, met zo'n blik gericht op de verre horizon, meestal zo'n 10 jaar jonger dan ik. Een beetje anders dan de trainingspak-bierbuikman van de camping, zeg maar.

Nog steeds niemand interesse in wild kamperen? :-)Heb ik gedaan, hoor, KW! Toen ik een keer 's ochtends wakker werd, en mijn tentje openritste, keek ik recht in het smoel van een nieuwsgierige koe!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven