Emigeren naar Engeland

06-08-2019 08:45 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen!

Ik heb een aantal vragen met betrekking tot verhuizen naar Engeland.

Zijn hier forumleden die zelf ook geemigeerd zijn en ik een aantal vragen via een priveberichtje kan stellen?

Ik doe dit liever niet in een topic wegens herkenbaarheid.
Het is emigreren. Met nog een r dus.
Goedemorgen,

ik ben in januari dit jaar naar Engeland verhuist. Je mag altijd een pb sturen.
Informatie die je krijgt kan zó veranderen afhankelijk van wat er rond Brexit gebeurt. Ik zou een emigratie naar UK even uitstellen tot er meer duidelijkheid is of en onder welke voorwaarden EU-burgers kunnen blijven na de uittreding.
puntillita schreef:
06-08-2019 09:00
Informatie die je krijgt kan zó veranderen afhankelijk van wat er rond Brexit gebeurt. Ik zou een emigratie naar UK even uitstellen tot er meer duidelijkheid is of en onder welke voorwaarden EU-burgers kunnen blijven na de uittreding.
Dit.
Zeker als Johnson en vrienden hun zin krijgen komt er een no deal en zijn alle afspraken over rechten van eu burgers waardeloos. Grote kans dat je niet kunt blijven. Het is nu al heel lastig.
Er is inderdaad niks zinnigs over te zeggen. Ik ken Engeland zeer goed, maar zolang Britten niet weten waar ze aan toe zijn, weten anderen dat ook niet. Denk oa aan visas, werk- en verblijfsvergunningen etc. En überhaupt baankansen als Europeaan.
Maud*de*Braose schreef:
06-08-2019 09:08
Dit.
Zeker als Johnson en vrienden hun zin krijgen komt er een no deal en zijn alle afspraken over rechten van eu burgers waardeloos. Grote kans dat je niet kunt blijven. Het is nu al heel lastig.
Europeanen die voor de Brexit in Groot-Brittanie wonen hebben het recht om blijven, ook in het geval van een no-deal. Wat er daarna gebeurt is nog onduidelijk. Allerlei zaken die te maken hebben met belastingverdragen en importheffingen en dergelijke zijn nog onbekend. In het geval van een no-deal is het zeer waarschijnlijk dat je met halflege winkels te maken krijgt en vervolgens enorme prijsstijgingen.
Er zijn nu al bedrijven die niet weten wat ze te wachten staat en huiverig zijn om Europeanen aan te nemen. Grote kans dat verhuurders dat ook even liever niet meer doen.
Ik woon in Engeland, maar zou op dit moment de overstap echt niet maken.
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven