Engeland/Londen

26-02-2011 10:52 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal!

Ik wil graag in de zomer van 2011 naar Engeland/Londen met een vriendin. We willen primair eigenlijk Londen bezoeken en daar alle standaard toeristen dingen doen. Het lijkt ons ook wel leuk om nog verder door Engeland te reizen maar is geen pre.

Nou is het probleem dat we geen idee hebben hoe veel tijd we nodig hebben in Londen. Kan je de Towerbridge en Londen eye op 1 dag doen, etc. etc. Het liefst willen we dus een soort van georganiseerd programma zodat we zeker weten dat we overal komen.

Wij kunnen die programma's alleen vinden inclusief busreis en waarschijnlijk niet echt onze doelgroep mensen (wij zijn 18-20).

Heeft iemand tips?

Alvast bedankt!
koop een meerdere dagen ticket (je hebt 1 day, 3 day en zelfs meerdere dagen) voor de underground voor het aantal zones wat je nodig het en koop een reisgids. Kijk per dag welke bezienswaardigheden een beetje dicht bij elkaar zitten die je wilt zien en stap de metro in. Je kunt heel veel zien op een dag, het is maar net hoe je het indeelt en of je juist veel wilt lopen naar bezienswaardigheden of zoiets hebt van ik pak de metro wel. Sommige dingen zijn op loop afstand van elkaar namelijk en veel van de bezienswaardigheden hebben altijd wel een metro station in de buurt.

Ik vlieg altijd naar Londen maar ik heb gehoord dat de trein ook heel goed te doen is. Ik zou in ieder geval vervoer en hotel los boeken en niet in een pakket want dan heb je kans dat je laat in de middag heen gaat en vroeg in de ochtend terug waardoor je een dag mist.
quote:ch4rlie schreef op 26 februari 2011 @ 12:40:

Nog een tip : als je vanaf stansted airport de bus neemt dan uitstappen op het eerste beste metrostation dat je tegenkomt. De bus naar Londen gaat al niet zo vlot maar in Londen nog langzamer. Dan zit je sneller in de metro.

Of investeer toch even 30 pond in de trein...... Scheelt zo anderhalf uur.En dan kan je juist weer beter voor een ander vliegveld kiezen, om goedkoper uit te komen
Hallo,

Ik ga in mei een weekje naar Londen. Mijn man moet er voor werk zijn en ik 'vlieg in' voor het weekend. Overnachting enzo zit dus wel goed maar ik zag hier voor 12,50 een enkele reis Gatwick en ik vroeg me af of dat trein of bus was. Uiteindelijk moet ik richting Londen City dus ik was in ieder geval al van plan om een meerdagenkaart voor de metro te kopen.

Verder schrijf ik de tips die hier voorbij komen op. Heb al goede ideeën gezien. Nog nooit de London Dungeons gezien en de musea zijn altijd wel leuk. Ik wil nog eens naar het museum of modern arts.

Tips van mijn kant: Tower bridge is leuk, kost je geen uren. Lunchen kan je ook vaak in de museumcafe's doen en dan gelijk een stukje expositie meepikken. Een aatal jaren geleden waren een aantal musea nog gratis. Je hoeft niet alles te zien. Er is al genoeg geschreven over de metro. Aanrader! En hop on hop off vind ik altijds iets voor Amerikanen en Japanners maar het voordeel is wel dat je in een korte tijd veel ziet!
12.50 is voor de trein.

Bus is goedkoper, maar doet er ook een stuk langer over.

Kijk wel uit dat je niet in Gatwick Express trein stapt, dan mag je bij betalen!

De trein gaat trouwens naar Victoria Station.

Als je richting London City wil, kun je het beste de trein naar London Bridge pakken, stukje jubilee lijn en dan DRL. Kost je een uurtje.

Musea zijn nog steeds gratis, behalve bepaalde gedeeltes met tijdelijke exposities.
quote:jusa schreef op 26 februari 2011 @ 14:45:

Hallo,

Ik ga in mei een weekje naar Londen. Mijn man moet er voor werk zijn en ik 'vlieg in' voor het weekend. Overnachting enzo zit dus wel goed maar ik zag hier voor 12,50 een enkele reis Gatwick en ik vroeg me af of dat trein of bus was. Uiteindelijk moet ik richting Londen City dus ik was in ieder geval al van plan om een meerdagenkaart voor de metro te kopen.Je kan ook op London City airport vliegen. Dan ben je met de DLR zo in 'the city' (bank). Als je al een ticket naar Gatwick hebt, dan de tip van Viva Girl gebruiken!
Niet alle musea zijn overigens gratis! De particuliere niet bijvoorbeeld (zoals Soane's museum). Entree is vaak nog wel steeds goedkoop in vergelijking met NL.
Als je genoeg tijd hebt, kun je ook met de Eurolines bus gaan i.p.v. met het vliegtuig. Onder de 26 jaar is dat erg goedkoop, en bij het kiezen van de data kun je al zien welke dagen erg goedkoop zijn. Het is niet erg comfortabel en het duurt lang, maar mijn ervaring is dat het best te doen is. (Wij reisden 's nachts en heb best redelijk geslapen dus dan gaat de tijd snel)

Kijk maar eens op de site, ik zie net dat er zelfs binnenkort een gratis busticket naar Londen verloot wordt.
Persoonlijk vind ik de Tower, StPauls en bijv LondonEye echt enorm stom. Londen is leuk voor de musea, shoppen, galeries, parken... maar verder vind ik het geen leuke stad.
@Spectral, da's natuurlijk ook afhankelijk van je interesse. Als je houdt van geschiedenis en architectuur, vind je de Tower en St Paul's wellicht weer fantastisch.

Ik ben vorig jaar in de meivakantie met man en twee kinderen (2 en 4) naar Londen geweest. We zijn met de trein gegaan, was goed te doen. NS heeft regelmatig aanbiedingen, en het is al een reis op zich. Hotel lag in de buurt van Paddington Station.

We hebben vooraf a.d.h.v. een reisgids bepaald waar we zeker naartoe wilden, en wat ook nog interessant voor de kinderen zou zijn. De dingen die bij elkaar lagen hebben we op 1 dag bezocht. De eerste dag in Londen hebben we veel dingen met de underground gedaan, vanaf de tweede dag zijn we meer dingen met de bus gaan doen. Je ziet dan meer van de stad zelf, je doet er misschien wel iets langer over, maar je kunt ook makkelijk uitstappen.

We zijn ook 1 keer naar de dierentuin geweest, daarvan hadden we achteraf het idee dat je daar met de taxi naartoe moet, omdat dat wat minder makkelijk met het ov te bereiken is.

Je kunt een Oysterkaart aanschaffen, die is of 1 dag, of een week geldig en kun je onbeperkt mee reizen in bus en underground. Als je een weekkaart hebt en je reist er korter mee, krijg je een restant terug als je de kaart weer inlevert.
Mijn eerste keer in Londen heb ik in de Metro een toeristenplattegrond gekocht (uit de automaat, was 2 GBP). Daarop aangekruist wat ik wilde zien. Daar een route met de metro uitgestippeld en zo op 1 dag bijna alles (van buiten) gezien.

Toen ik er later woonde:

Kaartjes voor musicals bestellen via lastminute.co.uk.

Met de bus naar Edinburgh (nachtbus van 8 uur), Cardiff (5 uur dacht ik) en Bournemouth (3 uur ofzo) geweest. Behalve naar Edinburgh (18 GBP retour) was dat 2GBP retour.

Vanaf Weeze (DLD) voor nog geen 40 euro retour voor 2 personen, inclusief 1 ingecheckte koffer naar Stansted gevlogen. Daarna 18GBP voor de bus (en die was er echt binnen 2 uur).

Londen is leuk!!! Maar ook bijvoorbeeld Kingston upon Thames.

De 1 pound en 99p shops. (M'n halve inboedel kwam daar vandaan).

Eten deden we vaak bij JD Wetherspoon of Lloyds (check de website van JD, is dezelfde keten als Lloyds, alleen een iets andere aankleding. Lekker en goedkoop eten!!!)

Wij deden uiteindelijk alles met de bus, vooral lijn 9 is leuk voor Sightseeing. Was je voor 3GBP klaar voor de hele dag.

Nou ja, het is maar net wat je leuk vindt om te doen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven