Ervaring taalreizen?

07-05-2011 13:42 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heeft iemand ervaring met taalreizen en kan me er iets meer over vertellen? Ik ben er aan het denken om deze zomer met bijv Studytravel naar Zuid Amerika te gaan en Spaans te leren. Aangezien ik studente ben en 3 maanden zomervakantie heb, wil ik ongeveer een maandje weg. Welke organisatie is het beste? Is het makkelijk om contact te leggen? Wat is de gemiddelde leeftijd van de deelnemers van zo'n taalreis? Ik heb zoveel vragen, maar laat ik hier maar eens mee beginnen..
Met Zuid-Amerika geen ervaring. Wees je er wel bewust dat Spaans in Zuid-Amerika anders is dan Spaans in Spanje. Bepaalde woorden en grammatica bedoel ik.

Dat je wel bewust kiest voor het één of het ander.

Veel plezier alvast
Als je Spaans wilt leren kun je ook zomer aupair in Spanje doen. Krijg je er nog een beetje voor betaald ook!
Ik heb Spaans gedaan in Madrid met Elemadrid (geweldige ervaring) en in Sevilla met Apple Languages (agfrijselijk! Zij doen ook reizen naar Zuid-Amerika, boek in 's hemelsnaam niet met hen....)
Gewoon ticket boeken die kant op en zelf een talen school opzoeken, veel goedkoper!

Ik heb het in Guatemala gedaan, Lago de Atilan. Prachtig mooi, veel mensen en veel talenscholen. En goedkoop en goed.

Persoonlijk vind ik het Latijnse Spaans, makkelijker verstaanbaar dan het Spaanse Spaans.
Kan het niet via je studie?

Ik zit zelf op de Hogeschool Rotterdam en ben voor een buitenlandstage 3 maanden naar t buitenland gegaan. Ik kon daar voor een taalstudie Noors (en meerdere talen) kiezen vanuit het Erasmus college en die volgde ik in Noorwegen.

Ik zou sowieso daar eens informeren
Hoi,

Ik ben vorige zomer 7 weken in Costa Rica geweest, waarvan 5 weken Spaanse les in Puerto Viejo.

Ik had het geregeld via Spanish Language Travel en dat was heel goed geregeld.

Ook één van de goedkopere organisatie.

Puerto Viejo is super leuk, aan de carribische kust en je slaapt ook in de school en krijgt gewoon les in de tropische tuin.

Leuke leraren, vlakbij het strand en heel relaxed plaatsje.

Spaans is echt een leuke taal, al moet je in een paar weken geen hoogstandjes verwachten. In een paar weken heb je echt een beetje de basis en daarna moet je het echt bijhouden anders zakt het weer heel erg weg!

Ook zou ik als er de mogelijkheid is kijken of je ipv. 4 uur groepsles 2 uur prive les kunt boeken, dat is echt veel chiller!!

Dat kan soms voor dezelfde prijs..omdat je dan dus minder uren les krijgt.

Groetjes,

Jitske.
Het hoeft trouwens niet persee Zuid Amerika te worden, maar klinkt toch wel aantrekkelijker dan Spanje ;) Ik kan via de studie wel cursussen doen, maar die zijn allemaal gewoon in mijn stad en gedurende het academiejaar, niks in de zomer dus.. En wil het graag deze zomer doen aangezien ik dan toch zeeen van tijd heb. Heb het plan om over 2 jaar 3 maanden coschappen te gaan lopen in zuid amerika, en moet daarvoor een bepaald niveau spaans hebben voor dat ik vertrek. Het idee is dus eigenlijk deze zomer daar op een leuke manier een begin aan te maken en vervolgens thuis nog verder te leren.

Zelf een taalschool is idd goedkoper, maar ben bang dat je dan minder aansluiting/contact vind? Omdat die organisaties ook in de vrije tijd uitstapjes organiseren..

Bovendien heb ik niet een echte taalknobbel, is het dan wel een goed idee zo'n cursus te volgen? Maw is het ook te vogen voor niet zo'n snelle leerlingen?
Geen Talenknobbel is geen probleem.

Heb ik ook niet, haha.

Het is ook maar net hoe serieus jezelf er mee bezig gaat.

Maak je al je huiswerk? Oefen je woordjes? Ga je ook Spaans praten in bijv. restaurants en tijdens het boodschappen doen? Zulk soort dingen maken ook of je in meer of mindere mate Spaand leert.

Hier heb ik gezeten: http://www.costaricalearnspanish.com/english/school.htm
Ik heb een paar jaar geleden een Spaanse travelclass gedaan in Ecuador. Eerst een week in Quito, daarna twee weken het land door. In Quito zat ik in een gastgezin. Op reis door Ecuador in hotels. We (3 mensen) kregen dan 4 uur Spaans per dag. Plus excursies en reizen. Ik heb het als erg leuk ervaren en toen ook veel opgestoken. Maar ja, bijhouden...

Dezelfde school bood ook taalreizen aan op scholen in verschillende plekken in Ecuador, dan stuurden ze een docent mee.
Maar niemand ervaring dus met Studytravel, Plustaalreizen, EF?
Ik ben jaaaaren geleden met activity international naar guatemala geweest. Toen gekozen voor guatemala omdat het het goedkoopst was, achteraf had ik beter een ticket zelf kunnen kopen, want de taalschool regelde alles; uitstapjes, lessen, vrijwilligerswerk, huisvesting... En dat dan stukken goedkoper.

Als ik jou was (en met oog op het topniveau dat je moet hebben) zou ik er minstens 2 maand voor uittrekken.

Over aansluiting en mensen leren kennen, hoef je je trouwens geen zorgen te maken, dat gaat in landen als guatemala, ecuador, mexico etc. vanzelf, zowel met de lokale bevolking (vooral als je de taal spreekt) als de vele toeristen.
oh en in guatemala kun je ook heel goedkoop privé lessen volgen, als ik het me goed herinner betaalde je toen 140 dollar voor 20 uur privé les & gastgezin. Het zal nu wel wat duurder zijn, maar relatief goedkoop
2 maanden zit er helaas niet in.. Maar zoals ik al zei daarna wel van plan thuis verder te leren. Dus alles zelf regelen maakt geen verschil voor je contacten?

Hoelang van te voren moet je zoiets trouwens regelen, ik kan pas in juli beslissen of ik ga, en bedacht me dat dit miss iets aan de late kant is?
In ieder geval voor guatemala (en ik vermoed de meeste andere landen) maakt het voor je contacten niet uit.

Hoe lang je zoiets van te voren moet regelen? Moeilijk te zeggen, hou er rekening mee dat het ticket dan behoorlijk prijzig kan worden. In guatemala zijn zoooooo veel taalscholen dat er altijd wel eentje plek heeft, dus wat dat betreft kan het best wel last minute, maar misschien dat het voor je eigen gevoel fijner is om het wat langer van te voren te regelen.

Zorg in ieder geval dat je een taxi hebt geregeld die je naar het hotel/gastgezin brengt. Vaak kan dat ook via de school geregeld worden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven