Ervaringen met Airbnb?

27-01-2019 11:09 22 berichten
Goedemorgen,

Wij gaan aankomende zomer op vakantie naar Noorwegen en zijn daarom op zoek naar 3 verschillende vakantiehuisjes zodat we een beetje rond kunnen trekken.

Nu zie ik bij Airbnb een aantal huisjes die ons erg leuk lijken en qua prijs ook prima te doen zijn (niet spotgoedkoop, maar goedkoper als bij sites als Novasol oid).

Echter heb ik zelf nog nooit gebruik gemaakt van Airbnb (ja, ik loop vast achter). Jullie wel? En wat zijn de ervaringen? En dan met name het huren van vakantiewoningen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb in Canada in Victoria oa in air BNb gezeten. Super leuk en was keurig netjes en stuk voordeliger dan hotel etc.

Lees vooral de recensies
Ik heb 1 airbnb ervaring in Amerika omdat ik buiten een grote stad wou zitten en dat is prima bevallen. Niet altijd even geschikt want per accommodatie verschillen de annuleringsopties nogal (van 24 uur tot 7 dagen!) Lees vooral de reviews die over jouw potentiele keuze gaan.
Niet alleen de recensies lezen, maar ook goed de advertentietekst zelf goed lezen. Niet elke aangeboden woning hanteert dezelfde voorzieningen en voorwaarden.

Ik heb één wat mindere ervaring (gewoon in Nederland) en tientallen positieve ervaringen over de afgelopen vijf jaar. Maar realiseer je dat geen enkele Airbnb hetzelfde is, het blijft een soort loterij.
Ik ben al vaak op vakantie geweest met airbnb en vind het top. Inderdaad goed de recensies lezen en voor de rest kun je vragen stellen aan de verhuurder.
Hier goede ervaringen, maar ik pluis alles extra goed uit (incl buurt bekijken in google maps etc).
Uitstekende ervaringen.
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Wij boeken in de VS vaak huisjes via airbnb en tot nu toe alleen positieve ervaringen. Een stuk goedkoper dan veel hotels.
Hier ook goede ervaringen. Ik boek echter alleen accommodaties met veel en goede referenties, bij voorkeur van een superhost.
Klinkt goed! :-D

Ik vraag me wel af (misschien geheel onterecht) of de verhuurders niet elke dag een kijkje bij je komen nemen ofzo, heb ik niet zo’n behoefte aan ;-)

Vooral omdat veel van de vakantiewoningen die ik voorbij zie komen naast het huis of op het perceel van de verhuurder staan.
Hier ook al jarenlang goede ervaringen. Goed lezen, zowel tekst als recensies, en dan weet je of het huisje voor jou geschikt is of niet. Heb in verschillende Europese landen geboekt tot nu toe en net vorige week de huisjes voor komende zomer geboekt. Ik zou het gewoon proberen TO!
Soof12 schreef:
27-01-2019 12:17

Ik vraag me wel af (misschien geheel onterecht) of de verhuurders niet elke dag een kijkje bij je komen nemen ofzo, heb ik niet zo’n behoefte aan ;-)

Vooral omdat veel van de vakantiewoningen die ik voorbij zie komen naast het huis of op het perceel van de verhuurder staan.
Welnee, die mensen komen helemaal niet een kijkje nemen, waarom zouden ze.
Wat eten we vanavond?
Soof12 schreef:

Ze komen niet zomaar aankloppen hoor, dat is niet mijn ervaring in elk geval. Maar als je de verhuurder buiten tegenkomt, kan het best zijn dat hij/zij een gesprekje begint, of even wil weten wat je gedaan hebt die dag en of alles naar wens is.

Ik vind dat zelf altijd wel gezellig, gewoon zo'n gesprekje wat je thuis met de buren hebt als je elkaar tegenkomt. Een enkele keer werd ik uitgenodigd voor de thee of lunch, maar dat is zeker geen standaard gewoonte.
Eén keer gedaan, vond het allemaal maar zo-zo en te persoonlijk (foto's van familie.
Ik doe nu alles via Micazu.
makreel schreef:
27-01-2019 12:22
Welnee, die mensen komen helemaal niet een kijkje nemen, waarom zouden ze.
Omdat ik tussen die reviews bijvoorbeeld wel eens lees: ‘Verhuurder X was super vriendelijk en kwam elke dag met leuke tips’ of ‘Verhuurder Y kwam elke ochtend zelfgemaakte jam brengen voor het ontbijt’ :lol:
Soof12 schreef:
Nee, dat doen ze niet. Nog nooit meegemaakt. Wel inderdaad een kort praatje, zoals iemand al zegt. Maar een kijkje nemen (voelt als controle) zou ik echt heel raar vinden.
Ben wel eens voor de avondmaaltijd uitgenodigd, het gezin was erg gecharmeerd van onze dochter en het feit dat ze alles at (anderhalf jaar was ze toen) en wilden wel eens zien of ze ook een echte Portugese maaltijd met kabeljauw-stoof zou eten :). Was heel lief en leuk.
Soof12 schreef:
27-01-2019 12:36
Omdat ik tussen die reviews bijvoorbeeld wel eens lees: ‘Verhuurder X was super vriendelijk en kwam elke dag met leuke tips’ of ‘Verhuurder Y kwam elke ochtend zelfgemaakte jam brengen voor het ontbijt’ :lol:

Oh die zou ik dan echt overslaan.

Ik heb een maand een huis gehuurd in Portugal (moet nog gaan dus weet nog niet of het gaat bevallen)
Maar in de recencies las ik alleen dat de ene keer de eigenaar kwam voor de sleuteloverdracht en de andere keer de schoonmaakster en dat ze beide aardig en flexibel zijn.
De eigenaar verhuurt nog een paar huizen en woont ergens anders. Dat leek mij een fijne construcie zonder al te veel bemoeienis.
Wat heerlijk, een maand in een huis in Portugal!
Wat eten we vanavond?
Ik zou wel eerst even googelen of airbnb daar waar je heen gaat (ook) voor problemen zorgt en of het wel legaal is.
makreel schreef:
27-01-2019 13:03
Wat heerlijk, een maand in een huis in Portugal!

Dank je. Lijkt mij ook. Ik ga de hele maand juni. 5 minuten loopafstand naar zee.
Ik heb er zoveel zin aan.
Goede ervaringen met airbnb's in Duitsland. Wel boek ik altijd een appartement met eigen voorzieningen, heb nog nooit alleen een slaapkamer in een huis geboekt waarbij je toilet ed moet delen.

Qua contact met de host wisselt het, soms alleen bij het in- en uitchecken, maar soms ook wel vaker. Ik heb eens in een tuinhuisje overnacht, de host woonde in het huis, ongeveer 50 meter verderop. Daar kletste ik wel regelmatig mee en we hebben 's avonds een paar keer een biertje in de tuin gedronken. Hij vertelde dat hij het contact liet afhangen van de huurder.
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
Nu net 2 huisjes in Noorwegen via Airbnb geboekt.. Ben benieuwd!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven