Ervaringen met Airbnb?
zondag 27 januari 2019 om 11:09
Goedemorgen,
Wij gaan aankomende zomer op vakantie naar Noorwegen en zijn daarom op zoek naar 3 verschillende vakantiehuisjes zodat we een beetje rond kunnen trekken.
Nu zie ik bij Airbnb een aantal huisjes die ons erg leuk lijken en qua prijs ook prima te doen zijn (niet spotgoedkoop, maar goedkoper als bij sites als Novasol oid).
Echter heb ik zelf nog nooit gebruik gemaakt van Airbnb (ja, ik loop vast achter). Jullie wel? En wat zijn de ervaringen? En dan met name het huren van vakantiewoningen.
Wij gaan aankomende zomer op vakantie naar Noorwegen en zijn daarom op zoek naar 3 verschillende vakantiehuisjes zodat we een beetje rond kunnen trekken.
Nu zie ik bij Airbnb een aantal huisjes die ons erg leuk lijken en qua prijs ook prima te doen zijn (niet spotgoedkoop, maar goedkoper als bij sites als Novasol oid).
Echter heb ik zelf nog nooit gebruik gemaakt van Airbnb (ja, ik loop vast achter). Jullie wel? En wat zijn de ervaringen? En dan met name het huren van vakantiewoningen.
zondag 27 januari 2019 om 11:18
zondag 27 januari 2019 om 11:22
Niet alleen de recensies lezen, maar ook goed de advertentietekst zelf goed lezen. Niet elke aangeboden woning hanteert dezelfde voorzieningen en voorwaarden.
Ik heb één wat mindere ervaring (gewoon in Nederland) en tientallen positieve ervaringen over de afgelopen vijf jaar. Maar realiseer je dat geen enkele Airbnb hetzelfde is, het blijft een soort loterij.
Ik heb één wat mindere ervaring (gewoon in Nederland) en tientallen positieve ervaringen over de afgelopen vijf jaar. Maar realiseer je dat geen enkele Airbnb hetzelfde is, het blijft een soort loterij.
zondag 27 januari 2019 om 12:17
zondag 27 januari 2019 om 12:20
zondag 27 januari 2019 om 12:22
Welnee, die mensen komen helemaal niet een kijkje nemen, waarom zouden ze.Soof12 schreef: ↑27-01-2019 12:17Klinkt goed!![]()
Ik vraag me wel af (misschien geheel onterecht) of de verhuurders niet elke dag een kijkje bij je komen nemen ofzo, heb ik niet zo’n behoefte aan![]()
Vooral omdat veel van de vakantiewoningen die ik voorbij zie komen naast het huis of op het perceel van de verhuurder staan.
Wat eten we vanavond?
zondag 27 januari 2019 om 12:24
Ze komen niet zomaar aankloppen hoor, dat is niet mijn ervaring in elk geval. Maar als je de verhuurder buiten tegenkomt, kan het best zijn dat hij/zij een gesprekje begint, of even wil weten wat je gedaan hebt die dag en of alles naar wens is.Soof12 schreef: ↑27-01-2019 12:17Klinkt goed!![]()
Ik vraag me wel af (misschien geheel onterecht) of de verhuurders niet elke dag een kijkje bij je komen nemen ofzo, heb ik niet zo’n behoefte aan![]()
Vooral omdat veel van de vakantiewoningen die ik voorbij zie komen naast het huis of op het perceel van de verhuurder staan.
Ik vind dat zelf altijd wel gezellig, gewoon zo'n gesprekje wat je thuis met de buren hebt als je elkaar tegenkomt. Een enkele keer werd ik uitgenodigd voor de thee of lunch, maar dat is zeker geen standaard gewoonte.
zondag 27 januari 2019 om 12:36
Omdat ik tussen die reviews bijvoorbeeld wel eens lees: ‘Verhuurder X was super vriendelijk en kwam elke dag met leuke tips’ of ‘Verhuurder Y kwam elke ochtend zelfgemaakte jam brengen voor het ontbijt’
zondag 27 januari 2019 om 12:36
Nee, dat doen ze niet. Nog nooit meegemaakt. Wel inderdaad een kort praatje, zoals iemand al zegt. Maar een kijkje nemen (voelt als controle) zou ik echt heel raar vinden.
Ben wel eens voor de avondmaaltijd uitgenodigd, het gezin was erg gecharmeerd van onze dochter en het feit dat ze alles at (anderhalf jaar was ze toen) en wilden wel eens zien of ze ook een echte Portugese maaltijd met kabeljauw-stoof zou eten
zondag 27 januari 2019 om 12:41
Oh die zou ik dan echt overslaan.
Ik heb een maand een huis gehuurd in Portugal (moet nog gaan dus weet nog niet of het gaat bevallen)
Maar in de recencies las ik alleen dat de ene keer de eigenaar kwam voor de sleuteloverdracht en de andere keer de schoonmaakster en dat ze beide aardig en flexibel zijn.
De eigenaar verhuurt nog een paar huizen en woont ergens anders. Dat leek mij een fijne construcie zonder al te veel bemoeienis.
zondag 27 januari 2019 om 14:21
Goede ervaringen met airbnb's in Duitsland. Wel boek ik altijd een appartement met eigen voorzieningen, heb nog nooit alleen een slaapkamer in een huis geboekt waarbij je toilet ed moet delen.
Qua contact met de host wisselt het, soms alleen bij het in- en uitchecken, maar soms ook wel vaker. Ik heb eens in een tuinhuisje overnacht, de host woonde in het huis, ongeveer 50 meter verderop. Daar kletste ik wel regelmatig mee en we hebben 's avonds een paar keer een biertje in de tuin gedronken. Hij vertelde dat hij het contact liet afhangen van de huurder.
Qua contact met de host wisselt het, soms alleen bij het in- en uitchecken, maar soms ook wel vaker. Ik heb eens in een tuinhuisje overnacht, de host woonde in het huis, ongeveer 50 meter verderop. Daar kletste ik wel regelmatig mee en we hebben 's avonds een paar keer een biertje in de tuin gedronken. Hij vertelde dat hij het contact liet afhangen van de huurder.
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
I'm on energy saving mode