Eten wat mee mag in de koffer in het vliegtuig

30-06-2011 22:48 40 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag Allemaal,



Misschien is het antwoord wel afhankelijk van het land waar je heen gaat en de luchtvaartmaatschappij, maar ik wil dus graag weten wat ik mag meenemen in het luchtruim van het vliegtuig in je koffer.



Ik ga over 1 maand naar india voor 1 maand. Indiaas eten vind ik niet lekker, en krijg het echt niet weg.

Nu heb ik daar wel wat supermarkten gevonden, maar niet alles is lang houdbaar, niet overal zijn supermarkten en het meenemen van tassen vol eten tijdens het reizen is ook niet fijn.



Daarom wil ik het een beetje verdelen. Vorige keer naar India had ik zonder problemen een amandelstaaf meegenomen, koekjes, chocola etc. Voornamelijk als cadeau voor vrienden daar.

Nu wil ik misschien pannenkoekenmix meenemen en wat andere goed bewaarbare etenswaren.



Wat denken jullie, kan dat? Of wat hebben jullie zelf wel eens meegenomen?



De douane heb ik al gebeld van schiphol tot amsterdam, ook de ambassade van India kan niks vertellen. De luchtvaartmaatschappij verwijst weer door naar de douane...Hopeloos dus.



gr Maej
quote:Fame schreef op 30 juni 2011 @ 23:13:

Zolang jij geen vlees, KAAS, drugs en levende dieren in je koffer gooit is er niets aan de hand! (Vraagt zich echt af of dit een serieuze vraag is....pannenkoekenmix......in een aflevering van hier slaap je hadden ze dat ook mee naar India volgens mij, alleen mochten de mensen dat daar niet maken in de keuken van hun gastheer omdat e reieren in zijn verwerkt en die eten ze daar blijkbaar niet, maar geen douaneproblemen gezien daarover)



Mijn dochter reist straks naar Oma in het buitenland (Europa) en daar gaat mee in de koffer KAAS,JENEVER; EN NOG MEER KAAS.Kaas mocht toch niet, zei je? Of heb je een hekel aan je dochter ;)?
Alle reacties Link kopieren
In India hebben ze toch ook wel een mcdonalds?
Kaas is geen probleem om mee te nemen. Ben 'n keer in Zuid India 'n vriendin gaan opzoeken en voor haar had ik drop, paprikachips en franse kazen meegenomen.



Voor dagelijks gebruik (gesmolten over je gebakken ei bijv) zijn cheddarplakjes aan te raden. Die zitten per stuk verpakt en ze zijn nog goed als je er 3 weken mee door 'n heet land trekt.
Elninjoo, ik zou ook lekker veel kaas meenemen. Ik kan geen dag zonder kaas
Alle reacties Link kopieren
quote:elninjoo schreef op 01 juli 2011 @ 12:07:

Voor dagelijks gebruik (gesmolten over je gebakken ei bijv) zijn cheddarplakjes aan te raden. Die zitten per stuk verpakt en ze zijn nog goed als je er 3 weken mee door 'n heet land trekt.





Inderdaad, het smaakt hoe dan ook naar plastic.

En het feit dat ze nog goed zijn na 3 weken door een heet land trekken, zegt ook wel wat over de toegevoegde geur-/kleur-/smaak en conserveringsmiddelen..
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Ik neem altijd van alles mee in mijn koffer, van vleeswaren (ham!), tot limonadesiroop, van kaas tot koffie, van hagelslag tot dozen wijn en nog veel meer. Veel van deze dingen zouden niet mogen, nog nooit heb ik iets in moeten leveren. Maar het blijft een risico en ik ben me ervan bewust dat ik het eten misschien het land niet in krijg. Dat is dan jammer, maar helaas...



Ik woon in het buitenland en ik neem mee wat ik mis. Op vakantie heb ik dit echter helemaal niet. Daar eet ik wat lokaal de pot schaft, heerlijk.
Kan het zijn dat je ervaring van vorige keer je wat hypergevoelig heeft gemaakt vwb eten?



Het lijkt mij vrij simpel; je lust de basis, je koopt er wat groente en een stukje vlees/vis bij op de markt en je maakt daar zelf een maaltijd van. Gezond en veilig. Ik zou dus alleen wat tussendoortjes meenemen.
Alle reacties Link kopieren
Offtopic: hé Vera, ben je weer terug in E? Toen ik nog wel eens meeschreef op 3000+ vertelde je dat het einde van je contract naderde?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
quote:missverrektekoekwaus schreef op 01 juli 2011 @ 12:00:

[...]





Kaas mocht toch niet, zei je? Of heb je een hekel aan je dochter ;)? misschien nog een beetje mosterdgas erbij en je bent zo een tijdje van die vervelende kinderen af.
ik snap er niets van.. je gaat naar vrienden toch? logeer je daar ook? dan hoef je toch maar aan ze te vragen iets westers te koken? of zijn het indiase vrienden?

van rijst, groente en kip kun je toch prima leven?
Alle reacties Link kopieren
quote:maejbakkertal schreef op 01 juli 2011 @ 07:07:

[...]





hahahah, Ik weet het het klinkt zielig.. Maar de vorige keer ben ik zoooo ziek geweest. Ik vind indiaas eten echt niet lekker, en krijg het op geen mogelijkheid weg. Toen vooral omelet gegeten waar ik nog zieker van werd. Dus uit bescherming van mezelf en mijn omgeving neem ik toch maar wat dingen mee die ik lust. De vorige keer was ik soms echt niet te genieten omdat ik zo ziek was.



Bedankt voor de reacties verder! wist niet dat je van die verpakkingen mee kon nemen! Super!



Dat ligt niet altijd aan het eten. Vaak ook aan het klimaat, te veel zon, het water waarin dingen worden afgewassen, water wat je anders binnen krijgt e.d.



Kijk ook eens hier:

http://www.thokalath.com/baggage/indian ... tariff.php
Alle reacties Link kopieren
Het enige dat ik in het buitenland mis is KAAS. Wel beter voor mijn figuur, overigens.
Alle reacties Link kopieren
Ik werkte vroeger bij een keurslager en daar konden we ook inblikken.

Mensen kwamen daar met hun zelfgekookte prakkie dat ze dan meenamen op vakantie. Misschien een idee?
Alle reacties Link kopieren
Hebben ze in India geen 'Friet van Piet' of 'Ed kroket'?
Alle reacties Link kopieren
quote:himalaya schreef op 01 juli 2011 @ 13:04:

Offtopic: hé Vera, ben je weer terug in E? Toen ik nog wel eens meeschreef op 3000+ vertelde je dat het einde van je contract naderde?Hey Hima! Over precies 2 dagen ga ik E na 4 jaar verlaten. Ik ben helemaal gepakt, alles wat ik meeneem zit in 3 koffers. Gisteren heb ik de deur van mijn huis achter me dicht getrokken, nu zit ik drie dagen in een hotel in de stad. Even lekker relaxen. Na de zomer ga ik voor minstens twee jaar naar Azië, heb een nieuwe baan. Leuk dat je ernaar vraagt!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven