Flamenco in Sevilla

01-05-2018 17:19 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik ga volgende week een week naar Andalusië waaronder 2 dagen naar Sevilla. Nu wil ik daar een flamenco show meemaken. Je kunt verschillende shows vinden en boeken op internet maar welke er goed is.. geen idee!
Zijn er mensen onder de forummers die weten of het nodig is om van tevoren al iets te boeken? En hebben jullie tips uit eigen ervaring?

Bedankt!
Kijk even de aflevering van 3 op reis terug, tijdje geleden waren ze in Sevilla.
Casa de la Memoria en Casa de la Guitarra zijn goed. Ik ben zelf naar Casa de la Guitarra geweest, is een kleine zaal dus je zit er bovenop. Reserveren is wel nodig, maar dat hebben wij op de dag zelf gedaan (even langsgelopen).

Heb je een huurauto? Anders is het handig om te weten dat er een vast tarief geldt voor taxi’s van en naar het vliegveld (“Tarifa única aeropuerto”). Afhankelijk van de dag van de week en de tijd betaal je exact €22.20 óf €24.75 - geen extra bedrag voor koffers of avondtoeslag etc.

http://www.aeropuerto-sevilla.com/trans ... evilla.htm

Nadat ik er zelf bijna ingeluisd werd (had het gelukkig vooraf uitgezocht) meld ik dit aan iederen die naar Sevilla gaat.
Erizon schreef:
01-05-2018 17:39
Casa de la Memoria en Casa de la Guitarra zijn goed. Ik ben zelf naar Casa de la Guitarra geweest, is een kleine zaal dus je zit er bovenop. Reserveren is wel nodig, maar dat hebben wij op de dag zelf gedaan (even langsgelopen).

Heb je een huurauto? Anders is het handig om te weten dat er een vast tarief geldt voor taxi’s van en naar het vliegveld (“Tarifa única aeropuerto”). Afhankelijk van de dag van de week en de tijd betaal je exact €22.20 óf €24.75 - geen extra bedrag voor koffers of avondtoeslag etc.

http://www.aeropuerto-sevilla.com/trans ... evilla.htm

Nadat ik er zelf bijna ingeluisd werd (had het gelukkig vooraf uitgezocht) meld ik dit aan iederen die naar Sevilla gaat.
Ik ga zelf altijd naar Casa de la Memoria: zijn voor mij echt de meest professionele shows. Nadeel daaraan is dan wel weer dat het ook echt als een voorstelling voelt en niet als een spontaan optreden in de kroeg. 't Is maar net wat je graag wil meemaken.

En die taxi: hele goede tip. Ze proberen het gewoon. Ik had deze pagina uitgeprint: http://www.aeropuerto-sevilla.com/trans ... evilla.htm, kon hem dus zwart op wit laten zien dat een toeslag voor smalle straatjes helaas niet bestond. :facepalm:
Toeslag voor smalle straatjes :facepalm:

Ik had een schermafdruk op mijn telefoon van de prijzen.
Dowager je hebt als het goed is pb.
Er rijdt een bus van het vliegveld naar het centrum. Kost 4 euro en doet er een half uur over. Bushalte is pal voor de uitgang, makkelijker kan niet! Gaat overdag ieder kwartier en 's ochtends en 's avonds om het half uur.
Erizon schreef:
01-05-2018 19:01
Dowager je hebt als het goed is pb.
Check! :D
Thanks meiden! Wij hebben huurauto en we gaan 2 dagen met de trein naar Sevilla. De tip van de taxi’s geldt niet voor ons maar wel heel handig voor andere meelezers! En de tips voor leuke tentjes ga ik eens verder uitpluizen, super bedankt! Omdat we maar 2 dagen gaan wil ik het risico niet lopen dat we niks leuks vinden ter plekke, heel fijn om vast wat aanraders te hebben!
Wij kwamen langs een klein kroegje genaamd Casa Matias, echt heel klein, waar men spontaan met elkaar aan het dansen was, fantastisch! Hebben daar urenlang ons zeer goed vermaakt!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven