Fox of Kras?
zondag 15 december 2019 om 18:24
Mijn ervaring met Kras is dat het hele grote groepen (bij ons waren het er 35) zijn waar ze heel snel langs alle toeristische dingen gaan.
Hup de bus uit, foto, en er weer in voor de volgende plek.
Je zit ook heel veel in de bus.
Mijn ervaring met Fox is echt veel beter. Minder mensen, nog steeds een groep, maar niet 25+
Je bent langer op een plek en hebt meer 'rust en vrije tijd'.
Hup de bus uit, foto, en er weer in voor de volgende plek.
Je zit ook heel veel in de bus.
Mijn ervaring met Fox is echt veel beter. Minder mensen, nog steeds een groep, maar niet 25+
Je bent langer op een plek en hebt meer 'rust en vrije tijd'.
zondag 15 december 2019 om 18:43
Sowieso kan je niet alles op een reisorganisatie pinnen. De groepsamenstelling, reisleider etc maakt een vakantie natuurlijk ook.poldervrouw schreef: ↑15-12-2019 18:36Fox als je toch perse uit deze twee wil kiezen. Ik zou zelf niet met fox of kras gaan maar eerder met Sawadee o.i.d.
Maar als je niet alleen van plek naar plek wil worden gesjeesd kom je vaker uit bij de wat duurdere aanbieders.
Ik heb er veel gehad, Djoser, Koning Aap, Sawadee, Kras, Fox, Tui.
Fox was voor mij een van de fijnste.
zondag 15 december 2019 om 18:44
Ben 1x met Kras geweest en ik vond het schema iets te vol. Hotels waren prima.
Mijn ouders gaan al jaren met Kras op rondreis en zijn heel tevreden.
Dat je bij Kras mindere hotels hebt dan Fox klopt niet altijd. Mijn ouders komen regelmatig groepen van Fox of Djoser tegen in hotels of bij bezienswaardigheden. En soms was de Fox groep groter dan de Kras groep.
Toen ik met Kras een rondreis deed kwamen we in zeker de helft van de hotels een groep van Djoser tegen.
Ik zou dus gewoon met Kras gaan als die je aanspreekt, bied Fox wat meer wat je de meerprijs waard vind dan ga je met Fox.
Mijn ouders gaan al jaren met Kras op rondreis en zijn heel tevreden.
Dat je bij Kras mindere hotels hebt dan Fox klopt niet altijd. Mijn ouders komen regelmatig groepen van Fox of Djoser tegen in hotels of bij bezienswaardigheden. En soms was de Fox groep groter dan de Kras groep.
Toen ik met Kras een rondreis deed kwamen we in zeker de helft van de hotels een groep van Djoser tegen.
Ik zou dus gewoon met Kras gaan als die je aanspreekt, bied Fox wat meer wat je de meerprijs waard vind dan ga je met Fox.
zondag 15 december 2019 om 18:49
MinkeDeWit schreef: ↑15-12-2019 18:14Kras is een prijsvechter, dat merk je dus in de details, het zal allemaal net iets minder zijn dan bij Fox.
Bezienswaardigheden van een reis zijn in de 9 van de 10 keer hetzelfde.
Meestal worden er ook nog wel dezelfde hotels ingekocht of gelijkwaardig.
Reisleiders zijn vaak zzp ers die door verschillende maatschappijen in gehuurd worden.
Het aantal deelnemers daar wil nog wel een verschil inzitten. Kras hanteert max 40,en Fox dacht ik 32 .
zondag 15 december 2019 om 18:52
Maar hoe lang je bij zo'n bezienswaardigheid bent scheelt wel heel erg.Superhuisvrouw schreef: ↑15-12-2019 18:49Bezienswaardigheden van een reis zijn in de 9 van de 10 keer hetzelfde.
Meestal worden er ook nog wel dezelfde hotels ingekocht of gelijkwaardig.
Mensen staan er vaak niet bij stil dat een groepreis best hard werken is. Je rust niet echt uit ofzo.
Dan is het heel fijn dat je gewoon wel wat tijd krijgt om redelijk op je gemak naar iets te kijken of door een dorp op stadje te lopen.
Die ervaring heb ik persoonlijk niet bij Kras en wel bij FOX.
Natuurlijk zijn al die toeristische plekken voor alle aanbieders hetzelfde. Maar er is wel degelijk verschil hoor.
zondag 15 december 2019 om 19:00
Ah top, dank hoor alle snelle reacties, heel erg fijn!!
Tot nu toe voornamelijk richting Fox dus, goed om te weten!!
Wat misschien wel handig was er bij te vermelden dat het om een prijsverschil van 300 euro gaat, vind ik best fors voor een vakantie van 1,5 week. Anderzijds is Fox 1 dag langer, een directe vlucht en nét iets meer activiteiten (1 of 2 geloof ik) er bij in.
Tot nu toe voornamelijk richting Fox dus, goed om te weten!!
Wat misschien wel handig was er bij te vermelden dat het om een prijsverschil van 300 euro gaat, vind ik best fors voor een vakantie van 1,5 week. Anderzijds is Fox 1 dag langer, een directe vlucht en nét iets meer activiteiten (1 of 2 geloof ik) er bij in.
zondag 15 december 2019 om 19:04
Uiteraard valt of staat je reis met een goede reisbegeleiding en groep. Ik ken een paar mensen die vaak in een groep reizen en zie ze vaak tijdens mijn reizen en jeez.. wat een gehaast.. Nergens de tijd krijgen en die verplichte marktjes af lopen en daar wat (moeten) kopen..Felidaes schreef: ↑15-12-2019 18:43Sowieso kan je niet alles op een reisorganisatie pinnen. De groepsamenstelling, reisleider etc maakt een vakantie natuurlijk ook.
Maar als je niet alleen van plek naar plek wil worden gesjeesd kom je vaker uit bij de wat duurdere aanbieders.
Ik heb er veel gehad, Djoser, Koning Aap, Sawadee, Kras, Fox, Tui.
Fox was voor mij een van de fijnste.
Daar zal ongetwijfeld verschil in zitten.
zondag 15 december 2019 om 19:22
Felidaes schreef: ↑15-12-2019 18:52Maar hoe lang je bij zo'n bezienswaardigheid bent scheelt wel heel erg.
Mensen staan er vaak niet bij stil dat een groepreis best hard werken is. Je rust niet echt uit ofzo.
Dan is het heel fijn dat je gewoon wel wat tijd krijgt om redelijk op je gemak naar iets te kijken of door een dorp op stadje te lopen.
Die ervaring heb ik persoonlijk niet bij Kras en wel bij FOX.
Natuurlijk zijn al die toeristische plekken voor alle aanbieders hetzelfde. Maar er is wel degelijk verschil hoor.
Het is een reis geen vakantie ,want zo laat ontbijten en zo laat vertrek.
En die ervaring die wij hebben met Kras is goed, en hadden ook voldoende tijd om rond te lopen.
Maar goed de een wil lang lunchen de ander wil rond lopen. Is ook w eer voor iedereen verschillend.
zondag 15 december 2019 om 21:24
Toen ik met Kras op reis was heb ik een aantal activiteiten niet mee gedaan en een paar extra dingen die buiten het programma vielen wel (reisbegeleider kende her en der mensen en kon kaartjes regelen voor o.a. theater etc.)
Maar ik denk dat het ook van het land af hangt. In sommige landen zijn dingen beter geregeld en veiliger dan andere landen. Waardoor je er makkelijker zelf op uit kunt gaan halverwege een programma ofzo. En in het ene land is meer te zien dan de ander.
En een rondreis doe je niet om eens lekker uit te rusten maar om veel van het land te zien neem ik aan?
Ik las wel altijd rust momenten in want rondreizen is best vermoeiend.
Maar ik denk dat het ook van het land af hangt. In sommige landen zijn dingen beter geregeld en veiliger dan andere landen. Waardoor je er makkelijker zelf op uit kunt gaan halverwege een programma ofzo. En in het ene land is meer te zien dan de ander.
En een rondreis doe je niet om eens lekker uit te rusten maar om veel van het land te zien neem ik aan?
Ik las wel altijd rust momenten in want rondreizen is best vermoeiend.
dinsdag 17 december 2019 om 21:38
Zelf heb ik goede ervaring met Fox.
Nu had ik ook geluk met de grote van de groep 12 mensen zaten in de groep(incluis mijzelf).
Bij Fox kon ik ook de groepsgrootte en de leeftijden zien.
Maar dat laatste kan bij andere aanbieders ook.
Plus een directe vlucht is wel zo fijn al zeg ik het zelf.
Zeker als je na een (Lange)mooie reis naar huis gaat dan is een directe vlucht wel zo prettig.
Nu had ik ook geluk met de grote van de groep 12 mensen zaten in de groep(incluis mijzelf).
Bij Fox kon ik ook de groepsgrootte en de leeftijden zien.
Maar dat laatste kan bij andere aanbieders ook.
Plus een directe vlucht is wel zo fijn al zeg ik het zelf.
Zeker als je na een (Lange)mooie reis naar huis gaat dan is een directe vlucht wel zo prettig.
Karakter is wat je bent in het donker.