Frankrijk,Jura

04-01-2012 15:49 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij denken erover om deze zomer richting de Jura te gaan.

Is iemand van jullie er wel eens geweest?

Hoe is de weg er naar toe bijv?

en hoe zit het nu precies met de tolwegen?

Het is de 1ste keer dat we naar het buitenland willen en ik zie nu al overal apen en beren ..wie helpt me van mijn onzekerheid af?

O ja man en kinderen zitten in gedachten al op de camping!!
Poeh, je laat nog veel open.

Hoe wil je gaan? Kamperen en met de auto?

Hoe oud zijn de kinderen, kunnen zij zwemmen, willen ze dat ook, moet je camping aan zwemwater zijn?

Heb je zelf een tent of caravan of wil je dat huren?

Waar woon je in nederland, het maakt verschil of je vanaf groningen of vanaf utrecht vertrekt qua reisafstand.

Jura is een vrij groot gebied, met bergen aan de zwitserse kant, maar ook met heuvels en een landschap met diepe kloven, meer naar het westen en noorden.

Je vraagt naar tolwegen, die zijn prima te doen: bij het eerste poortje trek je een kaartje (net als parkeergarage) bij het tweede poortje enige honderden km verder stop je die er weer in en reken je af. Er zijn steeds stukjes betaald en dan weer stukjes onbetaald....

Maar ik ben 20 jaar lang in frankrijk geweest oa ook in jura, zonder tolwegen te zien, dus je kunt ook zonder. Kwestie van kaart lezen.
ik ben 1 keer naar de Jura geweest, mooi gebied, maar voor het weer moet je er niet heengaan. wij hebben van de 3,5 week dat we daar zaten, precies 3 dagen mooi weer gehad. toen we aankwamen, en de dag dat we weggingen. de rest was koud en regenachtig.

maar als je van mooie natuur houdt dan is het zeker een heel erg mooi gebied om heen te gaan. je kan hele mooie wandelingen maken en ook de stad geneve in zwitserland is op rij afstand. (ong 2 uur rijden, maar is een leuke stad om een dagje naar toe te gaan)
Als ik aan de keren denk dat ik vroeger met mijn ouders in de Jura ben geweest, kan ik me alleen maar regen herinneren.
Voor het mooie weer hoef je er niet naartoe te gaan, de natuur is prachtig maar het kan er goed regenen. Laat die apen en beren maar thuis, Frankrijk is heel gastvrij, ik neem tenminste aan dat je Frans spreekt.
verba volant, scripta manent.
quote:MarianneDavids schreef op 04 januari 2012 @ 17:14:

Voor het mooie weer hoef je er niet naartoe te gaan, de natuur is prachtig maar het kan er goed regenen. Laat die apen en beren maar thuis, Frankrijk is heel gastvrij, ik neem tenminste aan dat je Frans spreekt.Je kunt heel leuke (vakantie)cursussen Frans kopen met cd. Fransen waarderen het zeer als je wat woordjes spreekt. Al is het alleen maar om te groeten enzo. Veel plezier in ieder geval. Wij gaan trouwens ook naar Frankrijk, :-)
@ annali...ik laat zo veel open omdat ik de camping en alles al heb uitgezocht haha.

ik hoef alleen nog maar te boeken zeg maar.

Qua prijs valt het mee,reistijd ook.

Maar is het echt zo ernstig met het weer?

ik wilde eigenlijk,na afgelopen zomer,eens een beetje zonniger.

Heel veel verder rijden wil ik ook niet echt,geloof ik.

@ sito,waar gaan jullie heen?zuidelijker?
Als je nog niets hebt gereserveerd, zoek het dan iets zuidelijker, Languedoc bijvoorbeeld of eventueel de Provence of de Herault, daar heb je kans op beter weer.
verba volant, scripta manent.
Franche Comte ( o.a jura -doubs) is de natste regio van heel Frankrijk. In de zomer kan het er veel en ook vaak regenen.

maar het is een erg mooie / groene omgeving.

Je kan er genoeg wandelen en klimmen, veel historiie en nog zoveel meer, ook voor kinderen trouwens

Ik vind het een leuke omgeving en de fransen zijn daar zo veel vriendelijker als bv in Parijs
De jura is prachtig GROEN, dus ook erg nat!

Ik ben fan van de Dordogne, iets verder, maar meer kans op mooi weer. Wij zijn al een paar keer op camping la riviere in les eyzies de tajac geweest. Mooie camping en de omgeving is super!
Ik heb zelf 2 jaar geleden op camping La Pergola gewerkt in de Jura. Het was een erg mooie streek, en heb daar heerlijke tijden gehad. De ritjes door de bossen waren heerlijk, het zwemmen in het meer 's nachts en de verschillende culturen die je daar tegenkomt. Hierboven lees ik dat sommigen heel veel regen gehad hebben, dat wisselt daar inderdaad sterk. Soms hadden we een week lang regen en we hadden soms ook een maand alleen maar zon. Wat vervolgens weer opgevolgd werd door groene wolken tussen de bergen en 's nachts een enorme bliksembui. Maar de mensen die ik daar heb gesproken hebben allemaal een geweldige vakantie gehad.

Hoop dat je hier iets aan hebt,

Groetjes Nadia
Wij zijn een keer in de Jura geweest en vonden het heel eerlijk wat saai. Ik ben erg fan van het wat heuvelachtige gebied rond de Dordogne en de ruige Ardeche. De Jura viel hierbij erg tegen (we zaten wel in de begin van de Jura, waar het erg vlak en amper toeristisch is) Tel daarbij 2 weken regen op... wij gaan niet meer naar de Jura. Maar goed, vroeger als kind had ik in Frankrijk altijd 3 weken zon en de laatste jaren is het voor mn gevoel zoieso gokken op mooi weer

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven