Gare du Nord / Parijs
woensdag 21 juli 2010 om 19:52
Hoi,
Ik wil binnenkort een paar dagen naar Parijs met een vriendin. Nu had ik een leuk hotel gezien op loopafstand van Gare du Nord. Maar volgens vriendin schijnt dat een hele slechte buurt te zijn.
Ik dacht dat Gare du Nord het bekendste/grootste station van Parijs was en had zoiets van: dat zal dan toch wel mee vallen!!
Kan iemand hier meer oveer vertellen? Of weet iemand anders nog een leuk hotelletje? Mag eenvoudig, we zijn van plan er alleen maar te slapen. Mijn enige eis is een eigen douche en toilet. Oja, ivm rolstoel is een lift ook handig.
groetjes Bumper
Ik wil binnenkort een paar dagen naar Parijs met een vriendin. Nu had ik een leuk hotel gezien op loopafstand van Gare du Nord. Maar volgens vriendin schijnt dat een hele slechte buurt te zijn.
Ik dacht dat Gare du Nord het bekendste/grootste station van Parijs was en had zoiets van: dat zal dan toch wel mee vallen!!
Kan iemand hier meer oveer vertellen? Of weet iemand anders nog een leuk hotelletje? Mag eenvoudig, we zijn van plan er alleen maar te slapen. Mijn enige eis is een eigen douche en toilet. Oja, ivm rolstoel is een lift ook handig.
groetjes Bumper
woensdag 21 juli 2010 om 20:10
Voldoet het hotel dat je nu hebt gezien aan je eisen? Dan zou ik gewoon daar reserveren.
Je (of je vriendin) reist met een rolstoel, zeg je. Ik zit even te dubben hoe rolstoelvriendelijk de metro is. Heb even gegoogled en wat eruit komt is niet heel hoopgevend: lifften zjn moelijk te vinden, al die trappen...maar goed. Er rijden ook taxi's natuurlijk.
Heel veel plezier in Parijs!
Je (of je vriendin) reist met een rolstoel, zeg je. Ik zit even te dubben hoe rolstoelvriendelijk de metro is. Heb even gegoogled en wat eruit komt is niet heel hoopgevend: lifften zjn moelijk te vinden, al die trappen...maar goed. Er rijden ook taxi's natuurlijk.
Heel veel plezier in Parijs!
woensdag 21 juli 2010 om 20:55
Ikzelf reis met rolstoel. Ik kan wel stukjes lopen, maar meer voor de lange afstanden. Ben heel wat gewend met de rolstoel, schuw geen uitdagingen. Ik heb zelfs San Francisco overleefd, voor diegene die weten wat ik bedoel
Ik ben wel eens in Parijs geweest, dus ik weet waar ik aan begin. Al is het weer zeker 10 jaar geleden.
Ik ben wel eens in Parijs geweest, dus ik weet waar ik aan begin. Al is het weer zeker 10 jaar geleden.
woensdag 21 juli 2010 om 21:02
Qua hotel zou ik persoonlijk liever rond Bastille zitten dan bij Gare du Nord, maar die buurt ken ik ook beter. Lang niet elk metrostation heeft een lift (weet ik omdat ik mezelf een paar jaar geleden steeds die trappen op gesléépt heb tijdens mijn chemo-tijd....). De bussen zijn trouwens ook prima en taxi's goedkoper dan in Amsterdam.
Er is een serie met hele leuke boekjes, 'Paris est à nous' van Parigramme. Je vindt ze bij veel boekhandels en er is er zelfs eentje 'Paris en fauteuil' (rolstoel). Deze site is misschien ook handig.
Enne zoek vantevoren even een lekker restaurant uit in de Petit Lebey. Eet je ook nog lekker
. Veel plezier!!
Er is een serie met hele leuke boekjes, 'Paris est à nous' van Parigramme. Je vindt ze bij veel boekhandels en er is er zelfs eentje 'Paris en fauteuil' (rolstoel). Deze site is misschien ook handig.
Enne zoek vantevoren even een lekker restaurant uit in de Petit Lebey. Eet je ook nog lekker
anoniem_41460 wijzigde dit bericht op 21-07-2010 21:31
Reden: kon eerder niet op de naam van het eetgidsje komen....
Reden: kon eerder niet op de naam van het eetgidsje komen....
% gewijzigd
donderdag 22 juli 2010 om 13:08
Ik vind Gare du Nord ook echt geen fijne wijk. Een vriend van ons heeft 15 jaar in Parijs gewoond en raadde ons die wijk ook af, evenals de wijk rondom de Sacre Coeur (Monmartre). Daar heb ik zelf wel eens in een hotel gezeten en op zich viel het mee, maar voelde me daar 's avonds echt niet veilig.
Wij gaan altijd naar Quartier Latin (metrohalte Saint Michel). Ik vind dat een leuke wijk, omdat het echt een studentenwijk is met heel veel cafeetjes, kroegjes, restaurantjes en dus altijd leven in de brouwerij (ook 's avonds). Daar zitten wij in hotel d'Albe (te boeken bij de Jong Intra) en dat bevalt ons heel goed. De kamers zijn goed, badkamer zelfs heel goed voor franse begrippen en het ontbijt is ook heel goed. Vooral een goed ontbijt is lastig te vinden in hotels in hartje Parijs. Alleen is het denk ik niet ideaal met een rolstoel. Er is wel een lift, maar voor het ontbijt moet je wel een paar trapjes af (5 of 6 meen ik me te herinneren). Franse hotels zijn vaak erg smal en klein ingericht, dus ik denk dat je misschien bij een touroperator moet informeren naar rolstoelvriendelijke hotels.
Succes met je zoektocht!
Wij gaan altijd naar Quartier Latin (metrohalte Saint Michel). Ik vind dat een leuke wijk, omdat het echt een studentenwijk is met heel veel cafeetjes, kroegjes, restaurantjes en dus altijd leven in de brouwerij (ook 's avonds). Daar zitten wij in hotel d'Albe (te boeken bij de Jong Intra) en dat bevalt ons heel goed. De kamers zijn goed, badkamer zelfs heel goed voor franse begrippen en het ontbijt is ook heel goed. Vooral een goed ontbijt is lastig te vinden in hotels in hartje Parijs. Alleen is het denk ik niet ideaal met een rolstoel. Er is wel een lift, maar voor het ontbijt moet je wel een paar trapjes af (5 of 6 meen ik me te herinneren). Franse hotels zijn vaak erg smal en klein ingericht, dus ik denk dat je misschien bij een touroperator moet informeren naar rolstoelvriendelijke hotels.
Succes met je zoektocht!
donderdag 22 juli 2010 om 13:26
Het staat idd bekend al een slechte wijk. Ik heb er ooit met een vriendinnetje een kamer gezocht en toen waren en allemaal vage Algarijnen die wel iets voor ons hadden, als we even ons paspoort achterlieten... Heel apart allemaal. Wil niet zeggen dat jouw hotel zo is, maar de buurt is niet de beste nee.
Veel plezier in elk geval!
Oja, en mijn ouders boeken altijd bij zo'n hotel dat door de week zakenmensen heeft en dan kan je in het weekend 3 nachten voor de prijs van 2 krijgen. Misschien is dat een idee (zijn altijd moderne hotels met liften en ruime kamers).
Veel plezier in elk geval!
Oja, en mijn ouders boeken altijd bij zo'n hotel dat door de week zakenmensen heeft en dan kan je in het weekend 3 nachten voor de prijs van 2 krijgen. Misschien is dat een idee (zijn altijd moderne hotels met liften en ruime kamers).
donderdag 22 juli 2010 om 13:46
Volgens mij bedoel je het Sofitel wat in de zakenwijk ligt El_lebel. Dat is inderdaad een heel mooi hotel, maar dan lig je niet echt in het centrum van Parijs. Dat is geen probleem als je het niet erg vindt om veel met de metro te reizen. Nadeel is wel dat je dan 's avonds met de metro naar je hotel terug moet, dat het enorm afgelegen ligt (in het weekend zijn alle bedrijven daar dicht en is het daar echt uitgestorven).
donderdag 22 juli 2010 om 13:49
quote:LovelyMe schreef op 22 juli 2010 @ 13:46:
Volgens mij bedoel je het Sofitel wat in de zakenwijk ligt El_lebel. Dat is inderdaad een heel mooi hotel, maar dan lig je niet echt in het centrum van Parijs. Dat is geen probleem als je het niet erg vindt om veel met de metro te reizen. Nadeel is wel dat je dan 's avonds met de metro naar je hotel terug moet, dat het enorm afgelegen ligt (in het weekend zijn alle bedrijven daar dicht en is het daar echt uitgestorven).Oei, dat zou kunnen. Wat ik wel weet van mijn ouders is dat het binnen de ring was (maar hoeveel dat zegt in Parijs weet ik niet).
Volgens mij bedoel je het Sofitel wat in de zakenwijk ligt El_lebel. Dat is inderdaad een heel mooi hotel, maar dan lig je niet echt in het centrum van Parijs. Dat is geen probleem als je het niet erg vindt om veel met de metro te reizen. Nadeel is wel dat je dan 's avonds met de metro naar je hotel terug moet, dat het enorm afgelegen ligt (in het weekend zijn alle bedrijven daar dicht en is het daar echt uitgestorven).Oei, dat zou kunnen. Wat ik wel weet van mijn ouders is dat het binnen de ring was (maar hoeveel dat zegt in Parijs weet ik niet).
donderdag 22 juli 2010 om 15:01
toen ik een aantal jaar terug in parijs was met school, waren we met een groepje bij gare du nord (perongeluk) uitgestapt.
ik voel me (bijna) nooit onveilig, maar dit vond ik echt helemaal niks.
dronken mensen liggen echt letterlijk op straat en gooien met flessen. wist niet hoe snel we daar weer weg moesten.
wijzelf sliepen in een 'mr bed' hotel, vlakbij een metro station (arquel cachan o.i.d) en een prima simpel hotel.
veel plezier in parijs.
ik voel me (bijna) nooit onveilig, maar dit vond ik echt helemaal niks.
dronken mensen liggen echt letterlijk op straat en gooien met flessen. wist niet hoe snel we daar weer weg moesten.
wijzelf sliepen in een 'mr bed' hotel, vlakbij een metro station (arquel cachan o.i.d) en een prima simpel hotel.
veel plezier in parijs.
donderdag 22 juli 2010 om 18:37
Heb ook in de buurt van Gare du Nord gelogeerd en voelde me er helemaal niet onprettig. Ik woon in een gemixte wijk van Amsterdam, misschien dat dat scheelt Bekend straatbeeld.
Afgelopen maart heb ik gelogeerd tegenover Gare de l'Est, vond ik wel leuker. Volgens mij een Holiday Inn.
Met lift maar weet niet of de kamer nou echt groot genoeg is voor een rolstoel, al is het alleen maar qua 'parkeerruimte'.
Kun je natuurlijk vragen bij het boeken.
Afgelopen maart heb ik gelogeerd tegenover Gare de l'Est, vond ik wel leuker. Volgens mij een Holiday Inn.
Met lift maar weet niet of de kamer nou echt groot genoeg is voor een rolstoel, al is het alleen maar qua 'parkeerruimte'.
Kun je natuurlijk vragen bij het boeken.
donderdag 22 juli 2010 om 18:42
vrijdag 23 juli 2010 om 15:22
Toevallig vorige week naar parijs geweest, met mijn twee kinderen waarvan een in een kinderenwagen. We zaten in een hotel met uitzicht op gare du l'est. Dit was op loop afstand van gare du nord. We hebben in parijs alles lopend of met de bus gedaan. De bus is goed toegankelijk voor rolstoel gebruikers of zoals wij met de kinderwagen. De metro was voor olns níet te bereiken er is geen lift. Bijna alle rer lijnen zijn wel toegankelijk mits de lift het doet. Op gare du nord was het wachten op de lift lang minstens 10 - 15 minuten.