Gdansk - Polen
donderdag 8 oktober 2009 om 10:27
Aangezien je via de lowbudgetairlines heel goedkoop naar Gdansk kan gaan, denk ik over een stedentripje die kant op. Maar ik vraag me af of dat wel zo leuk is.
Heeft iemand ervaringen?
Wat is er te doen/zien in Gdansk of evt. Krakau?
Is het leuk om er oud en nieuw te vieren?
Hoe koud is het rond eind december?
Alvast bedankt.
Heeft iemand ervaringen?
Wat is er te doen/zien in Gdansk of evt. Krakau?
Is het leuk om er oud en nieuw te vieren?
Hoe koud is het rond eind december?
Alvast bedankt.
donderdag 8 oktober 2009 om 10:38
Gdansk is niet zo heel erg groot, maar heeft wel een leuk en schattig centrum. Ik vind het een leuke stad maar in twee dagen heb je het echt wel gezien hoor.
Ik weet niet hoe het zit met O&N vieren, maar koud is het zeker! Er zijn in ieder geval best wat uitgaansgelegenheden en restaurantjes enzo. Feesten moet geen probleem zijn.
Ik weet niet hoe het zit met O&N vieren, maar koud is het zeker! Er zijn in ieder geval best wat uitgaansgelegenheden en restaurantjes enzo. Feesten moet geen probleem zijn.
donderdag 8 oktober 2009 om 11:43
Het is een landklimaat, erg koude winters dus en hete zomers.
Het centrum is prachtig, zelfde bouwstijl als de grachtenpanden in Amsterdam.
Wat erg leuk is is Sopot behoort samen met Gdansk en Gdynia tot de drie steden aglomeratie.
Daar kan je geweldig stappen, de hipste clubs en restaurants zijn daar gevestigd aan het strand van de baltische zee en maar 10min met de tram vanaf Gdansk.
Je kan van daar ook met de veerboot naar Hel varen, super leuk om te doen!
Wat ook een leuk idee is, je kan naar de baltische Opera in Gdansk (als je van Opera houdt in elk geval) stukken als bv. Carmen of Madame Butterfly worden orgineel opgevoerd en 2e rangs kaarten zijn maar ¤7,50 en 1e rang en balkon maar ¤12,50
Mocht je nog vragen hebben, stel ze gerust....
Het centrum is prachtig, zelfde bouwstijl als de grachtenpanden in Amsterdam.
Wat erg leuk is is Sopot behoort samen met Gdansk en Gdynia tot de drie steden aglomeratie.
Daar kan je geweldig stappen, de hipste clubs en restaurants zijn daar gevestigd aan het strand van de baltische zee en maar 10min met de tram vanaf Gdansk.
Je kan van daar ook met de veerboot naar Hel varen, super leuk om te doen!
Wat ook een leuk idee is, je kan naar de baltische Opera in Gdansk (als je van Opera houdt in elk geval) stukken als bv. Carmen of Madame Butterfly worden orgineel opgevoerd en 2e rangs kaarten zijn maar ¤7,50 en 1e rang en balkon maar ¤12,50
Mocht je nog vragen hebben, stel ze gerust....
donderdag 8 oktober 2009 om 12:10
donderdag 8 oktober 2009 om 23:35
Bedankt voor jullie leuke reacties! Ben er erg enthousiast over geworden. Ik heb al veel gereisd, behalve dus in deze hoek.
Nog wel een brandende vraag: Is het wel leuk om te gaan rond de kerstperiode?
Enne...hebben jullie misschien tips voor een goed hostel of budgethotel + wellness centre? Wizz had ik al ontdekt, maar goed te horen dat het bekend is.
Alvast bedankt.
Nog wel een brandende vraag: Is het wel leuk om te gaan rond de kerstperiode?
Enne...hebben jullie misschien tips voor een goed hostel of budgethotel + wellness centre? Wizz had ik al ontdekt, maar goed te horen dat het bekend is.
Alvast bedankt.
vrijdag 9 oktober 2009 om 11:36
Kerst is gezien het feit dan het grootste gedeelte van de bevolking katholiek is een big thing...
Het wordt alleen wel voornamelijk in familiesfeer gevierd, het is wel erg leuk om dan door te stad te lopen, met de lichtjes en er is in gdansk ook een glasfabriek, waar ze mondgeblazen en handbeschilderde kerstballen verkopen! erg leuk om te zien hoe dat gedaan wordt...
Oud&Nieuw wordt wel grootst buiten de deur gevierd. Voornamelijk grote feesten met onbeperkt eten en drinken incl. voor zo'n +/- 50 a 100.
Mensen tutten zich dan echt op en gaan in avondkleding/gala, livemuziek erbij erg leuk'!
Het wordt alleen wel voornamelijk in familiesfeer gevierd, het is wel erg leuk om dan door te stad te lopen, met de lichtjes en er is in gdansk ook een glasfabriek, waar ze mondgeblazen en handbeschilderde kerstballen verkopen! erg leuk om te zien hoe dat gedaan wordt...
Oud&Nieuw wordt wel grootst buiten de deur gevierd. Voornamelijk grote feesten met onbeperkt eten en drinken incl. voor zo'n +/- 50 a 100.
Mensen tutten zich dan echt op en gaan in avondkleding/gala, livemuziek erbij erg leuk'!
zondag 15 maart 2015 om 12:00
Gdansk is klein, maar leuk! En een dagje (en/of nachtje) Sopot is ook een aanrader. Als je van geschiedenis houdt is een boottocht naar Westerplatte ook leuk. Wij hadden trouwens via Wim de een appartementen in het centrum geboekt voor ¤50 per nacht. Was perfect.
Je kunt de kaarten overigens gewoon in de bus kopen.
Je kunt de kaarten overigens gewoon in de bus kopen.
I choose happy!