Georganiseerde (single) reis

16-05-2020 11:56 43 berichten
Heeft iemand hier ervaring met dergelijke reizen? De reden dat ik naar deze opties aan het kijken ben, is omdat ik liever met mensen reis dan alleen. Nu wil ik graag weer eens ver weg, de wereld verkennen, maar heb in mijn omgeving niemand bereid gevonden om mee te gaan. Graag hoor ik jullie ervaringen en wat jullie aanraden. Bij een single reis heb ik een beetje het idee dat het dan heel erg gericht is op het date-aspect en ik weet niet of me dat trekt. Bij een reis dient voor mij de nadruk te liggen op het ontdekken van een nieuw land/cultuur met leuke mensen.
Alle reacties Link kopieren
Afstandbediening schreef:
16-05-2020 21:26
Wij hadden geen grote tent, maar 2 persoons tenten.
En we waren de enige groep dus hadden het hele kamp voor ons alleen.
En een matje? Wij hadden gewoon een bed. :)
Maar Fox staat ook wel bekend om de wat betere accomedaties.
het is al zeker 10 jaar geleden, misschien is het veranderd intussen
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Ja, dat klopt nlies, onze reisleider vertelde idd dat het in de loop der jaren steeds luxer is geworden.
Afstandbediening schreef:
16-05-2020 21:26
Wij hadden geen grote tent, maar 2 persoons tenten.
En we waren de enige groep dus hadden het hele kamp voor ons alleen.
En een matje? Wij hadden gewoon een bed. :)
Maar Fox staat ook wel bekend om de wat betere accomedaties.
Met Djoser had ik in Wadi Rum ook gewoon een 1 persoonstent met 'n bed.
Vind Djoser wel beter dan Fox. Wat vrijer.
Zou zeker geen maaltijdpakket doen in Jordanie. Het lokale eten vond ik niet echt mijn smaak. En dan kun je in Aman en Aquaba tenminste lekker uit eten. Ik herinner me nog een perfecte kreeft thermidor in Aqaba!
Alle reacties Link kopieren
Afstandbediening schreef:
16-05-2020 21:45
Hadden jullie ook een bruiloft Sunday82?
Degene die bij ons ¨getrouwd¨ zijn, die wonen nu samen, super leuk!
Nee geen bruiloft bij ons. Er zijn bij ons geen koppels ontstaan. ( wat ook niet de opzet van de reis is, nog even voor de mensen die singlereizen niet kennen)
Ik heb de ervaring wel. Ik ben geweest met amorgos, nosun, shoestring, crusj en mambo. Als je iets wil weten hoor ik het wel. Ik vond het soms super en soms tegenvallen. Lag echt aan de groep en organisatie.
Oh en je mag ook een pb sturen evt.
Ik ben in 2009 met Shoestring 3,5 week naar Brazilie geweest met een singlesreis. Ik vond het helemaal geweldig ( ondanks dat ik geen groepsmens ben ). We hebben enorm veel gezien, hadden een vol programma maar ook wel vrije dagen om bij te komen en de groep was echt super gezellig en van alle leeftijden. Ik was de jongste en de oudste was iets over de 60. Er zaten vrienden bij, zussen en broers maar de meeste mensen waren net als ik alleen.
We hadden een Braziliaanse reisleider die goed Nederlands sprak en hebben het enorm gezellig gehad. Ik werd in een klap verliefd op Brazilie en ik zou nog steeds zo terug gaan. Het ging bij ons ook totaal niet om daten maar desondanks ontstonden er wel 2 koppels ( waaronder mijn ex en ik ). Maar dat was niet de bedoeling en pure toeval. We kwamen in Rio de andere groep tegen van Shoestring, de gewone groepsreis zeg maar en dat waren dus alleen maar koppels en was totaal geen leuke groep. Ik was zo blij dat ik voor de singlesreis gekozen had. Bij ons hoorde iedereen er gewoon bij, maar als ik tussen die stellen had gezeten had ik de hele vakantie alleen geweest.

Wat RedBulletje al zegt: boek echt een kamer voor jezelf. Het kost wat meer maar privacy is een hoop waard en als je pech hebt net als ik zit je opgescheept met de enige zuurpruim van je groep. Die mazzel had ik dus weer, omdat ik zo dom was om geen eigen kamer bij te boeken voor 300 euro. Een vervelende trut op de hele groep en die zat constant in mijn space. Dat was minder. Maar goed, verder, op haar na echt een top vakantie gehad die ik nooit had willen missen

Je noemt Colombia, TO. Dat lijkt me een heel gaaf land. Mijn oom en tante zijn er wel eens geweest en die vonden het ook geweldig. Het is alleen niet overal even veilig.
Is Mexico of Brazilie anders een optie? Je kan de Maya route doen in Mexico, die reis had ik ook bijna geboekt ipv Brazilie.
Ik vond Brazilie echt heerlijk, zo'n divers land met zoveel verschillende culturen, bezienswaardigheden en prachtige natuur.
En de mensen zijn zo lief. Echt, als ik eraan denk krijg ik alweer heimwee. :heart:
Wat leuk om al jullie verhalen te lezen! :)
Ik neig nu het meest naar Jordanië, ook omdat dat een wat minder lange reis is. Mocht zo’n reis toch tegenvallen, weet ik in ieder geval dat ik zo weer thuis ben.
Ja, op zich zeker slim om met een kortere reis te beginnen denk ik.
Ik dook echt direct in het diepe met mijn 3,5 week ( als ASS'er die geen groepsmens is ) en ik had het na 3 weken even helemaal gehad met het feit dat ik constant omringd was door andere mensen ( zelfs op mijn eigen kamer was ik niet alleen ).
Dus een korte reis was wellicht slimmer geweest, achteraf. Al heb ik me beter gered dan ik ooit verwacht had en had ik het nooit willen missen.

Boek echt een kamer alleen hoor, kost je wat meer maar dan heb je ook je privacy.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook meerdere keren met single reizen meegeweest en het is juist totaal niet gericht op dating. Meer op mensen die graag op reis wilden en niet alleen, maar in hun omgeving niemand konden vinden die mee kon/mee wilde. Dus veel meer gericht op gezelligheid, samen een ervaring delen, dan op dating. Veel van de mensen in mijn reis waren ook niet perse op zoek. Maar je kunt idd ook met een gewone groepsreis meegaan, check dan wel even of je niet de enige alleenboeker bent, anders loop je het risico er toch een beetje bij te hangen.

Kijk inderdaad goed naar de groepsgrootte, dat verschilt per reis en organisatie. Sawadee en Djoser hebben vaak kleinere groepen. Bij Fox zijn de groepen vaak weer iets groter. Ik zeg erbij 'vaak' want het hangt ook van het land af. Hoeveel gelegenheden er zijn op samen of apart te eten, hangt ook af van je bestemming. Niet alle landen zijn qua horeca zo ingericht als in Europa, en soms ben je op een bestemming waar er even niet zoveel te kiezen valt. Lang niet elke dag of overal zo, maar hou daar wel rekening mee.

Shoestring is iets meer gericht op de jongere reiziger die ook iets minder te besteden heeft, hotels ed zijn daardoor vaak iets meer basic.

Ik ben nog niet met Fox meegeweest, maar met de andere drie organisaties over het algemeen goede ervaringen!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben 2 keer op single reis geweest, 1x met Crusj en 1x met One2gethertravel. Beiden zijn een van de leukste vakanties van mijn leven geworden. Het is niet bedoeld als date vakantie, het is bedoeld als vakantie voor mensen die niemand hebben om mee op vakantie te gaan, dus puur vriendschappelijk.

Ik kan het iedereen aanraden, ik heb me stuk gelachen en het echt super gezellig gehad. Heb wel beide keren een eigen kamer genomen en daar ben ik echt heel blij mee geweest, dus dat blijf ik doen. Ik vind het zelf niet fijn om met anderen op een kamer te zitten, helemaal niet met mensen die ik nog niet ken. Je zou snurkers, nachtbrakers of hele vroege vogels kunnen treffen en je moet de badkamer delen en zo, nee gatsie.

Ik ga van de winter weer een singlereis boeken (als we mogen dan he).
Alle reacties Link kopieren
Lijkt mij persoonlijk een horror, zo'n singlesreis. Opgesloten met z'n allen een maand ofzo in een bus, alles verplicht en dan ook nog het gedoe dat iedereen single is.

Ga lekker ergens heen en spreek wat mede-reizigers aan die je geheid tegen komt, veel zijn ook alleen. Zo ontmoet je de leukste mensen!
Life is fun. Live it.
Alle reacties Link kopieren
Zebraa schreef:
25-05-2020 21:52
Lijkt mij persoonlijk een horror, zo'n singlesreis. Opgesloten met z'n allen een maand ofzo in een bus, alles verplicht en dan ook nog het gedoe dat iedereen single is.

Ga lekker ergens heen en spreek wat mede-reizigers aan die je geheid tegen komt, veel zijn ook alleen. Zo ontmoet je de leukste mensen!
Misschien moet je eens meegaan om te proberen omdat totaal niet zo is wat jij denkt.
Mensen zijn alleen vaak, maar niet altijd single hoor. Alles verplicht is ook niet zo, ok je gaat wel met zn allen in de bus maar uitstapjes hoef je niet per se samen te doen.
Ieder zn ding natuurlijk :) Ik vond echt leuker dan ik had verwacht
Alle reacties Link kopieren
Ik ben vroeger aantal keer met mambo op vakantie geweest oa naar Marokko en Zuid Afrika. Super reizen geweest
Alle reacties Link kopieren
En de hoeveelheid tijd dat je in een bus zit kan ook alle kanten op. Je hebt reizen in alle soorten en maten.
Ik houd zelf van actieve reizen. Met bijvoorbeeld veel wandelen. Ook vind ik het belangrijk dat tenminste een deel van de groep van mijn leeftijd is.
Alle reacties Link kopieren
Robinson schreef:
25-05-2020 22:02
Misschien moet je eens meegaan om te proberen omdat totaal niet zo is wat jij denkt.
Mensen zijn alleen vaak, maar niet altijd single hoor. Alles verplicht is ook niet zo, ok je gaat wel met zn allen in de bus maar uitstapjes hoef je niet per se samen te doen.
Ieder zn ding natuurlijk :) Ik vond echt leuker dan ik had verwacht
Voor geen goud. En het is precies zoals ik het beschrijf, genoeg vrienden die reisleider zijn. Eenmaal georganiseerd gereisd, wat verschrikkelijk vond ik het. Saai en als vee de bus in en uit. Natuurlijk zijn de uitstapjes verplicht. Naja, je kan een paar uur in de bus blijven zitten. Maar die bus stopt natuurlijk waar de echte tourist-traps zijn. Keer op keer.

Persoonlijk reis ik liever weer een jaar op een gare motor door Afrika. En dan kom je de meest interessante mensen en natuur tegen. Maar wie ben ik.
Life is fun. Live it.
Zebraa schreef:
26-05-2020 20:09
Voor geen goud. En het is precies zoals ik het beschrijf, genoeg vrienden die reisleider zijn. Eenmaal georganiseerd gereisd, wat verschrikkelijk vond ik het. Saai en als vee de bus in en uit. Natuurlijk zijn de uitstapjes verplicht. Naja, je kan een paar uur in de bus blijven zitten. Maar die bus stopt natuurlijk waar de echte tourist-traps zijn. Keer op keer.

Persoonlijk reis ik liever weer een jaar op een gare motor door Afrika. En dan kom je de meest interessante mensen en natuur tegen. Maar wie ben ik.
Jij beschrijft één bepaald type single-reis en ik geloof niet dat veel singles dat leuk vinden.
Je hebt ook single-reizen waar je gewoon op één plek verblijft en de excursies optioneel zijn. Meestal voor een redelijk kleine groep geregeld dus niet met een grote touringcar maar met een klein busje, allemaal op de scooter of in een bootje. Niet alleen naar de grote tourist traps maar ook interessante kleinere onbekende uitjes. Het idee van een singlereis is dat je samen alleen op reis gaat.
Er zijn vooroordelen over single reizen. Sommige kloppen en sommige niet. Ik geef persoonlijk de voorkeur om met z'n tweeën te reizen, maar er is niet altijd iemand beschikbaar.

Ik vind alleen reizen niet leuk, dan liever een single reis. En ja ik heb het alleen reizen, single reis en met partner of vriendin allemaal geprobeerd. Ik vind helemaal in je eentje gewoon niet zo leuk. Maar goed iedereen is daar anders in.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven