Gewicht bagage

06-06-2011 16:14 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

ik heb even een domme vraag mischien.

Maar aankomend weekend ga ik voor het eerst met het vliegtuig op vakantie.

Nu wist ik wel dat je max 20kg mee mocht nemen op vakantie, ( En ik weet dat ik daar nooit aan kom)

Maar ik wilde het toch voor de zekerheid even weten, Is het zo dat je echt alleen 20kg bagage mee mag nemen, Zonder het gewicht van je koffer erbij gerekend?

Want ik heb vanochtend mijn koffer gewogen, En die weegt al 5kg zonder bagage, Dus mag ik nu nog 15kg erbij doen?

Of is het 20kg bagage, + het gewicht van je koffer 5kg?

Sorry voor de mischien domme vraag, Maar ik vind het wel handig als ik weet waar ik aan toe ben hihi.
Het gewicht is inclusief de koffer. En het is ook verschillend per luchtvaartmaatschappij, dus check dat even in je voorwaarden.
Ik ben er altijd vanuit gegaan dat je koffer gewoon max 20 kg mocht wegen dus inclusief het gewicht van je koffer zelf
Erger u niet, verwonder u slechts!
ik weet niet beter dan dat wij de ingepakte koffer op de weegschaal zette en zo tot 20 kg kwamen. Incl. koffer dus.
Inclusief gewicht koffer.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
En bij sommige maatschappijen (transavia iig) moet je ruimbagage ook opgeven bij het boeken van je ticket. Waarom, geen idee! Maar op de verschillende vlieghavens zijn er momenteel een hoop toestanden met mensen die moeten bijbetalen omdat ze niet hadden aangegeven dat ze ook ruimbagage bij zich hebben.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
20 kg geldt inderdaad niet voor elke vlucht/luchtvaartmaatschappij, dus dat zal je toch echt even zelf mogen checken.
Ik vlieg via corendon en geboekt bij prijsvrij.

Maar op mijn ticket staat max 20kg bagage, En 5kg handbagage van een bepaalde afmeting.

Bedankt voor jullie reacties, Nu weet ik in ieder geval dat het 20 kg incl koffer is.
Weet er toevallig ook iemand globaal hoeveel je bij moet betalen per kg als je over je max gewicht zit?
Dat verschilt per maatschappij, maar gaat vaak om enorme bedragen. Niet doen dus!
@Fame

Ik vermoed dat het opgeven te maken heeft met maximaal laadgewicht van het toestel.
Wat dacht je dan, dat ze achter de douane je koffer uitpakken en een plastic tasje mieperen? Doesn't make sense no?
Maximale gewicht is inclusief koffer en bij moeten betalen bij overgewicht staat garant voor hoge bedragen.
Ik vind dit op de site van Corendon:

Ik heb overbagage, moet ik daarvoor bijbetalen?

Als u meer dan 20 kilo per persoon meeneemt, kan een luchtvaartmaatschappij hier extra kosten voor berekenen. Dit varieert van 7 euro tot 10 euro per kilo per enkele reis per luchtvaartmaatschappij. Een baby heeft geen recht op vrije bagage. De genoemde tarieven kunnen altijd wijzigen.

Bron: http://www.corendon.nl/Faq/default.aspx

Lijkt bij Corendon reuze mee te vallen dus.
Hoezo kom je daar nooit aan, aan 20 kg? Ik zit er altijd ruim overheen haha
Hou er wel rekening mee dat een veel te zware koffer ook gewoon geweigerd mag en kan worden. Arbotechnisch mag een koffer zwaarder dan 23 kg niet door 1 persoon worden getild en mag een koffer NOOIT meer wegen dan 32 kilo. Ga je daar overheen, dan zul je zelfs zaken uit je koffer moeten halen die dan eventueel per post worden verstuurd. En alle extra kosten zijn voor jou, uiteraard.

E al je niet teveel boeken meeneemt (e-reader) zou 20 kilo kleding ruimj voldoende moeten zjn voor 2 a 3 weken vakantie. Anders sleep je echt teveel mee en heb je ws een heleboel ongedragen kleding als je weer huiskomt.
quote:_Strawberry86_ schreef op 06 juni 2011 @ 16:14:

Maar ik wilde het toch voor de zekerheid even weten, Is het zo dat je echt alleen 20kg bagage mee mag nemen, Zonder het gewicht van je koffer erbij gerekend?

Dat zou niet logisch zijn, want dan gaan mensen beweren dat hun koffer toch écht 5 kilo weegt en dat ze dus 25 kilo in totaal mee mogen hebben. Daar is geen controleren aan.

Maar fijne vakantie! Voor de eerste keer vliegen, altijd spannend!
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven