Gezinsreis (met volwassen kinderen).. Waar/hoe/wat

30-11-2019 11:33 144 berichten
Alle reacties Link kopieren
In 2021 vieren we een feessie ;-) en ipv groot feest te geven voor familie etc. kiezen wij ervoor om met onze kinderen (en aanhang) op reis te gaan. Kinderen vinden het idee geweldig . We zijn dan met 6 personen (man, ik 3 volwassen kinderen en 1 partner van 1 kind (op dit moment nog geen andere aanhang). We willen 4 weken weg (langer kan niet). We zijn nu aan het brainstormen over waarheen en hoe we dit gaan doen..

We kunnen ivm werk OF in mei OF in november.

Ik ben benieuwd naar verhalen van mensen die dit ook gedaan hebben, langere tijd met je gezin op reis. Hoe heb je dat aangepakt, waar ben je heen gegaan etc.. Reisverslag ?

Zelf zit ik de twijfelen tussen Amerika (en dan camper + tentjes of auto + tentjes/hotels combi
Of Filipijnen/Sri Lanka/Laos etc.. Misschien indonesie ?

Er zijn mensen die vinden dat het rondtrekken met gezin in Azie te veel op elkaars lip is en bijv. rondreis VS dat anders ligt.. Ervaringen ?

Verder zit ik , financieel, te denken aan : ieder betaalt eigen ticket en de rest is voor ons? Dat hangt ook af van de bestemming. Gaan we naar Azie dan is het financieel makkelijk op te brengen, daar reizen kost relatief weinig. Maar VS is heel ander verhaal. ik ben dus ook benieuwd naar verhalen, tips etc. hoe anderen dit hebben bedacht.

Het vooruitzicht is in ieder geval super en het voorbereiden alleen al is super leuk
poldervrouw schreef:
30-11-2019 14:38
We hebben dan alle 6 ons rijbewijs, maar door leeftijdsbeperking kunnen er dan 3 in buitenland rijden. Ik, mijn man en mijn schoonzoon. De rest is dan nog onder 25 en dat is vaak een ding met huurauto's

Verder zoals jij het beschrijft is ons idee
Hoe zie je het vervoer dan voor je? Want er zijn dan sowieso twee auto´s nodig, of een busje.
Jou lijkt het in de US makkelijker om dingen dingen apart te doen dan in bv Azië. Maar in de US heb je vrijwel altijd een auto nodig en als de kinderen niet zelf kunnen rijden, hoe moeten ze dat dan doen? In Azië neem je voor een appel en ei een taxi of tuktuk. Dat lijkt me juist meer vrijheid en flexibiliteit geven.
Als je naar de westkust van de vs gaat, kan je hotels in de natuurparken zelf niet via booking.com boeken. Daar is een bepaalde website voor waar je ze moet boeken en dan betaal je wel iets bij annulering. Wij hebben daar ons hotel in yosemite en Grand Canyon moeten boeken. Camperplaatsen moet je vaak al heel vroeg van tevoren boeken, aangezien die er maar beperkt zijn en populair. Heb wel gehoord dat je dat al een jaar van tevoren moet vastleggen. Mocht je naar yosemite of nog noordelijker willen, zou ik in mei gaan ivm weer. In november heb je kans op sneeuw en zijn diverse passen door het park afgesloten. Al hadden wij halverwege april ook nog een pak sneeuw van 2 meter daar en afgesloten routes.
Ik zou zelf voor de vs gaan, Azië trekt me totaal niet. Maar vs is wel duur. Wij waren in 2011 voor 3 weken met 2 personen ruim €6000,- kwijt. Ik denk dat je voor jullie reis al snel over de €20.000 euro zit. Geen idee wat het budget is. “Er kan vanalles” is nogal ruim natuurlijk.
Rosalind schreef:
30-11-2019 14:53
Hoe zie je het vervoer dan voor je? Want er zijn dan sowieso twee auto´s nodig, of een busje.
Jou lijkt het in de US makkelijker om dingen dingen apart te doen dan in bv Azië. Maar in de US heb je vrijwel altijd een auto nodig en als de kinderen niet zelf kunnen rijden, hoe moeten ze dat dan doen? In Azië neem je voor een appel en ei een taxi of tuktuk. Dat lijkt me juist meer vrijheid en flexibiliteit geven.
en je betaald best veel bij voor extra bestuurders.
Whomi schreef:
30-11-2019 15:04
en je betaald best veel bij voor extra bestuurders.
En zeker als ze onder de 25 jaar zijn. Dus ik vrees dat dat geen optie is.
Rosalind schreef:
30-11-2019 15:06
En zeker als ze onder de 25 jaar zijn. Dus ik vrees dat dat geen optie is.
Die gaan niet rijden zoals ik het lees. Daar betaal je je inderdaad blauw aan anders.
TO, kijk ook eens naar Madagascar. Als je twee auto’s huurt, kun je zelf rondrijden.
Maar misschien wordt dat te duur? De meeste huurauto’s zijn 4x4 en dan betaal je €65 per dag. Een kleinere auto kan wel, maar dan is het wat minder comfortabel voor degene die achterin zit.
Ik weet wel een goed huuradres. Ga je zoveel weken en huur je twee auto’s, krijg je vast korting.

Kies je Azië dan wordt het al snel openbaar vervoer. Zelf autorijden zou ik daar in heel veel landen niet doen.
Je noemde de Filipijnen.. absoluut de moeite waard, maar dan komen er waarschijnlijk wat binnenlandse vluchten bij. Wel van alles wat, mooie natuur, strand, eten wat minder ;-D
Ook al gedacht aan Mexico? Kun je prima zelf rijden. Misschien dat je daar een soort minibus voor 6-8 personen kunt huren. Heeft ook alles wat je zoekt.
En een minibus of gewoon een grotere auto kun je vast in meer landen huren. Vast ook in Zuid-Afrika (nog niet geweest).
Tips kan ik je niet geven, want heb geen gezin dus geen ervaring mee ;-D

Opties genoeg. Leuk om te plannen ! :-D
Alle reacties Link kopieren
Is een rondreis Florida iets voor jullie?
Met hotels, en villa’s huren ter afwisseling? En combineren met een cruise?
Je zou het klassieke rondje kunnen doen met Miami als start-eindpunt.
Dan via de Keys, langs de westkust (Ft Myers/Cape Coral) en daar een villa huren met privé-boot en eigen aanlegsteiger, zaaaaalig.
Dan een aantal dagen verder omhoog langs de westkust en in omgeving Orlando opnieuw een villa huren (genoeg te doen en echt niet alleen pretparken), en dan afsluiten met een cruise vanuit Miami. Heb je mooi tijd voor in 3-4 weken in een relaxed tempo.
Met zo’n gezelschap lijkt mij zo’n villa tussendoor ideaal. Alles bij de hand maar toch genoeg vrijheid om elkaar niet voor de voeten te lopen. En je kunt wat meer ‘je eigen ding doen’ en zelf bepalen hoe laat je ontbijt ipv aan de tijden van het hotelbuffet te zitten. En degene die uitstapjes willen maken gaan lekker op pad, en diegene die geen zin hebben hangen lekker met WiFi bij je eigen zwembad. Heerlijk.

Andere ideetjes:
Sri Lanka/Malediven
Canada
Mexico
Tanzania safari rondreis en afsluiten op Zanzibar/Seychellen
ABC eilanden, dus eilandhoppen.
Suriname of Japan, Columbia, Brazilië. Iets out of the box en niet zo voor de hand liggend zeg maar?

Leuk om uit te zoeken allemaal!
Alle reacties Link kopieren
Collega was met gezin en aanhang naar Bali geweest. Wel maar 2 weken.
Ik zou een rondreis VS doen maar ik ben na drie vakanties daar helemaal aan dat land verknocht
Voordeel vind ik dat de parken zoveel mogelijkheden bieden dat iedereen er wat vind. Yosemite bijvoorbeeld biedt echt dagwandeltochten door minder bezochte gebieden maar ook kortere wandelingen. En in de avond vind je elkaar weer. Housekeeping camp is met een groep echt heel leuk
4 weken vind ik te lang en hell no dat ik effe 2.000 euro of wat in mijn ééntje zou gaan neertellen voor vliegtickets.

Want dan vind ik wel dat ik ook het ticket van mijn partner moet betalen.


Mam huurt in mei maar een mooie villa op een Grieks eiland voor een week à 2 weken.


Ik krijg bovendien op mijn werk écht geen 4 weken vakantie aan 1 stuk.
Onbespreekbaar. 3 weken is toch echt het maximum.
Bovendien heb ik dan ook niks meer over voor een reisje met mijn eigen partner alleen én voor de verplichte eindejaarsssluit. Kan ik die ook nog eens onbetaald nemen.

Check dus bij je kinderen én partners of het uberhaupt wel kan werkgewijs zonder dat ze hun job kwijt zijn / in de problemen komen de rest van 't jaar.
Alle reacties Link kopieren
Gewoon niet doen! Lekker 1 of 1,5 week grote villa huren ergens in Europa, alles voor iedereen betalen en zorgen dat ieder kind eigen kamer met badkamer heeft. Kan eventuele aanhang nog altijd mee.
Alle reacties Link kopieren
Als ouder zijnde snap ik overigens dat je je hele gezin lekker 4 weken bij elkaar wilt hebben. Zeker bij een bijzondere gelegenheid is dat een superleuk idee. Zeker als het onderling ook allemaal fijn gaat.
Werken jullie zelf nog of niet? M.a.w. : is het voor jullie zélf vrije-dagen-technisch te regelen of ben je niet meer daaraan gebonden?

Echter: als kind zijnde zou ik niet gauw met mijn ouder(s) 4 weken op reis gaan.
Mijn partner krijgt om te beginnen ook maximaal 3 weken aaneengesloten vrij. En daarnaast, wat hierboven ook gezegd wordt, wil ik ook nog vrije dagen overhouden om zélf met partner op vakantie te kunnen gaan, of een lang weekend vrij te zijn of met de feestdagen wat vrij te kunnen nemen. Ik zou echt niet ál mijn vrije dagen daaraan willen spenderen, hoe leuk en lief het ook bedoeld is.

Ik zou naar de meivakantie kijken. In de meest gevallen (maar niet bij iedereen) valt deze gunstig en worden 4-5 mei er achteraan geplakt en kun je 2.5 week weg. Dat lijkt me al heel mooi (en Koningsdag, Bevrijdingsdag vallen erin, dus scheelt weer 2 dagen vrij nemen) en kun je toch best wat moois bekijken.
poldervrouw schreef:
30-11-2019 14:38
We hebben dan alle 6 ons rijbewijs, maar door leeftijdsbeperking kunnen er dan 3 in buitenland rijden. Ik, mijn man en mijn schoonzoon. De rest is dan nog onder 25 en dat is vaak een ding met huurauto's

Verder zoals jij het beschrijft is ons idee
Leuk! In namibie (mocht je dat überhaupt overwegen ;) ) is bij veel verhuurders minimale bezit van rijbewijs maar 1 jaar. Bestuurders onder de 21 moeten vaak een toeslag betalen. Maar misschien is dat in andere landen ook zo. Is wel het uitzoeken waard mocht je het leuk vinden!
Alle reacties Link kopieren
Rosalind schreef:
30-11-2019 14:53
Hoe zie je het vervoer dan voor je? Want er zijn dan sowieso twee auto´s nodig, of een busje.
Jou lijkt het in de US makkelijker om dingen dingen apart te doen dan in bv Azië. Maar in de US heb je vrijwel altijd een auto nodig en als de kinderen niet zelf kunnen rijden, hoe moeten ze dat dan doen? In Azië neem je voor een appel en ei een taxi of tuktuk. Dat lijkt me juist meer vrijheid en flexibiliteit geven.
Of twee auto’s idd of een minivan/ grote suv. Daar zijn genoeg variaties voor te vinden
Alle reacties Link kopieren
Whomi schreef:
30-11-2019 15:03
Als je naar de westkust van de vs gaat, kan je hotels in de natuurparken zelf niet via booking.com boeken. Daar is een bepaalde website voor waar je ze moet boeken en dan betaal je wel iets bij annulering. Wij hebben daar ons hotel in yosemite en Grand Canyon moeten boeken. Camperplaatsen moet je vaak al heel vroeg van tevoren boeken, aangezien die er maar beperkt zijn en populair. Heb wel gehoord dat je dat al een jaar van tevoren moet vastleggen. Mocht je naar yosemite of nog noordelijker willen, zou ik in mei gaan ivm weer. In november heb je kans op sneeuw en zijn diverse passen door het park afgesloten. Al hadden wij halverwege april ook nog een pak sneeuw van 2 meter daar en afgesloten routes.
Ik zou zelf voor de vs gaan, Azië trekt me totaal niet. Maar vs is wel duur. Wij waren in 2011 voor 3 weken met 2 personen ruim €6000,- kwijt. Ik denk dat je voor jullie reis al snel over de €20.000 euro zit. Geen idee wat het budget is. “Er kan vanalles” is nogal ruim natuurlijk.


Ik weet hoe het zit met de parken in de vs. Ik weet ook van een jaar van te voren al is mei wel minder populair Azië vinden wij allemaal ook leuk maar is hele andere vakantie dan de vs. We zitten nog in de waar gaan we heen fase.
Alle reacties Link kopieren
Whomi schreef:
30-11-2019 15:04
en je betaald best veel bij voor extra bestuurders.
Extra bestuurders zitten , afhankelijk van verhuurder , er bij in begrepen. Daar kan je op selecteren. Ik heb diverse loyalty kaarten dus dat lukt allemaal wel.
Alle reacties Link kopieren
eva-luna schreef:
30-11-2019 16:08
TO, kijk ook eens naar Madagascar. Als je twee auto’s huurt, kun je zelf rondrijden.
Maar misschien wordt dat te duur? De meeste huurauto’s zijn 4x4 en dan betaal je €65 per dag. Een kleinere auto kan wel, maar dan is het wat minder comfortabel voor degene die achterin zit.
Ik weet wel een goed huuradres. Ga je zoveel weken en huur je twee auto’s, krijg je vast korting.

** Ga ik eens bekijken

Kies je Azië dan wordt het al snel openbaar vervoer. Zelf autorijden zou ik daar in heel veel landen niet doen.
Je noemde de Filipijnen.. absoluut de moeite waard, maar dan komen er waarschijnlijk wat binnenlandse vluchten bij. Wel van alles wat, mooie natuur, strand, eten wat minder ;-D

** in Azië ga ik zeer zeker niet rijden

Ook al gedacht aan Mexico? Kun je prima zelf rijden. Misschien dat je daar een soort minibus voor 6-8 personen kunt huren. Heeft ook alles wat je zoekt.

**. Nee. Mexico trekt me minder moet ik zeggen


En een minibus of gewoon een grotere auto kun je vast in meer landen huren. Vast ook in Zuid-Afrika (nog niet geweest).
Tips kan ik je niet geven, want heb geen gezin dus geen ervaring mee ;-D

Opties genoeg. Leuk om te plannen ! :-D
**. Thanks.
Alle reacties Link kopieren
mamaonbekend schreef:
30-11-2019 17:07
Is een rondreis Florida iets voor jullie?
Met hotels, en villa’s huren ter afwisseling? En combineren met een cruise?
Je zou het klassieke rondje kunnen doen met Miami als start-eindpunt.
Dan via de Keys, langs de westkust (Ft Myers/Cape Coral) en daar een villa huren met privé-boot en eigen aanlegsteiger, zaaaaalig.
Dan een aantal dagen verder omhoog langs de westkust en in omgeving Orlando opnieuw een villa huren (genoeg te doen en echt niet alleen pretparken), en dan afsluiten met een cruise vanuit Miami. Heb je mooi tijd voor in 3-4 weken in een relaxed tempo.
Met zo’n gezelschap lijkt mij zo’n villa tussendoor ideaal. Alles bij de hand maar toch genoeg vrijheid om elkaar niet voor de voeten te lopen. En je kunt wat meer ‘je eigen ding doen’ en zelf bepalen hoe laat je ontbijt ipv aan de tijden van het hotelbuffet te zitten. En degene die uitstapjes willen maken gaan lekker op pad, en diegene die geen zin hebben hangen lekker met WiFi bij je eigen zwembad. Heerlijk.

Andere ideetjes:
Sri Lanka/Malediven
Canada
Mexico
Tanzania safari rondreis en afsluiten op Zanzibar/Seychellen
ABC eilanden, dus eilandhoppen.
Suriname of Japan, Columbia, Brazilië. Iets out of the box en niet zo voor de hand liggend zeg maar?

Leuk om uit te zoeken allemaal!
Florida is schoonzoon al geweest. Canada ga ik dit jaar voor de tweede keer heen. Abc eilanden hebben we niets mee. Suriname ook. Japan ga ik met jongste zoon heen. Sri Lanka is ook leuke optie ! Tanzania idem.

Thanks !
Alle reacties Link kopieren
Marnamai schreef:
30-11-2019 17:26
4 weken vind ik te lang en hell no dat ik effe 2.000 euro of wat in mijn ééntje zou gaan neertellen voor vliegtickets.

**. Mag ik dat lekker zelf weten ? Gelukkig is het mijn reis en niet de jouwe ;)

Want dan vind ik wel dat ik ook het ticket van mijn partner moet betalen.


Mam huurt in mei maar een mooie villa op een Grieks eiland voor een week à 2 weken.

** mam vindt dat geen reet aan


Ik krijg bovendien op mijn werk écht geen 4 weken vakantie aan 1 stuk.
Onbespreekbaar. 3 weken is toch echt het maximum.

** dat ligt bij ons anders.

Bovendien heb ik dan ook niks meer over voor een reisje met mijn eigen partner alleen én voor de verplichte eindejaarsssluit. Kan ik die ook nog eens onbetaald nemen.

Check dus bij je kinderen én partners of het uberhaupt wel kan werkgewijs zonder dat ze hun job kwijt zijn / in de problemen komen de rest van 't jaar.
Dat is al gedaan. Het is niet zo dat ik out of the blue met compleet plan op de proppen kom. We kunnen Max 4 weken weg. Of we dan ook 4 weken gaan hangt af van bestemming oa.
Alle reacties Link kopieren
Leeuw32 schreef:
30-11-2019 18:05
Gewoon niet doen! Lekker 1 of 1,5 week grote villa huren ergens in Europa, alles voor iedereen betalen en zorgen dat ieder kind eigen kamer met badkamer heeft. Kan eventuele aanhang nog altijd mee.

Maar dat willen we dus niet. Niemand wil in een villa op 1 plek zitten. Dat is ons soort vakantie niet. Moet er niet aan denken. Dan zit ik liever in een simpel hotel ergens in Thailand en reizen we van hot naar her.
Alle reacties Link kopieren
Het is geen vraag of de kinderen dit wel of niet willen. Zij vinden het een top idee. Geen van ons verwacht 24/7 alles samen te doen
Bij werkende kind is vakantie in die periode juist wenselijk en mag er Max 4 weken weg. De andere 2 studeren nog en kunnen ook in die periode weg uitgaande van huidige studieplannjng dat controleren we in 2020 uiteraard nog eens.

Mijn man kan ook juist in die tijd vrij krijgen

De vraag is helemaal niet of de kinderen wel of niet meewillen. De vraag is waarheen en hoe we het het slimst aan kunnen pakken. Dus twee auto’s , camper. Of bijv in Azië met georganiseerd vervoer. Tent , lodges. Etc. Ik zoek dus hands on ervaring. Hoe beviel het. Wat wel. Wat niet.

En als het zo uitkomt dat het drie weken is. Ook goed.

Maar wat niemand leuk vindt is op 1 plek, all inclusive , villa etc. Niet ons ding. Wij doen graag van alles en zien graag veel.
Alle reacties Link kopieren
poldervrouw schreef:
01-12-2019 00:03
Maar dat willen we dus niet. Niemand wil in een villa op 1 plek zitten. Dat is ons soort vakantie niet. Moet er niet aan denken. Dan zit ik liever in een simpel hotel ergens in Thailand en reizen we van hot naar her.
Ok, maar je vergeet 1 ding: partners van kinderen. 4 weken is echt lang. Ik heb beide kanten meegemaakt voor 1 a 2 weken. Was lang genoeg, ook alle ervaringen van vrienden die ik heb gehoord. En kun jij voor 8 mensen (even uitgaande van alledrie een partner) 4 weken lang alles betalen?
Alle reacties Link kopieren
Een heel andere optie: Jordanië. Zowel in mei en november prima te bereizen en je kunt je er zeker twee weken vermaken (in mei zijn bepaalde parken/plekken wel te doen die in november dicht of minder aantrekkelijk zijn).

Vliegen op Jordanië kan heel goedkoop vanuit Brussel.
En het is echte een 'once in a lifetime' experience. Zo ontzettend veel moois te zien (ook buiten Petra, Amman en Wadi Rum). Oude steden, moderne steden, natuur, woestijn, nationale parken, kastelen, architectuur.... En heel goed zelf te rijden. En veilig.

Wellicht is het nog te combineren met een ander land in de omgeving?
(wij zijn zelf met de boot overgestoken naar Egypte)
Camper lijkt me niet fijn met zoveel personen
En ik snap wat je bedoelt. 1,5 week in een villa is echt niet mijn idee van een leuke vakantie. Ik wil rondreizen. Dingen zien, iedere dag nieuwe dingen.
Als er drie man kunnen rijden zou ik twee grote auto’s huren.
Maar ik heb een sterke voorkeur voor zelf rijden dus ik ga bij voorkeur ook naar landen waar je zelf kunt rijden. Een groot deel van Azië zou dan al voor mij wegvallen
Leeuw32 schreef:
30-11-2019 18:05
Gewoon niet doen! Lekker 1 of 1,5 week grote villa huren ergens in Europa, alles voor iedereen betalen en zorgen dat ieder kind eigen kamer met badkamer heeft. Kan eventuele aanhang nog altijd mee.
Wat een rara reactie.
Iedereen is anders he?! Ik zou jouw optie dan weer gewoon niet doen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven