GIP en GBP hetzelfde?

15-12-2015 18:46 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij vertrekken over 7 dagen naar Engeland en ik vind nu nog in mijn reistas 85 aan Gibraltar pounds. Ooit gewisseld toen we naar Gibraltar zijn gegaan, vergeten om terug te wisselen

Mij lijkt dat ik die ook in Engeland kan gebruiken aangezien Gibraltar onderdeel is van Engeland. Echter twijfel ik... op de biljetten staat groot 'Bank of Gibraltar', waarom niet gewoon zelfde tekst als op de Britse ponden.

Dusss een kenner die misschien weet of ik het 'Gibraltar geld' ook in Engeland kan gebruiken, of dat ik ze moet omwisselen?
Think it, say it, do it!
Geen idee over de Gibraltar pond (lijkt mij eenvoudig te googlen) maar in Schotland staat er Bank of Scotland op de biljetten en in Engeland Bank of England. Allemaal geldige Britse ponden.
Dit is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen.
Ik kan dus geen goede bronnen vinden op internet! Alleen eentje van 2 jaar geleden dat ze niet geldig zouden zijn, maar lijkt me vreemd want inderdaad wat jij zegt ClaudeFiolle, hetzelfde geldt voor Schotland.

Dacht misschien heeft iemand het ooit bij de hand gehad!
Think it, say it, do it!
Wikipedia zegt:

Relationship with the British pound[edit]

The Currency Notes Act of 1934[3] confers on the Government of Gibraltar the right to print its own notes, and the obligation to back and exchange each printed note with sterling reserves at a rate of one pound to one pound sterling. Although Gibraltar notes are denominated in "pounds sterling", they are not legal tender in the United Kingdom, but they are in theory exchangeable at par for British notes at banks;[citation needed] in practice, UK high street banks will not accept or exchange Sterling notes issued by the Government of Gibraltar as they are deemed to be a foreign currency, although some will do so at below par, as with most currency exchange. Gibraltar's coins are the same weight, size and metal as UK coins, although the designs are different, and they are occasionally found in circulation across Britain.

Maar wat mensen op Tripadviser hebben net problemen bij inwisselen:

http://www.tripadvisor.co ... unds_in_UK-Gibraltar.html

Dus ik zou ze gewoon meenemen, en even een bankfiliaal of wisselkantoor binnenstappen. Misschien heb je geluk.
Dankje!

Ga van de week ook wel eens hier bij een GWK loket langs, kijken wat zij zeggen!

Kan op wisselkoers.nl ook niet 'aanklikken' dat om andere ponden gaat dan de Britse pond.

Maar thanks in ieder geval!
Think it, say it, do it!
Naar aanleiding van jouw quote moet je dus juist geen Gibraltar ponden naar de UK meenemen omdat waarschijnlijk geen enkele bank ze een op een wisselt en het ook geen geldig betaalmiddel is daar.
Oh ik lees weer beroerd, je hebt de ponden al. Ja dan gewoon meenemen en zien of je geluk hebt.
quote:ClaudeFiolle schreef op 15 december 2015 @ 19:07:

Naar aanleiding van jouw quote moet je dus juist geen Gibraltar ponden naar de UK meenemen omdat waarschijnlijk geen enkele bank ze een op een wisselt en het ook geen geldig betaalmiddel is daar.Ik zou ze juist wel meenemen, gewoon in de hoop dat ze daar ergens juist wel inwisselen. Je kan maar beter proberen dan ze thuis in de schuif laten liggen.
Toen ik in Schotland was kon je wel met Engelse ponden in Schotland betalen maar niet met Schotse ponden in Engeland.

Ik weet niet of dat nog zo is want het is al heel lang geleden dat ik daar was. Mij lijkt het niet dat je met GIB in GB kan betalen.
Nee, doen ze lastig over. Noord Ierse ponden ook.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven