Goedkope vliegtickets USA zomer 2009?!

12-09-2008 17:00 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
In juli 2009 willen mijn vriend en ik een maand rondtrekken in Californie en Oregon. Op alle ticket-sites (vliegwinkel, cheaptickets, worldticketcenter, etc.) worden al tickets aangeboden voor die periode, maar...ze zijn zo duur (helemaal in vergelijking met een aantal jaren geleden). Je betaalt per persoon minstens 1000 euro. Dat heeft voornamelijk te maken met de hoge tax. Hoe later we boeken, hoe hoger de ticketprijzen zullen zijn. Dus we willen snel beslissen.

Weet iemand een site/reisburo waar nog wel goedkopere tickets verkocht worden? Of is dit de realiteit? Dan wordt het nog lastig voor ons...
'k Zou in elk geval kijken naar vluchten vanuit Belgie en Duitsland ivm de tax.
Tja, je maakt het jezelf ook niet enorm makkelijk.

Vergelijken met een aantal jaren geleden; niet geheel realistisch. Prijzen zijn sindsdien veranderd. Niet alleen de tax is omhoog gegaan, maar ook de ticketprijs met dank aan de steeds hogere olieprijs. Om je een ideetje te geven; wij vliegen in december naar Orlando voor ¤400,- p.p. Dit is geboekt in januari 2008. Voor najaar 2009 verwacht ik voor dezelfde trip ¤550,- kwijt te zijn als ik de trend voor het voorjaar mag vertalen naar het najaar. Het zal wellicht ook een rol spelen dat er aardig wat (binnenlandse) vluchten op Orlando geschrapt zijn/worden. Minder vluchten = minder keuze.

De periode waarin je reizen wilt; juli is hoogseizoen en dus meer kassa. Dan verschilt het ook nog welke reisdata je neemt. Zo is vliegen op vrijdag en zaterdag populairder en dus nog wel eens snel duurder.

Zelf check ik standaard rond de 11 maanden van te voren de nodige vergelijkingsites (o.a. al diverse door jou genoemde sites) en de websites van de airlines zelf. United, Delta, NWA etcetc. Tot op heden heb ik de goedkoopste ticket (voor dezelfde vlucht en data) gevonden bij resp. wtc en cheaptickets. Grappig genoeg kwam voor de meeste situaties ook schiphol.nl met dezelfde prijs omhoog. Je zou ook de internationale versies van cheaptickets etc. kunnen checken, soms kan het schelen en soms zijn die juist weer duurder.

Wees flexibel met reisdata en waar mogelijk; buiten schoolvakanties! Wees waar mogelijk ook flexibel met luchthaven van vertrek en aankomst, ook dat kan soms leuk schelen. En stop met prijzen vergelijken met 'waar je tot vorig jaar een ticket voor kon krijgen'. Daar wordt je namelijk al snel niet vrolijker van.

Ik kreeg ook een schrik toen ik de prijzen voor vluchten naar Australië checkte, tot ik mezelf tot de werkelijkheid riep; prijzen van 2005 vergelijken met 2009 is niet heel erg fair.
vandaag ga ik van alles kunnen
Ik heb al gekeken naar vluchten vanaf Dusselsorf. Dan kom je uit op iets meer dan 1000 euro pp. Dat scheelt erg weinig met Amsterdam. Belgie is voor ons geen optie, daar wonen we te ver vandaan.
Roosvrouw, bedankt voor de tips. Nee, dat vergelijken met vorig jaar moet ik inderdaad niet doen, dat is niet reeel. Toch spookt het wel door mijn hoofd.

Mijn vriend en ik werken allebei in het onderwijs, dus we zijn juist gebonden aan de schoolvakanties.

Ik heb al heel uitgebreid gesurft op het internet, maar vliegwinkel biedt tot nu toe de goedkoopste tickets aan.
Ouch, ja dan zit je in de dure periodes.

Heb je al geneusd op amerika fora? Wellicht dat andere reizigers met meer gelijkende reisplannen en data meer goede tips hebben.

http://www.allesamerika.nl/forum/index.php

http://www.amerikaforum.nl/

http://www.amerika.discussiegroep.info/

En zo zijn er vast nog meer, dit kwam al met 1 minuutje google omhoog.
Overigens, wanneer begint bij jullie het schoolseizoen weer? 'Oudje' hier ligt er aardig uit bij gebrek aan kinderen, maar kan me nog herinneren dat we soms pas half september begonnen. Begin september is wel al een goedkopere periode. Ik zou zelf eind augustus ook eens checken, al was het alleen al om eens het eventuele prijsverschil te zien.
Op fora heb ik al wel eens gekeken, maar nog niet heel goed. Helaas zijn wij echt gebonden aan juli en kunnen we niet later op vakantie. Als die mogelijkheid er was geweest en de tickets zouden goedkoper zijn, dan hadden we dat direct gedaan.
Ga eens naar het reisburo, mijn nicht werkt bij D-reizen en heeft voor afgelopen voor ongeveer ¤ 680, incl belastingen, een ticket voor me kunnen boeken naar San Francisco. Deze vlucht was met Delta, had een overstap in Cincinnati en was voor twee maanden. Meestal zijn tickets voor een maand goedkoper. Tuurlijk kon ik ook rechtstreeks maar dan betaal je ongeveer ¤ 1200,-.

Voor aankomende kerst heb ik een ticket van ¤ 800,- naar San Francisco met een overstap op Frankfurt. En het is waar, hoe eerder je boekt hoe goedkoper het is!

Hou er wel even rekening mee dat het mooie weer in de Bay Area pas kom in September. In Juli hoef niet voor het mooie weer die kant op en buiten de zomervakantie om is het natuurlijk ook allemaal veel goedkoper. Maar als je verbonden bent de vakantie, geen nood want er is genoeg te doen ookal is het niet zulk mooi weer!
anoniem_62813 wijzigde dit bericht op 12-09-2008 18:05
Reden: aanvulling
% gewijzigd
Op het alles amerika forum is een discussie gaande over waar de goedkoopste tickets te boeken. De moeite waard om even te kijken.
Martinijn en Sjaantje, bedankt voor jullie tips. Ik ga binnenkort toch maar eens naar het reisburo...wie weet.

Martinijn, ik ben vier keer in California en Oregon geweest, allemaal in juli/augustus. Ik heb vier keer prachtig weer gehad met hoge temperaturen (soms zelfs te hoog), ook in SF. Je kunt natuurlijk een keer pech hebben, helemaal in Noord-Californie en Oregon, maar over het algemeen is het in Oregon in juli mooier weer dan in september. In the Bay Area zullen we waarschijnlijk maar drie dagen zijn, dus mocht het dan koud zijn...so be it.
quote:Martinijn schreef op 12 september 2008 @ 17:54:

Ga eens naar het reisburo, mijn nicht werkt bij D-reizen en heeft voor afgelopen voor ongeveer ¤ 680, incl belastingen, een ticket voor me kunnen boeken naar San Francisco. Deze vlucht was met Delta, had een overstap in Cincinnati en was voor twee maanden. Meestal zijn tickets voor een maand goedkoper. Tuurlijk kon ik ook rechtstreeks maar dan betaal je ongeveer ¤ 1200,-.

Voor aankomende kerst heb ik een ticket van ¤ 800,- naar San Francisco met een overstap op Frankfurt. En het is waar, hoe eerder je boekt hoe goedkoper het is!

En wie weet is het een idee om je tickets op een site te kopen waar met de $ word betaald. Nu het verschil er nog is tussen de $ en ¤ kan dat heel erg schelen! Mijn Franfurt ticket hebben ik namelijk ook op een site gekocht waar met $ word betaald. Scheelde ¤ 50,- voor dezelfde vlucht tussen de ¤ en $ site.

Hou er wel even rekening mee dat het mooie weer in de Bay Area pas kom in September. In Juli hoef niet voor het mooie weer die kant op en buiten de zomervakantie om is het natuurlijk ook allemaal veel goedkoper. Maar als je verbonden bent de vakantie, geen nood want er is genoeg te doen ookal is het niet zulk mooi weer!
@ runninggirl, ik heb nog even wat toegevoegd aan mijn bericht over het kopen van een ticket op een $ en ¤ site.

Ik ben heb inmiddels drie zomers in San Francisco doorgebracht en een kerst en ik heb prachtige dagen gehad maar ook veel mistige dagen ... gelukkig is het Downtown en de Mission meestal beter weer dus daar kon je de zon opzoeken. Veel mensen gaan met het idee van prachtig weer richting de Bay Area, dus ik denk zal het even zeggen. Toch heeft de mist ook wel wat, toen ik op Mount Tamalpais was dit jaar en de mist hing tussen de bomen had het ook iets magisch. Wat trouwens ook een prachtig park is in Californie is Big Basin.

Wat zijn jullie plannen voor dit jaar? Ik heb afgelopen zomer de Highway 1 afgereden van Monterey tot Fort Bragg. Het was echt een prachtige trip! Al ga je richting Mendochino, ik kan het eten bij de Ierse pub echt aanraden! Al wil je meer tips dan mag je dat altijd vragen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven