Gran Canaria in de winter

25-08-2018 14:37 40 berichten
Ik zit al de hele zomer op Gran Canaria en ik kreeg te horen dat ik ook tijdens de winter moet/mag blijven.

Zijn er mensen die ervaring hebben met Gran Canaria in de winter?

Is het druk? (Toeristen) Hoe valt het weer mee? Hoe is het hier in de kerstperiode?

Ik kan dit ook aan locals vragen maar ik ben wel benieuwd naar de ervaringen van Nederlanders/Belgen. :)
anoniem_356232 wijzigde dit bericht op 25-08-2018 15:55
0.55% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Gewoon het is een toeristenoord en meestal is het dat ook in de winter. Hooguit wat meer grijze duiven.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Op Gran Canaria want het is een eiland :P

Niet wat betreft Gran Canaria maar ben twee keer in de winter op Lanzarote geweest en daar waren gewoon toeristen. Misschien wat minder druk dan in hoogseizoen maar druk genoeg maar dat kan ik niet vergelijken.

Qua weer zou ik dan liever daar zitten dan hier, wij hadden begin januari overdag een graad of 20-24 maar in de avond koelde het wel zo af dat je lange broek en vest aan moest.
Dat was in Juni ook nog zo. Dat het 's avonds zo afkoelt is wel zo fijn. Airconditioning is daardoor geen must en dus ook niet standaard aanwezig in de woningen.

Thx voor de correctie. Sta ik nooit bij stil :blond:
Onderzoekje??
Kom er alleen maar in de winter. Eind feb 1e week maart. Gran Canaria is in het zuiden dan 21-24 graden. Altijd nog zon gehad.
Best druk. Is dan ook een soort hoogseizoen want veel bejaardenhuizen stromen leeg op dit eiland. Die ontvluchten de kou hier. Maar je hebt er weinig last van hoor !
merelindesloot schreef:
25-08-2018 16:38
Kom er alleen maar in de winter. Eind feb 1e week maart. Gran Canaria is in het zuiden dan 21-24 graden. Altijd nog zon gehad.
Best druk. Is dan ook een soort hoogseizoen want veel bejaardenhuizen stromen leeg op dit eiland. Die ontvluchten de kou hier. Maar je hebt er weinig last van hoor !
:proud:
Was dat maar waar. Ik werk voor die toeristen.

We verwachten in de winter inderdaad vooral ouderen en koppels. Terwijl dat nu vooral jongeren/vriendengroepen/gezinnen zijn.

Ik vind het echter moeilijk te geloven dat het in de winter nog drukker gaat zijn. Ik zie de cijfers de afgelopen 2 weken al drastisch dalen. Maar het is dan ook geen goed jaar voor de Canarische eilanden. Er zijn veel andere bestemmingen die weer open zijn gegaan dit jaar en dat voelen ze hier. Vanaf oktober zou het weer drukker worden.

Ik ben benieuwd! Vooral naar hoe het gaat zijn om hier kerst te vieren.

De temperaturen klinken goed! Al zal ik toch even wat extra cardigans ed moeten inslaan.
De lokaties zijn in feb. Maart bijna altijd volgeboekt. Het is de enige plaats in Europa waar je in de winter in bikini kunt liggen voor zover ik weet.
15 jaar geleden een keer tijdens kerst en oud&nieuw op G.C. geweest. Ik herinner me niet veel drukte, wel dat ik dus op eerste kerstdag op het warme strand zat. Grappig om een keer mee te maken.
Oud&Nieuw was ook heel leuk op het strand, je kon langs de hele kustlijn vuurwerk omhoog zien komen.
Klinkt geweldig!

Vooral het vuurwerk met oud&nieuw. Hier is elke feestdag een reden om vuurwerk af te schieten. Dus ik vermoed dat het met de jaarwisseling inderdaad de moeite zal zijn. Ik woon vlakbij het strand dus dat is ideaal.
Ben je ook al in het binnenland geweest? Daar is het verrassend mooi, en bergachtig. Heel anders dan aan de kust.
Wij gaan straks in oktober naar Gran Canaria dus als je nog tips hebt TO hoor ik ze graag :P
Mij lijkt het heerlijk om warmer weer te hebben met kerst.
ñuca voor mijn werk moet ik het eiland verplicht vanbinnen en vanbuiten kennen. Het binnenland is inderdaad prachtig! :flirting:

Mijn favoriete route is die waarbij je via de Valei van de duizend palmen Fataga tegenkomt (zo'n schattig dorpje!) En vervolgens via Santa Lucia (ook prachtig!) terug naar beneden gaat. Of andersom.

Puerto De Mogan (aka Klein Venetië) moet ook elke gast verplicht gaan bezoeken van mij. :proud:

Waar heb je exact geboekt Dolfje? Playa del Ingles?
Nee Maspalomas. Ietsje rustiger denk ik.
Wij zijn vorig jaar in maart naar Puerto de Mogan geweest. Gran Canaria is zo mooi! Wij hebben een wandelboekje van Gran Canaria gekocht en daardoor kom je op zulke mooie plaatsen.
Life is short. Eat dessert first.
Binnenland is inderdaad heel mooi. Leuke lokale cafeetjes ook. Wij waren er de enige toerist leek het wel.

Grote krater, Calder, heet die geloof ik is ook mooi. Uitgedoofde vulkaan. Op de bodem heeft lang geleden een Hollander nog wijn verbouwd. Bizar als je het ziet.

Tip om een auto te huren. Je doet het eilsnd tekort door alleen aan de kust te blijven. Ook mooie roofvogelshow trouwens in Palmitospark.

Veel plezier !
Alsnog heel toeristisch maar je zit sowieso mooier dan in Playa del Ingles.

De boulevard die begint aan Faro de Maspalomas is echt de moeite om te bezoeken. In het weekend zijn er in vele barretjes live muziek. Die boulevard is mooi groen aangelegd en in tegenstelling tot het strand in Playa del Ingles kan je aan die kant mooi de zonsondergang zien.

Het is daar ook schoner. Playa del Ingles ziet er afgeleefd uit.

Goed geboekt dus. :high5:
Hola!

Ik heb jaren geleden voor mijn werk een heel jaar op LPA gezeten. Het begon met een zomerseizoen en toen mocht ik ook voor de winter blijven. In de winter is het wat rustiger je hebt veel repeaters die het eiland al kennen en minder gebruik maken van de reisleiding (doe de aanname dat dat je beroep is). In de kerstvakantie is het dan weer wat drukker met gezinnen. Ik vond kerst erg tegenvallen, er werd voor mijn gevoel maar weinig aan gedaan, oud en nieuw was helemaal teleurstellend het was net als elke andere avond. Mijn familie was de tijdens de feestdagen in Nederland en die heb ik toen ook enorm gemist, met je collega's de feestdagen vieren is toch anders. Dus ga lekker genieten met je familie en maak er zelf een fijn feestje van!
Klinkt goed! Heb er zin in. En we gaan zeker een auto huren en het binnenland in. Hebben we op Tenerife en Lanzarote ook gedaan. Ik wil ook wel een beetje het gevoel hebben dat ik in Spanje ben :P

Zou het qua toeristen nu trouwens niet wat inkakken TO en dan tegen december weer aantrekken als hier de winter gaat beginnen? Het is tenslotte een bestemming waar je het hele jaar terecht kunt.
Jouw vermoeden klopt Zonzeestrand ;-)

Wat jammer om te horen dat het tegenviel in de kerstperiode. Ik fantaseerde al over prachtige grote kerstbomen in de hotels. :-(

Maar dit is wel precies de info die ik zocht. Waarvoor dank!

Ik was er al bang voor dat ik in de winter minder werk zou hebben. Ik heb sowieso al hotels waar een ouder publiek zit die al jaren naar hier komen. Die mensen zie ik nooit. Als ik ze wel zie leer ik veel van ze. Ik hou zo van die praatjes!

@Dolfje: dat ligt inderdaad in de lijn der verwachtingen. Ik ga eind oktober nog snel wat vakantiedagen opnemen en daarvan gebruik maken om even naar huis te gaan. Even bijkomen van het zomerseizoen.
anoniem_356232 wijzigde dit bericht op 25-08-2018 20:18
18.94% gewijzigd
dolfje schreef:
25-08-2018 20:12
Klinkt goed! Heb er zin in. En we gaan zeker een auto huren en het binnenland in. Hebben we op Tenerife en Lanzarote ook gedaan. Ik wil ook wel een beetje het gevoel hebben dat ik in Spanje ben :P

Zou het qua toeristen nu trouwens niet wat inkakken TO en dan tegen december weer aantrekken als hier de winter gaat beginnen? Het is tenslotte een bestemming waar je het hele jaar terecht kunt.
Caldera de Bandama, Pico de las Nieves, Roque Nublo, het plaatsje Teror, Barranco de Guayadeque, zo de moeite waard!
Bearnaise schreef:
25-08-2018 20:15
Jouw vermoeden klopt ;-)

Wat jammer om te horen dat het tegenviel in de kerstperiode. Ik fantaseerde al over prachtige grote kerstbomen in de hotels. :-(

Maar dit is wel precies de info die ik zocht. Waarvoor dank!

Ik was er al bang voor dat ik in de winter minder werk zou hebben. Ik heb sowieso al hotels waar een ouder publiek zit die al jaren naar hier komen. Die mensen zie ik nooit. Als ik ze wel zie leer ik veel van ze. Ik hou zo van die praatjes!
Ik denk dat het bij mij zo tegenviel omdat ik zelf in Playa del Ingles woonde en dus continu tussen de toeristen zat en dan kom je niet echt in de kerstsfeer want de mensen komen niet voor de kerst die komen voor de zon en het strand, ik denk wanneer je wat meer tussen de canarios woont je meer mee krijgt van kerst.

Maar lpa was wel met leukste seizoen dat ik gedraaid heb, denk er echt met weemoed aan terug dus geniet je helemaal suf want dit is echt een once in a lifetime ervaring!
Wat grappig dat je dat zegt! Ik was net teleurgesteld dat ik hier nog moest blijven. :proud: Ik wilde juist zoveel mogelijk bestemmingen zien.

Niet dat ik het hier niet naar mijn zin heb hoor! Ik heb de tijd van mijn leven!
Dit topic moest me wat opvrolijken en dat lukt eigenlijk prima.

Ik durfde deze plaatsing niet te weigeren omdat ik nu een volledige winter mag doen en dat is sinds dit jaar een groot compliment. Het risico was te groot dat ik bij het volgende voorstel slechts een halve winter werk heb.

Het probleem dat je aanhaalt zal ik dus ook ervaren met kerst. 3 x raden waar ik zit. :p

Wel leuk dat er zoveel mensen positief zijn over GC. Ik moet in mijn hotels in Playa del Ingles wekelijks mensen troosten die zich rotschrikken van de locatie. Die stuur ik dan op excursie of laat ik een auto huren met de boodschap dat dit echt geen goede vertegenwoordiger is voor de rest van het eiland.

Achteraf komen ze me dan bedanken voor het redden van hun vakantie. Niet zelden ontmoet ik die mensen omdat ze komen vragen wanneer het volgende vliegtuig naar huis vertrekt. :proud:
doornroosje9 schreef:
25-08-2018 20:17
Caldera de Bandama, Pico de las Nieves, Roque Nublo, het plaatsje Teror, Barranco de Guayadeque, zo de moeite waard!
Staat genoteerd! Bedankt!
dolfje schreef:
25-08-2018 20:33
Staat genoteerd! Bedankt!
Wij gaan in maart terug omdat we nog meer willen zien. De westkust schijnt ook zo mooi te zijn. We huren ook altijd een auto gedurende de hele vakantie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven