Gran Canaria

13-05-2018 10:33 51 berichten
Alle reacties Link kopieren
Lanzarote en Tenerife hebben we al eens bezocht en nu willen we waarschijnlijk in september /oktober naar Gran Canaria.
Maar ja welke badplaats en welke accommodatie?
Op Tenerife zaten we in Parque Santiago 4. Fijn complex en niet in de mega drukte van Playa de las Americas. Zoiets zoek ik dus. Liefst op loopafstand van het strand en ook in de buurt van restaurants dus geen afgelegen resort.
Wie heeft de tip?
Alle reacties Link kopieren
purple1973 schreef:
18-09-2018 10:58
Totaal off topic, excuses daarvoor, maar jeetje.... dit had ik kunnen schrijven. Ik heb zo'n 15 jaar geleden heel erg veel last van hielspoor gehad aan beide (!) hakken. Dit heeft serieus wel 2 jaar geduurd. Maar daarna dus steeds af en toe weer pijn. En ik weet werkelijk niet waar het dan van komt en hoe ik ervoor kan zorgen dat het weer wegebt. Man, het lijkt wel of je 's ochtends op een punaise gaat staan; niet te doen! En ik ben géén pieperd!

Wat zijn jouw rituelen om een totale terugkeer te voorkomen? Tips / tricks?
Ik heb geen idee. Ik heb sinds november nieuwe steunzolen en ze zijn al twee keer aangepast. Op zich gaat het nu wel maar blijf altijd angstig dat het terug komt. En ik kan ook niet zeggen waarom het dan wel terug komt. Soms met veel lopen nergens last van en dan in een “ rustige” periode ineens wel. Op blote voeten lopen is in elk geval niet goed.
Alle reacties Link kopieren
Ah. Dat laatste doe ik wel veel.

Ik vraag me altijd af of het beter is om op bijv. lage hakken te lopen (komt er minder druk op hak), of juist wel plat maar met zachte zool (demping, en peesplaat onder hak wordt dan juist wat gestretched) of juist zoveel mogelijk op blote voeten (is natuurlijk)

Tijdens die heftige pijnperiode, heb ik alles uitgeprobeerd, maar kon nooit uitvinden wat nou beter was. Pijn ging random erger of minder erg worden.

Misschien dat ik dan toch maar voor die zachte platte zool ga. Sketchers met Memory Foam ofzo. En die dan ook in huis dragen.

Anyway; een hele fijne vakantie op GC!! Heerlijk!! Wij zaten in het redelijk platvloerse Playa del Ingles, maar wél in een geweldig appartementencomplex. Barbacan heette het. Echt geweldig goed qua hygiene, faciliteiten, ligging enz. Buiten het complex was het wat ehhh.... minder :) . Maar achterland was prachtig. Je hebt supermooie tips bijeengescharreld.
Alle reacties Link kopieren
Hakken moet ik niet aan denken maar ik wil altijd wel wat dikkere zolen. Sportschoenen , Nike air max , zijn het beste volgens mij podotherapeut maar ja die vind ik er niet uitzien.

Playa de Ingles wilde ik perse niet naar toe dus vandaar nu Maspalomas.
Alle reacties Link kopieren
Hoe is het openbaar vervoer daar, voor als je geen auto kunt huren?
"Boring conversation anyway"
Alle reacties Link kopieren
Van wat ik zo lees rijden er best wat bussen over het hele eiland. Het duurt natuurlijk alleen vrij lang voor je ergens bent.
Puerto de Mogan, of Maspalomas en Meloneras. Playa del Ingles vond ik zelf het minste van onze tour door Gran Canaria. Vond die plaats meer op een salou/loret lijken en wij kwamen voor onze rust en niet om te feesten. Dus vandaar.
Alle reacties Link kopieren
Ja dat is mijn reden ook om er niet te gaan zitten. Ik stel me zo voor dat het net zoiets is als de Veronica’s in Playa de las Americas op Tenerife. Dronken ( vooral ) Engelsen de hele dag door.
Wanneer ben je er?
Alle reacties Link kopieren
Over een paar weken.
dolfje schreef:
18-09-2018 18:21
Over een paar weken.
Wij belandden er vorig jaar per abuis tijdens de winter gay pride en dat was heel leuk. Maar dat is geloof ik medio november.
dolfje schreef:
18-09-2018 10:18
Over een week of twee gaan we en ik heb de volgende dingen opgeslagen op Google maps . Wat mis ik nog?
Las Palmas
Boottocht Arguineguin - Puerto Rico -Puerto de Mogan
Roque Nublo, Tejeda, Artenara
Teror
Caldera de Bandama
Pico de las Nieves
Fataga
Aguimes en Gueyadeque
Heerlijk! Ik ben niet jaloers, maar ik zou het niet erg vinden om met je te ruilen. Teror is ook echt heel schattig.
Alle reacties Link kopieren
Onbeschaamde tvp..
Iemand ervaring met de drukte (of gebrek daaraan?) in februari?
We willen graag de week voor de voorjaarsvakantie gaan.
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn ooit half in de carnavalsvakantie naar Lanzarote geweest. Er was volk overal maar het was nergens echt heel druk. Ik vond het wel fijn.
Alle reacties Link kopieren
Klaar voor vertrek dus iedereen bedankt voor de tips!
Miss.Speeseend schreef:
01-10-2018 21:47
Onbeschaamde tvp..
Iemand ervaring met de drukte (of gebrek daaraan?) in februari?
We willen graag de week voor de voorjaarsvakantie gaan.
Reken in februari niet op geweldig weer. Het is in mijn ervaring een van de slechtste maanden.
Fijne vakantie Dolfje!
Als je naar Fataga gaat, kan je ook even Santa Lucia bezoeken. Ook heel mooi!
IJskoffie* schreef:
03-10-2018 11:19
Reken in februari niet op geweldig weer. Het is in mijn ervaring een van de slechtste maanden.
Klopt. Meeste kans op neerslag en de temperaturen liggen dan het laagste. Al kan je natuurlijk altijd mazzel hebben.
Ik heb een heerlijke week gehad in februari. Een dag was het weer wat minder, maar toen konden we alsnog iets leuks ondernemen. Ook in februari konden wij er prima in zee zwemmen.
Alle reacties Link kopieren
Veel plezier Dolfje!
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Nu is het hier gewoon stralend weer bij een graad of 30 met stralende hemel. Net een calima gehad dus het duurt weer even voor er weer eentje komt.

Die vakantie van Dolfje gaat dus helemaal goedkomen. Veel plezier!
Alle reacties Link kopieren
Zo we zijn weer thuis en hebben het fijn gehad. Heb mooie dingen gezien en twee weken was prima.
Ons appartement was basic maar ok. Wel vol ordinaire Britten maar hadden daar gelukkig geen last van. Je kon ook all inclusive zitten en tegen het eind van de middag waren ze behoorlijk dronken en soms luidruchtig bij het zwembad. Gelukkig lag onze kamer er een eind vandaan.
Ik vond wel dat her en der het aanbod aan restaurants wat beperkter is dan op Lanzarote en Tenerife, vooral veel gril en pasta en zeker in Maspalomas/ Meloneras aan de boulevard een stuk duurder dan wij gewend zijn van de andere eilanden en zuid Spanje.
De duinen en strand waren erg mooi, dat vind ik mooier dan op de andere eilanden die we bezocht hebben maar ik denk dat ik Lanzarote toch een leuker eiland vind. Het is er niet zo massaal.
Je moet inderdaad goed zoeken naar restaurants die een leuke kaart hebben. De meesten bieden precies hetzelfde aan.

Fijn dat je een leuke vakantie hebt gehad ondanks de Britten. Die zijn daar massaal aanwezig.
Alle reacties Link kopieren
De tweede week kwamen er veel meer Nederlanders en Duitsers, het was ook een stuk drukker toen de herfstvakantie begon.

De Barranco van Guayadeque vonden we echt prachtig mooi. Op weg naar de Roque Nublo waren we in eerste instantie verkeerd gereden ( met dank aan de navigatie kwamen we op een onverhard pad uit) we vonden het al zo rustig :P daardoor hebben we zeker een uur tijd verloren maar het was wel mooi op die verkeerde weg. Zijn uiteindelijk niet helemaal tot aan de rots gelopen( wel een stuk) ik had het onztetend heet, last van mijn rug en moest ontzettend plassen maar het was wel mooi.
Teror vond ik ook heel leuk.
Puerto de Mogan waren we stom genoeg op de marktdag en als er iets is wat ik niet leuk vind zijn het toeristische markten met overal dezelfde meuk maar het is wel een mooi plaatsje bij de haven. En de klim naar boven is ook leuk.

Dus kortom leuke dingen gezien en gedaan maar ik hoef er niet perse nog een keertje terug. Gaan ook eens naar Fuerteventura en La Palma in de toekomst, zal dan weer een nieuw topic openen :P
Eerst volgend jaar een weekje Tenerife maar daar zijn we al ooit geweest.
Alle reacties Link kopieren
Leuk om te lezen, Dolfje, en goed te weten van die Britten. ja, heb je natuurlijk overal in de toeristischer gebieden.

Zelf vind ik La Gomera en La Palma het allermooist qua natuur. Zo mooi om daar te wandelen!
Tenerife vind ik het allerleukst om met kinderen heen te gaan; veel te doen, prachtige natuur als je de binnenlanden intrekt en gezellig druk
Gran Canaria vond ik dus voor één keer leuk, we hadden er een mooi appartement maar in een beroerde buurt. En verder vond ik het er té druk.
Lanzarote ook prachtig, maar was er na één week klaar mee. Ook een beetje saai.
Fuenteventura nog nooit geweest. Gaan we toch nog eens proberen, maar ik volgens mij ook wat saai en winderig.

WIj gaan eigenlijk altijd in februari. Heel vaak hebben we het goed getroffen qua weer, maar soms ook echt helemaal niet. Regen en lange broek-weer. Da's best jammer, want je gaat erheen voor warmte en zon, toch?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven