Griekenland, welk eiland?

08-03-2012 21:44 30 berichten
Wij zijn eruit(man en ik, met dochter van 15) dat we in de zomervakantie naar 1 van de griekse eilanden willen.

We zijn 2x op Kreta geweest, en dat is wederom een optie.

Wellicht dat een ander eiland ook mooi/leuk is.

Vnml gaat het ook om onze dochter.

Te rustig is niet leuk voor haar, maar te druk hoeft ook weer niet.

Dus geen appartementen met disco's etc..

Kos en corfu trekt ons niet..

Zakynthos, lesbos, kefalonia, samos, santorini.

het komt allemaal voorbij..

Iemand hier tips/advies/aanraders??

Nadanni..
Ik ben twee keer op Rhodos geweest. Vond ik erg leuk. Mooi eiland, goed uitgaansgebied. Mooie bezienswaardigheden o.a. de oude stad.

Eigenlijk een prima eiland voor pubers als de ouders.
Alle reacties Link kopieren
rhodos?

Super leuke, gezellige stad.

Wat trekt je niet aan Kos?

Stadje vond ik wel leuk, maar het eiland verder niet.

De andere eilanden ken ik niet, en Kreta dat heb je naar 2 keer wel gezien denk ik, wel een leuk eiland!
Karpathos!
Ik ben in Rhodos geweest maar vond dat tegenvallen, lag waarschijnlijk aan het plaatsje waar we zaten; trianda.

Rhodos stad was wel gezellig.

Het jaar daarna gingen we naar Karpathos, dat ligt tussen Kreta en Rhodos in en dat was geweldig, sfeervol, niet massaal en toch genoeg te doen. Echt een aanrader.
Mexxgirl, twee zielen, één gedachte!
Rhodos zijn we ook al geweest, vonden wij zelf niet de moeite waard om nog een keer te gaan.

Ik denk dat ik kos voor 2 weken te saai/klein vindt?

Ik weet het niet eigenlijk..

Ik ga eens op zoek naar Karpathos..
Absoluut JoniJoni, heerlijk, niet teveel toeristen. Aanrader is: auto huren en eiland rond en natuurlijk naar Olymbos.
Lefkas. Voordeel is dat je zo met de auto via een bruggetje naar het binnenland kan. Niet te toeristisch en erg mooi.
Lesbos! Wij zijn er vorige zomer geweest en hebben genoten van de rust, en de gezellige restaurantjes, fijne stranden en prachtige baaien. Genoeg te doen en te zien, en geen grote uitgaansgelegenheden (weet niet of dat te rustig is voor je dochter)

Ik zou er heel graag voor minstens een maand naar terugwillen
of combineer 2 eilanden! wij hebben ooit karpathos/rhodos gedaan en lesbos/chios. Karpathos leek me voor jongeren niet veel te doen, maar wij waren er eind augustus. Rhodos wel meer te doen volgensmij. zeker de stad zelf!

wat trekt je niet aan aan Kos? ik vind namelijk Karpathos wel redelijk vergelijkbaar, alleen is Kos wat groter. Wel eea te doen voor jongeren.

succes met uitzoeken, t kriebelt bij mij gelijk ook!
Ik ben vorig jaar naar Kos geweest en vond het helemaal geweldig. Ook een super leuk hotel/resort waar je dochter zich zeker kan vermaken!

Ben ook eens een dagje naar Samos gegaan maar dat is heel rustig! Een beetje te rustig voor mij!

Succes verder met het zoeken, want het is een helse klus, elk jaar weer
Karpathos. Enge landing met het vliegtuig maar voor de rest geweldig.
Nou..Elfje..idd..wat een klus..ik klaag verder niet hoor.

Waar ben je geweest op Kos?

Wij willen het liefst een appartement bij het strand, dan is kos-stad niet geschikt denk ik?

Zijn we ooit eens een dag geweest vanuit bodrum..

Maar tjonge, je wordt overspoeld door griekse eilanden/eilandjes.

en ben je op een eiland aan het zoeken, dan zijn er tig stadjes/dorpjes/plaatsjes.

Met zandstrand, kiezelstrand..etc..

Vind het nog best lastig..tuurlijk is het altijd een gok waar je terecht komt.

Iemand op Santorini geweest?

Of is dat een gehalte voor pas getrouwden? (dan ga ik daar liever een keer met man heen)

Het lijkt mij wel mooi.

Wij vinden koutoulafari op Kreta nl erg leuk..

Maar goed, daar zijn wij al 2x geweest, en nu maakt het voor mij niet uit om daar weer heen te gaan.

Zal straks Karpathos, lesbos en Kos eens uitspitten..
Paros! Ook erg mooi en van alles te beleven, maar ook de rust. Je kan met een bootje naar antiparos gebracht worden voor een paar uur. Is een onbewoond eiland, erg bijzonder om mee te maken!
Lesbos nooit meer. zakinthos is erg prettig.Kos was leuk maar niet voor herhaling vatbaar . Maar mijn hart ligt toch echt in kreta .Als het kon zo ik er een bij-huisje neer zetten voor de zomer maanden .
Lesbos is juist heel leuk! Rustig eiland, aardige mensen en mooie natuur/cultuur
Ben op Rhodos en Zakynthos geweest en mijn voorkeur gaat uit naar Rhodos(stad). Heel gezellig! En prima strand daar ook voor de deur.
Dit jaar naar Samos, Kokkari. Nog nooit geweest, maar hoor er goede verhalen over..
Wij hebben besloten om toch naar Kreta te gaan..

Ik denk nl dat voor kind daar meer te doen is.

Van daaruit willen we uitstapjes maken naar andere eilandjes, en daar evt 1 of 2 nachten overnachten..

Dat ga ik nog uitpuzzelen..ik weet dat er overtochten zijn via een boot, dus dat is mogelijk..

Rhodos vond ik wel leuk, maar hoef er niet weer heen..
Ik ben op Samothraki, Limnos en Thassos geweest, drie erg toffe rustige eilanden dichtbij de Turkse kust. Geweldig! Vooral omdat er geen (internationaal) vliegveld is, dus geen massatoerisme. Misschien voor Nadanni nu niet echt een optie, maar wie weet in de toekomst (alleen met man)? Veel plezier op Kreta dit jaar!
Kefalonia vond ik veel te rustig. Kon je haast niks doen..
quote:Spruit schreef op 08 maart 2012 @ 22:17:

Lesbos! Wij zijn er vorige zomer geweest en hebben genoten van de rust, en de gezellige restaurantjes, fijne stranden en prachtige baaien. Genoeg te doen en te zien, en geen grote uitgaansgelegenheden (weet niet of dat te rustig is voor je dochter)

Ik zou er heel graag voor minstens een maand naar terugwillen

Dat "vier weken genot" heb ik twee maal mogen ondervinden. De eerste keer heb ik in September er nog even twee weken aangeplakt.

Deze zomer er voor de 12e maal naar toe.

In welke plaats zat jij?
Mag een schiereiland ook? ;) check de Peloponnesos

Mooi!
quote:misskav schreef op 08 maart 2012 @ 22:11:

Lefkas. Voordeel is dat je zo met de auto via een bruggetje naar het binnenland kan. Niet te toeristisch en erg mooi.Ik vond Lefkas leuk, maar in vergelijking met andere eilanden waar ik geweest ben (Skiathos, Skopelos, Alonissos, Patmos, Leros, Kalymnos) juist erg toeristisch. Lefkas is makkelijk te bereiken voor de rest van Europa door dat bruggetje.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven