Groepje 16-jarigen wil graag weg, geen jongerencamping.Tips?
zaterdag 7 juni 2025 om 20:07
Hoi,
Mijn 16-jarige wil met een groepje van vier vrienden een paar dagen weg. Het loopt vast omdat ze elke keer op jongerencampings uitkomen en ze willen graag in een huisje of ander onderkomen, maar in geen geval een tent. Maar centerparcs e.d. weigeren jongeren onder de 18 (wat ik kan begrijpen). Naast geen tent hebben ze niet veel eisen, het maakt ze niet uit waar in NL bijvoorbeeld, maar enkelen willen gewoon niet in een tent.
Ik vind het wel leuk dat zij dit willen, maar na rondje googlen kom ik ook niet verder. Iemand toevallig een suggestie?
Mijn 16-jarige wil met een groepje van vier vrienden een paar dagen weg. Het loopt vast omdat ze elke keer op jongerencampings uitkomen en ze willen graag in een huisje of ander onderkomen, maar in geen geval een tent. Maar centerparcs e.d. weigeren jongeren onder de 18 (wat ik kan begrijpen). Naast geen tent hebben ze niet veel eisen, het maakt ze niet uit waar in NL bijvoorbeeld, maar enkelen willen gewoon niet in een tent.
Ik vind het wel leuk dat zij dit willen, maar na rondje googlen kom ik ook niet verder. Iemand toevallig een suggestie?
zaterdag 7 juni 2025 om 20:11
Een (net) volwassene mee laten gaan als chaperonne?
Of misschien heeft één van de kinders een familielid met een zomerhuisje waar ze in kunnen?
En anders toch een tent. Ik zie niet zo in wat er mis is met een tent is eerlijk gezegd.
Of misschien heeft één van de kinders een familielid met een zomerhuisje waar ze in kunnen?
En anders toch een tent. Ik zie niet zo in wat er mis is met een tent is eerlijk gezegd.
'Denk nou niet: "Ik ben te min, mijn leven heeft geen zin."
Want de kerst-klok luidt ook voor zo'n ei als jij.'
(Herman Finkers)
(Herman Finkers)
zaterdag 7 juni 2025 om 20:15
Ik ook niet, wij zijn kampeerders, maar de vrienden van mijn kind niet zo.Lady*Voldemort schreef: ↑07-06-2025 20:11Een (net) volwassene mee laten gaan als chaperonne?
Chaperonne zou een oplossing kunnen zijn idd. Ik dacht ook nog na over de mogelijkheid om op een camping te staan waar je verschillende veldjes hebt en waar ik dan op het ene veld zou staan en zij een ander veld. Maar camping is vooralsnog dus geen optie en ik weet ook niet of dit geaccepteerd wordt door een campingeigenaar.
zaterdag 7 juni 2025 om 20:23
Met 16 of 17 kan dat inderdaad, mits alle ouders een toestemmingsformulier ondertekenen.
Wist ik ook niet hoor, ik heb even gegoogeld.
'Denk nou niet: "Ik ben te min, mijn leven heeft geen zin."
(Herman Finkers)
(Herman Finkers)
zaterdag 7 juni 2025 om 20:24
Het stikt hier in België - vooral aan de kust - van de Nederlandse jongeren
.
Kijken of je ergens een appartement kan huren aan de Belgische kust?
Prent hen wel in dat ze zich gedragen.
En anders zou ik ook denken aan iemands zomerhuisje, iemand met een grote lege zolder of grote lege schuur, een caravan die een aantal dagen niet gebruikt wordt, ...

En anders zou ik ook denken aan iemands zomerhuisje, iemand met een grote lege zolder of grote lege schuur, een caravan die een aantal dagen niet gebruikt wordt, ...
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
zaterdag 7 juni 2025 om 20:25
zaterdag 7 juni 2025 om 20:26
Ja heerlijk, al die toekomstige corpsballen in Knokke.Wissewis schreef: ↑07-06-2025 20:24Het stikt hier in België - vooral aan de kust - van de Nederlandse jongeren.
zaterdag 7 juni 2025 om 20:39
Fijn dat het gelukt is, ik vind het best tricky. Het mag niet volgens hun voorwaarden. En stel dat de jongens er uitgezet worden omdat iemand het ontdekt. Dan is het geld weg. Dus dat is best wel een gokje.
zaterdag 7 juni 2025 om 20:41
zaterdag 7 juni 2025 om 21:56
De hoofdboeker moet volwassen zijn en is ook aansprakelijk voor alle minderjarigen.Zomersweertje schreef: ↑07-06-2025 20:39Fijn dat het gelukt is, ik vind het best tricky. Het mag niet volgens hun voorwaarden. En stel dat de jongens er uitgezet worden omdat iemand het ontdekt. Dan is het geld weg. Dus dat is best wel een gokje.
Moet je zeker niet willen.
zaterdag 7 juni 2025 om 22:03
Verder dan een hostel of camping kom je niet in Nederland.
Het buitenland is vaak soepeler. Al was het nog best lastig voor de examenreis van onze zoon. En daar waren er vier 18 en twee 17. Veel huiseigenaren branden zich er niet aan. Terwijl mijn dochter en haar vriendinnen wel vrij makkelijk een huis konden huren een paar jaar terug. Ook deels 17 en 18. Maar uiteindelijk is het wel gelukt een appartement te vinden.
Het buitenland is vaak soepeler. Al was het nog best lastig voor de examenreis van onze zoon. En daar waren er vier 18 en twee 17. Veel huiseigenaren branden zich er niet aan. Terwijl mijn dochter en haar vriendinnen wel vrij makkelijk een huis konden huren een paar jaar terug. Ook deels 17 en 18. Maar uiteindelijk is het wel gelukt een appartement te vinden.
zaterdag 7 juni 2025 om 22:23
Mijn kleinkind 15 jaar vindt een camping/ kamperen echt niet leuk, maar een tenthuisje bij, op een boerderij wel. Het is gewoon gemoedelijk. In alle soorten en maten in veel regio's in NL. Boerenbed.nl of google op kamperen bij de boer.
Mijn Zeeuwse familie heeft caravans, huisje en kampeerveldje op hun boerderijen.
Een kampvuurtje met gitaar, bootje varen in de sloot.
En in 15 minuten fietsen ben je zo in een stad met wat reuring of op het strand.
Mijn Zeeuwse familie heeft caravans, huisje en kampeerveldje op hun boerderijen.
En in 15 minuten fietsen ben je zo in een stad met wat reuring of op het strand.
Alles sal reg kom
zaterdag 7 juni 2025 om 22:34
Als ik een tenthuisje wil boeken, moet er minimaal 1 volwassene bij zijn.Sharing* schreef: ↑07-06-2025 22:23Mijn kleinkind 15 jaar vindt een camping/ kamperen echt niet leuk, maar een tenthuisje bij, op een boerderij wel. Het is gewoon gemoedelijk. In alle soorten en maten in veel regio's in NL. Boerenbed.nl of google op kamperen bij de boer.
Zie ook de voorwaarden:
1. Boekingen
1.1 BoerenBed neemt alleen boekingen in behandeling van personen vanaf 18 jaar.
zaterdag 7 juni 2025 om 22:48
Ja dan is er vader, moeder, opa die de boeking doet, meefietst en de boer/ boerin uitlegt dat het groepje 16-jarigen heel leuk en sociaal zijn.
Boek je gelijk een ontbijtje erbij en schuif je aan voor een pilsje. En anders boek je twee tenthuisjes, heerlijk ben je als ouder er ook even uit

Alles sal reg kom
zaterdag 7 juni 2025 om 23:05
Waarschijnlijk tieners die zo zijn opgegroeid.Lady*Voldemort schreef: ↑07-06-2025 20:11Een (net) volwassene mee laten gaan als chaperonne?
zondag 8 juni 2025 om 00:03
Wat is dan het verschil met een echt huisje? Je boekt dan ook voor 5 personen hè. 1 van de gasten moet een volwassene zijn. Per tenthuisje. Je kunt als volwassene niet voor 4 minderjarigen boeken.Sharing* schreef: ↑07-06-2025 22:48Ja dan is er vader, moeder, opa die de boeking doet, meefietst en de boer/ boerin uitlegt dat het groepje 16-jarigen heel leuk en sociaal zijn.
Boek je gelijk een ontbijtje erbij en schuif je aan voor een pilsje. En anders boek je twee tenthuisjes, heerlijk ben je als ouder er ook even uit![]()
zondag 8 juni 2025 om 08:36
Waar ik op doelde is dat het nu overstroomd wordt door dat soort vervelende gastjes:
https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... gle.com%2F
Zou ik niet aanraden aan TO.
zondag 8 juni 2025 om 09:30
zondag 8 juni 2025 om 11:15
Ze zijn gestopt met zoeken omdat ze het niet konden vinden. Ze zijn hier al weken mee bezig. Kind is echter wel enthousiast nog steeds, ik wil 'm dus een beetje helpen.
Ik denk niet dat het 4 dagen bier drinken wordt. Sterker nog, ik ken ouders van deze kinderen en mijn eigen kind, en die is daar nog niet mee bezig. Wat nog steeds kan betekenen natuurlijk dat ze dat in dat weekend wel willen gaan ontdekken.
zondag 8 juni 2025 om 13:30
Willen ze niet op een jongerencamping vanwege het kamperen? Hier heb je namelijk ook huisjes te huur op een jongerencamping;
https://www.jongerencamping.nl/accommod ... un-huisjes
En anders op airbnb een huisje huren? Ik zie namelijk als je daar bij aantal gasten je vanaf 13+ als volwassen word geteld.
https://www.jongerencamping.nl/accommod ... un-huisjes
En anders op airbnb een huisje huren? Ik zie namelijk als je daar bij aantal gasten je vanaf 13+ als volwassen word geteld.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in