Groepje 16-jarigen wil graag weg, geen jongerencamping.Tips?
zaterdag 7 juni 2025 om 20:07
Hoi,
Mijn 16-jarige wil met een groepje van vier vrienden een paar dagen weg. Het loopt vast omdat ze elke keer op jongerencampings uitkomen en ze willen graag in een huisje of ander onderkomen, maar in geen geval een tent. Maar centerparcs e.d. weigeren jongeren onder de 18 (wat ik kan begrijpen). Naast geen tent hebben ze niet veel eisen, het maakt ze niet uit waar in NL bijvoorbeeld, maar enkelen willen gewoon niet in een tent.
Ik vind het wel leuk dat zij dit willen, maar na rondje googlen kom ik ook niet verder. Iemand toevallig een suggestie?
Mijn 16-jarige wil met een groepje van vier vrienden een paar dagen weg. Het loopt vast omdat ze elke keer op jongerencampings uitkomen en ze willen graag in een huisje of ander onderkomen, maar in geen geval een tent. Maar centerparcs e.d. weigeren jongeren onder de 18 (wat ik kan begrijpen). Naast geen tent hebben ze niet veel eisen, het maakt ze niet uit waar in NL bijvoorbeeld, maar enkelen willen gewoon niet in een tent.
Ik vind het wel leuk dat zij dit willen, maar na rondje googlen kom ik ook niet verder. Iemand toevallig een suggestie?
zondag 8 juni 2025 om 13:42
Ja je wordt als volwassene geteld voor de prijs. Niet dat alleen minderjarigen mogen boeken.ChloeJ schreef: ↑08-06-2025 13:30Willen ze niet op een jongerencamping vanwege het kamperen? Hier heb je namelijk ook huisjes te huur op een jongerencamping;
https://www.jongerencamping.nl/accommod ... un-huisjes
En anders op airbnb een huisje huren? Ik zie namelijk als je daar bij aantal gasten je vanaf 13+ als volwassen word geteld.
Die jongerencamping is een optie. Maar dat moet je dus wel willen met alle feestjongeren, gelet op de foto’s.
zondag 8 juni 2025 om 13:52
Willekeurig huisje op airbnb:
Aanvullende regels
Belangrijk: Bezorg ons uiterlijk 48u vóór aankomst de volledige gegevens van alle gasten, anders wordt de reservering geannuleerd en krijg je geen toegang tot het park/chalet.
Vereist per gast:
- Naam
Parkkosten zijn inbegrepen. Let wel op, na 10u vertrekken tijdens Check-out wordt er 4 euro p.p. berekend en eventuele bezoekers betalen 4 euro p.p. per dag aan parkkosten en dienen aangemeld te worden bij de verhuurder.
Minimaal twee gasten moeten 21 jaar of ouder zijn.
Aanvullende regels
Belangrijk: Bezorg ons uiterlijk 48u vóór aankomst de volledige gegevens van alle gasten, anders wordt de reservering geannuleerd en krijg je geen toegang tot het park/chalet.
Vereist per gast:
- Naam
Parkkosten zijn inbegrepen. Let wel op, na 10u vertrekken tijdens Check-out wordt er 4 euro p.p. berekend en eventuele bezoekers betalen 4 euro p.p. per dag aan parkkosten en dienen aangemeld te worden bij de verhuurder.
Minimaal twee gasten moeten 21 jaar of ouder zijn.
zondag 8 juni 2025 om 14:21
Airbnb heeft dit in de voorwaarden staan:
We houden er allemaal van om de wereld rond te dwalen, maar het is in strijd met onze Gebruiksvoorwaarden voor iedereen jonger dan 18 jaar om een account aan te maken om te reizen of te verhuren.
En je mag alleen huren als je het ook zelf gaat gebruiken, dus niet voor een ander.
We houden er allemaal van om de wereld rond te dwalen, maar het is in strijd met onze Gebruiksvoorwaarden voor iedereen jonger dan 18 jaar om een account aan te maken om te reizen of te verhuren.
En je mag alleen huren als je het ook zelf gaat gebruiken, dus niet voor een ander.
zondag 8 juni 2025 om 14:28
Hier gingen ze op die leeftijd naar Appelhof. Maar als hij nog niet met drank bezig is zal dat niet zijn wat hij bedoelt
.
Gelukje voor jou!
Heb je de vraag al ingevoerd op ChatGPT?
Dat deed ik net en er kwamen best een paar opties.
Ik heb ze niet allemaal checkt, maar als ik bijvoorbeeld kijk bij Camping ’t Noorder Sandt – Julianadorp (Noord-Holland) en ik daar als gasten alleen 5 jongeren invul komen er ook opties.
Ik hield mijn zoekopdracht heel eenvoudig:
Op welke camping kan een groepje rustige 16 jarige jongens terecht?
Jij kunt hem vast wat specifieker maken.
Gelukje voor jou!
Ik heb ze niet allemaal checkt, maar als ik bijvoorbeeld kijk bij Camping ’t Noorder Sandt – Julianadorp (Noord-Holland) en ik daar als gasten alleen 5 jongeren invul komen er ook opties.
zondag 8 juni 2025 om 14:42
Maar ze willen niet naar een camping.-Matilda- schreef: ↑08-06-2025 14:28Hier gingen ze op die leeftijd naar Appelhof. Maar als hij nog niet met drank bezig is zal dat niet zijn wat hij bedoelt.
Gelukje voor jou!
zondag 8 juni 2025 om 16:43
Mijn zoon had dit een aantal jaar geleden ook. Het is uiteindelijk kamperen geworden op een grote camping op een Waddeneiland. Wij waren een plaatsje verderop op vakantie. Ik heb het toen in overleg met de camping geboekt. Voorwaarde was dat wij garant zouden staan. Toen samen met de ouders van zijn vrienden afgesproken en afspraken gemaakt. O.a. dat wij ze op de eerste de beste boot zouden zetten als ze van de camping afgezet zouden worden.
zondag 8 juni 2025 om 16:51
en als je dan op boeken klik, krijg je de volgende melding:-Matilda- schreef: ↑08-06-2025 14:28Heb je de vraag al ingevoerd op ChatGPT?
Onze excuses, je vakantiehuis is niet toegevoegd.
Er moet tenminste 1 volwassene of senior in de gastgroep aanwezig zijn.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in