Grote kampeertopic

09-08-2025 18:42 20 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik kan er zo geen topic over vinden maar er zijn vast genoeg kampeerders op het forum.

Hoe kampeer je? Wat was je laatste bestemming? Camping tips en tops. Beste aankopen voor het kamperen etc.

Brand maar los :-).
Zebra tussen de paarden
Kamperen in een tent, maar vorig jaar weg gedaan omdat hij echt af was. Volgend jaar koop ik een opblaasbare tent, ik moet hem meestal zelf opzetten en dat lijkt me enorm makkelijk.

Scrubba waszak is echt een goede aankoop voor kleine tussendoor wasjes.
Ik zoek nog iets om te kunnen plassen in de tent in de ochtend, geen plasemmer oid. Heb ooit van die plaszakken gehad maar daar pieste ik 9 van de 10x naast.

Oh en ik heb een elektrisch kookplaatje, ik ben niet zo van het gehannes met gas enzo.
La_Galette schreef:
09-08-2025 20:30
Oh en ik heb een elektrisch kookplaatje, ik ben niet zo van het gehannes met gas enzo.

Daar heb ik nog niet eerder aan gedacht, ik heb een enkel gaspit met van die gasbusjes die je er in klikt.
Gebruikt zo’n kookplaat niet te veel stroom, m.a.w. kan een kampeerplaats met stroom dit aan (1500 W)?
Tecna schreef:
09-08-2025 22:04
Daar heb ik nog niet eerder aan gedacht, ik heb een enkel gaspit met van die gasbusjes die je er in klikt.
Gebruikt zo’n kookplaat niet te veel stroom, m.a.w. kan een kampeerplaats met stroom dit aan (1500 W)?
Nee ik heb er ooit 1 bij Obelink gekocht die een heel laag verbruik heeft.
La_Galette schreef:
09-08-2025 20:30
Kamperen in een tent, maar vorig jaar weg gedaan omdat hij echt af was. Volgend jaar koop ik een opblaasbare tent, ik moet hem meestal zelf opzetten en dat lijkt me enorm makkelijk.

Scrubba waszak is echt een goede aankoop voor kleine tussendoor wasjes.
Ik zoek nog iets om te kunnen plassen in de tent in de ochtend, geen plasemmer oid. Heb ooit van die plaszakken gehad maar daar pieste ik 9 van de 10x naast.

Ik heb een opblaasbare tent, ideaal. Echt heel makkelijk met opzetten. Staat in 15 min. Ik had nog langer werk met het keukenkastje haha
La_Galette schreef:
09-08-2025 23:02
Nee ik heb er ooit 1 bij Obelink gekocht die een heel laag verbruik heeft.

Weet je nog het verbruik?
Wij overwegen om volgend jaar voor het eerst in ons leven met een camper op pad te gaan.
Maar het lijkt me zo onhandig dat je altijd alles moet inpakken als je wat wil gaan doen. We willen graag naar Scandinavië, dus ik denk vaak ook niet op fietsafstand van een dorpje of bezienswaardigheid.

Ben heel benieuwd hoe anderen dat ervaren!
Lisa2022 schreef:
09-08-2025 23:19
Ik heb een opblaasbare tent, ideaal. Echt heel makkelijk met opzetten. Staat in 15 min. Ik had nog langer werk met het keukenkastje haha
Ah dat bevalt goed dus? Ik heb nu een tent met stokken, die is redelijk snel op te zetten maar ben je nog wel een uurtje mee bezig.
Tecna schreef:
09-08-2025 23:30
Weet je nog het verbruik?
Ik zat even te zoeken, toch wel 2300 watt maar ik heb hem tot nu toe overal zonder problemen gebruikt.
Wij kamperen met een caravan. In 2009 onze eerste caravan gekocht toen we 25 en 29 waren :mrgreen: Een hele leuke Beyerland Quartz was dat. Echt een tweepersoons caravan met voorin een grote rondzit die je ombouwde tot een bed (dmv een lattenbodem die je uit trok, tafel stond los en kon je buiten zetten, ideaal!), achterin een kontkeuken met boven de kookplaat zelfs een afzuigkap, daarnaast een toilet met erboven een wastafeltje die je omhoog moest klappen als je de wc wilde gebruiken. Verder stond de koelkast los naast de deur en daar tegenover nog een kast. Dat was het!
Toen onze dochter was geboren, hebben we die caravan ingewisseld voor een LMC luxus van toen 15 jaar oud. Voorin zat een grote treinzit die omgebouwd werd naar een bed. Aan de ene lange kant zat de keuken, daar tegenover het toilet. Tussen de treinzit en de keuken/toilet zat een schuifdeur. Achterin naast het toilet zat nog een treinzitje dat omgebouwd kon worden naar een twijfelaar-formaat bed en bij de deur zat een kast. Dochter sliep eerst in een campingbedje tussen de grote treinzit in, dan de schuifdeur gewoon dicht zodat ze rustig kon slapen. Wij sliepen dan samen in de twijfelaar. Later sliep ik met dochter voorin en man alleen in de twijfelaar. Dochter kon dan eerder gaan slapen en de schuifdeur kon dicht, dan konden wij gewoon bij de keuken enz zonder haar te storen.
Inmiddels sinds 3 jaar een gloednieuwe Bürstner Premio 460TS. Erg grote caravan van 7m26, inclusief mover want anders krijgen we hem niet van de plek. Voorin zit een Frans bed, daarnaast het toilet met douche (gebruiken we niet, is ons opslaghok), naast het bed zit een los wasbakje met grote spiegel. Aan het voeteneind van het bed staat een dubbele kast, 1 kant met planken en 1 met hanggedeelte. Daar tegenover een keuken met 3-pits gasstel en een hoge koelkast met groot vriesvak. Achterin zit een grote rondzit en daar slaapt dochter altijd. Boven de rondzit hebben we een heel groot dakluik, bij de keuken, boven ons bed en in de badkamer nog een klein dakluik. Onder de bovenkastjes zit sfeerverlichting helemaal rondom. Hij is echt prachtig als het donker is en de verlichting is aan :heart: en die koelkast is zo fijn, standaard een fles limoncello in de vriezer en ik kan voor een dag of 5 eten kwijt er in. Onder ons bed zit een groot luik, zodat we van buitenaf de stoelen en tafeltje enz er in kunnen schuiven. We hebben er een voortent bij, maar die gaat eigenlijk nooit mee. Alleen een keer gebruikt tijdens het voorseizoen 3 maanden. We hebben een Unico Torino luifel erbij, staat met een minuut of 10. Inmiddels ook 2 zijkanten erbij, zodat we geen regen hebben die via de zijkant onder het luifel komt. We kunnen met gemak met 3en binnen zitten, dus de ruimte van de voortent hebben we niet echt nodig. En we verplaatsen regelmatig, dus dan is het luifel handiger.

Sinds een paar jaar trekken we meer rond. Zo zijn we net terug van een vakantie met 5 campings. Eerst richting Maastricht, daarna Luxemburg, de Vogezen en terug via Duitsland. Eerst tussen Mannheim en Stuttgart gezeten en daarna in de buurt van Keulen. We proberen de routes kort te houden, zodat we rond een uur of 2-3 aan komen op de volgende camping en daar nog wat kunnen doen eventueel op de reisdag. We stonden nu overal een dag of 3 tot 5 en in de Vogezen hebben we 8 dagen gestaan.
Vorig jaar zijn we naar Italië gegaan en toen zijn we op zaterdag vertrokken richting de moezel. Op zondag door naar het zuiden van Duitsland richting de Oostenrijkse grens. Op maandag zijn we toen door de Brennerpas gegaan naar noord Italië en daar stonden we dan 2 nachten op een camping. Toen 2 weken op 1 camping gestaan in Italië en op de terugweg zijn we op woensdag naar Oostenrijk gereden, daar 2 nachten gestaan. Op vrijdag door naar een camping bij Mannheim en zaterdag naar huis.

We zoeken eigenlijk altijd een beetje rustige campings uit. Ik hou niet van herrie en rumoer op de camping, dus die grote vakantieparken zijn niks voor mij. In de Vogezen is les deux ballons onze favoriet. Alleen jammer dat het weer zo onvoorspelbaar is. In Italië zaten we op Podere sei Poorte, Nederlandse eigenaars en een prachtige plek! Daar willen we nog wel een keer terug.
Duitsland vind ik lastig qua campings. Vaak weinig faciliteiten, of bijvoorbeeld het gemeentezwembad waar je dan heen kan. En op veel campings daar heel veel vaste plekken. Dat vind ik minder, terwijl ik als vakantieland Duitsland wel heel leuk vind!

Zo, beetje lang verhaal geworden haha!
La_Galette schreef:
09-08-2025 23:47
Ik zat even te zoeken, toch wel 2300 watt maar ik heb hem tot nu toe overal zonder problemen gebruikt.
Dat is 10 ampere. En dan kan je niks anders aan hebben verder, als je dus op een plek staat met 10 ampere. Ik kom nog vaak genoeg 6 ampere tegen ook op de camping.
Karrota schreef:
09-08-2025 23:38
Wij overwegen om volgend jaar voor het eerst in ons leven met een camper op pad te gaan.
Maar het lijkt me zo onhandig dat je altijd alles moet inpakken als je wat wil gaan doen. We willen graag naar Scandinavië, dus ik denk vaak ook niet op fietsafstand van een dorpje of bezienswaardigheid.

Dat is voor ons de reden om een caravan te nemen :) wij houden ook niet van fietsen, dus doen veel met de auto. Telkens dat inruimen weer of moeten plannen dat je eerst langs de supermarkt gaat. En het gedoe in steden met parkeren enz. Dan is de gewone auto met een caravan die je laat staan makkelijker.
Vorig jaar in een 3 pers koepeltentje in een wijngaard in Zeeland was erg leuk.
Top aankopen: hoofdlampje zowel voor lezen als in de nacht de weg vinden.
Campingaz party grill 400, zowel voor grillen als gewoon koken
Campingtafel met netje eronder. Zo handig om veel kwijt kunnen

Verder kampeer ik weinig, dus geen tips voor campings.
Karrota schreef:
09-08-2025 23:38

Prima ervaring. Wij zijn naar Scandinavië geweest met de camper. Denemarken en Zuid-Zweden. Fietsen mee voor de kleine boodschappen of om ergens heen te gaan. Al deden we dat laatste meestal gewoon met de camper op een reisdag.
Als je met inruimen bedoelt dat je je tafel en stoelen weer in moet pakken als je tussentijds de camping of camperplaats wil verlaten, dan is dat niet altijd zo. Bij de meeste camperplekken hebben ze daar bordjes voor die je dan kan neerzetten, zodat iedereen weet dat die plek bezet is.

Je mag me als je meer wil weten een privebericht sturen.
Wij zijn aan het kijken naar caravans. Het lijkt mij heerlijk om een voorseizoensplek te hebben en met de mooie voorjaarsdagen naar de camping te gaan. Daar buitenom willen we dan in de zomer nog 2/3 weken weg met de caravan naar het buitenland. Ik lees even mee voor tips!
TinyTiny schreef:
10-08-2025 00:20
Vorig jaar in een 3 pers koepeltentje in een wijngaard in Zeeland was erg leuk.
Top aankopen: hoofdlampje zowel voor lezen als in de nacht de weg vinden.
Campingaz party grill 400, zowel voor grillen als gewoon koken
Campingtafel met netje eronder. Zo handig om veel kwijt kunnen

Verder kampeer ik weinig, dus geen tips voor campings.
Wij hebben de campingaz party grill CV gehad. Ooit bijna een camping mee in de fik gestoken 😬 ging iets mis bij de aansluiting ineens, waardoor de blauwe onderkant van het toestel ging smeulen. Dat hete plastic drupte op de dorre grond waar hij op stond en dat vatte vlam. Gelukkig had ik een fles water er naast staan en kon ik blussen, anders had dat heel verkeerd af kunnen lopen. Ik koop dus echt nooit meer een apparaat waar zo’n klein gasbusje in moet.
Hetzelfde met die kookplaatjes met zo’n gasflesje ernaast. Die vind ik ook te gevaarlijk. Altijd een losse gasfles met slang tegenwoordig, zodat de hittebron een eind van de gasfles af staat.
Die partygrill bestaat ook met gasslang aansluiting.

Zelf tot nu toe nooit problemen mee gehad. Ik check wel altijd 3x dubbel of de aansluiting goed zit.
Sansi schreef:
10-08-2025 00:32
Wij zijn aan het kijken naar caravans. Het lijkt mij heerlijk om een voorseizoensplek te hebben en met de mooie voorjaarsdagen naar de camping te gaan.
Houdt er rekening mee dat steeds meer campings stoppen met voorseizoensplekken.

Maar mocht je nog een fijne camping treffen waar je kunt staan, het is heerlijk! .
Ik doe mijn best
Ik sta al 15 jaar met een caravan op dezelfde camping in Spanje. De caravan staat daar al, en wordt door stalling naar de camping gebracht. Ik kom met de auto. Het is een 1500 plekken camping, een beetje Nederlandse enclave in de zomervakantie.

Ik kampeer luxe, inductieplaatje, bakplaat, airfryer, rijstkoker en multicooker (we hebben 10A) en een campingwasmachine. Water en afvoer op de plek. Kinderen hebben het naar hun zin, kennen al veel anderen die ook al jaren komen. Hebben ook leuke vriendschappen opgebouwd en gaan tegenwoordig ook in Nederland samen uit.
Ik doe mijn best
Irregular_Choice schreef:
10-08-2025 00:01
Dat is 10 ampere. En dan kan je niks anders aan hebben verder, als je dus op een plek staat met 10 ampere. Ik kom nog vaak genoeg 6 ampere tegen ook op de camping.
Ja dat is idd een goed punt, de campings waar wij de laatste jaren zijn geweest hadden keuze tussen hoeveelheid stroom, ik kies altijd minimaal 10.
Campings met alleen 6 hebben wij nooit gehad, maar dat is misschien toeval

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven