Afkappen of doorgaan?

09-08-2025 11:13 63 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi allemaal,

Ik ben na een, bewuste, lange date stop weer gaan daten. Iemand die onverwachts op mijn pad kwam. We ontmoeten elkaar eerst op een meer zakelijk event, wisselden socials uit en daarna niets meer gehoord. Paar weken erna weer elkaar gezien op een feestje, toen nummers uitgewisseld.

De dag erna zijn we in de avond al gaan wandelen. Hele leuke gesprekken en sowieso iemand die bij mij past qua achtergrond, baan etc. Ik merkte vanuit hem wel al dat hij sneller de fysieke kant op ging en ik moest op de rem trappen. Ik heb hem een paar keer erna ook weer spontaan gezien, en steeds zat dat fysieke in de weg want hij ging sneller. Maar tegelijkertijd hadden we leuke gesprekken, hield hij dagelijks contact. Alles wat ik heel fijn vind, het was niet iemand die verdween maar consistent bleef. Maar ik miste het daten, zijn leven is erg druk dus hij deed moeite op zijn manier om mij te zien, maar het was vaak spontaan, als in op de dag zelf/paar uur vantevoren. Ik gaf aan dat dat niet mijn manier is van daten en ik het anders wil. Daardoor kan ik me fysiek ook wat meer openstellen.

Fast forward 1,5 maand later. Fysiek gaat het beter vanuit mijn kant, maar toch niet helemaal lekker, ik weet niet waarom. Want als we samen zijn draait het fysiek ook om mij. Het daten zoals ik wil lukt nog steeds niet, ik geef duidelijk aan wat ik belangrijk vind, maar het lukt hem gewoon niet, of hij wil niet, geen idee. Ik hoor steeds veel woorden van hem, maar zie niet de actie. Althans, niet op de manier die ik fijn zou vinden.
Ik zie dat hij serieus is en mij leuk vindt, maar ik voel me toch niet gezien. Ik voel het hierdoor gewoon niet meer merk ik.
Maar ik durf het niet af te kappen omdat ik 'eindelijk' iemand heb die op papier gewoon klopt, alles in orde heeft, consistent is, goed kan communiceren, dingen die ik ook belangrijk vind. Maar ik vind het zo stom dat ik toch waarde hecht aan de andere dingen die ik niet krijg. Ik vraag me steeds af of ik teveel vraag. Misschien zit ik mezelf in de weg, geen idee, maar ik merk ook dat ik het minder leuk heb met hem qua gesprekken. Het is niet echt luchtig of grappig, ik mis iemand waarmee ik kan lachen.

Ik denk dat het ook meespeelt dat aan het begin fysiek alles te snel voor mij ging en ik steeds keer op keer grenzen aan moest geven, dat was best vermoeiend en haalde het leuke er voor mij vanaf. Ik snap dat daten tijd kost, maar ik voel het gewoon niet meer.

Wat zouden jullie doen? Ik ben bang dat ik iets ''weggooi'' wat goed voor mij is. Ik heb al zoveel gesprekken gehad voor mijn gevoel dat ik niet denk dat een gesprek hier nog een keer over handig is.
Kan er een heel lang verhaal van maken. Maar als het niet goed voelt en dat blijft. Dan kan het nog zo prima op papier zijn maar dan is het geen match.

Je geeft weinig details maar van wat ik lees gaan er ook wat rode vlaggen wapperen. Dus vraag me af of deze man op papier nu echt zo geweldig is. Geen genoegen nemen met iets omdat je graag een relatie wil. Doe je echt niemand een plezier mee.
Als je iemand keer op keer je fysieke grenzen aan moet geven respecteert hij ze niet. Dat is voor mij wel een rode vlag. Wat zegt hij daar zelf over?

Daarnaast zou ik me ook zorgen maken over mijn fysieke grenzen als er eenmaal wel een relatie zou zijn. Dat overschrijden stopt niet vanzelf. Ook in een relatie horen je grenzen gerespecteerd te worden.
Erla schreef:
09-08-2025 11:17
Kan er een heel lang verhaal van maken. Maar als het niet goed voelt en dat blijft. Dan kan het nog zo prima op papier zijn maar dan is het geen match.

Je geeft weinig details maar van wat ik lees gaan er ook wat rode vlaggen wapperen. Dus vraag me af of deze man op papier nu echt zo geweldig is. Geen genoegen nemen met iets omdat je graag een relatie wil. Doe je echt niemand een plezier mee.
Ja, dat is waar. Ik kan vanwege zijn herkenbaarheid niet veel meer details geven. Maar ben benieuwd welke rode vlaggen jij leest?
patchouli_ schreef:
09-08-2025 11:19
Als je iemand keer op keer je fysieke grenzen aan moet geven respecteert hij ze niet. Dat is voor mij wel een rode vlag. Wat zegt hij daar zelf over?

Daarnaast zou ik me ook zorgen maken over mijn fysieke grenzen als er eenmaal wel een relatie zou zijn. Dat overschrijden stopt niet vanzelf. Ook in een relatie horen je grenzen gerespecteerd te worden.
Dat hij van mij gemixte signalen hierin krijgt en daarom denkt dat hij het wel kan proberen. Dat snap ik deels, want ergens wilde ik het ook wel maar gewoon niet op dat moment. Ik vond het prima om te wachten en dat gaf ik aan. Misschien dat mijn lichaamstaal wat anders zei, maar mondeling heb ik wel wat anders aangegeven. Nu 1,5 maand later speelt dat niet meer zo, maar merk dat hij alsnog meer fysiek ingesteld is dan ik. Ik heb een ander tempo.
En over dit:
“Maar ik vind het zo stom dat ik toch waarde hecht aan de andere dingen die ik niet krijg. Ik vraag me steeds af of ik teveel vraag. Misschien zit ik mezelf in de weg, geen idee, maar ik merk ook dat ik het minder leuk heb met hem qua gesprekken. Het is niet echt luchtig of grappig, ik mis iemand waarmee ik kan lachen.”

Aan je zelf gaan twijfelen, of je niet te veel vraagt, vind ik ook een rode vlag. Jouw behoeftes mogen er gewoon zijn, die hoef je niet naar beneden te schroeven.
Je kunt minder gaan vragen, maar dat verandert niks aan dat hij niet aan jouw behoeftes voldoet.

En niet met iemand kunnen lachen, dat klinkt mij niet als een ontspannen contact in de oren.
Muis12345 schreef:
09-08-2025 11:19
Ja, dat is waar. Ik kan vanwege zijn herkenbaarheid niet veel meer details geven. Maar ben benieuwd welke rode vlaggen jij leest?
Vanuit je post:
In het begin steeds je grenzen moeten aangeven op het fysieke vlak. En geen duidelijke afspraken met je kunnen maken over het daten omdat 'zijn leven erg druk' is. Veel woorden en weinig acties.
erla wijzigde dit bericht op 09-08-2025 11:29
8.83% gewijzigd
Muis12345 schreef:
09-08-2025 11:23
Dat hij van mij gemixte signalen hierin krijgt en daarom denkt dat hij het wel kan proberen. Dat snap ik deels, want ergens wilde ik het ook wel maar gewoon niet op dat moment. Ik vond het prima om te wachten en dat gaf ik aan. Misschien dat mijn lichaamstaal wat anders zei, maar mondeling heb ik wel wat anders aangegeven. Nu 1,5 maand later speelt dat niet meer zo, maar merk dat hij alsnog meer fysiek ingesteld is dan ik. Ik heb een ander tempo.
Dus het ligt aan jou? Nog een rode vlag.
Als iemand gemixte signalen geeft, dan is je reactie toch niet ‘ik kan het wel proberen’, maar dan neem je een afwachtender houding aan. Respectvol omgaan met iemands grenzen, fysiek of anderszins, is zo belangrijk om een veilig en ontspannen contact op te kunnen bouwen en onderhouden.
patchouli_ schreef:
09-08-2025 11:25
En over dit:
“Maar ik vind het zo stom dat ik toch waarde hecht aan de andere dingen die ik niet krijg. Ik vraag me steeds af of ik teveel vraag. Misschien zit ik mezelf in de weg, geen idee, maar ik merk ook dat ik het minder leuk heb met hem qua gesprekken. Het is niet echt luchtig of grappig, ik mis iemand waarmee ik kan lachen.”

Aan je zelf gaan twijfelen, of je niet te veel vraagt, vind ik ook een rode vlag. Jouw behoeftes mogen er gewoon zijn, die hoef je niet naar beneden te schroeven.
Je kunt minder gaan vragen, maar dat verandert niks aan dat hij niet aan jouw behoeftes voldoet.

En niet met iemand kunnen lachen, dat klinkt mij niet als een ontspannen contact in de oren.
Dankje! Ja, ik krijg steeds te horen (niet specifiek bij hem) dat je niet alles uit je partner kan halen, niet iedereen is perfect etc. etc. dan ga ik al snel twijfelen of dit dan iets is wat ik zou moeten / kunnen aanpassen. Zoals dus iemand die dates (niet last minute) plant. Dat vindt niet iedereen misschien belangrijk, maar ik merk dat ik daar wel waarde aan hecht.
patchouli_ schreef:
09-08-2025 11:28
Dus het ligt aan jou? Nog een rode vlag.
Als iemand gemixte signalen geeft, dan is je reactie toch niet ‘ik kan het wel proberen’, maar dan neem je een afwachtender houding aan. Respectvol omgaan met iemands grenzen, fysiek of anderszins, is zo belangrijk om een veilig en ontspannen contact op te kunnen bouwen en onderhouden.
Ja, helemaal eens. Achteraf was dat al het moment dat ik het af had kunnen kappen. Maar ik wilde het toch aankijken vanwege de rest wat wel klopt en ik normaal altijd miste.
Weet je zeker dat deze man single is? Klinkt alsof hij op zoek is naar een sekscontact in plaats van een relatie. Negeer nooit je eigen onderbuik! Ik ben de vijftig gepasseerd en denk echt dat dat de belangrijkste regel is die je als vrouw kunt naleven. Jouw gevoel liegt nooit. Misschien kan je er geen vinger opleggen wat er mis is, maar als jij voelt dat er iets mis is, geloof dan je gevoel.
Het klinkt sowieso ingewikkeld en niet als onbevangen daten om elkaar beter te leren kennen.
Geef de liefde verdomme een keer een kans en niet de logica
Happening schreef:
09-08-2025 11:31
Weet je zeker dat deze man single is? Klinkt alsof hij op zoek is naar een sekscontact in plaats van een relatie. Negeer nooit je eigen onderbuik! Ik ben de vijftig gepasseerd en denk echt dat dat de belangrijkste regel is die je als vrouw kunt naleven. Jouw gevoel liegt nooit. Misschien kan je er geen vinger opleggen wat er mis is, maar als jij voelt dat er iets mis is, geloof dan je gevoel.
Ja, dat weet ik zeker, ook vanwege zijn beroep/herkenbaarheid. We zijn ook in elkaars kringen geweest.
Dat hij op zoek was naar seks dacht ik eerst ook ,maar ik vind hem iets te volhoudend (of hoe zeg je dat alweer haha) dat het alleen daar om draait. Maar dankjewel, ik ga naar mijn intuïtie luisteren.
canis-felis schreef:
09-08-2025 11:37
Het klinkt sowieso ingewikkeld en niet als onbevangen daten om elkaar beter te leren kennen.
Ja, zeker waar. Ik denk dat ik dat ingewikkelde heb gecreëerd door steeds al die gesprekken aan te gaan ipv het luchtig te houden, maar goed het voelde voor mij goed om wel te blijven communiceren.
Muis12345 schreef:
09-08-2025 11:46
Ja, zeker waar. Ik denk dat ik dat ingewikkelde heb gecreëerd door steeds al die gesprekken aan te gaan ipv het luchtig te houden, maar goed het voelde voor mij goed om wel te blijven communiceren.
Dat begrijp ik. De vraag is m.i. meer of dat op zichzelf niet al een teken aan de wand is.
Geef de liefde verdomme een keer een kans en niet de logica
Oh joh, dit is al veel te zwaar en beladen, klinkt helemaal niet ontspannen.
Heel jammer dat het op papier klopt, maar soms voelt het in de praktijk anders, en dan houdt het gewoon op.
Niemand is perfect, maar als je echt om iemand gast geven, neem je elkaars imperfecties op de koop toe. Het klinkt niet alsof dat hier aan de orde is.
Dus ik zou gaan voor afkappen.
Je mist dus leuke dingen samen doen?
Waarom zou dat niet te plannen zijn. Hij werkt neem ik aan niet 7 dagen per week?
Hoe zien jullie afspraken er dan uit, alleen bij elkaar thuis?
Maar eigenlijk denk ik dat dit hem niet wordt. Het klopt vooral op papier.
Niet iedereen met een leuk uiterlijk en dezelfde achtergrond is per se een match.
Ik zou stoppen. Of anders zelf een concrete date voorstellen.
Wat vind je wel leuk aan hem?
Muis12345 schreef:
09-08-2025 11:45
Dat hij op zoek was naar seks dacht ik eerst ook ,maar ik vind hem iets te volhoudend (of hoe zeg je dat alweer haha) dat het alleen daar om draait. Maar dankjewel, ik ga naar mijn intuïtie luisteren.
Ik heb veel single vriendinnen. Er reageren ontzettend veel mannen op hun. Die zijn volhardend en zeggen alles wat die vrouw maar wil horen. Investeren in dates maanden lang....en blijken uiteindelijk toch niet echt een relatie te willen.

Ik ken deze situatie niet. Maar mannen gaan heel ver voor de kans op regelmatig seks zonder serieuze bedoelingen te hebben. Ik ken zat vrouwen die ook niks serieus willen maar hier wel heel transparant over zijn in hun dates.
Grenzen niet respecteren, het toch maar proberen is voor mij al een nee. Waarom spreekt hij pas op laatste moment af?? Echt zo'n druk leven of ben jij degene die in beeld komt als anderen afzeggen of geen tijd hebben? Je moet iemand niet willen veranderen, wil jezelf denk ik ook niet dat hij dat van jou verwacht. Maar je kunt wel rekening met elkaars wensen houden en komt op mij over dat hij zijn leven leeft zoals hij wil zonder rekening met jou te (willen) houden. Iemand kan op papier nog zo de ideale match zijn dat wil niet zeggen dat het in de praktijk ook zo is.
Je vertrouwt zijn intenties niet. Volg je gevoel.
Wat ik lees: hij wil seks, jij wil een relatie.
Ik zeg maar zo, ik zeg maar..
yellowpino schreef:
09-08-2025 12:07
Grenzen niet respecteren, het toch maar proberen is voor mij al een nee. Waarom spreekt hij pas op laatste moment af?? Echt zo'n druk leven of ben jij degene die in beeld komt als anderen afzeggen of geen tijd hebben? Je moet iemand niet willen veranderen, wil jezelf denk ik ook niet dat hij dat van jou verwacht. Maar je kunt wel rekening met elkaars wensen houden en komt op mij over dat hij zijn leven leeft zoals hij wil zonder rekening met jou te (willen) houden. Iemand kan op papier nog zo de ideale match zijn dat wil niet zeggen dat het in de praktijk ook zo is.
Ja, ik bedacht me inderdaad dat ik hem volgens mij teveel wil veranderen en dat gaat niet lukken. Ik kan dus niet ingaan qua herkenbaarheid, maar ik weet wel dat hij echt druk is, en op zijn manier moeite doet om tijd voor mij vrij te maken. Belooft beter zijn best te doen. Maar het lukt niet, of hij wil niet. En ik merk dat dit gewoon niet mijn manier is en hier niet in wil aanpassen - hij blijkbaar ook niet.
Pelle schreef:
09-08-2025 11:58
Je mist dus leuke dingen samen doen?
Waarom zou dat niet te plannen zijn. Hij werkt neem ik aan niet 7 dagen per week?
Hoe zien jullie afspraken er dan uit, alleen bij elkaar thuis?
Maar eigenlijk denk ik dat dit hem niet wordt. Het klopt vooral op papier.
Niet iedereen met een leuk uiterlijk en dezelfde achtergrond is per se een match.
Ik zou stoppen. Of anders zelf een concrete date voorstellen.
Wat vind je wel leuk aan hem?
Ik mis inderdaad leuke dingen gepland doen. We doen wel leuke dingen, dus we spreken niet alleen thuis af. Maar het is vaak dan last minute, en dat vind ik dan lastig, want dan moet ik altijd toevallig kunnen. Ik wil wel wat concreets voorstellen, maar ik voel dan dat ik niet dezelfde 'energie' terugkrijg en dat haalt het plezier voor mij weg (is ook al een slecht teken denk ik).

Wat het meest aantrok in hem waren onze gedeelde interesses en de normen en waarden. Daarnaast ook een leuk sociaal leven naast elkaar waar we elkaar in konden vinden. En ik vond/vind het aantrekkelijk dat we goed communiceren.
Itsnojoke schreef:
09-08-2025 11:56
Oh joh, dit is al veel te zwaar en beladen, klinkt helemaal niet ontspannen.
Heel jammer dat het op papier klopt, maar soms voelt het in de praktijk anders, en dan houdt het gewoon op.
Niemand is perfect, maar als je echt om iemand gast geven, neem je elkaars imperfecties op de koop toe. Het klinkt niet alsof dat hier aan de orde is.
Dus ik zou gaan voor afkappen.
Ja en daar twijfelde ik steeds over, zijn het imperfecties of zijn het dealbreakers die ik echt belangrijk vind? Of vind ik hem gewoon niet leuk genoeg om door het niet kunnen plannen van dates te kunnen kijken bijv.
Last-minute afspreken icm het fysieke klinkt enorm als een fwb. Iemand die geen serieuze relatie wil, maar wel alle voordelen ervan.
Hij zou prima anders kunnen, en veel meer investeren maar dat wil hij dus niet.

Doorgaan als dit voldoende voor je is, en afkappen als je er niet gelukkig van wordt.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven