Grote(re) luierbroekjes in Thailand?

09-11-2018 21:52 65 berichten
Alle reacties Link kopieren
Komende zomer willen wij als gezin 3,5 week op vakantie naar Thailand. Onze oudste zoon (nu 11, dan bijna 12) is s nachts echt niet zindelijk. Weet iemand of er in Thailand luierbroekjes te koop zijn voor een jongen van dan ongeveer 40 kg? Het zou veel kofferrruimte schelen als die daar te krijgen zijn!)
(De grootste maat die ik online kon vinden is voor 18-35 kg; ik vrees dat dat niet gaat lukken).
Bedankt voor het meedenken!
Alle reacties Link kopieren
Phoolan schreef:
10-11-2018 07:29
Hoi TO, ik ben in Thailand, heb net voor je gekeken bij 7/11

Wat lief! :)
Alle reacties Link kopieren
Kleine moeite, was er toch!
mardejo schreef:
09-11-2018 23:42
@ Riana: zo’n boxer ga ik morgen bestellen. Bedankt voor se fantastische tip. Hopelijk werkt het zo super, als dat het lijkt (ook voor thuis).
Ah, top! Kijk je wel naar het absorptievermogen? Ik heb er niet heel veel verstand van, maar het ligt natuurlijk aan de hoeveelheid die hij plast of hij medium of zwaar nodig heeft.

Succes met alles, lijkt me heel zwaar. :rose:
Alle reacties Link kopieren
mardejo schreef:
09-11-2018 22:51
@tiaba76: daar heb ik niet aan gedacht. Heb je daar zelf ervaring mee? Werkt het goed? Ik ga dat even opzoeken, ben zeker geïnteresseerd!
Wij hebben ook naar deze artikelen gekeken omdat onze zoon door medicische reden nog niet zinnelijk was met 4. Uit eindelijk hadden wij het niet nodig. De plaspoli waar we liepen had er in ieder geval erg goede ervaring mee. Ze bevolen het ook aan als niets anders werkte.

Veel plezier op jullie reis
Alle reacties Link kopieren
@phoolan: super! Wat lief van je. Dank je wel voor de moeite!!

@Tiana: ik heb gevonden met een absorptievermogen tot 250ml, dat zou genoeg moeten zijn. We gaan er 1 proberen en als dat werkt, kopen we er meer. 4-5 van die broekjes nemen natuurlijk amper plaats in, in de koffer.
(Maar dan gaan we ze natuurlijk altijd/overal gebruiken).

Fijn dat er goede ervaringen mee zijn; wij gaan het proberen! Bijzonder dat bij alles en overal waar ik info ingewonnen heb (en dat is veel!) ik dit nooit eerder gehoord heb. En ook zelf niet bedacht heb....
Ik ken trouwens een man die als jongen tot 17/18 jaar snachts in bed plaste. Doodnormale vent verder. Het hield op toen hij een bijbaan kreeg, ging studeren en stappen. Toen kreeg hij een slaapgebrek (die je als jongvolwassene op kan bouwen) en sliep hij minder diep.

Alleen als ie ladderzat in bed gaat liggen plast ie nog in zijn bed. Hij drinkt daarom niet.
Alle reacties Link kopieren
Mochten er mensen zijn die dit lezen; even een update. We hebben een uitwasbare boxershort 2 keer geprobeerd. Beide keren alles nat, zelfs door de antilekmolton gelekt... en dus de matras nat.
Voor zoon is dit (dus) helaas niet de oplossing.
Bedankt voor het meedenken!
Wat jammer Mardejo :|
.
anoniem_372853 wijzigde dit bericht op 30-12-2018 21:46
Reden: dubbel
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Heb je het alleen voor 's nachts nodig? Dan is de hoeveelheid die je nodig hebt beperkt. Maar los daarvan: ik zou het meenemen in de handbagage. Je wilt namelijk niet zonder zitten, en juist vanwege de beperkte beschikbaarheid zou ik het risico dus niet willen nemen.

Wij hebben onlangs voor oudste (met lichamelijke aandoening waardoor hij ook incontinent is) zijn volledige voorraad aan spullen meegenomen in de handbagage. De spullen die hij mee had, mogen vanwege de houdbaarheid i.r.t. de temperatuur niet in het ruim. Gelukkig maar, toen een van onze koffers kwijt was...
En dan gingen wij op dat moment naar de VS, waar ik een redelijk normale beschikbaarheid zou verwachten.
Alle reacties Link kopieren
Ik ken een jongen van die leeftijd die een week in het ziekenhuis heeft verbleven op de plaspoli.

En is een kathether niets voor hem? Dat is ook handiger onderweg. Of iets anders om het op te vangen.

In Thailand (Ik ben er geweest) kan je niet vertrouwen op de apotheek voor dit soort zaken. Dus echt zelf meenemen. Vooruit sturen zou ik niet zo snel doen.

Informeer bij de vliegmaatschappij voor extra medische bagage.
Alle reacties Link kopieren
@Tieger: er gaat zeker een deel mee in de handbagage, want we hebben een krappe overstap!

@Evelien: ik heb al gebeld met Meppel (kenniscentrum bedplassen), maar daar is momenteel een stop om s nachts te verblijven, los van dat ze het v.a 12 jaar doen.
In maart weer check bij de kinderuroloog. Zal haar ook eens vragen naar welke mogelijkheden er nog zijn. Wel goed om dankzij dit topic weer even scherp te zijn naar mogelijkheden.
Alle reacties Link kopieren
Heb alleen de OP gelezen, en tot het commentaar van nemain :facepalm:
Maar waarom niet meenemen? Voor thailand heb je natuurlijk niet veel kleding nodig, paar korte broeken, shirts etc. Het is volume maar niet zwaar toch? en je mag 20 kilo pp meenemen dacht ik.
Mocht je het toch niet willen. Wat wij nog wel deden is bestellen via een drogist/apotheek/drugstore ter plekke. Moet je wel ff van te voren doen :D Weet niet of het ook in thailand zo kan maar in veel landen wel iig. Een bekend eigen merk is fijner dan iets onbekends.
Alle reacties Link kopieren
mardejo schreef:
30-12-2018 21:37
Mochten er mensen zijn die dit lezen; even een update. We hebben een uitwasbare boxershort 2 keer geprobeerd. Beide keren alles nat, zelfs door de antilekmolton gelekt... en dus de matras nat.
Voor zoon is dit (dus) helaas niet de oplossing.
Bedankt voor het meedenken!
Wat jammer.
Alle reacties Link kopieren
Nog even een reactie nu we terug zijn: het lukte prima om 3 pakken drynites mee te nemen. Want verder hoeft er natuurlijk weinig mee inderdaad en de ruimte die aan het eind van de vakantie over is, wordt opgevuld met souvenirs.
In het laatste hotel, met nog 3 nachten te gaan, vergaten we de laatste drynites... stom en zonder is geen optie! Mocht iemand iets soortgelijks nodig hebben: bij grote supermarkten, (meestal in grotere winkelcentra) hebben ze veel buitenlandse producten, waaronder luierbroekjes. Wel Aziatische maat en kwaliteit, maar het IS er! Daarmee is er in steden voldoende makkelijk aan te komen, maar in toeristen oorden vrees ik het ergste...
Dus mocht iemand ooit luierbroekjes voor oudere kinderen nodig hebben in Thailand, neem ze voor de zekerheid zelf mee.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven