Grote reis met kinderen waar gaan we heen?

24-11-2022 12:18 35 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hey dames,

Het duurt nog even maar in de zomer van 2024 willen we, vanwege ons 12,5 jarig jubileum, een wat grotere reis maken met onze 3 kinderen.
De leeftijden zijn dan 4,5- 8 en 10 jaar. Nu zie ik van alles voorbij komen maar vind het lastig om te bepalen of het een geschikt land is voor kinderen, het een geschikte periode is en ook goed te doen voor die van 4,5 (die zich overigens nu al gedraagt alsof hij 15 is :facepalm:

Ik zit nu te kijken naar Indonesië en dan ook wel naar Sumatra of Borneo. Dus niet enkel Bali of Java.
Maar mogelijk hebben jullie nog goede tips (ook voor een reisaanbieder)

Wat ik zoek is:
- ongeveer 3 weken (3,5 mag ook ) in ze zomervakantie van 2024 (juli- augustus) (geen stedentrip of zo)
- Weertype zomer maar geen +35 graden.
- max 3500 per persoon
- geschikt voor de wat jongere kinderen
- geen lange strandvakantie, combi van natuur, dieren, steden, cultuur
- liefst individuele rondreis
- inentingen is prima, bij voorkeur geen malaria gebied

Waar we al geweest zijn (kids overigens nog niet)- Vietnam, Cambodja, Thailand (een stuk)- Syrië, Egypte en Jordanië

Waar ik nu uitkom is beetje richting Indonesie, China lijkt mij ook tof maar daar durf ik nu niet vanuit te gaan met alle coronaperikelen.
Amerika is ook zeker een optie maar onbetaalbaar. Zuid-Amerika ken ik niet goed, dus daarover laat ik mij graag adviseren als iemand tips heeft.

Kortom, wie heeft er nog wat toffe tips en kan mij een beetje op weg helpen.
Alle reacties Link kopieren Quote
KamilleT schreef:
29-11-2022 22:03
Als je een reis boekt waarvoor je inentingen nodig hebt, houd er dan rekening mee dat die behoorlijk duur zijn.
Deze zitten in onze aanvullende verzekering dus dat is mooi meegenomen:)
Alle reacties Link kopieren Quote
Jamie-Lee schreef:
29-11-2022 22:25
Van alle landen hier genoemd zou ik Mexico het minst geschikt vinden, zeker als je zelf met de auto wil rondreizen. Mexico is prima veilig rondom resorts ed, maar voor de rest moet je heel goed weten door welke regio’s je rijdt is het alles behalve veilig overal. Zeker als jullie niet ervaren wereldreizigers zijn en vloeiend Spaans spreken zou ik echt een veiliger land adviseren, waar er vele van zijn.

Indonesië is prachtig, en eerder genoemd Sulawesi is inderdaad fantastisch en een goede keus voor 3 - 3,5 week. Tropische eilanden (Togeans), mooi snorkelen bij Bunaken, cultuur bij Toraja. Wel is daar weinig ‘groot wild’ op het land, de zee is wel vol met koraal en vis. Op andere Indonesische eilanden als Sumatra en Borneo is ook veel te zien, en daar kan je oerang oetangs in het wild zien.

En Costa Rica als midden amerika jullie aanspreekt, veilig, veel dieren, verschillende activiteiten en zelf per eigen voertuig te bereizen.
Thanks ga deze info meenemen. We zijn er nog niet uit, blijft lastige keuze en ook indonesie staat nog op het lijstje.

We spreken idd geen vloeiend Spaans. De reis die ik nu heb gezien heb in Mexico is idd met eigen huurauto. Ik ga er eens verder op onderzoeken. Thanks voor je info:)
Alle reacties Link kopieren Quote
Thailand is zeker een hele goede optie met kinderen! In 2019 in Khao Lak gezeten met terugreis langs Bangkok (leuke fietstocht gemaakt!) Ik ben gek op Indonesië (want; roots) maar of een rondreis echt leuk is met (jonge)kinderen betwijfel ik. Wij gaan aankomend jaar weer terug naar Bali en blijven op 1 plek en doen vanuit daar uitstapjes. Zie je wel veel minder als een rondreis, maar wij willen ook vooral ontspanning tussendoor.
Costa Rica staat ook op onze verlanglijst, wij zagen afgelopen jaar een mooie aanbieding op Djoser Junior.

tips voor aanbieders: Djoser Junior of Fox vakanties.
Alle reacties Link kopieren Quote
Zuid Afrika is een heel gevarieerd land. Het is zo groot dat je verschillende klimaten hebt. Ik zou zelf liever in het Zuid Afrikaanse najaar gaan dan in de winter. Dus liever rond maart/april.
De meest toeristische gebieden in Mexico zijn volgens mij Yucatan en Quintana Roo. Die zijn volgens mij ook prima veilig, ik heb me er iig heel veilig gevoeld als alleen reizende vrouw die bijna geen Spaans sprak. Ook als ik kijk naar het reisadvies van minbuza, is het overgrote deel van het land geel. Daar zou ik me dus niet door laten afschrikken.
Alle reacties Link kopieren Quote
Sri Lanka is prachtig, en erg vriendelijke mensen. Ik voelde me er toen ondanks de onrust met de Tamil Tigers in het Noorden wel veilig in de andere delen. Geen onprettige plek voor een vrouw alleen dus lijkt me voor een gezin ook niet. Het is alleen wel wat klein voor 3.5 week.

Indonesië vond ik zoooo mooi qua natuur, denk de mooiste plek waar ik geweest ben, maar ik vond de mensen bijzonder onprettig, met name op Lombok en Sumatra. Oplichterij en bedreiging. Wij waren bijvoorbeeld in een klein dorpje, wilde met de trein de volgende dag verder, maar een 'taxichaffeur' ging vervolgens het stationpersoneel bedreigen dat ze ons geen kaartjes mochten verkopen zodat we met zijn veel te dure taxi moesten. Ik zou daar nooit meer naartoe gaan, vanwege dit soort ervaringen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik vond Sri Lanka ook prachtig; maar gezien de situatie daar zou ik dat land nu echt aan niemand aanbevelen.

En vaccinaties duur? Ik vond dat nogal meevallen. Ben zelf op dit moment op vakantie en was voor 3 vaccianties zo’n € 180 kwijt inclusief consult. Ik kreeg dit overigens vergoed vanuit mijn aanvullende verzekering (ontdekte ik achteraf).
Alle reacties Link kopieren Quote
Sri Lanka lijkt mij prachtig maar is momenteel niet dd beste plek. Te onrustig.

We hebben gelukkig nog even:) maar nu al wel voorpret. We hebben gewoon echt een luxeprobleem natuurlijk.

Collega is nu op Costa Rica dus die ga ik volgende week uithoren. Kreeg al prachtige filmpjes dus die staat ook nog steeds op het lijstje.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zou nooit van m'n leven een rondreis door Mexico in een eigen auto willen maken.

Tenzij je alleen in Yucatan blijft, misschien.

Het bussensysteem is fantastisch.

Maar ik zou toch naar Costa Rica gaan.
Alle reacties Link kopieren Quote
navyblue schreef:
24-11-2022 12:59
Sri Lanka is momenteel echt een puinhoop, als ik mijn moeders Sri Lankaanse hulp in de huishouding goed begrijp.
Exact. Toerisme ligt ook op zijn gat. Ik zou zeggen zuid(elijk) Afrika. Giraffen en olifanten en pinguins in het wild bekijken.
Het was in elk geval de reis die bij mij in ruim 20 jaar de meeste indruk maakte.
Op de 2s plaats: de VS. South West. De natuur(parken) , de wildwest en indianen cultuur en gewoon de hele ervaring van een roadtrip door de vs. En dat je zo makkelijk met iedereen kan praten vind ik ook een pluspunt. Dat mis ik in landen waarvan je de taal niet spreekt.
Van de andere genoemde landen ben ik alleen in Costa Rica niet geweest. Lijkt me ook mooi. Ik denk niet dat dat groot wild in het echt zien kan overtreffen, maar als het qua klimaat en reistijd beter uitkomt is dat ook een overweging natuurlijk.
.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven