Half zelfstandig reizen

03-12-2016 16:35 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb intussen al heel wat reizen gemaakt. De meeste reizen zijn georganiseerd, en een paar reizen heb ik geheel zelfstandig gerealiseerd.

Volgend jaar heb ik een - zoals ik dat noem - half zelfstandige reis. De reisorganisatie geeft vluchtgegevens, een hotellijst. Deze bevatten de vluchttijden en de transferluchthavens (waar men van het ene vliegtuig op het andere overstapt) en adressen van hotels en voor welke data ze geboekt zijn.

In het reisprogramma staat niet wanneer we wat gaan doen, maar worden er suggesties gegeven naar toeristische trekpleisters, zoals parken, monumenten, musea en restaurants waar je goed kunt eten. Een voorbeeld: "Wil je even de stad uit? Neem dan de trein naar het themapark Huis ten Bosch (in Japan)" Ik trek daaruit de conclusie dat je zelf moet uitzoeken hoe je daarnaartoe gaat. Er gaat een ervaren gids mee, die je kunt aanspreken bij problemen. Dat zelf uitzoeken vind ik geen probleem, want dat deed ik ook, toen ik geheel zelfstandig reisde, al was dat naar wereldsteden bij mij in de buurt (kuch!) zoals Londen, Parijs en Berlijn.

Wie heeft al eerder zo'n reis gehad zoals hierboven omschreven?
World of Warcraft: Legion
Japan en o.a. Zuid-Korea willen niet dat buitenlanders hun grondgebied in kaart brengen.
Ik zie nu je reisperiode: de Golden Week valt er in. Was voor mij een reden om dan niet te gaan (alles dicht, hotels vol), maar bij een georganiseerde reis zal dat loslopen.
Ik heb ook een aantal keer met Sawadee een groepsreis gedaan. In het reis schema staat precies welke dagen voor vrije invulling zijn en er worden een aantal oprionele excursies voorgesteld. Het is dus gewoon een groepsreis met veel vrijetijd te besteden. Op reisdagen reis je als groep onder begeleiding van de gids dus ook als het een treinreis is.

Maaltijden kun je zelf of met groepsgenoten regelen maar de gids stelt ook vaak wat voor en afhankelijk van de groep wordt er ook vaak met de groep samen gegeten.

Misschien ook even bellen met Sawadee. Die kunnen je precies uitleggen hoe e.e.a. in zijn werk gaat. Veel plezier!
quote:Dalit schreef op 05 december 2016 @ 06:49:

Japan en o.a. Zuid-Korea willen niet dat buitenlanders hun grondgebied in kaart brengen.

Met "in kaart brengen" zal wel worden bedoeld offline toegang.

Maar volgens

https://productforums.goo ... /Iju-_3sKFMc/I4k1aWAzDgAJ

is in Japan Google Maps alleen online beschikbaar. Ik gebruik het dus in combinatie met de mobiele router. Ik zal het toch al niet intensief gebruiken. Ofwel ik volg anders gewoon de groep ofwel ik download een lokale Japanse app als die beter werkt dan Google Maps.

In Londen heb ik echt veel aan Google Maps gehad.
World of Warcraft: Legion

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven