Handig reizen en parkeren ri Amsterdam West
woensdag 4 mei 2022 om 13:33
Binnenkort moet ik regelmatig een aantal keren in Amsterdam (West) zijn in de buurt van Metrostation Burg.de Vlugtlaan. Die zit langs de groen/oranje metrolijn.
Ik kom vanuit de polder. Wat is dan de handigste plek om te parkeren en te reizen, zodat ik ook niet enorm veel kwijt ben aan parkeerkosten?
# Ik zie dat de Arena alleen zin heeft als je ook een OV check hebt binnen het centrum, daar kom ik dus niet.
# Q-park P&R Stationsplein kost €15,50 voor een dag en vandaar kan ik bij Duivendrecht de metro nemen. Alleen lijkt me dat een vrij klein parkeerterreintje. Is die niet snel vol op werkdagen?
# Ik zou ook vanuit Lelystad de intercity naar de Zuidas kunnen pakken en daar overstappen op de metro. Alleen is dat qua reistijd weer langer. Qua reiskosten is het 2x 13,50 = 27 euro per dag.
# Ik heb de locaties van ParkBee ook een paar keer geprobeerd, maar 2x kreeg ik de poort niet open met mn telefoon (via de Parkmobile app) en 1x stond ik op een terreintje wat niet heel veilig voelde in het donker.
Jammer dat Amsterdam geen P&R opties heeft zoals Utrecht, 6,- voor de hele dag en reizen met het OV de hele stad door.
Zie ik nog parkeer/reis opties over het hoofd?
Ik kom vanuit de polder. Wat is dan de handigste plek om te parkeren en te reizen, zodat ik ook niet enorm veel kwijt ben aan parkeerkosten?
# Ik zie dat de Arena alleen zin heeft als je ook een OV check hebt binnen het centrum, daar kom ik dus niet.
# Q-park P&R Stationsplein kost €15,50 voor een dag en vandaar kan ik bij Duivendrecht de metro nemen. Alleen lijkt me dat een vrij klein parkeerterreintje. Is die niet snel vol op werkdagen?
# Ik zou ook vanuit Lelystad de intercity naar de Zuidas kunnen pakken en daar overstappen op de metro. Alleen is dat qua reistijd weer langer. Qua reiskosten is het 2x 13,50 = 27 euro per dag.
# Ik heb de locaties van ParkBee ook een paar keer geprobeerd, maar 2x kreeg ik de poort niet open met mn telefoon (via de Parkmobile app) en 1x stond ik op een terreintje wat niet heel veilig voelde in het donker.
Jammer dat Amsterdam geen P&R opties heeft zoals Utrecht, 6,- voor de hele dag en reizen met het OV de hele stad door.
Zie ik nog parkeer/reis opties over het hoofd?
zaterdag 7 mei 2022 om 07:34
Dit abonnement heb ik op een ander locatie in Amsterdam. Is volgens mij vergelijkbaar met ParkBee (maar daar heb ik zelf geen ervaring mee), ze huren plekken op bestaande parkeerplaatsen. Is zeker niet gratis, helaas.puntillita schreef: ↑07-05-2022 02:29https://www.mobian.global/nl/product/mo ... a5f7aa63fd
Lees net iets over gratis parkeren op een plek die weleens heel handig kan zijn voor jou! Details nog niet goed bekeken, maar wie weet heb je er iets aan?
Ze benoemen het zo dat je een fiets huurt (op mijn locatie voor een euro of 15 per werkdag) en dan gratis kunt parkeren. Maar dat is dus maar net hoe je het formuleert. Als je geen fiets huurt, betaal je ongeveer hetzelfde bedrag voor het parkeren.
(Ik werk bij die andere locatie in de buurt, kom er dus 4x per week en betaal voor een abonnement 99 euro per maand.)
Maar het is zeker iets waar TO naar kan kijken. Locatie is voor haar idd. gunstig.

zaterdag 7 mei 2022 om 07:42
Oh wat flauw dat ze het dan “gratis” noemen en jammer voor TO.
To, als je een plek in Amsterdam wilt checken VLD parkeertarief, ik gebruik deze:
https://www.amsterdam.nl/parkeren-verke ... rtarieven/
To, als je een plek in Amsterdam wilt checken VLD parkeertarief, ik gebruik deze:
https://www.amsterdam.nl/parkeren-verke ... rtarieven/
zaterdag 7 mei 2022 om 11:14
zondag 8 mei 2022 om 09:27