Help! koffer inpakken voor een jaar buitenland tips?

06-04-2021 11:53 77 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik vertrek over een paar maandjes voor (minstens) een jaar naar het buitenland. Nu krijg ik al stress bij het idee dat ik mijn koffer moet pakken voor een jaar.. Het liefst neem ik mijn hele kledingkast mee, maar om met 3+ koffers te vliegen is ook overdreven dus houd ik het liever bij 1 grote koffer. Heeft iemand hier ervaring mee en tips voor mij? Ik ga naar een mediterraans klimaat dus gelukkig hoef ik geen dikke truien/jassen te pakken. Tips voor een goede, ruime koffer zijn ook welkom!
Drop!
CurlyDo schreef:
06-04-2021 12:19
Dankjulliewel voor jullie reacties en tips tot nu toe! Fijn dat ik even wakker word geschud want ik ga naar Californië en daar zijn uiteraard voldoende winkels waar ik eventueel leuke kleding kan scoren dus daar moet ik inderdaad niet al te moeilijk over doen :-P) Verder ga ik daar wonen in een huis dat al is ingericht dus daar hoef ik mij verder geen zorgen over te maken. Toch wel spannend om je leven voor een jaar in een koffer te pakken
Hee leuk ik ben daar. Ik blijf twee jaar en ga halverwege naar NL en dump alle kleren en boeken die ik nu al gekocht heb. Ik had een Australische reisstekker meegenomen want blond maar je hebt hier veel meer van die winkels die alles verkopen en ze zijn tot veel later open. En idd niet teveel truien meenemen
Pergamon schreef:
06-04-2021 13:30
- Omdat je er een jaar woont en er niet wil uitzien als een toerist
- Omdat je daar meedraait op een werkvloer en je aanpast aan de gebruiken daar
- Omdat 'uitzien als een toerist' je soms kwetsbaarder kan maken (denk aan overvallen omdat ze denken dat je makkelijk doelwit bent)
Euh hoe ziet een toerist uit Europa eruit? Als je je ergens niet als een buitenlander hoeft te voelen is het wel in de VS want iedereen komt ergens anders vandaan. Als ik zeg 'I'm Dutch' zegt zo'n Amerikaan 'oh m'n moeder ook' of 'ik ben half Duits', en ze gaan er allemaal vanuit dat je hier voor altijd wil blijven.
Mumper schreef:
08-04-2021 05:44
Euh hoe ziet een toerist uit Europa eruit? Als je je ergens niet als een buitenlander hoeft te voelen is het wel in de VS want iedereen komt ergens anders vandaan. Als ik zeg 'I'm Dutch' zegt zo'n Amerikaan 'oh m'n moeder ook' of 'ik ben half Duits', en ze gaan er allemaal vanuit dat je hier voor altijd wil blijven.
Off-topic, dit vind ik altijd dom. Amerikanen denken dat hun land het meest geliefde land in de wereld is en iedereen er graag wil wonen, maar er zijn veel mensen (waaronder ik) die er niet dood gevonden willen worden.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat je vanzelf veel gaat winkelen als je voor een langere tijd in de VS woont (als je van winkelen houd). Ik raad dus aan om 1 koffer met de basisspullen mee te nemen. Je verzorgingsspullen die je fijn vind raad ik wel aan om mee te nemen, die zijn misschien niet of moeilijker te krijgen. Ook raad ik aan om tampons mee te nemen als je die gebruikt, ze hebben bijna alleen maar tampons met zo'n inbrenghuls.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou vooral wat foto's meenemen en kleding voor zo'n 3 weken. Eventueel extra kleding als je speciale werkkleding nodig hebt bijvoorbeeld.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zelf in Californië gewoond.
Niet teveel meenemen, zeker kleding is daar beduidend goedkoper. En al helemaal als je naar een outlet gaat.
Eigenlijk alleen speciale dingen zoals bv drop, etc meenemen. Maar, ook die zaken zijn gewoon te bestellen.
De meeste apparatuur (opladers) is tegenwoordig geschikt voor zowel 115V als 220V.
Ik heb wel altijd een verlengsnoer met meerdere aansluitingen bij, dan heb je maar één verloopstekker nodig.
Ik had gisteren stroopwafels gevonden. :) Drop is er ook maar niet zoveel keuze.
Alle reacties Link kopieren
Doosjes paracetamol. Deze zijn niet of slecht te krijgen in het buitenland en als je het kan krijgen erg duur.
Alle reacties Link kopieren
MEFunny schreef:
10-04-2021 08:44
Doosjes paracetamol. Deze zijn niet of slecht te krijgen in het buitenland en als je het kan krijgen erg duur.
Dit zou ik inderdaad eerder doen dan tampons (ik zou mezelf een cup aanleren). Wij wonen in Duitsland, maar voor paracetamol moet je al naar de apotheek en ibuprofen kan alleen via de huisarts. Vijf km verderop koop je de paracetamol voor 99 cent en de ibuprofen... ook zoiets. Een kleine reisapotheek heb je meer aan dan een extra shirt.

En ik zou het omdraaien. Ik zou dus de kleding meenemen die ik niet graag draag en daar shoppen. Als er dan keuzes gemaakt moeten worden over een jaar -wat neem ik mee terug- doet het niet zo'n pijn als dat shirt, dat toch al lastig te combineren was, achter blijft.

Een vriendin van mijn dochter heeft een jaartje op Tenerife gewerkt. Vlak voor corona kwam ze hier op bezoek en kon toen niet terug. Ze heeft hier precies één spijkerbroek en een paar shirts, de rest ligt daar. En op de foto's van haar huisgenoten komt af en toe een jurkje voorbij dat haar wel heel bekend voorkomt... Ze hoopt nog steeds dat ze haar spullen kan gaan ophalen maar de kans dat het niet allemaal meer vindbaar is, of verwassen, is best groot.

Favoriete spullen lekker thuislaten dus.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
aardbeienslof schreef:
06-04-2021 15:32
Ik zou voor een jaar tampons meenemen. :$
Die zijn in het buitenland vaak slecht te verkrijgen of heel duur.

dit is precies wat ik hier ook kwam zeggen. als je ze al kan vinden zijn het vaak ook van die tampons in zo'n applicatiehuls, die voelen als karton en bijna niks opnemen.
Alle reacties Link kopieren
chirimoya schreef:
10-04-2021 14:08
dit is precies wat ik hier ook kwam zeggen. als je ze al kan vinden zijn het vaak ook van die tampons in zo'n applicatiehuls, die voelen als karton en bijna niks opnemen.
Eh... Weet je zeker dat je ze goed gebruikt?? Mijn moeder had die ook altijd, dus toen ik thuis woonde gebruikte ik die ook. Je schiet met die huls de tampon naar binnen. De kartonnen huls gooi je vervolgens weg. Tampons werken prima.

Nouja, die van tampax in elk geval wel.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Je koffer pakken aan het begin van de reis is geen probleem. Het probleem is alle zooi die je in een jaar accumuleert terugnemen!
Ceylon schreef:
10-04-2021 15:22
Eh... Weet je zeker dat je ze goed gebruikt?? Mijn moeder had die ook altijd, dus toen ik thuis woonde gebruikte ik die ook. Je schiet met die huls de tampon naar binnen. De kartonnen huls gooi je vervolgens weg. Tampons werken prima.

Nouja, die van tampax in elk geval wel.

haha ja ik breng ze niet met huls en al in hoor :-D maar het materiaal van de tampon voelt ook een stuk compacter dan de Nederlandse OBs die ik gewend was. dat kan wellicht ook aan de lokale merken gelegen hebben, maar ik werd er niet blij van.
MEFunny schreef:
10-04-2021 08:44
Doosjes paracetamol. Deze zijn niet of slecht te krijgen in het buitenland en als je het kan krijgen erg duur.
In het buitenland (lees Amerika maar ook de UK) heb je juist veel meer pain relievers en cold medicine dan hier!

Paracetamol vind je in de USA in merken als Tylenol. Paracetamol wordt daar acetaminophen genoemd.
Alle reacties Link kopieren
kadanz schreef:
10-04-2021 16:02
In het buitenland (lees Amerika maar ook de UK) heb je juist veel meer pain relievers en cold medicine dan hier!

Paracetamol vind je in de USA in merken als Tylenol. Paracetamol wordt daar acetaminophen genoemd.
Intresting.... (goed om te weten)
werken ze ook net zo goed als paracetamol? Mijn Amerikaanse vrienden noemen mijn stripje paracetamol “wonder medicijnen” ... (helemaal als er een katertje om de hoek stond)
MEFunny schreef:
10-04-2021 19:55
Intresting.... (goed om te weten)
werken ze ook net zo goed als paracetamol? Mijn Amerikaanse vrienden noemen mijn stripje paracetamol “wonder medicijnen” ... (helemaal als er een katertje om de hoek stond)
Tylenol is volgens mij veel sterker dan paracetamol. Eerder te vergelijken met ibuprofen
chirimoya schreef:
10-04-2021 15:59
haha ja ik breng ze niet met huls en al in hoor :-D maar het materiaal van de tampon voelt ook een stuk compacter dan de Nederlandse OBs die ik gewend was. dat kan wellicht ook aan de lokale merken gelegen hebben, maar ik werd er niet blij van.
Ik vind het ook vreselijke dingen.
MEFunny schreef:
10-04-2021 19:55
Intresting.... (goed om te weten)
werken ze ook net zo goed als paracetamol? Mijn Amerikaanse vrienden noemen mijn stripje paracetamol “wonder medicijnen” ... (helemaal als er een katertje om de hoek stond)
Niks werkt zo goed als Finimal :)

Maar zonder gekheid, ik weet het niet. Hier in Nederland prefereer ik Finimal boven het huismerk van de apotheek terwijl er toch echt dezelfde werkzame stoffen in zitten. Het zal wel psychisch zijn. Tylenol is een begrip in de VS, dus het zal weel goed werken, het is gewoon paracetamol!

Artsen hebben het in de VS trouwens over 'APAP' in plaats van paracetamol.
Mumper schreef:
10-04-2021 20:08
Tylenol is volgens mij veel sterker dan paracetamol. Eerder te vergelijken met ibuprofen
The active ingredient in Tylenol is paracetamol, a widely used over-the-counter analgesic (pain reliever) and antipyretic (fever reducer).[4][5] Formulations with additional active ingredients intended to target specific applications are sold under the Tylenol brand. These can include codeine as co-codamol, dextromethorphan, methocarbamol, guaifenesin, pseudoephedrine, caffeine, diphenhydramine, chlorpheniramine and phenylephrine.[6]
Oh wist ik niet. Werkt wel veel beter dan de paracetamol van de Kruidvat
Alle reacties Link kopieren
Ik heb wel doosjes Panadol opgestuurd, maar eigenlijk is dat verboden en kan het door de Douane in beslag worden genomen. Je kunt ook niet onbeperkt meenemen als reiziger, want dan zou je voor handelaar aangezien kunnen worden.
Zonnebrand! Geen grap ;) Er zit aardig wat verschil tussen Europese en Amerikaanse zonnebrand.

https://www.ewg.org/sunscreen/report/do ... unscreens/

Verder als je een föhn of andere elektronica gebruikt moet je even kijken of ze ook op 110 volt kunnen. Staat op het apparaat, als er 110 V-220 v staat kan je ze met een speciale stekker ook in Amerika gebruiken, anders moet je ze opnieuw kopen.

Tampons zijn in Amerika aardig wat duurder dan Nederland, 40 stuks voor bijna 7 dollar (OB). En verder zou ik echt geen paracetamol meenemen. Die kan je gewoon bij de supermarkten kopen, ook die tot 00.00 open is.

Oh en ik zou er niet van uitgaan dat mensen makkelijk dingen kunnen opsturen naar je. Het is heel duur en het kan heel lang duren voordat je het krijgt, lees 2 maanden.
Mumper schreef:
10-04-2021 00:56
Ik had gisteren stroopwafels gevonden. :) Drop is er ook maar niet zoveel keuze.

Je kunt toch bij elke Starbucks ter wereld een stroopwafel kopen?
Als je naar Californië gaat, dan komt iemand je vast wel opzoeken. Die kan ook weer dingen voor je meenemen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven