Help! Rondreis westkust Amerika met kleintje (1 jaar)

16-04-2018 16:36 132 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemiddag allemaal,

Mijn vriend en ik hebbeneen 3 weekse rondreis geboekt door Amerika met auto en hotels. Samen met onze dochter die dan net 1 is geworden.
Lekker naïef en impulsief zonder ook maar iets voor te bereiden heb ik een reisbureau ingeschakeld: Wij willen graag naar Amerika, graag met een auto en hotels rondreizen.
Rekening houdend met ons kleintje, dus overal wat langer blijven en wat faciliteiten voor haar.
Zo gezegd, zo gedaan.
Onze reis ziet er als volgt uit; San Fransisco, Yosemite, Ridgecrest, Las Vegas, Williams (?), Grand Canyon, Lake Havasu, Anaheim, San Diego, Santa Monica.

Alleen ik heb zelf dus echt NIKS uitgezocht en wil me dus graag gaan voorbereiden. Alleen hoe? Heeft iemand tips?
Waar moet ik heen? Zijn er goede boeken voor deze reis? Hoe kom ik aan informatie?
Heeft iemand tips hoe dit überhaupt te doen met een lief klein maar vooral heel druk meisje/
Wat ben ik eigenlijk daar nog kwijt?
Hoe vermaak ik dat kleintje in het vliegtuig, past zij nog in dat wiegje (KLM)?

Hopelijk zijn er hier meer ervaren reizigers die mij kunnen helpen.
Ik ben namelijk dat ik daar dan sta met mn gezinnetje, en nu?
Het is onze eerste grote reis dus wil ook geen belangrijke dingen missen of domme dingen vergeten.

Sorry als het licht paniekerig overkomt....

WIe kan mij/ons helpen?
Madre schreef:
20-04-2018 19:22
Ik vond Circus Circus helemaal niet zo erg hoor. Maar wij verbleven in de bijgebouwen.
Het hotel is wel erg oud, maar ja, je gaat toch niet de hele dag in dat hotel zitten?

Het is wel een eindje lopen van de strip, ik was kapot van een avondje over de strip lopen en weer terug naar het hotel.
Een uber stopt niet overal dus we besloten te lopen.

Als geld niet veel uitmaakt zou ik een hotel kiezen op de strip zelf.
Ik kan me zo voorstellen dat je met een klein kind wel meer in je hotel bent. En dan kan ik wel gezelligere hotels vinden. Maar goed, dat is mijn mening. Ik ben circus circus even ingelopen en heel snel weer vertrokken. Vond het gewoon geen prettige sfeer daar. En met een kindje in de buggy daar rondlopen zou ik zelf ook niet prettig vinden. Ik ben op dat braakliggende stuk wel wat ongure types tegen gekomen. En het is daar minder druk dan op de strip, dus vond dat geen heel prettig idee. Sowieso is de omgeving rondom de strip al snel een heel stuk minder (en onveiliger). Je komt met de bus die buurten aan het eind van de strip door en het verschil vond ik best erg om te zien. Zo rijk en luxe als de strip oogt (ook al zijn daar ook al genoeg zwervers en bedelaars), zo armoedig is het net buiten de strip :(
Alle reacties Link kopieren
Luxor is leuk hotel. Fijne ligging ook wel. Mirage is nog wat fijner. CC zou ik echt niet doen. Chirque show met baby kan niet denk ik.
Alle reacties Link kopieren
Tmi
lady_demeanor wijzigde dit bericht op 27-02-2019 03:18
Reden: .
97.71% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Qua draagzak: 1e keer hadden we zo'n grote met frame en zonnedak. Zit heel stevig (ook warm). 2e keer een Manduca, die is ergonomisch en van stof. Lichtgewicht dus scheelt wel bij reizen.

Nu zijn kinderen te groot maar als ik nog een keer zou gaan zou ik de Manduca weer meenemen. Veel praktischer.

Bij het vliegen kunnen de oortjes pijn doen (huilen :( dus), vooral bij stijgen en landen. Het helpt als je een uur voor het vliegen paracetamol geeft en neusspray in spuit. Iets laten zuigen (geef mijn kinderen lollies) helpt maar drinken ook. Babymelk en babyflesjes water mogen mee het vliegtuig in. Wij hadden van die kleine pakjes babymelk mee, maar poeder en water helpt ook. In het vliegtuig is geen magnetron dus opwarmen gaat au bain marie. Dat duurt even. Plan dat goed zodat je kind niet krijsend van de honger iedereen wakker maakt. Zelf eten meenemen helpt ook: potjes, crackers, soepstengels, melk, water.

Spelletjes op de tablet of smartphone helpt ook. Ik nam ook lego/duplo mee om mee te spelen.

Dat even praktisch.
Alle reacties Link kopieren
TO, als het nog kan, boek CircusCircus dan weer om! Naar een hotel centraler op de Strip. Als je met een kleintje toch wat vaker naar je kamer wilt voor een slaapje of om gewoon uit te rusten, dan is het fijn als het centraal ligt, dan kun je nog eens makkelijk naar de Strip en weer terug. CircusCircus ligt echt afgelegen en moet je langs een braakliggend stuk, echt niet de fijnste plek om te wandelen met een kleintje! Echt hoor, doen! Het zal je ervaringen in Vegas zoveel prettiger maken!
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn inmidddels twee keer geweest in Zuidwest Amerika met de kinderen en gaan komende zomer weer; ik vind het prachtig daar!
Onze kinderen waren wel iets groter, dus de dingen die voor hun toppers waren, daar zal jouw dochter nog niet zoveel aan hebben.

Kleine tip in Las Vegas: Als je de fonteinen van Bellagio gaat bekijken, loop dan ook even naar binnen, naar de Conservatory. Prachtig ingerichte bloemenweelde, die voor volwassenen maar ook voor (kleine) kinderen leuk is om te bekijken!
Alle reacties Link kopieren
Uit ervaring weet ik dat het een flinke afstand was vanaf CC naar de strip. En ook niet de meest gezellige wandeling. Loop je de verkeerde kant op dan kom je in een minder leuke buurt.

Dus als je nog kunt omboeken zeker doen.
We’re all mad here

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven