Het (r)emigrantentopic - still going strong!

20-09-2009 23:16 3149 berichten
Woon je in het buitenland, wil je naar het buitenland of kom je juist terug naar NL?

Nieuwe schrijvers altijd welkom!

Waar zitten we allemaal?

NaamLandTijdzoneAinneIerlandGMTAlejandraBoliviaGMT-4AnaisTurkijeGMT+2BiebeltjeNL (eerst Londen)GMT+1BlijftblozenNL, gaat naar Kuala LumpurGMT+1CaramellaNL (eerst Londen)GMT+1ChichaTenerifeGMTChocFrankrijkGMT+1DiscoveryNLGMT+1DunaArubaGMT-4DutchieUS, OhioGMT-5FladderUK, LondenGMTFretraArubaGMT-4GuiriSpanjeGMT+1HeidiNL, gaat naar AustraliëGMT+1Ine

FvdM september!Oostenrijk, TirolGMT+1JJ80NL, Zuid-Amerika-plannenGMT+1KeranetColombiaGMT-5KodakUS?LapinZwitserlandGMT+1LiubiDuitslandGMT+1MarloussieNoorwegen GMT+1MikkemakSchotlandGMTMmmariposaSpanjeGMT+1NanienItaliëGMT+1NymeriaUK, volgend jaar naar FrankrijkGMTOrbitAustraliëGMT+9RaccoonUSGMT-8RazzmatazzFrankrijk GMT+1RubisFrankrijk (even forumpauze)GMT+1SanneAustraliëGMT+9Sarah2ndLifeAustraliëGMT+9SFOUSGMT-8SnjokornIJslandGMTSpeculaasjeIsraelGMT+2SpinnetjeZuid-AfrikaGMT+1Surf-chickNL (eerst FR en PT)GMT+1UndertakerNL, gaat naar Oz GMT+1VibekeDubaiGMT+4

Ik zal proberen de namen bij te houden, als er iemand mist, laat maar weten.

Link naar het oude topic.
Fladder, pfff kan me voorstellen dat die laatste dag erg gestresst is ja, je zal blij zijn als het morgen is he!
Alle reacties Link kopieren
quote:fladder schreef op 09 oktober 2009 @ 16:52:

Ik zit gewoon te stressen denk ik.

Probeerde net poes in haar nieuwe hippe tas te proppen en het is erg krap! Misschien wel beter, hopelijk wordt ze daar rustig van.

Ainne, ik vind de tijd ook ineens zo langzaam gaan. Ben een beetje uitgeblust, alle energie gebruikt in de laatste 3 dagen.

Zit telkens naar de klok te kijken en me af te vragen of ik al aan de wodka mag.

Heb je al nieuws of je mag vliegen Snjokorn?Om 18.30 wordt er weer gechecked (ik zou om 18.15 moeten vliegen). Ga dus zometeen eerst even een appeltaart bakken, tijd genoeg.
Snjókorn falla, á allt og alla
Sterkte Fladder, ik heb even op de klok gekeken en hier is het al half zeven dus neem maar vast een lekker glas Wodka.

En... alvast een veilige en goeie vlucht morgen.

Snjo, jij ook een goeie vlucht en een gezellig bruilofstfeest. Hopelijk is de storm tegen de tijd dat je opstijgt wat gaan liggen.

Hmm, appeltaart, daar heb ik wel trek in nu.

Sfo, veel plezier met je leuke ex-collega!

Ainne, ik vond de aflevering van GV in Peru geweldig! Echt een leuk stel dat goed bij elkaar past. Zij lekker actief en vindingrijk en vooral optimistisch, blij met kleine dingen. Daarmee redden ze het wel en ze zijn stapelgek op elkaar. Het commentaar op het topic hierover komt volgens mij ook voort uit jaloezie. Er zijn maar weinigen die het dat meisje na zouden doen. Grote klasse en hun liefde vind ik aandoenlijk.

ps. ik heb gestemd, leuke animatie!
He fijn, Anais, ik wist wel dat het ergens in de wereld al heel normaal is om aan de wodka te gaan.
Zoooo net ook even 20 minuten met moeders aan de telefoon gezeten, zo komen we de middag wel door. Nog drie kwartier...

Mmmm ik heb nu zin in vodka and cranberry...

Ooooe er komt een chocolate festival aan in Dublin!

TEMPLE BAR CULTURAL TRUST is excited to unwrap three fun and chocolate-filled days of events for the Temple Bar Chocolate Festival

Friday 30th, Saturday 31st October & Sunday 1st November

A full programme of events is now available online at Templebar.ie for you to choose a chocolate event that tickles your taste-buds! Be it a chocolate tasting, workshop, cooking demonstration or a chocolate-themed film, poetry reading or exhibition - a world of chocolate will be celebrated over this three-day festival so be quick and book before another chocoholic gets there first!
quote:Anais01 schreef op 09 oktober 2009 @ 17:27:

ps. ik heb gestemd, leuke animatie! Bedankt namens Camilla Hihi, heb het zelf nog niet eens gezien!
Je gaat toch zeker wel naar dat festival, he Ainne? En dan koop je voor ons allemaal een doos bonbons!!!

Fijn dat alles goed is met oma en dat ze nog zo actief is.

Weet nog dat ik een keer met een vriendin in de trein zat en er kwam een oud dametje tegenover ons kwam zitten, ik denk dat ze zo´n jaar of 80 was. Vroeg ze waar ik mijn rugzak gekocht had, want ja ze ging aankomende zomer naar Australie en ze zocht nog een goede rugzak. Dus mijn vriendin zegt, zo, naar Australie, heeft u daar familie wonen? Nee, zegt het dametje, ik maak elk jaar een rondreis, vorig jaar ben ik in Nepal geweest en het jaar daarvoor in Indonesie.....

Zaten wij daar even met ons mond vol tanden.

Proost, Fladder.

Snjo, is de taart al klaar? En weet je al meer?
Apart voorval vandaag: ik vond bij het inpakken van mijn boodschappen een hele mooie mobiele telefoon die ik heb afgegeven bij de Security.

Komt er even later een omaatje van 70 plus aan die huilend vertelt haar telefoontje kwijt te zijn. Ik zeg snel die te hebben gevonden en geef aan waar ze hem terug kan krijgen. Komt ze even later naar me toe, zo blij! Als dank wil ze mijn tassen uit de kar pakken om die naar de fiets te brengen. Wat een schatje, maar dat gaat niet door natuurlijk.

Even later kom ik thuis en breng de boodschappen naar boven. Na een kwartier denk ik, verrek, waar heb ik mijn tas gelaten (geld/paspoort/bankpassen/mobieltje). Grrrr.. nergens te vinden. Ineens bedenk ik me dat de tas misschien nog in de mand van mijn Gay Bike zit als de tas niet gejat is inmiddels.

Ik ren naar beneden en zie dat de tas er inderdaad nog in ligt. Wat een mazzel in 1 uur tijd, zowel voor het oude omaatje als voor mij.

Keranet, ik moet vreselijk lachen nu ik je stukje lees en zie wat ik zelf heb gepost, 2 stukjes achter elkaar over een oud omaatje:-)
Pfff Snjo, hopelijk gaat je vliegtuig nog op tijd.

Fladder, succes morgen met de overtocht!!! Hier ook geen ervaring met vliegende katten (althans, niet in een vliegtuig) *grijns*
quote:Keranet schreef op 09 oktober 2009 @ 17:59:

Je gaat toch zeker wel naar dat festival, he Ainne? En dan koop je voor ons allemaal een doos bonbons!!!

Fijn dat alles goed is met oma en dat ze nog zo actief is.

Weet nog dat ik een keer met een vriendin in de trein zat en er kwam een oud dametje tegenover ons kwam zitten, ik denk dat ze zo´n jaar of 80 was. Vroeg ze waar ik mijn rugzak gekocht had, want ja ze ging aankomende zomer naar Australie en ze zocht nog een goede rugzak. Dus mijn vriendin zegt, zo, naar Australie, heeft u daar familie wonen? Nee, zegt het dametje, ik maak elk jaar een rondreis, vorig jaar ben ik in Nepal geweest en het jaar daarvoor in Indonesie.....

Zaten wij daar even met ons mond vol tanden.

Proost, Fladder.

Snjo, is de taart al klaar? En weet je al meer?

Dat zijn grappige ontmoetingen zo in de trein.

Taart staat in de oven en om half 7 weet ik meer...
Nou, ik denk dat ik vanavond gewoon hier in m'n eigen bedje slaap als ik het zo zie. Alle vluchten zijn gecancelled behalve naar het noorden, die worden om 18.30 nogmaals gechecked.
Wat een gedoe, Snjo. Ik hoop dat de vlucht morgenochtend alsnog gaat zodat je op tijd bent voor de bruiloft.

Is de appeltaart al klaar? Dan moet je die maar op gaan eten uit frustratie
quote:Anais01 schreef op 09 oktober 2009 @ 19:09:

Wat een gedoe, Snjo. Ik hoop dat de vlucht morgenochtend alsnog gaat zodat je op tijd bent voor de bruiloft.

Is de appeltaart al klaar? Dan moet je die maar op gaan eten uit frustratie

Als ik 'm nu opeet moet ik er morgen nog een bakken. Deze is voor op de bruiloft. Hij begint wel heeeeel lekker te ruiken.

Frustratie?? This is Iceland you know. Dit gebeurt altijd een paar keer per jaar hoor. Ik ben allang blij dat ik nog thuis zit en niet op het vliegveld in Reykjavík waar geen zak te beleven is (is me ook wel eens overkomen hoor).
Dat is nog eens een optimistische instelling, Snjo.

Ik dacht er al even aan dat je de appeltaart misschien mee wilde nemen naar de bruiloft maar tegelijkertijd heb ik zoiets van, is er op een bruiloft niet al een overdaad aan eten?
quote:Anais01 schreef op 09 oktober 2009 @ 19:18:

Dat is nog eens een optimistische instelling, Snjo.

Ik dacht er al even aan dat je de appeltaart misschien mee wilde nemen naar de bruiloft maar tegelijkertijd heb ik zoiets van, is er op een bruiloft niet al een overdaad aan eten?De bruidegom heeft speciaal gevraagd om een appeltaart van mij. De taarten hier zijn of met heel veel chocolade (erg lekker) of van die merenges met slagroom en verse vruchten (jammie) maar niet zo iets lekker fris als een nederlandse appeltaart (met zo'n rastertje).
Snjo: nu begrijp ik het helemaal!
Ik slaap vannacht in m'n eigen bedje, er wordt vandaag niet gevlogen. Morgen om kwart voor acht wordt er weer gechecked.

Dan ga ik maar eens verzinnen wat ik ga koken.
Dat is balen zeg. Maar aan de andere kant is het wel een feit dat als het veilig zou zijn ze echt wel zouden vliegen. Er wordt geen risico genomen en dat is het belangrijkste. Nu even duimen dat er morgen weer wordt gevlogen - onder veilige omstandigheden. Hou je ons op de hoogte?
quote:Anais01 schreef op 09 oktober 2009 @ 20:13:

Dat is balen zeg. Maar aan de andere kant is het wel een feit dat als het veilig zou zijn ze echt wel zouden vliegen. Er wordt geen risico genomen en dat is het belangrijkste. Nu even duimen dat er morgen weer wordt gevlogen - onder veilige omstandigheden. Hou je ons op de hoogte?Uiteraard houd ik jullie op de hoogte. Dit is net een soap toch? Ben je de hele dag mee bezig en er gebeurt totaal niets.
Ook weer even een berichtje van mij.

Fladder: jammer dat je Londen gaat verlaten maar in Nederland zullen vast ook weer leuk dingen wachten. Is het gelukt om de kat mee te laten vliegen? Wel fijn dat je hem tijdens de vlucht bij je kan houden!

Snjokorn: hoopt dat het lukt voor de bruiloft!

Hier is man inmiddels naar Frankrijk vertrokken en loop al de hele tijd met een rotgevoel rond. Zal wel slijten hoop ik. Hij komt pas over twee weken weer want ja er moet natuurlijk van alles geregeld worden..

Ik probeer het wel gezellig te houden met de kinderen. In het kader van de herfst wil ik morgen naar een pumpkin patch gaan (soort boerderij waar je pompoenen kan uitzoeken/kopen ) en dan kunnen we zondag fijn pompoenen gaan uithollen. Of moeten ze eerst drogen? Dat ga ik zo maar eens even via google opzoeken.

Als ik mijn schoonzusje over kan halen gaan we ook nog zwemmen van het weekend. Ik vind met drie kleine kinderen zwemmen niet echt leuk en neem dus liever nog een volwassene mee. Dat is iets meer ontspannen.

Verder heb ik een paar opdrachten voor werk gekregen die redelijk wat tijd gaan kosten (maar ook geld gaan opleveren) dus ben druk maar vind dat niet erg.

Ik ga zo weer even bijlezen over jullie avonturen
Valt het op dat ik me weer moet gedragen en niet meer hele dagen kan forummen?

Maar het is fijn dat ze er weer zijn! Ik heb een hele stapel boeken gekregen en ben nu begonnen in Shopaholic. Jarenlang heb ik geroepen dat ik zulke boeken nooit zou lezen, maar ik vind het nu toch heerlijk om te lezen. Heb ook nog wat andere boeken uit dat genre gekregen en ook nog wat andere boeken. Stieg Larsson en Imprimatur van Monaldi & Sorti. Het lukt me in ieder geval weer beter om mijn hoofd bij simpeler kost te houden, dus het komt wel goed.

Ja, dat topic over GV is gewoon stom. Had ik dat niet al een keer geschreven? Dat denk ik nl ook, Ainne. Dat ze elkaar opstoken, wie-vindt-de-beste-argumenten-om-ze-af-te-kraken lijkt het wel. Net als Anais vond ik die Peru-uitzending ontzettend leuk! Hij was wel bijzonder, maar vond deze fase in zijn leven ook weer heel leuk. Hij genoot zichtbaar van haar en van hun kindje. Hij straalde toen hij haar van het vliegveld ging halen, je kon echt aan hem zien dat het goed zat. Ik denk dat dat meisje daar in Peru veel gelukkiger was dan in haar mantelpak in een flatje in Amsterdam met een flitsende carriere. Ze was creatief en ondernemend. Die zaak liep niet zoals verwacht, maar oke, dan neem ik nog even een tijdje vrij en begin ik daarna een weetikveelwat en dat moet er zo en zo uitzien. Ze zag wat ze zou kunnen gaan doen en was gemotiveerd. En ondanks dat ze op die bouwplaats aan het kamperen waren, bleef ze ook zo vrolijk! Geen moment mopperde ze, geen moment begon ze te miepen over de omstandigheden. Dat vond ik echt zo ontzettend mooi! En ik denk dat dat ook het geheim was tussen hun. Genieten van elkaar, van het mooie van het leven en ook al woonden ze naar onze ideeen 3x waardeloos, zij waren er echt prima gelukkig.

Dat commentaar in dat topic sloeg nergens op, daar doen ze alsof geen enkele relatie die als LDR begint, toekomst heeft. Maar er zijn toch genoeg voorbeelden die wel werken? Kijk alleen hier bij ons op het topic al, zoals Alejandra en Keranet.

Kera, ik kan me voorstellen dat je op dat topic helemaal gek wordt van die mutsen. Gewoon fel van leer trekken hoor! Mag hier allemaal en dan hebben wij ook weer eens wat te rellen. Ik lees er niet meer, het gaat nergens over.

Bij BZV vind ik dat ook. Stom topic.

Mmmh.. ik ben al anderhalf uur met deze post bezig. Steeds komt er iets tussendoor of moet ik iets doen of halen of bekijken. Nu plaats ik hem eerst maar.
Snjo, he.. balen. Kom je niet in tijdnood nu voor morgen? Die appeltaart eten wij wel op, no problem.

Nu kan ik je nog wel veel plezier wensen, dat had je anders niet meer gelezen! Dus bij deze.

Als ik ooit nog eens ga trouwen wil ik een enorme taart met Heel Veel Marsepein. En een jurk van Ian Stuart.

Nymeria, he jakkes.. nu ben je ineens een soort van alleen.. Kan me voorstellen dat je je nu even niet zo happy voelt.

Ik baal trouwens als een stekker en heb er ook wat van gezegd. Mijn ouders hebben altijd gezegd dat ik dik was, ook toen ik nog niet zo dik was als nu. Nu wisten ze van te voren dat ik 8 kilo ben afgevallen. Moeder vroeg een lijstje boodschappen om mee te nemen, dus ik keurig een normaal lijstje gestuurd, met alleen sandwichspread om te eten. Prima.

Wat nemen ze mee???? Kilooooooooooooos pepernoten, lekkere toetjes, mix voor appeltaart, pakken vol met koekjes. Verdorie. Dat vind ik nou echt heel flauw. Dat is gemeen, want ze weten van mijn afvallen en dat ik nu hartstikke mijn best aan het doen ben.

De combinatie mijn ouders-mijn gewicht zal altijd wel een moeilijk punt blijven. Want ze zeggen er dan ook nog bij, als zij dan toetje 301 opeten, nee, Ine, dat moet jij maar niet doen. Flikker op met je toetjes.

Ben met mijn vader internet aan het afstruinen op zoek naar auto's. Dat doen we altijd, in NL eigenlijk al wel. Bedenken wat allemaal leuke auto's zijn voor hier, dan kijken wat er allemaal te krijgen is en zo zitten we dan uuuuren achter de computer.

We hebben nu een prachtige Landcruiser in Wenen gevonden en ik heb een BMW X7 in optie :-).
Dank je wel Ine, ik denk niet dat ik in tijdnood kom hoor. Ik heb nog bijna een hele dag.

Inderdaad flauw van je ouders om allemaal lekkere maar calorierijke spullen mee te nemen om vervolgens nee tegen je te zeggen. Voor ons ben je een kanjer met je -8.

Gave auto trouwens.

Nymeria:

Raccoon, weet je al iets meer??
arme Ine flauw van je ouders hoor!!! Wel herkenbaar, niet bij mijn ouders maar er zijn altijd van die mensen die je vertellen dat je toch echt te zwaar bent en dan wel lekkere dingen mee nemen.....

Over gewicht gesproken.... ik moest donderdag voor de bedrijfskeuring.... moest op de weegschaal natuurlijk. De arts stond er niet bij maar vroeg hoe zwaar ik was.... zonder blikken en blozen er maar 5 kilo afgehaald....

Disco leuk naar een concert van Blof! Ben ooit eens naar een openlucht concert geweest. Was super!! Vind ze live nog beter dan op de cd.

Snjokorn wat blijf je lekker cool onder deze toch wel vervelende omstandigheden. Maar 't gaat vast goed komen. Veel plezier.

Biebel hoe gaat het met jullie voorbereidingen? al veel dingen af kunnen strepen van de to-do lijst?

SFO wanneer stappen je kinderen op het vliegtuig? je zult de dagen wel aan't aftellen zijn.....

Orbit wat goed dat je elke dag 5 km loopt! doe je dat ook als je werkt of alleen in de vakantie?

Anaïs heb het niet helemaal mee gekregen moet bekennen dat ik niet alles terug gelezen heb maar jullie hebben dus grootste plannen om er nog wat stulpjes bij te nemen. Altijd mooi om te lezen hoe jullie in het leven staan.

Nymeria ff slikken nu manlief in Frankrijk zit. Misschien juist wel fijn dat je het nu wat extra druk krijgt! Voor je het weet zie je manlief weer!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven