Het (r)emigrantentopic - still going strong!

20-09-2009 23:16 3149 berichten
Woon je in het buitenland, wil je naar het buitenland of kom je juist terug naar NL?

Nieuwe schrijvers altijd welkom!

Waar zitten we allemaal?

NaamLandTijdzoneAinneIerlandGMTAlejandraBoliviaGMT-4AnaisTurkijeGMT+2BiebeltjeNL (eerst Londen)GMT+1BlijftblozenNL, gaat naar Kuala LumpurGMT+1CaramellaNL (eerst Londen)GMT+1ChichaTenerifeGMTChocFrankrijkGMT+1DiscoveryNLGMT+1DunaArubaGMT-4DutchieUS, OhioGMT-5FladderUK, LondenGMTFretraArubaGMT-4GuiriSpanjeGMT+1HeidiNL, gaat naar AustraliëGMT+1Ine

FvdM september!Oostenrijk, TirolGMT+1JJ80NL, Zuid-Amerika-plannenGMT+1KeranetColombiaGMT-5KodakUS?LapinZwitserlandGMT+1LiubiDuitslandGMT+1MarloussieNoorwegen GMT+1MikkemakSchotlandGMTMmmariposaSpanjeGMT+1NanienItaliëGMT+1NymeriaUK, volgend jaar naar FrankrijkGMTOrbitAustraliëGMT+9RaccoonUSGMT-8RazzmatazzFrankrijk GMT+1RubisFrankrijk (even forumpauze)GMT+1SanneAustraliëGMT+9Sarah2ndLifeAustraliëGMT+9SFOUSGMT-8SnjokornIJslandGMTSpeculaasjeIsraelGMT+2SpinnetjeZuid-AfrikaGMT+1Surf-chickNL (eerst FR en PT)GMT+1UndertakerNL, gaat naar Oz GMT+1VibekeDubaiGMT+4

Ik zal proberen de namen bij te houden, als er iemand mist, laat maar weten.

Link naar het oude topic.
Hallo, ik ben er nog wel hoor, maar ik heb niet zo heel veel te melden. Ben eigenlijk aan het overleven zo zonder sigaretten. Maar zonder gekheid, het valt me eigenlijk heel erg mee. Ik heb geen last van afkickverschijnselen ofzo. Ik mis het alleen heel erg, dat lekker even zitten met een sigaretje. Maar goed, ik red me wel.

Fladder wat lees ik nou, Heb je er eentje gerookt? Ik kan het me heel goed voorstellen. Als ik ze in huis had gehad had ik er vanavond na het eten ook eentje gerookt.

Ine, wat een sneeuw bij jou zeg. Hier is het wel heel erg koud nu, ongeveer 3 graden boven nul. Ik hoorde vanmiddag van de werkster dat er voor zondag sneeuw wordt voorspeld hier. Het begint wel idioot vroeg dit jaar he? Ik heb er ook nog helemaal geen zin in. Heb je de winterbanden er al onderzitten? (ik weet het antwoord al )

Chicha, koop nou maar een Wii. Ik ben sinds maandagmiddag al aan het spelen met dat ding. Echt hartstikke leuk, hoelahoepen, yoga, steppen, skiien, tennissen enz. Ik heb een personal trainer op dat ding. Eerst wordt je BMI uitgerekend (dat was even schrikken ) en dan ga je kijken hoeveel je af wilt vallen en in hoeveel tijd. Je houdt alles bij in een 'spaar'varken.

Ine, jij bent trouwens lekker veel afgevallen al. 9 kilo is echt hartstikke veel. Kom je van de winter nog even langs hier? Gaan we lekker met de honden lange wandelingen maken.

Sprak vanavond mijn zusje nog (ze is jarig vandaag). Ze komt waarschijnlijk volgende week een paar dagen hierheen met de auto. Ik zag al meteen mijn boodschappenlijstje weer verschijnen voor mijn ogen, boerebelegenkaas, sambalsmeerkaas, rookworsten, drop, lekkere sambal, heel veel soorten broodbeleg. Life is good
Alle reacties Link kopieren
Het gastenaantal is al gestegen tot een aantal van 65...

Vandaag m'n laatste dag op het werk (oftewel m'n mailbox opschonen). Gisteren al begonnen met wat spulletjes te verzamelen in de huiskamer. En m'n gevallen gordijnen aan de kant gelegd (die dingen zijn zwaar!!!!!)

En als ik het zo lees moet ik ook maar eens gaan vragen thuis om een Wii. Ik sport ook helemaal niet. Heb wel een grote boxbal thuis hangen, maar daar hang ik altijd mijn was aan op.
Hi guys,

Hebben we het over sport? Daar kan ik dan wel weer over meepraten. Ik heb altijd heel veel gesport. Turnen was altijd mijn vaste sport. Van mijn 6e tot 23e heb ik heel veel geturnd en lesgegeven. Toen ik 10 was trainde ik ongeveer 15 uur per week. Vanaf de middelbare school vond ik het wel mooi geweest, toen was 3x per week wel weer genoeg. Sinds ik in Sydney woon heb ik helemaal niet meer geturnd of lesgegeven.

En verder zat ik daarnaast op ballet, voetbal, dansen, capoeira enz. Maar geen van die sporten bleek het echt te zijn.

Nu vertrouw ik, net als Chicha vroeger, op mijn goede genen en dat blijkt nu al een jaar te werken

Ine, wat knap dat je al zoveel bent afgevallen! 9 kilo is echt veel zeg! Oh, en nog gefeliciteerd met je FvdM he!

Lapin, van jou vind ik het net zo knap, dat je gewoon niks meer rookt na zo lang wel gerookt te hebben!

SFO, nog bedankt voor de linkjes!

Snjo, heb jij vroeger zelf ook altijd geturnd?
Mikkemak, maakt niet uit hoor, er gebeurt hier ook heel veel in korte tijd Ik woon nu een jaar in Sydney en ben van plan om ook nog een jaar te blijven. We zitten er voor mijn vriend zijn werk, maar ik werk hier inmiddels op de NL school in Sydney. Hartstikke leuk om te doen, zo leuk dat ik misschien toch wel langer wil blijven.

En om jouw vraag dan ook maar gelijk te beantwoorden Orbit, ik denk toch niet dat ik hier altijd zou kunnen wonen. Ik vind het hartstikke leuk en ik ben hier ook echt gelukkig, maar ik kan denk ik niet altijd zo ver weg van mijn vrienden en familie wonen. Als zij hier allemaal heen zouden verhuizen, dan blijf ik zeker!
Ik heb tot m'n 16de geturnd, daarna gaan softballen en toen ik hier naar IJsland kwam ben ik les gaan geven. Vorig jaar zelf ook nog wel geturnd maar heb besloten dat dat toch niet zo goed meer is voor mijn gewrichten.

Lapin: fijn dat het zo goed gaat.
Snjókorn falla, á allt og alla
Ok, the good life is over: ik sta compleet op rantsoen. Niet dat ik recentelijk zo ruig deed, maar dit is het. Mijn bloedsuiker was de afgelopen 3 maanden zo instabiel, dat het niet goed is. Ik moet en zal het onder controle krijgen, anders moet ik aan de pillen of insuline. Zo ongeveer elke dag sporten, streng dieet bijna compleet zonder koolhydraten, en wat voedingssupplementen.

Gatsssss, nu ff werken, en straks neem ik vrij met Man
He gatver Specu, wat mag je dan allemaal niet meer eten? Er blijft toch nog wel iets lekkers over?

Sanne, leuk dat je weer langs komt. Heb jij nog iets van Sarah gehoord/gelezen trouwens?

Ik snap dat jij je familie en vrienden mis. Je zit zo vreselijk ver weg. Ik heb het nu ook al soms met periodes. Ik zit er nu weer midden in. Maar gisteravond hoorde ik dat mijn zusje en zwager volgende week waarschijnlijk even langskomen. En over 2 weken komen mijn moeder en mijn schoonmoeder hierheen.

Ik was vroeger ook heel sportief, turnen, aerobiccen, fitnessen en vooral heel lang aan jazzballet gedaan. Al die sporten kan ik nu met de Wii weer beoefenen, ideaal ding.

Ik wil roken, maar ik heb gelukkig niets in huis.
Ga je lekker Wiien als je de drang tot roken op voelt komen Lapin!
Lapin super dat het zo goed gaat met stoppen met roken!! lijkt me toch lastig om met zo'n vieze gewoonte te stoppen. Je hebt meestal van die vaste momentjes waarop je een sigaretje deed stel ik me zo voor.

Nu dan maar lekker WIIen als vervanging. Wat zul jij je gezond voelen.

Ik moet vandaag en morgen nood gedwongen op de fiets naar 't werk. De bus van manlief moet nagekeken worden, alweer....

En wat was het koud vanochtend... brrr... had gelukkig mijn handschoenen aangedaan. Strax weer die kant op, gelukkig schijnt het zonnetje. Maar wat wen je makkelijk aan het gemak van de auto.

Biebeltje wat lekker dat het je laatste werkdag is en dan op naar een leuk feestje! Ben nu al benieuwd naar je foto's!!

Alvast heel veel plezier!

Ainne kost nogal wat tijd dan zo shoppen via 't internet. Maar als je het vaker doet gaat het vast makkelijker. Kun je dan ook niet bep. produkten toevoegen als favoriet?

Hier in op het franse platteland lijkt het me niet mogenlijk om zo te shoppen. Internet is nog niet zo gewoon als in NL vind ik.

Specu sterkte en suc6 met je nieuwe plannen voor het eten. Je weet waar je het voor doet maar het lijkt me toch lastig.

Ik ga nog ff snel wat opruimen, strax weer aan de bak, vandaag is mijn werkdag in 3en verdeeld. Niet veel aan maar ach 't is niet anders en gelukkig niet elke dag zo. Ga niet heen en weer vanmiddag want voor een half uurtje is het me dat niet waard. Neem lekker een tijdschrift mee en ga bij de naschoolseopvang lekker lezen. Is toch niemand dus kan prima.

xXx
He get Specu, dat klinkt heel vervelend, zo'n streng dieet. Zou je niet liever aan de pillen gaan of zeg ik nou iets heel doms?

Lapin, wat ontzettend goed dat het je best redelijk af gaat en dat je lichamelijk geen last hebt. Kan me voorstellen dat sommige gewoontes doorbreken nog het lastigste is, de vaste rookmomenten moeten nu natuurlijk vervangen worden door iets alternatiefs.

Viel mij inderdaad ook op dat Sarah hier niet meer schrijft. Ben bang dat ze zich een beetje aangevallen voelde door het kritiek een paar weken geleden. Jammer, want dat was door niemand zo bedoeld.

Sanne, wauw jij was echt een sportieveling dan. Is surfen of zo niets voor jou, daar in Sidney?

Brrr, bij jullie ook koud dus Choc! En dan nog moeten fietsen ook! Hier is het trouwens inmiddels iets warmer, van vier graden begin van de week was het nu 14 graden.

Oh over dat online shoppen, ik kreeg een bevestigingsemail, waarin zoiets stond als bedankt voor je eerste bestelling en don't worry het wordt nu alleen maar makkelijker, want je boodschappen staan nu onder "favourites" en volgende keer kun je dat als basis gebruiken. Ik moet zeggen, vooralsnog is het vrij ideaal, je kunt allerlei tijden aangeven waarop je het bezorgd wil hebben en dat kan 's avonds, in het weekend, ideaal.

Ik kan me zo voorstellen dat ik dit vaker ga doen - eerst eens kijken of de producten ook vers en goed zijn (ik ben een heel erge zeikerd in de winkel, wring me in allerlei bochten om de mooiste en verste producten te vinden). Kijk wij werken allebei fulltime, dus dan ga ik niet in het weekend uitgebreid shoppen, als de meisjes thuis zijn, dus ik doe dat altijd 's avonds laat (tesco is 24 uur open), maar soms ben ik gewoon te moe of zoals deze week ben ik een paar avonden weg (koor), dus te druk.

Chicha, ja ik zei dat tegen vent gisteren, misschien moeten we haar hoofdeinde ophogen, zullen we vanavond doen. Fluimcil hebben ze hier niet, maar heb wel wat anders. Het stomme is, zelf slaapt ze terwijl ze ligt te hoesten, heel raar. Maar ik kan er écht niet tegen, ga er echt naar liggen luisteren als ik zelf in bed lig.

Wat is jouw heksje toch heerlijk Spaans, w.b. haar bedtijden haha! Hier is het echt slapen hoor, om acht uur - op eigen verzoek meestal. Maar ja, nadeel is weer wel dat ze 's morgens zo vroeg zijn.
Ik verveel me dood hier op het werk vandaag. Er is bijna niets te doen (waarom weet ik niet) en m'n stagiaire behandelt mijn patienten. Ik heb aanwezigheidsplicht ofzo.

Moet nog eens even verzinnen(= eindelijk een beslissing nemen) of ik me laat inenten voor de mexicaanse griep, gaan ze van het weekend mee beginnen.
Snjókorn falla, á allt og alla
Specu, ik begrijp het wel hoor, dat je liever dmv je voeding je suiker onder controle houdt. Maar soms kun je het nu eenmaal niet binnen de perken houden door je dieet en heb je hulp nodig van medicijnen. Natuurlijk is het een grote stap om over te gaan op dagelijks tabletten slikken, maar soms kun je niet anders. Als je nu bijna niets meer kunt eten en je overal op moet letten, wordt het allemaal zo lastig en - lijkt mij - best zwaar. Waarom hik je er zo tegenaan om een tablet te gaan proberen?

Niet omdat je dan makkelijker weer over eten kunt gaan denken, maar ook voor je gezondheid. Stel dat je nu door het gebruik van tabletten een stabiele suikerspiegel kan creeeren, dan is dat toch het belangrijkste? Dat is gezonder dan nu bijna niets meer eten en toch nog steeds schommelen. Juist dat schommelen maakt je lichaam nog onrustiger.

Ben je bang dat je dan een stap dichter bij spuiten komt?

Lapin, toevallig dat je er over begint . Mijn winterbanden zitten er nog om van afgelopen winter. Ik was te lui om te wisselen en toen was het toch al te laat. Moest sowieso nieuwe, dus kan net zo goed deze afrijden. Moet binnenkort maar een keer laten checken. Vanaf november moeten we officieel met winterbanden gaan rijden.

Iemand op het wintersporttopic gaat naar Frankrijk en vroeg zich af wat beter zou zijn, winterbanden OF sneeuwkettingen mee. Ehm. Ja, slim plan, om naar een sneeuwgebied te gaan op zomerbanden. Heeeeel slim. Hier rijden ze ook nog wel eens, de idioten. Dat is pas gevaarlijk!

Goed van je, dat je niet meer gerookt hebt. Gaat het met Lapinman ook goed? Denk ook idd dat je meer de gewoonte gaat missen, een sigaretje na het ontbijt of na het eten of bij een kop koffie op het terras of bij een borrel 's avonds..

Hier loopt internet ook onwijs achter.. Ben nu voorbeelden aan het zoeken voor een nieuwe website en heb al wel wat leuke dingen gevonden, maar.. in NL. Websites hier zijn echt om te janken. Nu moet ik mijn voorbeeld naar de websitemaker sturen en dan hopen dat hij zoiets kan maken.

Ainne, mag ik jou vragen of je mijn engelse tekst wilt corrigeren? Het is niet veel, want ik wil niet al teveel op de site hebben. Simpel en eenvoudig moet het zijn. Dan vraag ik de buurman of hij mijn bed komt verwarmen het duitse deel wil checken. En dan moet ik alles poetsen en foto's maken.

Ach, arm meisje.. zo hoesten. Gelukkig slaapt ze zelf in ieder geval wel door die hoestbuien heen, maar het is zo sneu! Is Jongste nog niet aan het hoesten?

Hier ligt gewoon echt een pak sneeuw!! Belachelijk. Ik vind het echt belachelijk. Lijkt net of ik in een kerstkaart woon nu, het is begin OKTOBER!!

Sanne, jeee.. wat ben jij sportief!! Ik ben ook lui. En nergens goed in ook. Heb getennist meerdere periodes, gezwommen, aquarobic, fitness, en ik vond het allemaal niks. Dat ik nu loop is al heel wat. En nu ligt er sneeuw, dus nu moet ik straks maar skien. Ofzo.

Dank je wel voor de felicitaties :)!

En ik ben jaloers op jullie fijne klimaat, Orbit en Sanne.. Misschien moet ik toch verhuizen.
Biebel, je laatste werkdag

Ainne, wat ben je on-line aan het shoppen? De gewone dagelijkse boodschappen? Ik doe dat wel eens bij AH, als ik weet dat er iemand met de auto uit NL hierheen komt. Dan bestel ik alles on-line bij AH en laat het daar bezorgen. en dan kunnen ze het zo in de auto zetten, hartstikke handig.

Choc, hoe ver is het fietsen?

Het stormt hier heel hard en het is koud. Vanmorgen was het water van de honden bevroren. De winter komt er dus aan.
Ine, ik vind het ook belachelijk dat de winter al zo vroeg begint. Ik heb nog nadrukkelijk gevraagd om dit jaar een keer over te slaan. Ik wil terug naar Texas, daar was het lekker weer.
@ ine mooi hoor dat voorbeeld. ik zou ook wel bewegende beelden in mn site willen hebben maar dat is echt nog een stapje te ver. ben me nu aan het inlezen maar het lukt nog niet echt. mijn websites zijn echt trial and error en kost mega veel tijd.. gekkkk word ik er soms van!!! grgrgrg

@ lapin ja vanochtend hier ook heeeel koud (buiten) in bed was het lekker warm. Maar... het zou weer opwarmen. voordeel van dit weer vind ik wel, dat het super zonnig is en dat heb ik 100x liever dan 17 graden en regenregenregen.

ik heb de verwarming nog niet aan gehad en loop nog lekker op mn slippers!

@ ainne wel leuk dat je zoveel avonden weg bent. heb je al een uitvoering of 'gewoon' veel repetities?

@ choc, he bah, vervelend zo'n gebroken dag. je bent van hot naar her aan het vliegen maar met een tijdsschrift tussendoor ff pauze, wel zo lekker

@ specu he gets... dat word een streng dieet dus... zucht... lastig hoor. ik snap het wel. vrees dat als je eenmaal aan pillen/spuiten begint, je er nooit meer vanaf komt... tenminste kan me voorstellen dat je zo denkt.

@ sanne lekker weer thuis. zou je vriend willen blijven? misschien nog een extra jaartje? je zegt, dat je vrienden en familie zo ver weg wonen.. aan de familie kun je weinig doen, maar heb je geen locale vrienden dan? die worden op een gegeven moment ook heel veel waard...
Disco, ik heb hier inmiddels ook wel vrienden hoor. Sommige mensen vind ik eigenlijk nog kennissen, maar ik heb hier inmiddels al 3 echte vriendinnen en 1 goede vriend. Die mensen zijn me inderdaad in een korte periode erg veel waard geworden.

Haha Ine, ik moest wel, anders was ik druk en irritant! Daarom hebben mijn ouders me maar op allerlei sporten gedaan. Best gek, want tegenwoordig ben ik heel rustig en kan ik makkelijk 5 uur achter elkaar met mijn neus in een boek zitten. Toch is het wel goed geweest denk ik, als je veel sport leer je doorzetten, met tegenslagen omgaan en van je afbijten! Dat kon ik allemaal wel gebruiken.

Ainne, ik kan nu wel een klein beetje surfen, maar ik hou gewoon echt niet van koud water. Sterker nog, ik hou gewoon niet van het koud hebben. Ik viel zo vaak van die plank dat ik meer in het water lag te bibberen dan op de plank stond. Bovendien vind ik het echt iets voor mij om door een haai opgegeten te worden

Lapin, ja....soms mis ik ze wel! Maar ja....in december komen mijn ouders langs, dus daar heb ik heel erg veel zin in. Leuk dat jij ook bezoek krijgt! Niet roken he?!!!

En wie vroeg nou of ik Sarah nog weleens sprak? Nou in ieder geval.....ik spreek haar eigenlijk nooit. Toevallig heeft Elninjoo een topic geopend over Sydney, daarin reageerde zij ook. Dus toen hebben we even 'gesproken'. Maar ik vind het jammer dat ze hier haar gezicht nooit meer heeft laten zien toen het even 'moeilijk' werd. Maar goed....dat moet ze zelf weten.
Ik heb sporten ook altijd gehaat, kan geen bal vangen en hou niet van zweten. Een foutje maken met teamsport en dan het hele team over je heen krijgen in de stinkende kleedkamer pffff.

Hier in Oz wandel ik echter voor de lol. Was vandaag wat gestrest en gaf een brul naar mijn dochter die met haar vriendin in de kamer zat. Moeder van die vriendin textte of ik soms een wijntje nodig had. Na dat wijntje slenterde ik de rivier langs met het hondje, en belandde bij een andere vriendin. Die drinkt niet ivm borstvoeding dus haar man was blij dat er iemand langs kwam om een biertje mee te delen. Om 8.30pm is het nog heerlijk warm en loop ik door de zwoele avondlucht naar huus. Social life en exercise in one..

Biebeltje, het wordt een fantastische dag met de juiste partygangers! maak je veel foto's?

Ainne, geef die kleine maar veel slaapverwekkende hoestdrank. Online boodschappen doen, ideaal!

Chica, een roseetje graag, met gerookte zalm en wat lekkere hapjes graag..
Oh en Disco, ik denk wel dat mijn vriend nog een jaartje zou willen blijven, ik misschien ook wel. Maar goed, daar gaan we over een half jaar wel een keer serieus over nadenken! Hij vindt zijn werk hier wel een stuk minder uitdagend, maar het leven hier is natuurlijk veel leuker en lekkerder....

En ik wilde ook nog zeggen:

Specu, balen dat je zo loopt te klooien met je bloedsuiker, ik kan me voorstellen dat je liever niet aan de medicijnen wilt. Maar kan je voeding echt nog zoveel verschil maken? Ik heb er helemaal geen verstand van, dus misschien is dat een hele domme vraag.
Orbit, er is helemaal niets mis met jouw sociale leven daar zie ik. . Hoe wist die moeder van die vriendin dat jij een wijntje nodig had? Hadden de meiden geklaagd bij haar, of hoorde ze je schreeuwen?

Sanne, ik zal niet roken. Mijn zus rookt wel (hoewel niet zoveel als ik) maar heeft gisteren uit zichzelf al gezegd dat ze buiten af en toe een sigaretje zal roken. Van mij hoeft dat niet, maar misschien is dat in het begin wel zo gemakkelijk voor mij.

En mijn moeder stopt ook met roken zodra ze hier is (in ieder geval in die week dat ze hier is, daarna wist ze het nog niet zeker).

Het is hier opeens heel erg zonnig en de hondjes liggen te slapen in het zonnetje. Ik ga even boodschappen halen.

Tot later.
Dames, jullie denken toch niet dat ik zelf foto's ga maken hè? Wil wel als een echt prinsesje m'n eigen jurk kunnen bewonderen, op ALLE foto's. Heb trouwens wel al m'n camera bij de spullen voor het inpakken gezet, maar dat is voor de natuurfotografie. Voor MIJN feest heb ik manlief een echte fotograaf in laten huren. En ik geloof dat er ook nog een videograaf komt, terwijl ik heel hard heb geroepen niet op video vastgelegd te willen worden (maar achteraf is het natuurlijk wel leuk als je je feestje terug kunt kijken op video).

Anyway, ik ben straks een week zoet met bloemschikken en gastenbedankjes in elkaar draaien. Moet ook nog m'n hairextensions bestellen. Wil naar de markt om nog goedkope zut in te slaan (lees: DVDtjes en CDs). Zal ook wel een paar keer bij het hotel langs moeten gaan om de aankleding te coördineren... Maar verder ben ik geen Bridezilla hoor, alleen een beetje controlfreak/perfectionist

Ine, leuk voorbeeld voor een website. Zou zelf alleen voor een iets frissere kleur gaan...
Jaja, geen Bridezilla noemt ze dat.....

Ine, is prima hoor, mail me maar.

Heb een nieuwe computer op mijn werk, na NEGEN jaar trouwe dienst. Maar hij was ook echt bijna op, leek wel een helicopter soms, die herrie op mijn bureau.

Maar nu wel even wennen, ander toetsenbord (de vorige stond gewoon als het ware naar mijn vingers) en aaalle instellingen weer opnieuw instellen. Ook is alles nu veel kleiner op mijn scherm, heb bijna een leesbril nodig. Voordeel is wel dat ik nu het achtergrondmeisje hier helemaal kan zien, voorheen kon ik altijd alleen maar de bovenste helft zien.
@ ainne dan moet je ff het aantal pixels dingetjes veranderen zodat je grotere letters/schermpjes hebt...
Nee kan niet. ALLES wordt hier door IT vastgezet, had ik al geprobeerd. Vraag wel of zij het een keer voor me doen.
Ah toevallig kwam ie net voorbij lopen, opgelost!
Haha, lekker he, een nieuwe computer. Ik heb die van mijn laten upgraden, dus hij is weer sneller. Ach, voornamelijk teksten, wat tabellen en internet natuurlijk.

Sorry hoor, ff egopost. Ik ben vandaag meteen begonnen met het dieet. Ik ben eigenlijk wel geschrokken, ik wist dat ik me regelmatig niet goed voelde, maar ik liep toch bij een dietiste en ik vrat niet aan. Zelfs als je pillen neemt of spuit, kun je niet aanvreten, maar moet je enorm opletten. En als je eenmaal medicijnen neemt, kom je er niet meer vanaf, althans, dat is de verwachting. En idd, insuline spuiten komt dan erg dichterbij, en ik heb daar geen zin in. Mijn beste vriendin hier heeft een pomp, en ik zie hoe afhankelijk ze ervan is- noodgedwongen, maar toch. Als ik nu het tij nog kan keren met het superstrenge dieet en sport, prima. Lukt het niet met die strenge maatregelen, oke dan. Maar ik wil niet zomaar afglijden naar spuiten. En ik ben het ook zat om me hondsmoe te voelen, te moeten rennen naar de wc, als ik niet op tijd eet me aggressief te gedragen, of te lopen janken zonder reden alleen omdat de bloedsuiker stuitert. Dus geef ik mezelf een schop onder de kont

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven