Het (r)emigrantentopic - still going strong!

20-09-2009 23:16 3149 berichten
Woon je in het buitenland, wil je naar het buitenland of kom je juist terug naar NL?

Nieuwe schrijvers altijd welkom!

Waar zitten we allemaal?

NaamLandTijdzoneAinneIerlandGMTAlejandraBoliviaGMT-4AnaisTurkijeGMT+2BiebeltjeNL (eerst Londen)GMT+1BlijftblozenNL, gaat naar Kuala LumpurGMT+1CaramellaNL (eerst Londen)GMT+1ChichaTenerifeGMTChocFrankrijkGMT+1DiscoveryNLGMT+1DunaArubaGMT-4DutchieUS, OhioGMT-5FladderUK, LondenGMTFretraArubaGMT-4GuiriSpanjeGMT+1HeidiNL, gaat naar AustraliëGMT+1Ine

FvdM september!Oostenrijk, TirolGMT+1JJ80NL, Zuid-Amerika-plannenGMT+1KeranetColombiaGMT-5KodakUS?LapinZwitserlandGMT+1LiubiDuitslandGMT+1MarloussieNoorwegen GMT+1MikkemakSchotlandGMTMmmariposaSpanjeGMT+1NanienItaliëGMT+1NymeriaUK, volgend jaar naar FrankrijkGMTOrbitAustraliëGMT+9RaccoonUSGMT-8RazzmatazzFrankrijk GMT+1RubisFrankrijk (even forumpauze)GMT+1SanneAustraliëGMT+9Sarah2ndLifeAustraliëGMT+9SFOUSGMT-8SnjokornIJslandGMTSpeculaasjeIsraelGMT+2SpinnetjeZuid-AfrikaGMT+1Surf-chickNL (eerst FR en PT)GMT+1UndertakerNL, gaat naar Oz GMT+1VibekeDubaiGMT+4

Ik zal proberen de namen bij te houden, als er iemand mist, laat maar weten.

Link naar het oude topic.
Alle reacties Link kopieren
Ja was heel leuk, Anais, al mis ik het shoppen in Londen.

Het enige Hollandse wat ik tot nu toe heb gekocht is KAAS. Zo lekker, jonge boerenkaas.

En van man kreeg ik gisteren al mijn eerste chocoladeletter!

Mijn vader is inderdaad erg gezond, vooral in verhouding met hoe hij was. Hij drinkt nog steeds te veel alcohol maar goed, dat is nu dan het enige.

Ik vind het heel knap dat hij zo radicaal zijn levensstijl heeft kunnen omgooien.

En genieten van dingen is ook heel gezond hoor. Dus om je alles te ontzeggen is nergens goed voor.

Ine, wat een leuk bericht, spannend!

Lapin, gaat het goed? Ik vind het wel lastig hoor. En ik weet niet of het ermee te maken heeft maar ik heb sinds maandag een beetje hoofdpijn, heb jij dat ook? Misschien wel ont-gifting ofzo.
Fladder, nee, hier geen hoofdpijn. Maar dat kan er wel bij horen. Nog even doorzetten. Je kan de eerste weken ook enorme hoestbuiten krijgen hoorde ik.

Het gekke is alleen dat ik helemaal nergens last van heb, lichamelijk. Alsof ik helemaal geen nicotineverslaving heb. De handeling daarentegen mis ik heel erg. Ik vind het echt hartstikke goed van je.

Het water loopt me in de mond van die jonge boerekaas. Mijn zus komt volgende week met de auto, ik stuur haar vandaag even een boodschappenlijst.
Ine! Wat een timing!

Was je niet net naar de kapper geweest? En 9 kilo afgevallen... geen wonder dat hij je vaker wil zien.

En je bent natuurlijk niet meer naar de kroeg geweest (met die verwildere after-wip look) dus die borrels heb je jezelf bespaart. Zo word je vanzelf slank en strak.

Lekker even kind-loos, dat opent perspektieven.
He, ik ben helemaal hieperdepieper van gisteren :)! Loop de hele tijd te lachen. Ik heb vlinders en laat ze nu ook maar toe. Als het toch uiteindelijk op niets uitloopt, zie ik het dan wel weer.. Daar kom ik ook wel weer overheen.

Voor nu is het onwijs leuk en het is me nu ook wel duidelijk dat hij het ook echt heel erg leuk vindt.

Hij was gisteren, toen hij daar geparkeerd stond, net aangekomen vanuit CH (Lapin, is hij jouw huis aan het herinrichten?). Hij had 14 uur gereden, was onwijs moe zei hij en wilde me graag zien en lekker bij mij thuis op de bank komen zitten, eigenlijk. Kletsen, borreltje en relaxen . Maar dat kon dus niet, dat vond hij jammer.

Kijk, ik snap echt wel dat het niet echt opschiet. Ik wil niet voor eeuwig de tweede viool spelen. Zover is het ook nog niet. Maar ik geniet met volle teugen!!

Lapin, een sjaal breien. Maar geen gek plan, het kan je helpen om even je gedachten op iets anders te zetten als je trek hebt in een sigaret. Ik merk dat eten een beetje voor mij was als roken voor jou. Het is een gewoonte. Even achter de laptop met een rol koekjes. Of op de bank zitten voor de tv met een zak chips. Eten om tijd te vullen, niet omdat je trek hebt. Dat doe ik nu niet meer, maar het is idd fijn om dan een beetje afleiding te hebben.

Ik wilde eigenlijk beginnen met het haken van een sprei, maar bedacht me toen later dat ik hier nog wel wat leuke handwerkjes heb liggen. Die moet ik eerst maar afmaken. En lezen lukt ook weer beter, dat zet mijn gedachten ook wel even van eten af.

Heb je lichamelijk ook last dat je gestopt bent? Merk je er iets van?

Specu, ik geef je ook wel gelijk hoor, dat je medicijnen zo lang mogelijk uit wil stellen. En als ik Anais' verhaal lees, blijkt ook wel dat het echt wel kan. Maar het lukt niet altijd zonder. Als je suikerspiegel maar stabiel is, dan voel je je al veel beter. Juist die extremen maken je moe en niet fit.

Ik hoop echt voor je dat het lukt zonder pillen, maar zorg gewoon goed voor jezelf (maar de verpleegkundige spreekt hier, merk ik.. die is gewend aan het gebruik van medicijnen ).

En wat jij en Anais ook zeggen, is ook waar. Je moet hoe dan ook gaan letten op je eten, ook als je begint met pillen of met spuiten.

Saby, dat zou gezellig zijn, als je ouders langs komen met de kerst! Voor hun ook een keer wat anders dan in NL kerst vieren. Hebben jullie trouwens ook sneeuw in de winter?

De sneeuw ligt hier nog gewoon hoor. Rare wereld zo. Het voelt alsof het midden in de winter is, bijna kerst enzo. Al-les is wit, de bomen, de tuin, de bergen, mijn auto.. Maar het gaat wel verdwijnen, in ieder geval beneden. Het is alleen zo koud meteen. Als de sneeuw boven blijft liggen, blijft het vanaf nu ook zo koud. Brrrr. De omslag is groot en ik ben er gewoon echt nog niet klaar voor, merk ik.

Het is inmiddels witter dan op de foto die ik geplakt had.

En drinken en de architect.. gelukkig houdt hij ook wel van een flinke borrel, dus dat klikt wel. Vanuit het cafeetje kent hij me ook wel met een slok op, hij schrikt niet zo snel en hij kijkt verder dan een aangeschoten Ine.
Ine, wieet wieeeeeet

Wát een timing inderdaad zeg, geweldig! En nu nog een paar dagen het rijk alleen hebben zonder zoon ook, jippieee!
goed bezig lapin
Hoi Yamuna. Ik heb gisterenavond een schetige foto van je babs gezien, wat een lekker wijffie heb je. Een van onze lieve topicgenoten hier heeft de jubileumviva naar me opgestuurd.
jaaaa als je lang je best moet doen dan krijg je een hele mooie en lieve baby voor al dat geduld
Aaaaah, is dat het geheim, vandaar dat die van mij zulke lellekerds zijn dan!
Dat zijn jouw conclusies zuks zul je mij nooit horen zeggen
Ik begin nou toch wel heel nieuwsgierig te worden naar die Viva...

Lapin en Ine, Air Berlin gaat op Tenerife vlliegen vanaf Oostenrijk en Zwitserland. Nou verwacht ik jullie binnenkort wel he!

Hier is geen sneeuw, het is hier nog gewoon 30ºC.
quote:chicha schreef op 16 oktober 2009 @ 13:02:

Ik begin nou toch wel heel nieuwsgierig te worden naar die Viva...

. Had je Surfie ook maar moeten vragen om er eentje op te sturen, nananananaaaaaa!
Chicha, dat moet je niet te hard roepen want voordat je het weet ben ik er opeens.

Ine, geniet er maar van. Verliefd zijn is leuk, alleen maar positieve gevoelens. Ik heb trouwens geen last van liachamelijke afkickverschijnselen. Wel ben ik soms heel erg agressief en ligt mijn irritatiegrens heel laag.

Vanmorgen bv. Ik kom met mijn honden uit het bos lopen, niks aan de hand, hartstikke gezellig allemaal. Ik stop Otto alvast in de auto, Tako was nog even aan het snuffelen ergens. 1 minuut later komt Tako er ook aan en ik doe de achterdeur van de auto open om hem er ook in te gooien. Vliegt Otto naar buiten omdat hij 3 herten over het veld ziet rennen. Dus Otto achter die herten aan. Op zich nog niet zo erg, hij krijgt ze toch niet te pakken. Maar ik zie in de verte een jager uit het bos komen, die had met zijn honden die herten opgejaagd. De jager richt zijn geweer en schiet 2 x richting herten, waar Otto dus ook liep. Gelukkig miste die lul.

Ik heb eerst Otto teruggefloten en in de auto gedaan. En toen ben ik als een idioot naar die jager gereden. Ik heb hem voor van alles en nog wat uitgemaakt (als ik kwaad ben spreek ik heel goed Frans opeens ). en hem gevraagd waarom hij niet in het bos bleef als hij zonodig moest jagen. Hij was nu gewoon buiten het bos op de openbare weg aan het schieten.

Zegt die lul tegen me, jij moet je honden ook aanlijnen dan is er niets aan de hand. En toen ging bij mij het licht uit, Hij loopt gvdgvdgvdgvdgvd met 2 onaangelijnde honden herten op te jagen, hij loopt te zwaaien met zijn geweer buiten het bos op de openbare weg en dan zegt hij tegen mij dat ik mijn honden aan moet lijnen? Ik had hem bijna van zijn sokken gereden met mijn auto, gelukkig kwam ik net op tijd bij mijn positieven en bedacht dat ik beter weg kon gaan. en nu ben ik dus aan het zoeken met google naar een anti-jacht groepering bij mij in de buurt. Dan ga ik me daarbij aansluiten.

Ik wil roken..................
Heh heh hoop niet dat die jager toevallig vriendjes is met die lui die jou aanklagen voor je "agressieve" honden!
Oh, Ainne, jij bent slecht

Maar serieus Lapin, wat een &*#@$ Idd, hij schiet op de openbare weg. Maar hoe wil jij dat doen, aansluiting zoeken bij een anti-jachtgroepering, terwijl jij twee woeste jachthonden hebt?

Ik ben moe. Lesgeven met hese stem is toch niet zo erg goed. Daarna met Man onbeten: choemmoes met foel, mjam (1 portie peulvruchten per dag mag, de enige toegestane koolhydraten), maar het viel toch zwaar op de maag- toen ik weer thuis was, heb ik eerst een paar uur geslapen.
Ja, ik heb wel 2 jachthonden maar ik jaag er niet mee. Ik ben echt fel anti-jacht. Het is toch ook te idioot voor woorden dat er herten en vossen afgeschoten worden alleen maar voor de lol? Eerst moet je van mei tot half juli uit het bos blijven met je honden omdat je in het broedseizoen de dieren niet mag storen. En dan is het broedseizoen amper afgelopen of iedere idioot met een geweer mag diezelfde dieren die beschermd moesten worden, afknallen.

Ik word er echt woest over.

Ainne, dat zal best wel dat die jager van vanmorgen die lul die me aanklaagt kent. Het is hier allemaal inteelt in deze dorpen, dus waarschijnlijk is het familie van elkaar.

Specu, waarom ontbijt jij pas na het lesgeven? Je moet toch een hele strakke regelmaat aanhouden als je suiker hebt?
Lapin, ik kan je helemaal volgen hoor, ik zou ook woest worden. In het openbaar lopen zwaaien met een geweer, wat denkt ie wel niet? En zou hij ook zo gereageerd hebben als daar niet jou hond maar een klein kindje had gelopen? En dan nog met twee maten meten, hij mag wel met zijn honden los maar jij lekker niet? Grrrrrrr

Hoe is het daar trouwens met de hertenpopulatie gesteld?

Ine:

Specu: geen ervaring met suikerziekte dus geen nuttige tips, maar ga zo door zou ik zeggen

Chicha: hier is het ook nog steeds 30 graden hoor (en ik schat dat het dat de komende jaren wel zal blijven )

Zat vanmorgen voordat ik naar mijn werk ging CNN te kijken, ze hebben deze week elke dag reportages over de drugsoorlog (War on Drugs zoals de amerikanen dat zo mooi zeggen) in Colombia. Vannochtend hadden ze het over de vrouwen van de drugsbaronnen, dat is niet toevallig want er is op dit moment een nieuwe telenovela gestart zoals ik al eerder genoemd heb hier. Het schijnt dat deze telenovela alle kijkcijferrecords aan het breken is (en ik moet zeggen: ik vind hem ook leuk).

Hier nogmaals het introfilmpje:

Las muñecas
Jee Lapin, wat een sukkel. Ik ben ook heel erg tegen de jacht (met als uitzondering de poes die een muis vangt).

Mijn vader en grootouders hebben vroeger gejaagd en toen vond ik het al heel stom. Mijn arme moeder moest dan zo'n beest plukken, brrrr.

Hier weer een drukke dag gehad. Ik ben in tijden niet zo actief geweest, wel leuk hoor. En goede afleiding voor het niet-roken.

Ik ga vanavond met een paar vriendinnen eten. Dan neem ik 1 sigaret mee die ik na het eten mag roken. Ik weet het, is een beetje smokkelen maar zo houd ik het wel vol.

Oh Chicha wat ben ik jaloers! Hier nu redelijk weer, af en toe regen maar ook zon, maar zou heel graag met je willen ruilen!

Ben ook heel opgelucht; ik had mijn rijbewijs heel erg laten verlopen en ik was bang dat ik opnieuw moest afrijden. Nu blijkt dat ik het gewoon kan laten verlengen! Heb vreselijke pasfoto's laten maken en dan maandag naar stadsdeelkantoor.
Jaja, ik had vanmorgen vroeg 250 gr kwark op en 1 kop koffie. Ik noem dat geen echt ontbijt. Gats. En ik had ook geen zin om 's ochtends al aan de wortels of paprika's te knauwen. Want dat mag wel. Joepie de hele dag door.

dit was dus ontbijt&lunch, met tomaten. En ik heb de verleiding weerstaan om ook maar iets te eten van lekkere, warme, versgebakken pitabroodjes erbij.
zijn dat bonen, specu?
Keranet, volgens mij is het slecht gesteld met de hertenpopulatie hier. Je ziet ze sporadisch. Dus de noodzaak is er niet om ze af te schieten. (die is er wat mij betreft trouwens nooit). Echt iedere boerelul hier heeft een jachtvergunning.

Specu, ziet er best lekker uit.

Ik ga nu allerlei groente roerbakken met indonesische kruiden. Erbij babi panangang en rijst.
Lekker dan Lapin, waarschijnlijk houdt het dan vanzelf op met dat gejaag. Of zouden ze dan speciaal herten gaan fokken op een fokkerij, om ze dan vervolgens in het jachtseizoen los te laten en ze af te knallen?
Hee Ine wat lachen, de architect weer meer in beeld! klinkt goed mei! En 9 kg afgevallen, wat ontzettend knap!

Nice socks Snjo, je hebt ze ook wel nodig daar. Zag leuke foto's vd bruiloft op FB, kan me voorstellen dat jij veel vliegt met die afstanden en barre klimaat.

Sporten....ik ga 2 keer per week, is net te doen met alle werk en familieheisa erbij. Spinning 1 keer voor de conditie en zumba om een beetje 'los' te blijven, en hopelijk ook strak

Raccoon wat een supernieuws over je uitstlag, kan me voorstellen dat je nog niet helemaal erop vertrouwt, dat moet ook moeilijk zijn.

Weet niet wie het over astma had of hadden, ik meen Anais, maar ook ik heb altijd luchtweginfecties gehad, 3 keer per jaar antibiotica tijdens pubertijd, daarna minder maar toch 2 keer per winter raak. En hier.....geen enkele keer meer in de 4 jaar dat ik hier woon.

Lapin, goed dat je het volhoudt, niet-roken. Ik zit nu precies op 1 maand en mis het niet, heb al 2 hele dronken avonden zonder overleefd - en die zijn het moeilijkst voor mij. Hoe zit het met de dagvaarding, weet je al meer over wanneer enzo?

Kera, is het echt zo erg met de drugscriminaliteit in COL? Je hoort t altijd wel maar ik denk dan dat het wel meevalt als je er woont.

Specu, heb je al lang suikerziekte of is dat nu ineens?

Saby gezellig hoor ouders met Kerst bij je, ik vind dat een leuke tijd als familie overkomt.

Ainne wat voor werk/branche doe jij dat je dit soort figuren aan de lijn krijgt? Hoe is het met klussen aan het huis?

Rest ben ik even kwijt, had nog wat dingen waar ik op wilde reageren maar weet t niet meer.....oh ja, er was iemand nieuw die naar Aruba komt voor stage bij een hotel geloof ik....wie was dat ook alweer?

Zometeen met de 2 honden naar de dierenarts voor de jaarlijkse inenting, zo'n hel vind ik dat met die beesten in de auto. Maar ja, een zieke hond vind ik nog veel erger dus heb het er graag voor over.

Vanavond lekker thuis koken voor de familie: eendeborst met sinaasappel-honingsaus, verse aardappelpuree en kleine worteltjes.....
Dat klinkt heerlijk die eendeborst. Ik zit nu aan de pizza die ik net lekker besteld heb (lang geleden dat ik dat gedaan heb).

Qua breien ben ik klaar met de eerste sok, moet 'm nu netjes gaan afwerken.
Snjókorn falla, á allt og alla

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven