Het wordt Mexico!!!

23-08-2011 16:00 74 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi Forummers,

Na lang wikken en wegen zijn mijn vriend en ik er eindelijk uit,

we gaan in oktober naar Mexico!!!

Heb er zo'n zin in!!!! We gaan naar playa del carmen!

Dit wilde ik even mededelen aangezien ik een aantal posts heb geplaats waarin ik raad vroeg voor vakantiebestemmingen!!

Dus bij deze
Whoee nog maar een klein weekje!!

We hebben er zin in!
Jaja spannend!!! Kan ook niet meer wachten... alleen de weersvoorspellingen zijn niet zo goed... hmmm maak me beetje 'zorgen'....
Als het goed is regent het nog een dag of 3 en dan is het weer voorbij. Het is nu al 3 dagen stromende regen, echt rotweer, maar als het goed is vanaf dinsdag weer beter! Laten we het hopen!
We vertrekken vannacht, tja het weer... We zien het wel

Je kan er toch niets aan veranderen...

Morgenmiddag komen we aan, dus als het dinsdag weer beter is komt het helemaal in orde
Ik hoop het heel erg voor je kleintje! het is nu echt nog rotweer. Het regent nu denk al zo´n 48 uur non stop.......Maar dat mag de pret niet drukken! Goede reis
Jullie zullen nu zijn aangekomen :-D Hoop op goed weer voor jullie!!

Als ik kijk naar het weerbericht ziet het er weer iets beter uit maar het veranderd iedere dag :-S!

Maar ik heb er zo'n zin in!!

Rianne waar zit jij nu dan?
Ik ga a.s. maandag vliegen naar Playa del Carmen.

Kijk ook regelmatig de weersberichten, maar deze wisselen nogal en de verschillende sites spreken elkaar nogal tegen.

Gewoon maar afwachten...veranderen doen we het toch niet.
Kleintje heeft gelukkig. De regen is weer voorbij! Het is nog wel bewolkt, maar zo´n 28 graden, dus wel lekker.

Sunnysunshine, ik woon in Playa del Carmen Vandaar het ´officiele´ weerbericht. Wat er op internet staat klopt eigenlijk 9 van de 10 keer niet.
Rianne, goed om te lezen dat de regen voorbij is.

Heb jij er zicht op of dat de komende weken nog zo blijft? Ik ga inderdaad maar niet meer op internet kijken; zie alleen maar donkere wolken...en dat is nou net niet de bedoeling....

Bedankt alvast voor jouw officiele weersvoorspelling
Aha dat is handig een betrouwbare weervrouw ;-)!

Internet spreekt elkaar inderdaad enorm tegen, wordt je niet goed van! Maar goed ik moet ook eigenlijk niet meer kijken...

Nog een tip tussen Xelha of Xcaret? Lijkt me allebei namelijk beetje hetzelfde....?
Xelha! Xcaret is een dierentuin en Xel-Ha is een snorkelwereld. Veel leuker, mooier en interessanter! (Vonden wij dan..)
Xel-Ha! maar als je de mogenlijkheid hebt zou ik beide parken bezoeken...wij vonde ze beide zeer de moeite waard
Hele dag bijna droog geweest, alleen nu vanavond weer aan het regenen, maar niet heel hard, beetje druppelen.

Xelha of Xcaret is lastig. net waar je van houdt. Snorkelen en visjes kijken en natuur? dan zeker Xelha. Xcaret is beetje meer cultuur, vogels etc. Jij bent er toch begin november? Als je er nog bent voor 3 november ga dan zeker weten een avond naar xcaret, het is het festival de vida y muerta, voor de dag van de doden, heeel indrukwekkend. er is daar een nep kerkhof, helemaal nagemaakt van alle mexicaanse graven, en die worden gedecoreerd zoals in het echt. Overal muziek, typisch eten, shows etc. Echt heel erg gaaf. Ik ga er elk jaar heen, het is heel erg de moeite waard!
Hier de link naar de pagina zodat jet het programma kan bekijken.

http://festivaldevidaymuerte.com/
Weer is momenteel niet lekker in Playa, orkaan op komst...

Hier in het hotel worden we door onze reisorganisatie totaal niet op de hoogte gehouden... Bah wat een k*t einde van de vakantie... Nu maar hopen dat onze vlucht zaterdag gewoon doorgaat... Ik wil naar huissssssss
Wat ontzettend balen voor jullie kleintje. Zat net vanmiddag te denken of jullie hier nog zouden zijn. Ieder geval de laatste update, het is un nog slechts categorie 1 orkaan, dat is met wind van zo'n 130km per uur. Het fijne is dat het hotel waar je zit officiele shelter is. Waarschijnlijk moet je morgen allemaal naar een aparte ruimte en dan maar wachten. Zoals het un is komt de storm pas morgen eind van de middag, opnieuw langzamer geworden. Je vlucht zou ik je niet druk over maken, met Wilma 5 jaar geleden was het vliegveld binnen een para uur weer open om alle toeristen maar naar huis te krijgen. Echt maak je niet te druk, het komt allemaal wel goed. En mocht je vragen hebben, zet ze hier neer. Ik ben officieel spokesperson voor mijn hotel en heb steeds de laatste info van overheid en vliegveld. Sterkte!
Pffff, zit nu sinds een paar dagen in PdC. Geweldig hotel, maar baal enorm van het weer. We zijn hier maar 1 week, maandagavond vliegen we weer terug. Ik had zo naar deze vakantie uitgekeken, hoop dat er nog een paar mooie dagen komen. Morgen naar chitzen itza, als het doorgaat natuuelijk.

Ryanne, wij moeten om 12.30 uur naar onze kamer tot nader bericht. Heb jij enig idee hoe lang we zoet zijn met Rina....? Zitten in Riu Palace Mexico.

Thanks!
Nikkiname het goede nieuws is dat Rina al is afgezwakt tot een tropische storm, geen eens meer orkaan! Waarschijnlijk is het gewoon veel regen maar verder niks. Waarschijnlijk regent het vannacht hard, en dan morgen is het weer voorbij.

Chichen Itza gaat denk gewoon door, de zone is gewoon open, en ontvangt toeristen. Ik hoop heel erg voor je dat dan de zon snel terug is!
En ik zou trouwens even navragen of je echt naar je kamer nu nog verplicht moet nu het nog maar een tropische storm is, waarschijnlijk niet eens nodig.
Rianne, de excursie naar Chitzen is adgelast. Is het te doen om met een taxi naar coba en tulum te reizen? We willen iig wel iets gedaan hebben. Dank je!
Wat raar want chichen itza is gewoon open....maar ik weet niet of coba open is. Ik zou naar tulum gaan, kan gewoon met de bus of taxi. En als dat open is kan je vanaf daar naar coba. En als het niet open is naar de gran cenote, super mooi! Succes!
Storm is weer voorbij, de zon schijnt zelfs! We hebben geluk gehad, zo goed als geen schade...alleen mijn wijk zonder water en licht :(
Zo ben weer thuis!

Storm viel idd mee, al stond de regen en wind pal op ons raam waardoor er water naar binnen kwam ;)

We vinden wel dat reisorganisatie steken heeft laten vallen mbt info geven... Maarja t is gebeurd...

We hebben vrijdag en zaterdag nog heerlijk kunnen genieten van de zon!
Wij zijn ook weer thuis!

Wij hebben eigenlijk alle dagen goed weer gehad behalve op de dag van de 'orkaan'. Onze vlucht was geannuleerd waardoor we een extra dag lekker in de zon hebben kunnen liggen :-D.

Wat een geweldig land is het!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven